mai 04, 2024, 20:17:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
121  Forum / Problemløseren / Hvor får jeg kjøpt slike? (Flens/vannuttak) på: februar 19, 2011, 17:18:25 pm
[attachment=1]
Hvor får jeg kjøpt en sånn? Må ha det der temperaturhuset sto på WBX'n.
122  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Treng du deler? eg har. på: februar 19, 2011, 13:09:01 pm
215mm trykkplate+lamell?
123  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 215mm trykkplate+clutch på: februar 19, 2011, 13:07:59 pm
215mm trykkplate+clutch ønskes kjøpt. Kan byttes i 228mm (transporter) clutch+trykkplate.
124  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: 11`sesongen?? på: februar 10, 2011, 22:42:52 pm
store ambisjoner om å få ferdig WBX'n, hadde vært rått å dobla hk-antallet fra i fjor Blunker
125  Forum / Problemløseren / Sv: Retur på bensin på: februar 04, 2011, 14:40:28 pm
Drar fram denne tråden, sitter i samme situasjon nå, skal bygge retur for wasserboxern. tenkte å bruke bensinpumpe fra transporter. Er det nødvendig å legge opp 8mm retur, eller holder 6mm? skal ha motoren stock med det første, men blir muligens turbo en gang i framtida.

Og en annen sak, trenger jeg over 5 meter rør? lettere å spørre her enn å måle sjøl Rekker tunge
126  Forum / Snikk-snakk / Sv: legge inn bilder i riktig størrelse på forumet på: januar 31, 2011, 22:12:18 pm
enig, enig!
127  Forum / Teknisk, teori og praksis / WBX-svinghjul og nålelager på: januar 31, 2011, 22:03:32 pm
Leser at hvis man skal bruke 228mm svinghjul fra WBX eller Type 4-svinghjul så må man sette inn ett lager i svinghjulet, og fjerne ett som allerede er i wbx'n. Hvor er dette som skal fjernes? Må man splitte blokka for å få til dette?[attachment=1][attachment=2]
128  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: T4 Svinghjul og evt clutch på: januar 31, 2011, 21:04:56 pm
Trenger enda svinghjul... Anyone?
129  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Saxomat-starter og 90hk wasserboxer-termostathus på: januar 16, 2011, 19:51:15 pm
topp,pm.
130  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Saxomat-starter og 90hk wasserboxer-termostathus på: januar 16, 2011, 13:26:51 pm
Trenger noen deler til wasserboxern min skal inn i bobla.
- Saxomat starter
- Termostat+hus fra 90hk WBX (er det ikke denne jeg skal ha da, folkens? En som gjør at vannslangen ikke krasjer i torpedoveggen)
131  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1300 Glassfiber frontskjermer på: januar 09, 2011, 13:50:59 pm
Kan du overføre penger til meg for høyttalerne du kjøpte? Har prøvd meg på PM og mail.
132  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX på: januar 01, 2011, 15:45:27 pm
Venter på et 215mm T4-svinghjul nå, men har litt annet småplukk å holde på med i ventetida. Har fått tak i gammel type vannpumpe og automatstarter, så holder på å få dette på plass. Den gamle motoren er tatt ut, det gikk som en drøm med avtagbar bakplate.
[attachment=1]
[attachment=2]
133  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX på: januar 01, 2011, 12:53:50 pm
Høres ut som man må frese såpass mye for å få inn 228mm-hjulet at jeg tenkte å stå over det (har hørt at det blir hull på tynne steder i kassa). Så jeg tenkte å gå for t4-svinghjulet.
134  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX på: desember 30, 2010, 12:47:55 pm
Takker, ja, kunne egentlig tenkt meg eldre bakluke, men det blir seinere.

Kjenner noen til http://www.aapistons.com ? Jeg har fått tilbud derfra på
215mm svinghjul, 140 USD
215mm lamell,      91 USD
Trykkplate         128 USD

Skulle få svinghjulet ferdig levert med innpressa nålelager.

Bør jeg bare fleske til på dette? Og jeg bør vel over på Saxomat-starter med dette oppsettet?
135  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Jolagåvetips! på: november 28, 2010, 16:30:47 pm
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,30035.0.html  ...?
136  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: T4 Svinghjul og evt clutch på: november 27, 2010, 12:38:38 pm
har svinghjul og trykkplate til t4 210mm, men svinghjulet er lettet, har lamell 210mm også men den passer bare på 411/412 gearkasse. ring 99599148. svarer ikke mail.

