Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
|
125
|
Forum / Problemløseren / Sv: Retur på bensin
|
på: februar 04, 2011, 14:40:28 pm
|
Drar fram denne tråden, sitter i samme situasjon nå, skal bygge retur for wasserboxern. tenkte å bruke bensinpumpe fra transporter. Er det nødvendig å legge opp 8mm retur, eller holder 6mm? skal ha motoren stock med det første, men blir muligens turbo en gang i framtida. Og en annen sak, trenger jeg over 5 meter rør? lettere å spørre her enn å måle sjøl
|
|
|
127
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / WBX-svinghjul og nålelager
|
på: januar 31, 2011, 22:03:32 pm
|
Leser at hvis man skal bruke 228mm svinghjul fra WBX eller Type 4-svinghjul så må man sette inn ett lager i svinghjulet, og fjerne ett som allerede er i wbx'n. Hvor er dette som skal fjernes? Må man splitte blokka for å få til dette?[attachment=1][attachment=2]
|
|
|
132
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX
|
på: januar 01, 2011, 15:45:27 pm
|
Venter på et 215mm T4-svinghjul nå, men har litt annet småplukk å holde på med i ventetida. Har fått tak i gammel type vannpumpe og automatstarter, så holder på å få dette på plass. Den gamle motoren er tatt ut, det gikk som en drøm med avtagbar bakplate. [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
133
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX
|
på: januar 01, 2011, 12:53:50 pm
|
Høres ut som man må frese såpass mye for å få inn 228mm-hjulet at jeg tenkte å stå over det (har hørt at det blir hull på tynne steder i kassa). Så jeg tenkte å gå for t4-svinghjulet.
|
|
|
134
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX
|
på: desember 30, 2010, 12:47:55 pm
|
Takker, ja, kunne egentlig tenkt meg eldre bakluke, men det blir seinere. Kjenner noen til http://www.aapistons.com ? Jeg har fått tilbud derfra på 215mm svinghjul, 140 USD 215mm lamell, 91 USD Trykkplate 128 USD Skulle få svinghjulet ferdig levert med innpressa nålelager. Bør jeg bare fleske til på dette? Og jeg bør vel over på Saxomat-starter med dette oppsettet?
|
|
|
136
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: T4 Svinghjul og evt clutch
|
på: november 27, 2010, 12:38:38 pm
|
har svinghjul og trykkplate til t4 210mm, men svinghjulet er lettet, har lamell 210mm også men den passer bare på 411/412 gearkasse. ring 99599148. svarer ikke mail.
Får ikke tak i kun lamell dessverre.. Og skrotnisse hadde bare 228mm.. Noen andre som har noe som passer? Evt en 210mm lamell som går på T1-kassa?
|
|
|
138
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva bør man grunne gulvet med? Haster litt...
|
på: november 08, 2010, 17:11:24 pm
|
Som sagt tidligere: like mange svar som det er brukere på forumet Jeg har brukt Wurth sin rustomvandler/rustmelk. Denne må grunnes, da har jeg brukt vanlig 1-komponent grunning, selv om det sies at 2-komp. skal være bedre. Brunox kan brukes istedet, og skal ikke trenge å grunnes (men blir nok ikke like bra som wurth sin+grunning)
|
|
|
140
|
Forum / Snikk-snakk / Haynes-manual for Transporter
|
på: november 07, 2010, 12:48:05 pm
|
Finnes det ikke Haynes-manualer for 80talls Transportere? Hvis ikke, hva er det beste alternativet? Trenger til wasserboxern min, en #DJ 2100cc
|
|
|
141
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / *ORDNET* T4 Svinghjul og evt clutch
|
på: oktober 31, 2010, 13:52:29 pm
|
Ønsker å kjøpe enten 200mm T4 svinghjul (bruker da std clutch som jeg har liggende),eller 210 eller 215mm (og da clutch som passer), trenger det når jeg skal ha 2,1L WBX i 69'n min med std T1 girkasse.
EDIT: Da har jeg fått tak i svinghjul, takker Race-buggy!
|
|
|
142
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX
|
på: oktober 30, 2010, 13:41:59 pm
|
Det er ikke gjort skremmende mye med den nei, det er jeg som har fått skjært løs skjermene og stigtrinnene, og fått på snowflakes og originale stigtrinn (De gamle var sprukne og rusta). Var bare forsiktig når jeg skjærte av, så jeg har ikke lakkert hele bilen nei, kun skjermene. Jeg skal prøve å ødelegge så lite som mulig av bilen når jeg får inn radiatoren og div, så don't worry
|
|
|
143
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX
|
på: oktober 22, 2010, 22:32:52 pm
|
Virker som folk er litt uenige, så jeg får sette meg litt inn i det selv og se hva jeg går for når det gjelder svinghjul. Det høres fristende ut med 215mm, null modding av kassa og std starter, men det blir jo noen kroner i clutch og svinghjul. Så jeg skal se litt hvor mye fresing som skal til for å få inn 228'n.
Har lest og kikka litt på andre prosjekt, og ser at folk generelt har dårlig erfaringer med kun viftekjøling, og jeg tør ikke "belly-mount'e" (under) pga alle fartsputene vi har i trondheim. Så det blir frontmontert ja. Tenkte å tegne en trakt/spoiler i autocad og få laga noe som leder lufta fra ei leppe under fronten og opp til radiatoren som er skjult.
|
|
|
145
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX
|
på: oktober 19, 2010, 21:11:25 pm
|
Da var motoren på plass i garasjen! Selfølgelig skitten og stygg, men den skal være teknisk god stand. Men noen spørsmål: Har hørt at 215mm svinghjul med et ekstra nållager er det beste siden jeg har tenkt å beholde originalkassa. Hvor bør jeg kjøpe dette? Og kan jeg bruke noe fra transporterclutchen (228mm) eller må jeg ha en helt ny komplett 215mm clutch?
|
|
|
146
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: GLASSFIBERARBEID.
|
på: oktober 17, 2010, 19:52:36 pm
|
Ja, er det gutta som holder til nedenfor romulslia? Var der og fikk kjøpt noe kjemikalier engang til et prosjekt som aldri ble noe av :/ Har det enda, så si fra hvis du bestemmer deg for å gjøre det selv.
|
|
|
147
|
Forum / Prosjektgarasjen / V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX
|
på: oktober 17, 2010, 17:53:30 pm
|
Da har tiden kommet for å få litt mere fres i bobla. Jeg burde kanskje gått for en 1915 siden jeg er så heldig å ha regnr. V-1915, men nå har valget falt på en 2,1L wasserboxer. Jeg skal hente motoren i mårra og er ganske spent på hvordan den ser ut, men den skal være i bra stand. Litt om bilen: 1969-mod 1500 1600cc motor for øyeblikket Puma Originale skiver foran, skal byttes til Kercher skiver godkjente for 136hk Alfa Romeo skinnstoler Snowflake baklykter Stående lykter foran for øyeblikket, men disse skal byttes til liggende ATS 7" foran og 9" bak Ragtop Noen bilder: [attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] [attachment=4] [attachment=5] [attachment=6] [attachment=7] Jeg kan i utgangspunktet veldig lite om dette, men hiver meg bare på det og satser på å lære det nødvendige underveis
|
|
|
148
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dellorto DRLA 45 forgassere *SOLGT*
|
på: oktober 16, 2010, 21:20:20 pm
|
Ikke jeg heller. Og det er absolutt ikke den 50lappen det er snakk om!! Hvis du ser sånn på det så er det vel greit at siste budgiver får den da. Men beklager igjen, og som sagt så skal jeg være klarere neste gang.
|
|
|
|