Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16
|
286
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Veivarbeid
|
på: august 25, 2010, 10:46:01 am
|
Ja, det er groper under rusta. Jeg har bestemt meg for å kaste hele driten.M
|
|
|
288
|
Forum / Snikk-snakk / Veivarbeid
|
på: august 24, 2010, 19:14:59 pm
|
Heisann,
Jeg har en veivaksel med bittelitt rust på tappene og inne i oljekanaler. Er dette noe å jobbe på, eller bare kaste?
Isåfall, hvem sliper og fjerner rust inne i kanalene og inni gjenger osv? Jeg kan sandblåse de andre områdene selv.
Hva koster dette?M
|
|
|
299
|
Forum / Problemløseren / Sv: slipe ventilseter
|
på: august 19, 2010, 23:22:41 pm
|
Takk. Hvordan skal jeg forklare dette til verkstedet? I boka står det:
"Sink the intake valve seat up to 0.100-inch into the head to "pocket" the valve. Make the 45° seat 0.090-inch wide to 0.100-inch wide, with a 70° cut on the inner diameter and a 35° cut on the outer diameter of the seat starting at the valve outer circumference. The combination of sinking the seat and the 35° angle provides a wide entry surface to the chamber floor and promotes flow. Grid a 30° angle on the underside of the 45° seating surface to cut the actual seat on the valve itself to a 0.40-inch width."
Jeg skjønner alt som blir sagt, men jeg sliter med å se det for meg.
Senk inntaksventilsetet intill 2,5mm ned. (Det kan jeg se for meg, men herifra følger jeg ikke) Gjør 45° setet circa 2,5mm bredt, med et 70° kutt på den indre diameteren og et 35° kutt på den ytre diameteren av setet, starter med ventilens ytre omkrets. Kombinasjonen av å senke setet og den 35° vinkelen skaper en vid overfate til kammeret og promoterer flow. Skjær en 30° vinkel på undersiden av den 45° seteoverflaten for å kutte det faktiske setet på selve ventilen til en 1 cm bredde.
Noen som kan forklare hvordan det skal se ut, for meg?
Mvh, Marius
|
|
|
|