Får ikke tak i kun lamell dessverre..  Og  skrotnisse hadde bare 228mm..
Noen andre som har noe som passer? Evt en 210mm lamell som går på T1-kassa?
137  Forum / Snikk-snakk / Sv: Haynes-manual for Transporter på: november 09, 2010, 20:09:44 pm
Er denne bentley-boka ekstremt mye bedre, siden den ligger sånn i sin egen astronomiske prisklasse?
138  Forum / Problemløseren / Sv: Hva bør man grunne gulvet med? Haster litt... på: november 08, 2010, 17:11:24 pm
Som sagt tidligere: like mange svar som det er brukere på forumet
Jeg har brukt Wurth sin rustomvandler/rustmelk. Denne må grunnes, da har jeg brukt vanlig 1-komponent grunning, selv om det sies at 2-komp. skal være bedre.
Brunox kan brukes istedet, og skal ikke trenge å grunnes (men blir nok ikke like bra som wurth sin+grunning)
139  Forum / Snikk-snakk / Sv: Haynes-manual for Transporter på: november 07, 2010, 14:46:29 pm
hoho, 63 USD på amazon, 100 USD på Ebay :|
140  Forum / Snikk-snakk / Haynes-manual for Transporter på: november 07, 2010, 12:48:05 pm
Finnes det ikke Haynes-manualer for 80talls Transportere? Hvis ikke, hva er det beste alternativet? Trenger til wasserboxern min, en #DJ 2100cc
141  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / *ORDNET* T4 Svinghjul og evt clutch på: oktober 31, 2010, 13:52:29 pm
Ønsker å kjøpe enten 200mm T4 svinghjul (bruker da std clutch som jeg har liggende),eller 210 eller 215mm (og da clutch som passer), trenger det når jeg skal ha 2,1L WBX i 69'n min med std T1 girkasse.

EDIT: Da har jeg fått tak i svinghjul, takker Race-buggy!
142  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX på: oktober 30, 2010, 13:41:59 pm
Det er ikke gjort skremmende mye med den nei, det er jeg som har fått skjært løs skjermene og stigtrinnene, og fått på snowflakes og originale stigtrinn (De gamle var sprukne og rusta). Var bare forsiktig når jeg skjærte av, så jeg har ikke lakkert hele bilen nei, kun skjermene. Jeg skal prøve å ødelegge så lite som mulig av bilen når jeg får inn radiatoren og div, så don't worry Blunker
143  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX på: oktober 22, 2010, 22:32:52 pm
Virker som folk er litt uenige, så jeg får sette meg litt inn i det selv og se hva jeg går for når det gjelder svinghjul. Det høres fristende ut med 215mm, null modding av kassa og std starter, men det blir jo noen kroner i clutch og svinghjul. Så jeg skal se litt hvor mye fresing som skal til for å få inn 228'n.

Har lest og kikka litt på andre prosjekt, og ser at folk generelt har dårlig erfaringer med kun viftekjøling, og jeg tør ikke "belly-mount'e" (under) pga alle fartsputene vi har i trondheim. Så det blir frontmontert ja. Tenkte å tegne en trakt/spoiler i autocad og få laga noe som leder lufta fra ei leppe under fronten og opp til radiatoren som er skjult.
144  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Lagertømming - gull og gråstein på: oktober 19, 2010, 21:38:22 pm
Har du noen 215mm svinghjul der?
145  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX på: oktober 19, 2010, 21:11:25 pm
Da var motoren på plass i garasjen! Selfølgelig skitten og stygg, men den skal være teknisk god stand.
Men noen spørsmål:
Har hørt at 215mm svinghjul med et ekstra nållager er det beste siden jeg har tenkt å beholde originalkassa.
Hvor bør jeg kjøpe dette?
Og kan jeg bruke noe fra transporterclutchen (228mm) eller må jeg ha en helt ny komplett 215mm clutch?
146  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: GLASSFIBERARBEID. på: oktober 17, 2010, 19:52:36 pm
Ja, er det gutta som holder til nedenfor romulslia? Var der og fikk kjøpt noe kjemikalier engang til et prosjekt som aldri ble noe av :/ Har det enda, så si fra hvis du bestemmer deg for å gjøre det selv.
147  Forum / Prosjektgarasjen / V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX på: oktober 17, 2010, 17:53:30 pm
Da har tiden kommet for å få litt mere fres i bobla. Jeg burde kanskje gått for en 1915 siden jeg er så heldig å ha regnr. V-1915, men nå har valget falt på en 2,1L wasserboxer. Jeg skal hente motoren i mårra og er ganske spent på hvordan den ser ut, men den skal være i bra stand.
Litt om bilen:
1969-mod 1500
1600cc motor for øyeblikket
Puma
Originale skiver foran, skal byttes til Kercher skiver godkjente for 136hk
Alfa Romeo skinnstoler
Snowflake baklykter
Stående lykter foran for øyeblikket, men disse skal byttes til liggende
ATS 7" foran og 9" bak
Ragtop

Noen bilder:
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]
[attachment=6]
[attachment=7]

Jeg kan i utgangspunktet veldig lite om dette, men hiver meg bare på det og satser på å lære det nødvendige underveis Osteaktig

148  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dellorto DRLA 45 forgassere *SOLGT* på: oktober 16, 2010, 21:20:20 pm
Ikke jeg heller. Og det er absolutt ikke den 50lappen det er snakk om!!  Hvis du ser sånn på det så er det vel greit at siste budgiver får den da. Men beklager igjen, og som sagt så skal jeg være klarere neste gang.
149  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dellorto DRLA 45 forgassere *SOLGT* på: oktober 16, 2010, 21:09:49 pm
Ok. Det blir tilsvarende upopulært hos kjøper som nå har blitt lovt gasserne, men når rett skal være rett så er det vel det som står skriftlig her som gjelder.
150  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dellorto DRLA 45 forgassere *SOLGT* på: oktober 16, 2010, 19:27:54 pm
Ok, beklager. Skal ihvertfall slutte å skrive tidspunkt/dag i salgene, og det mest rettferdige er vel å la alle få god tid til å se budene og vurdere.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!