mai 14, 2024, 06:58:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Back to -89  (Lest 30827 ganger)
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #30 på: juli 12, 2013, 20:25:36 pm »

Kul bil og moro med biler som våkner under støvet igjen Gliser
Håper å se den på SCC i år.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #31 på: juli 12, 2013, 20:28:11 pm »

Kjøpte forgasserne billig over telefonen. Skulle være til en T1 ble det sagt. Viser seg at innsugene er for korte, trolig har de stått på en T3. Jakter nye innsug, og etter det jeg har lest meg frem til passer ikke nye fra empi eller weber 34. Ser ut som de har endret boltmønsteret på innsugene som følger med også, så det er nok ikke originale innsug. Antar staget passer til T1, ser sånn ut.



* P7120775.JPG (16.51 KB, 800x451 - vist 308 ganger.)
« Siste redigering: juli 12, 2013, 20:50:58 pm av eiko » Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #32 på: juli 12, 2013, 20:34:49 pm »

Kul bil og moro med biler som våkner under støvet igjen Gliser
Håper å se den på SCC i år.

Var sist på veien i -91 denne. Ble avskiltet i på første tur i Mars/April. Siden ble den demontert, fikk lakkert bunnplate, for så å bli stuet bort frem til jeg snuste opp den. Ble faktisk avbildet en par-tre ganger i Right On i -89 og -91.

Tror nok ikke den er klar til SCC. Da skal jeg nok jobbe kjapt.
« Siste redigering: juli 12, 2013, 20:40:27 pm av eiko » Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #33 på: juli 12, 2013, 20:39:48 pm »

80 tallet er kult :-) Tommel opp

Blir vel ikke bedre -80 talls enn dette. Igjensveiset dashbord og fjerning av alle knapper. Dørtrekkene sto der ved kjøp. Fant et par eldre procar-stoler i matchende farge. Rattet er fra Nardi, fikk det med på kjøpet også.


* P7120772.JPG (9.38 KB, 800x452 - vist 350 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #34 på: juli 12, 2013, 20:47:21 pm »

Noen småsår i lakken er på vei til å dukke opp. Bilen ser nok fin ut på bildene, men strengt tatt burde den fått seg ny lakk om ikke alt for lenge. Er flere ting enn det bildene viser.





* P7120780.JPG (9.33 KB, 800x451 - vist 294 ganger.)

* P7120783.JPG (24.35 KB, 800x451 - vist 271 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #35 på: september 23, 2015, 09:52:14 am »

Prosjektet går videre. Trøste og bære hvor lang tid man bruker. Har gjort masse småting siden siste innlegg i 2013 og bilen burde vært kjørbar. Men det er den ikke. Ikke mye jobb som står igjen nå, og motivasjon har vært litt av og på. Men nå er det ny giv.

Skulle montere stigtrinn her om dagen. Eneste jeg hadde liggende var noen som fulgte med en delebil innkjøpt for flere år siden. Trolig noe billig greier da passformen var heller dårlig. Måtte ta frem platesaks og fil og fikk formen sånn noenlunde foran.  Bak er det en stor glippe. Får finne en nødløsning der inntil videre da nye av god kvalitet og passform koster litt. Mulig jeg får svigerfar til å lage et tilpasset sett i alu eller rustfritt da han jobber på mekanisk verksted, og kle de med ny gummi. Men inntil da får disse duge.



* 1442998406482.jpg (38.15 KB, 800x450 - vist 252 ganger.)
« Siste redigering: september 26, 2015, 22:58:47 pm av eiko » Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #36 på: september 23, 2015, 09:53:10 am »

.


* 1442998487190.jpg (31.69 KB, 800x450 - vist 243 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #37 på: september 23, 2015, 09:58:32 am »

Skulle bytte pakning på panser. Fant noe rust under på venstre side. Ikke ukjent problem dette. Ikke akkurat det jeg ønsket å finne. Det er ikke gjennomrustet så frem til en evnt hellakkering tror jeg å smøre på noe ruststopp og litt lakk på toppen blir min midlertidige løsning. Litt irriterende.

Pusset bort løsrust med maskin og børste. Har god erfaring med por15 så jeg må få tak i en boks.


