Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
|
91
|
Forum / Snikk-snakk / 32mm rør
|
på: juli 30, 2011, 11:34:18 am
|
Noen gode forslag om hvor jeg kan få kjøpt 32mm stål eller kobberrør? Skal ha til kjølevann (har gitt opp å finne radiatorslange i metervare).
|
|
|
92
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor får jeg tak i skivebremser som blir godkjent av Biltilsynet for ~120 HK?
|
på: juli 21, 2011, 11:33:31 am
|
Henter fram denne, jeg har samme problem nå. Har snakket med Unneberg og vwservice, men begge sliter litt med å få tak i disse bremsene. Noen andre forslag? (helst norsk importør).
Og en ting til: Er det noen som kan sende meg eksempel på slike papirer? Jeg må naturligvis kjøpe egne papirer til min bil når jeg skal godkjenne, men biltilsynet vil se ett sett med papirer før de sier om ombyggingen vil bli godkjent. Og jeg vil ikke kjøpe bremser hvis det ikke blir godkjent..
EDIT: ser ut som det er håp for å få Kerscher fra Unneberg. Men er det noen som har papirer fra Kerscher som jeg kunne ha fått vist til biltilsynet for en foreløpig godkjenning?
|
|
|
95
|
Forum / Snikk-snakk / Hvor ble det av Kerscher-bremsene?
|
på: juni 03, 2011, 08:01:43 am
|
Har Kerscher slutta med ombyggingssettet sitt for boble opp til 150hk? Kan ikke finne det på hjemmesida deres lenger. Hvilke andre alternativ har man for bremser med TÛV-papir >112hk? CSP? Flere?
|
|
|
96
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Radiator til 2,1L Wasserboxer
|
på: juni 02, 2011, 20:06:25 pm
|
Henter opp en gammel tråd her.. Hvilke radiatorer passer foran i reservehjulsbrønnen? Og hadde vært greit med Ø32 slangetilkobling også, da hadde jeg klart å gått direkte fra radiatoren til motoren uten skjøter.
Og ett spm. til: Hvor får jeg kjøpt slanger i lengre lengder? Og hvis ikke, hvem har rør?
|
|
|
100
|
Forum / Problemløseren / Problem med elektrisk bensinpumpe
|
på: mai 27, 2011, 17:30:10 pm
|
Sliter med elektriske bensinpumpa på wasserboxern min, Digijet innsprut. Får ikke pumpa til å pumpe vann over ifra ett glass til et annet engang (jeg dyppa hele sugesiden ned i et glass og hadde et rør ut fra trykksiden og til et annet glass). Jeg hører at den går men det er bare såvidt sug i den. 1. Noe jeg gjør feil eller er den bare defekt? 2. Kan jeg bruke fra hvilken som helst annen bil med innsprøytning? Regulatoren åpner vel returen på 2,5 bar uansett, så tipper at så lenge pumpa klarer det så er alt good? 3. Selges det noen universalpumper for biler med innsprøytning? Ser at biltema bare har for gassermotorer, med rundt 0,2-0,4 bar.
|
|
|
101
|
Forum / Problemløseren / Sv: SVARTE.. festet på motoren knakk!
|
på: mai 14, 2011, 14:00:07 pm
|
Takker reddende engel toolman1 for lån, får håpe sveisinga blir bra nå Lurer på om jeg har funnet ut hvorfor det skjedde. Ser at det er små skader på splinesene på lamellen på den ene sida, så ser ut som det har stoppa der. Hadde også problemer med å få løs motoren når jeg skulle ha den ut, så den hang nok fast i lamellen. Grunnen til at dette skjedde kan vel kanskje være fordi clutchen ikke var sentrert bra nok. Jeg får heller ikke til å tre på lamellen på girkasseakselen den riktige veien nå når alt er demontert. Skal prøve meg med originalclutchen inne i 215mm-trykkplata og se om jeg får det sammen da.
|
|
|
105
|
Forum / Problemløseren / Sv: SVARTE.. festet på motoren knakk!
