mai 04, 2024, 20:10:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skifte fra 1 til 2 krets bremsesystem  (Lest 890 ganger)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« på: august 03, 2012, 07:56:35 am »

Har en -63 som snart skal settes i hop igjen. Lurer på å skifte til to krets bremsesystem. Er det kun mastersylinder og beholder en må skifte? Må vel ikke gjøre noe mer ift rør etc. De legges vel opp som vanlig?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: august 04, 2012, 22:05:03 pm »

Vet ikke hvordan det var på de 1-krets-systemene, men på min 69' så,går det to rør ut fra det fremre kammeret i hovedsylinderen (ett til hvert framhjul) og ett rør ut fra det bakre kammeret. Dette deles i to bak ved girkassen og går ut til bakhjulene.

Du må ihvertfall bytte hovedsylinder og bremseveskebeholderen, 2kretsbeholderen har en skillevegg i midten og to slanger ut i bunn, en til hver av hovedsylinderkammerene.
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: august 04, 2012, 23:13:31 pm »

Har en -63 som snart skal settes i hop igjen. Lurer på å skifte til to krets bremsesystem. Er det kun mastersylinder og beholder en må skifte? Må vel ikke gjøre noe mer ift rør etc. De legges vel opp som vanlig?

Du kjøper bare bremsevæske beholder som settes rett oppå sylinderen, jeg har kjøpt et par slike sett hos lars vw veteran service, volvo hadde slike beholdere men alle volvo jeg har sett på skroten mangler disse, ny koster ikke mye.

Easy peasy. Rørene legger du vel også opp nye tenker jeg.
Loggført

1961 T1 - Custom
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #3 på: august 06, 2012, 08:07:31 am »

Rør kjøpt sist uke, men bestillte ikke mastersylinder da jeg ble litt usikker, men mente at rørene er samme enten du kjører en eller to krets, kun feste mot mastersylinder som har en ekstra utgang!
Da får jeg bestille 2 krets mastersylinder også, greit med litt ekstra sikkerhet.
Er dønn klar for å få i hop bilen nå. Har bare så mye annet jeg skal hjelpe andre med først. Blir vel ut å kjøpe en ekstra boks med maling til bilen idag!
Flyndra håper jeg å hente hjem til helgen.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!