* 1442998802122.jpg (30.29 KB, 800x450 - vist 249 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #38 på: september 23, 2015, 10:11:56 am »

Har startet med de elektriske dørene. Løsningen inni selve døra er bra laget. Jeg ønsker å åpne med fjernkontroll og ikke med nøkkel. Har tatt ut starterinnslaget som satt der og skal montere et komplett sett på begge sider. Ennå ikke innkjøpt.


* 1442999569900.jpg (58.23 KB, 800x450 - vist 283 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #39 på: september 23, 2015, 10:12:46 am »

.


* 1442999660921.jpg (68.73 KB, 800x450 - vist 292 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #40 på: september 23, 2015, 10:21:00 am »

I løpet av sommeren har garasjen fått en liten overhaling. Ble så lei av rotet og kartonger som fremdeles sto der etter flyttinga i 2012. Kastet en del og organiserte på hemsen. Gikk til innkjøp av verktøyskap og veggskap for å samle verktøy og annet bilrelaterte ting. Klarer ikke jobbe i rot så motivasjonen til å stikke ut å mekke nå er adskillig bedre. På sikt skal garasjen isoleres.


* 1443000104225.jpg (72.22 KB, 800x450 - vist 310 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #41 på: september 23, 2015, 10:22:37 am »

Veggpryd må til for å høyne trivselfaktoren.


* 1443000243363.jpg (66.17 KB, 800x450 - vist 255 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #42 på: september 23, 2015, 10:24:25 am »

Delesanking. Bugpack potte ceramic coated.


* 1443000360491.jpg (54.53 KB, 800x450 - vist 238 ganger.)
« Siste redigering: september 23, 2015, 11:40:53 am av eiko » Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #43 på: september 23, 2015, 10:29:22 am »

Fikk tak i nytt teppesett i grått på forumet. Tatt ut for å la det ligge og strekke seg litt. Kommer jo sammenbrettet og full av brettemerker. Er TMI av den litt billigere sorten men virker helt ok. Må ta ut hull for girspake, håndbrekk og bøyle for setebelte.


* 1443000652447.jpg (102.86 KB, 800x450 - vist 249 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #44 på: september 23, 2015, 10:32:15 am »

Måtte prøvemonterte for å sjekke passformen. Skal legge støydemping før teppet legges.


* 1443000744594.jpg (94.09 KB, 800x450 - vist 300 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #45 på: september 23, 2015, 10:38:26 am »

Dellorto gasserne ble solgt og nye innkjøpt. Er samme som de jeg hadde, dellorto frd 34, men nyoverhalt av alfa1750 i Italia, og med riktige innsug.


* 1443001186380.jpg (73.18 KB, 800x450 - vist 318 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #46 på: oktober 08, 2015, 20:55:40 pm »

Tok en brainstorming i kveld på dette med feste til setene. Planen var å bruke originalunderstell som utgangspunkt med litt kapp og sveis. Hadde noen braketter fra et universalt understell liggende som jeg festet i noen hull som allerede finnes originalt der for så sjekke. Med riktige braketter og korrekt vinkling tror jeg dette kan bli noe. Planen er å lage det slik at sveising og kapping blir unødvendig, rett oppbyggd burde det blir greit å evnt bytte stoler også. Det virker sterkt nok til å tåle dette. Noen bilder på hvordan jeg tenker.


* 1444334134278.jpg (56.43 KB, 800x450 - vist 240 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #47 på: oktober 08, 2015, 20:56:48 pm »

På langs.


* 1444334309272.jpg (56.39 KB, 800x450 - vist 213 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #48 på: oktober 08, 2015, 20:57:46 pm »

På tvers.


* 1444334368856.jpg (53.5 KB, 800x450 - vist 190 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #49 på: oktober 08, 2015, 21:01:13 pm »

.


* 1444334501454.jpg (39.3 KB, 800x450 - vist 210 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #50 på: oktober 24, 2015, 18:06:07 pm »

Har gått til innkjøp av støydemping. Valgte Silent coat 4kvm pakke fra bilstereosenteret. Går i gang med dempingen over helga. Demper gulvet foran og bak mot motorromet først så får jeg se hvor mye som er igjen. Planen er å dempe litt i dørene også. Har en mistanke om at 4 kvm ikke rekker til alt.

Ang veggen mot motorrom....der lå det demping originalt som jeg fjernet for flere år siden. Det ligger fortsatt rester av lim som virker umulig å få bort. Prøvd med bremserens og div men det sitter som hakka møkk. Noen tips?