|
på: mai 14, 2011, 00:56:46 am
|
Haha, ja, det får bli siste utvei men en ting: m-tec sa at jeg måtte lage noe anleggsflate for å feste sammen alt før sveising slik at det blir 100% rett. Må vel holde bare å ta ei sponplate og borre 4 hull som jeg fester til blokka, da blir det vel rett nok?
|
|
|
107
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forsikring av roadster.
|
på: mai 13, 2011, 16:10:54 pm
|
Min roadster var også forsikret som vanlig bil. Men jeg kunne selv forsikre for hva jeg mente den var verdt. Tror jeg bare satte 30k og betalte rundt tusenlappen i året.
|
|
|
108
|
Forum / Problemløseren / Sv: SVARTE.. festet på motoren knakk!
|
på: mai 13, 2011, 16:09:50 pm
|
Synes liksom ikke jeg tok i så voldsomt heller, men.. Har ihvertfall fått snakka med M-tec i Trondheim, de kan visst sveise sånt. Så får jeg prøve å slipe ut litt inne i kassa og prøve kun svinghjul og clutch inne i kassa først neste gang.
|
|
|
109
|
Forum / Problemløseren / SVARTE.. festet på motoren knakk!
|
på: mai 11, 2011, 21:03:38 pm
|
Skulle sette inn wasserboxern i dag, men det var av uviss grunn veldig tight inne imellom svinghjulet og kassa (215mm clutch, trodde det skulle gå uten sliping.) Men så... KNEKK, så knakk "øret" på motoren av. Hva gjør jeg? Går det an å sveise dette? Det er vel aluminium? [attachment=2]
|
|
|
114
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 7mm skruer
|
på: mars 09, 2011, 22:26:14 pm
|
Noen som har noen 7mm skruer Evnt pinnebolter å selge? Trenger de til å feste trykkplate. Wurth skulle ha 800,- - rabatt for ei eske, det var litt drøyt synes jeg.
|
|
|
117
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX
|
på: mars 05, 2011, 19:26:57 pm
|
Da har det kommet litt snacks fra Unneberg; nytt utløselager (typen med hylse), ny utløserarm, 215mm clutch og trykkplate. [attachment=1] Fikk også prøvemontert motoren for første gang i dag: [attachment=2]
Har bestemt meg i første omgang å beholde så mye som mulig av transportereksosen, så jeg har kun kappa og fjerna røret fra sylinder 1, + potta. Tenkte å få tak i / lage en flens på sylinder 1 og bruke fleksirør derfra til der jeg har kappa originaleksosen. Så blir det nok ei eller annen T1-potte, muligens noe tuckaway under en skjerm. Får se litt. [attachment=3]
Neste jobb blir å kappe ut slik at innsprutsrailsene får plass (de krasjer i platene over ventildekslene), og så blir det rørleggerarbeid på motoren (vann).
|
|
|
118
|
Forum / Problemløseren / Sv: avtagbar bakplate 68 T1
|
på: februar 24, 2011, 18:09:51 pm
|
takker for svar, tips og hele sullamitten. da gjenstår det bare å gå i tenkeboksen Det er ikke noe å tenke på, bare å spøtte i nevene og rive i stykker. Det går faktisk forbausende fort hvis man ikke bryr seg om å redde plata. Bare litt vasking/sliping for å finne punktsveisene for så å borre ut disse, så jokke på den til loddetinnet sprekker. go nuts
|
|
|
119
|
Forum / Problemløseren / Sv: avtagbar bakplate 68 T1
|
på: februar 23, 2011, 18:10:16 pm
|
Den er punktsveisa og lodda fast. Jeg kjøpte meg ny, fordi den gamle fikk føle frustrasjonen da jeg fikk den løs. Men det er genialt når du først har fått det til, så kjør på!
|
|
|
120
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX
|
på: februar 19, 2011, 17:22:53 pm
|
Da har det svinghjulet mitt kommet, ett 215mm type 4 (takk til race-buggy for salg og Knasten for maskinering!) Fikk satt inn lageret i det slik at jeg slapp å fjerne lageret i veiva på motoren også, det var jo en uventa bonus. Fikk det på plass i dag, og lærte meg at originale Type 1-trykkplater ikke passer i slike svinghjul. Så da blir det nettshopping igjen [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
|