mars 29, 2024, 16:26:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Voltswagen" av maskiningeniørstudenter ved HiG - edit: GODKJENT AV VEGVESENET!  (Lest 34043 ganger)
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« på: mai 03, 2011, 16:56:47 pm »

Hva synes dere?
http://www.evalbum.com/3602

Vi fikk bilen som et sandblåst skall i september i fjor. En gang var den en stolt 1974 Jeans-boble. Vi har restaurert den opp, montert 8 marine-gel batterier i den, og satt el-motoren fra en Clark elektrisk gaffeltruck inn bak. Januar var den ferdig:) Se også YouTube film her:


Har en drøss med bilder om noen har lyst å se mer:)
« Siste redigering: oktober 11, 2011, 11:09:40 am av Voltswagen_HiG » Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 03, 2011, 17:00:37 pm »

Se også http://www.youtube.com/user/magnareikerol
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
JChE
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Søgne


Vis profil WWW

« Svar #2 på: mai 03, 2011, 19:21:28 pm »

Morsomt og bra prosjekt Glad

Fungerer den bra, og får man slikt godkjent?
Loggført
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 03, 2011, 22:48:07 pm »

Vi jobber med å skrive en omfattende teknisk rapport om alt som er gjort med bilen, og vegvesenet vil godkjenne den bare vi får den opp til deres standarder. Nå har de ikke rutiner på godkjenning av ombygd bensinbil til elbil, så vår sak vil i så fall bli førende, har de sagt.
Irriterer oss noe inni granskauen hver gang det dukker opp en el-bil på nyhetene i fyr og flamme fordi en dust har brukt for spinkel kabling for å lade bilen. Problemet er at gutta i 'tilsynet ikke har så voldsom greie på elektriske systemer og dermed stiller krav de ikke nødvendigvis har greie på Rekker tunge Det skal vi forhåpentligvis få orden på med denne rapporten, da.

Bilen fungerer svært bra. Motoren er kobla direkte til girkassa uten clutch, men da det er omtrent null indre friksjon i en elmotor kan syncroene lett spinne den opp i fart. Alt man behøver å gjøre er å løfte foten av gassen og gire. Ingen stygg skrapelyd eller lignende:)
Motoren er som sagt tatt ut av en gaffeltruck or har et maks turtall på 2300 R.P.M. Dette gjør at bobla ikke når stort mer enn 60 km/t, men det er vi allikevel strålende fornøyd med:) Motoren yter 5,2 kW kontinuerlig (også kalt 60 min rating), men controlleren som styrer den kan sørge for 350 Ampere over 2 minutter, så periodevis, hvis lasten er stor nok, vil motoren kunne yte 16,8 kW. Motoren har et godt moment, og bilen har ingen problemer med å ta løs fra 4. gir.

Batteripakkene gir en samla kapasitet på 220Ah fordelt på serieparallellkoblede 110Ah 12V Gel-batterier. El-systemet er på 48V. I teorien vil bilen kunne kjøre rundt 2 timer før batteriene er tomme, men realistisk sett vil det med varmetap o.l. bli halvannen time tenker jeg, før den er tom.
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #4 på: mai 04, 2011, 01:23:09 am »

Tøft prosjekt Glad

Hvor lang tid tar det å lade opp igjen da?
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 04, 2011, 06:29:36 am »

Knalltøft  Glad Glad Glad
Loggført
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: mai 04, 2011, 06:37:40 am »

Utrolig morsomt og interessant!
Når skal de første godkjente konverteringssettene selges??  Gliser
Loggført
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 04, 2011, 07:47:13 am »

Tøft prosjekt Glad

Hvor lang tid tar det å lade opp igjen da?
Fra 20% til 80% tar vel rundt 4 timer, mens fra 0 til 100% tar 12 timer. Husker ikke helt regnestykket her. Laderen kjører ut 30 Ampere så i teorien snakker vi om i overkant av 7 timer totalt (220Ah / 30A). I virkeligheten tar de første og siste 20% ofte litt lengre tid pga av ladetekniske greier..
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 04, 2011, 07:50:28 am »