Skiftet forøvrig navn på tråden.....Back to -89. Mer passende.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #51 på: oktober 25, 2015, 11:21:05 am »

Har startet med de elektriske dørene. Løsningen inni selve døra er bra laget. Jeg ønsker å åpne med fjernkontroll og ikke med nøkkel. Har tatt ut starterinnslaget som satt der og skal montere et komplett sett på begge sider. Ennå ikke innkjøpt.

Har selv starterinnslag som åpner. Du får ikke noe bedre solenoid i kit fra usa enn det du allerede har. I tillegg kan du gå på skroten å hente nye når de ruster fast (mye fuktighet inni dørene).

Ville droppet kit fra usa og heller brukt pengene på noe annet.
Loggført

1961 T1 - Custom
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #52 på: oktober 25, 2015, 11:36:15 am »

For å få bort limen må du bruke sitrusrens. Lukter friskt, men anbefaler maske når du holder på inni der!
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #53 på: oktober 25, 2015, 14:00:26 pm »

Har startet med de elektriske dørene. Løsningen inni selve døra er bra laget. Jeg ønsker å åpne med fjernkontroll og ikke med nøkkel. Har tatt ut starterinnslaget som satt der og skal montere et komplett sett på begge sider. Ennå ikke innkjøpt.

Har selv starterinnslag som åpner. Du får ikke noe bedre solenoid i kit fra usa enn det du allerede har. I tillegg kan du gå på skroten å hente nye når de ruster fast (mye fuktighet inni dørene).

Ville droppet kit fra usa og heller brukt pengene på noe annet.

Tror deg på den men lysta på elektrisk åpning med fjernkontroll er stor. Dessuten følger det med til begge dørene. Husker jo bilen din godt fra den gangen Tjelta bygde den men husker ikke helt løsningen. Hvor åpner du døra?
« Siste redigering: oktober 25, 2015, 14:06:39 pm av eiko » Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #54 på: oktober 25, 2015, 14:03:04 pm »

For å få bort limen må du bruke sitrusrens. Lukter friskt, men anbefaler maske når du holder på inni der!

Sitrusrens kjøps i morgen. Ser jernia har fra 3M.
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #55 på: oktober 26, 2015, 11:45:31 am »

Silent coat, rulle og sitrusrens. Da er man klar.


* 1445861347783.jpg (68.04 KB, 800x450 - vist 190 ganger.)
« Siste redigering: oktober 26, 2015, 13:07:34 pm av eiko » Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #56 på: oktober 26, 2015, 13:11:08 pm »

Gulvet og torpedo vegg er greie og rene flater da de er lakkert. Bakveggen med limrester er noe herk å jobbe med. Kjørt flere lag med sitrusrens og  fremdeles noen limrester igjen som virker umulig å få bort.


* 1445861539249.jpg (61.02 KB, 800x450 - vist 216 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #57 på: oktober 26, 2015, 13:13:55 pm »

Gulv rengjort og klar for demping.


* 1445861655324.jpg (51.6 KB, 800x450 - vist 232 ganger.)
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #58 på: oktober 26, 2015, 13:20:56 pm »

Legger ut noen ark for å se litt hvordan det blir. Skal ikke gå helt bananas med denne, bare få bort litt av støy og vibrasjon.


* 1445862147489.jpg (64.65 KB, 800x450 - vist 218 ganger.)
« Siste redigering: oktober 26, 2015, 22:58:49 pm av eiko » Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #59 på: oktober 26, 2015, 14:23:18 pm »

Har startet med de elektriske dørene. Løsningen inni selve døra er bra laget. Jeg ønsker å åpne med fjernkontroll og ikke med nøkkel. Har tatt ut starterinnslaget som satt der og skal montere et komplett sett på begge sider. Ennå ikke innkjøpt.

Har selv starterinnslag som åpner. Du får ikke noe bedre solenoid i kit fra usa enn det du allerede har. I tillegg kan du gå på skroten å hente nye når de ruster fast (mye fuktighet inni dørene).

Ville droppet kit fra usa og heller brukt pengene på noe annet.

Tror deg på den men lysta på elektrisk åpning med fjernkontroll er stor. Dessuten følger det med til begge dørene. Husker jo bilen din godt fra den gangen Tjelta bygde den men husker ikke helt løsningen. Hvor åpner du døra?

Du trenger bare en gammel defa alarm eller lignende med fjernkontroll, til styring.
Loggført

Mvh
Reiel
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!