Utrolig morsomt og interessant!
Når skal de første godkjente konverteringssettene selges??  Gliser

Hehe, interessant at du skulle spørre:P En av mine personlige drømmer har siden prosjektet vært å få typegodkjent batterier/batterikasser/motorer o.l. i samarbeid med vegvesenet, for dermed å starte et ombygningsverksted for alle biler, men blir nok mest med drømmen. Vegvesenet liker rett og slett ikke mennesker som modifiserer bilen sin.
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 04, 2011, 08:13:01 am »


Slik vi fikk bilen. Uten motor og med girkasse og forstilling plassert på paller ved siden av.


De bakre batteriene holdes fast med gjengestag som går gjennom torpedoveggen og en tverrprofil på baksiden. To stag festet til undersiden av dette gulvet er også med på å holde ting i sjakk. Vi har styrkeberegna stagene til å tåle en kollisjon på 60 km/t. Baksete får allikevel plass og bilen ser tilnærmet original ut på innsiden med jeans-seter og hele pakka.


De fremre batteriene er montert i den halvveis avsagte bensintanken i tillegg til reservehjulsbrønnen. Laderen er den store røde klossen. Etter dette bildet ble tatt er det også montert vifter i laderen som leder varmluft vekk og inn i kupeen.


Adapterplata mot girkassa er av aluminium, er selvdesignet i SolidWorks (CAD-program) og maskinert av en vi kjenner på Raufoss. Koblingen mellom girkasseakslingen og motoren er gjort med en såkalt LoveJoyTM-kobling fra NHS Transmisjoner som lager alskens akslingsoverganger.


Øverst til venstre er DCDC-konverteren som fungerer som en dynamo mellom 48V-pakkene og 12V batteriet som styrer lys o.l.
Til høyre ser vi kontrolleren, som styrer elmotoren etter signal fra pot-boksen (potentiometer) som er montert under hylla til venstre. Pot-boksen er en mekanisk fjerbelasta arm som styrer en variabel motstand. Armen er kobla direkte til gassvaieren som kommer ut til venstre for girkassa fra førerposisjon. Motoren er industriell og tåler litt vær og vind, men vi har allikevel beskyttet den med ei balje vi skar av den ene kortenden på. Skrudde så denne balja fast til undersiden av gulvet.


Kontrollpanelet til laderen er skåret ut og plassert i "hanskerommet" for lettere oversikt. Her ser man også hovedbryteren hvor man kan velge mellom batteripakke 1 (foran), batteripakke 2 (bak), begge batteripakkene eller OFF.
« Siste redigering: mai 04, 2011, 08:24:24 am av Voltswagen_HiG » Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #10 på: mai 04, 2011, 08:19:46 am »

Foreløpig koblingsskjema hentet fra rapporten vi driver å skriver:

Dette har vi satt "copyright" på, så spør om du vil bruke skjemaet eller videresende det.
« Siste redigering: september 26, 2011, 20:53:22 pm av Voltswagen_HiG » Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #11 på: mai 04, 2011, 10:53:37 am »

Kult Glad Ser fram til å vite mer om innholdet i den tekniske rapporten og ikke minst, hva slags premisser som kan komme ut av det ift andre som evt tenker på det samme Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #12 på: mai 04, 2011, 15:38:34 pm »



her er litt mere til inspirasjon Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #13 på: mai 05, 2011, 10:34:52 am »

Utrolig morsomt og interessant!
Når skal de første godkjente konverteringssettene selges??  Gliser

Hehe, interessant at du skulle spørre:P En av mine personlige drømmer har siden prosjektet vært å få typegodkjent batterier/batterikasser/motorer o.l. i samarbeid med vegvesenet, for dermed å starte et ombygningsverksted for alle biler, men blir nok mest med drømmen. Vegvesenet liker rett og slett ikke mennesker som modifiserer bilen sin.

Hold på den drømmen! Jeg kunne gjerne hatt en elkonvertert VW til bybruk!
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #14 på: mai 05, 2011, 10:39:40 am »

Litt mer om EL-boble her:

http://www.hvwc.co.uk/Blackcurrent/bc3/bc32.php

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #15 på: mai 05, 2011, 18:57:15 pm »

Utrolig morsomt og interessant!
Når skal de første godkjente konverteringssettene selges??  Gliser

Hehe, interessant at du skulle spørre:P En av mine personlige drømmer har siden prosjektet vært å få typegodkjent batterier/batterikasser/motorer o.l. i samarbeid med vegvesenet, for dermed å starte et ombygningsverksted for alle biler, men blir nok mest med drømmen. Vegvesenet liker rett og slett ikke mennesker som modifiserer bilen sin.

Hold på den drømmen! Jeg kunne gjerne hatt en elkonvertert VW til bybruk!

Sier meg enig her, kunne selv også tenkt meg el-boble om det kunne blitt godkjent. Mye tøffere det enn å kjøre rundt i de stygge el-bilene som selges nye Glad
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #16 på: mai 05, 2011, 19:25:53 pm »

kjempemorsomt

jeg har lekt litt med tanken, og snakket litt med noen i elbilforeningen, og de sier det samme som deg at det er utfordringer med at man aldri har godkjent konverteringer, så det vet ikke helt hvilke krav som skal stilles. Jeg vet man snakket mye på det forumet jeg var innom, at et av de største problemene var å sikre kraft til bremsekraftforsterkeren, men det er jo elegant løst på en boble.

Det jeg så for meg var å bruke LiPo batterier, da de har mye lavere vekt, og etterhvert begynner volumene på denne teknologien å bli såpass store at prisene nærmer seg levelig nivå.

Morsomt at du har en controller som tåler 350 A, jeg kjører litt modellbil på si, og den controlleren jeg har i min 1:10 skala bil, skal tåle 420 A Blunker

Stå på, dette blir veldig interessant å følge videre
Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #17 på: mai 05, 2011, 20:26:46 pm »

Får vel konvertere splitten  Gliser. Den skal ikke til EU kontroll, så da bør det ikke bli noe problem?
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #18 på: mai 05, 2011, 21:37:34 pm »

Takk for gode ord!

Er bare å stikke innom Høgskolen i Gjøvik om dere vil ta en nærmere titt på vogna:)

VeeMan: Holder stadig på drømmen om å bygge om flere biler:)

grelland nevnte bremsekraftforsterker; Ja, Bobla er jo velsignet med å ikke ha noe slikt, men selv ved biler som opprinnelig har vakuum-styrt bremsekraftforsterker kan man benytte seg av elektrisk styrte vakuum-pumper fra enkelte dieselbiler. 400A i en 1:10 skala modellbil? Husker en Tamiya modellbil jeg hadde. Den var 1:10 skala. Batteriet var jo på bare 7200mAh. Med 400A tar det ikke lang tid før noe sånnt er tomt skulle jeg tro.

I det hele tatt er Bobla en fantastisk modell å konvertere. Lav vekt + enkel mekanikk gjør den til en drøm å jobbe på.

Litium/LiFePo/LiPo batterier er blitt billigere, absolutt, men de sliter fortsatt med dårlige syklusegenskaper over tid og en batteriteknologi som fortsatt er litt ustabil med tanke på sprengkraften når noe slikt kortsluttes på "riktig" måte.. Vekta er allikevel utrolig mye lavere i forhold til kapasiteten så det er jo absolutt et alternativ.

I dag har vi hatt med bilen til Eidsiva Energis generalforsamling/årsmøte/et-eller-annet på Radisson-hotellet i Lillehammer, sammen med et knippe andre elbiler (Think, Tesla, Mitsubishi iMIEV, Fiat 500 EV og Toyota Prius plug-in). Vi ble virkelig godt mottatt, spesielt av den litt eldre garde som satte pris på vår innsats med å gi nytt liv til en gammel klassiker. Eidsiva var så begeistret at de gav oss "gavekort" på valgfritt solcellepanel og alt av utstyr som trengs til dette, samt takgrind til montering på bobla. Tenker dette panelet vil være flott på varme dager om vi får kobla det til ei ventilasjonsvifte. Da kan vi motvirke badstu-tilstander inne i bilen om den står parkert en varm sommerdag:)

På vei tilbake til Gjøvik (Voltswagenen vår på henger) møtte vi ei oransje boble som hilste iherdig med lysene. Noen herfra kanskje? Innbiller meg at alle bobleentusiaster i landet henger her på forumet  Glad


På vei fra Lillehammer mot Gjøvik i ettermiddag.


Som sagt bare å stikke innom Høgskolen i Gjøvik om det er noen fra nærområdet som har lyst å ta doningen i nærmere øyesyn og kanskje slå av en prat  Osteaktig
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #19 på: mai 06, 2011, 23:46:30 pm »

Får vel konvertere splitten  Gliser. Den skal ikke til EU kontroll, så da bør det ikke bli noe problem?
Statans tvilstilsyn skal uansett konfereres med og godkjenne konvertering av drivstofftype vel?
Loggført

Seaside VW Klubb
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #20 på: mai 09, 2011, 21:29:24 pm »

Får vel konvertere splitten  Gliser. Den skal ikke til EU kontroll, så da bør det ikke bli noe problem?
Statans tvilstilsyn skal uansett konfereres med og godkjenne konvertering av drivstofftype vel?
Så vidt meg bekjent må de konfereres med hver gang man gjør endringer på ting som står i vognkortet.
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #21 på: mai 09, 2011, 22:37:35 pm »

Leste om en kar fra østlandet som har konvertert en 2CV og fått den godkjent. 2EL ble den omdøpt til.

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2032.0
Loggført

1961 T1 - Custom
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #22 på: mai 10, 2011, 17:18:37 pm »

Leste om en kar fra østlandet som har konvertert en 2CV og fått den godkjent. 2EL ble den omdøpt til.

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2032.0
Ja, har maila med Øyvind. Driver i disse dager og ringer Schabmüller's distributør i Skandinavia, da det viser seg at Schabmüller har laget drivmotorene i Clark-trucken vi henta motoren vår fra. Av dem får vi forhåpentligvis et skriv som sier at motoren er ECE-godkjent, eller i det minste at den er CE-merket, som også betyr at den er ECE-godkjent. Dette vil 'tilsynet ha.
Liker USAs biltilsyn. Der er det "din bil, ditt problem" som gjelder. Jeg skjønner at det med hensyn til bremser og vekt ikke bare er "ditt problem" da disse tingene også kan påvirke andre i trafikken rundt deg, men utover dette synes jeg det er bakstreversk å prøve å slå ned på miljøvennlig kreativitet med regelverk som bare skaper bry, papirmølle og pengesluk..
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #23 på: juni 09, 2011, 16:17:56 pm »

Ja, i dag har vi vist fram elbobla på Vålerbanen i forbindelse med Zero Rally. Både Eldar Vågan, Mads Østberg og Henning Solberg fikk prøve vidunderet og likte det vist svært godt:) Vi hadde ikke transport hjem, så bobla står i garasjen til vålerbanen til litt ut i neste uke, om noen vil titte på den:)
I morra skal vi ta med takgrinda vi fikk donert av Eidsiva samt gavekortet vi fikk på solcellepanel og stikke ned og se hva slags paneler som kunne passa til montering på taket.
Forresten noen som vet hvordan man monterer disse grindene på bobletaket? Den har et klistremerke med teksten "Ø-grind" på. Det kom ikke med noen stropper eller noe som helst annet enn det du ser på bildet:



Forresten fikk vi A på prosjektrapporten som til slutt ble på 83 sider Glad
Godt med ferie nå, kjenner jeg.
« Siste redigering: juni 09, 2011, 16:23:18 pm av Voltswagen_HiG » Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #24 på: juni 09, 2011, 19:24:03 pm »

Jeg har også en lignende grind som manglet fester. Jeg laget et par vinkler som på bildet. Da griper vinkelen tak under takrennen når du strammer bolten.


* HPIM0073b (Large).jpg (57.18 KB, 572x768 - vist 412 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
prippa
Juniormedlem
**
Innlegg: 73
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #25 på: juni 09, 2011, 20:02:18 pm »

Hva veier detta, og tror du det kunne vært mulig å få til noe lignende i båt?

Loggført

Så lenge man er glad...
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #26 på: juni 13, 2011, 19:53:56 pm »

Jeg har også en lignende grind som manglet fester. Jeg laget et par vinkler som på bildet. Da griper vinkelen tak under takrennen når du strammer bolten.

Ok! Må skaffe noen nye gummi-buffere tror jeg. Ellers ser det jo smart nok ut, det der:) Og det holder?
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #27 på: juni 13, 2011, 20:01:22 pm »

Hva veier detta, og tror du det kunne vært mulig å få til noe lignende i båt?
Mener å huske at bilen veier i underkant av 980 kg etter konverteringa. Vi har i tillegg Puma-forstilling som stiver opp og hjelper mot krengning foran:) Godt man har myke seter.
Det er absolutt mulig å få til lignende i båt! Finnes en god del elektriske påhengsmotorer å få kjøpt. Batteriene vi bruker i bilen er jo faktisk beregnet til båter, men da som fritidsbatterier for elektriske vannpumper, lys etc. Det viktigste er at de er laget for "dyptrekk" og gjentatte fullstendige utladninger. I en båt blir jo selvsagt isoleringa meget viktig, så lager du en ren el-båt må det gjøres skikkelig. Benytter du deg ikke at påhengsmotor, regner jeg med det skal gå an å ta ut bensin/dieselmotoren og smette nedi en nett elmotor, men også her blir isolering viktig. I tillegg vet jeg ikke hvordan båter har det med utveksling av motoren osv. Vår elmotor fikk vi donert fra en gammel truck, er optimalisert for moment og har maks turtall på 2300 o/min. Dette begrenser jo toppfarten noe (rundt 60 i 4. gir). Men det finnes mange motorer med høyere turtall også.
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #28 på: juni 13, 2011, 20:02:26 pm »

Jeg har også en lignende grind som manglet fester. Jeg laget et par vinkler som på bildet. Da griper vinkelen tak under takrennen når du strammer bolten.

Ok! Må skaffe noen nye gummi-buffere tror jeg. Ellers ser det jo smart nok ut, det der:) Og det holder?
Gummien er bare noen stubber av bensinslange som er kuttet noen spor i og tredd på. En annen type grind jeg har, har originale spinklere fester, så dette har holdt til mitt bruk, ja.  Glad
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #29 på: juni 13, 2011, 21:22:04 pm »

Jeg har også en lignende grind som manglet fester. Jeg laget et par vinkler som på bildet. Da griper vinkelen tak under takrennen når du strammer bolten.

Ok! Må skaffe noen nye gummi-buffere tror jeg. Ellers ser det jo smart nok ut, det der:) Og det holder?
Gummien er bare noen stubber av bensinslange som er kuttet noen spor i og tredd på. En annen type grind jeg har, har originale spinklere fester, så dette har holdt til mitt bruk, ja.  Glad

Ok. Ja, det skal jo holde et solcellepanel eller to. Vet ikke hvor mye slikt veier, men. Skal ta med bildet av din løsning og vise til gutta. Dette må da gå an å få fiksa:)
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!