mai 11, 2024, 20:46:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye HK tror DU det blir presset ut av denne?? ved ca 1 bar ++ladetrykk
40-60hk   Dette er bare idioti...waste of time - 1 (0.6%)
60-80hk   Noe mer får man ikke ut av 5000.- - 6 (3.6%)
80-100hk Oppimot en dobling er MAX for hva man kan presse ut av dette - 24 (14.2%)
100-120hk Dobbling av originaleffekten + 20% HK for overgang til  E-85 - 69 (40.8%)
120-140hk Turbo ruler!! - 41 (24.3%)
140+++   Cheeeezus!!! - 28 (16.6%)
Stemmer totalt: 167

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt  (Lest 108895 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #150 på: oktober 26, 2009, 10:21:39 am »

etter det jeg har fått med meg er det 5 hull på 112mm diameter

googlet litt og fant dette:

http://www.gomog.com/allmorgan/wheeloffset.html

http://www.mwsint.com/TechCalcStuds.asp
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #151 på: oktober 26, 2009, 13:07:16 pm »

Formelen for lengden av en sidekant i en femkant ser slik ut:



Og det gir s=65,83 mm på 5X112 boltsirkel...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #152 på: oktober 26, 2009, 14:14:15 pm »

formel fra selveste Pentagon!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #153 på: oktober 26, 2009, 16:36:37 pm »

Hvorfor ikke gjøre det som EBB ?


Bare plotte inn i cnc maskinen ?

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3269.0.html
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #154 på: oktober 26, 2009, 17:57:30 pm »

vi får satse på CNC fres kanskje neste vinter   Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #155 på: oktober 26, 2009, 17:59:20 pm »

ellers var planen å spenne opp i dreibenk.
dreie ett sirkelspor på 112mm.
så stålpasser  for å merke 5 hull
dor
Litebor
Stortbor
Gjenge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #156 på: oktober 26, 2009, 22:44:16 pm »

En cheepo tråd uten CNC...?? nå snakker vi om virkelig lavt budget!! Sjokkert
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #157 på: oktober 26, 2009, 22:52:18 pm »

her er verktøyet cheaop'O også!
2000 kroners  dreibenk fra 50 tallet og ett 4000 kroners TIG apparat fra 70-80 tallet.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #158 på: oktober 26, 2009, 23:01:50 pm »

Stilig når du bruker stålpasser og tommestokken til å måle opp 65,832mm...  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #159 på: oktober 26, 2009, 23:45:47 pm »

har da ikke sagt jeg skal ned på tusendels nivå.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #160 på: oktober 27, 2009, 00:29:41 am »

men lar ikke dette seg gjøre uten delehode??
litt toleranser må man regne med
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #161 på: oktober 27, 2009, 00:59:12 am »

ellers var planen å spenne opp i dreibenk.
dreie ett sirkelspor på 112mm.
så stålpasser  for å merke 5 hull
dor
Litebor
Stortbor
Gjenge

Var i alle fall slik mine ble borret opp...
Han som fikset det for meg beklagde at det ene hullet var ørlite forskyvet.. merket ikke noe jeg.
Men han er sykt nøyen da.. så hvor mye det egentlig var vet jeg ikke :-)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #162 på: oktober 27, 2009, 19:11:49 pm »

Har tidligere borret opp tiil 5x130 på noen skiver og tromler, og det er ikke urmakerarbeid det som er gjort fra før av heller. Jeg brukte delehode,men har ikke det lengre nå desverre. Går sikkert an å få til om en måler to ganger og borrer en.
Loggført

Seaside VW Klubb
RSA (nitewlkr)
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Skedsmo


for lite fritid


Vis profil
« Svar #163 på: oktober 27, 2009, 19:54:09 pm »

Artig prosjekt.... må følge med på dette.
Liker Cheap`o holdningen Glad
Loggført

-63 1200
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #164 på: oktober 27, 2009, 20:20:51 pm »

Synes det er helt ok hvordan du plasserer hullene  Jørn , kanskje har vi en sjangs da ??
Mvh
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #165 på: oktober 27, 2009, 20:41:52 pm »

Går det å printe ut autokødd tegning i en til en, lime på arket og dore gjennom?
Seff lage referanse sirkel både  innvendig og utvendig? Skal jo være cheapo og på binders får du 2500 A4 ark for kr. 129.-  Gliser
« Siste redigering: oktober 27, 2009, 20:43:49 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #166 på: oktober 27, 2009, 20:43:33 pm »

Chop shop guttene på nrk3 lagde spacer ved hjelp av pakningsark og en kulehammer.. Gliser I tillegg var de 150mm, må jo bare være bra greier Osteaktig
Loggført

Ž71 1302S
Ž12 Yamaha YZF-R6
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #167 på: oktober 27, 2009, 20:45:29 pm »

Har sett det ja.. Bangla bangers.. Kan tilby meg å tegne, og sende fila... dwg
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #168 på: oktober 27, 2009, 22:22:14 pm »

jeg brukte bare felgen som mal. senterdor for å merke, og søylebor for å borre og gjenge. tok vel kansje 20min per skive....

men da må jo senterdiameteren være riktig slik at felgen blir sentrert.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #169 på: oktober 30, 2009, 00:19:08 am »

Beklagar forsikelsen sterkt! Men her er bilder av den clutchlamellen eg har.. 200mm og laga i noko "stålomspunnent" Kom frå ein trimma motor om ikkje anna, men desverre så er det enkelte hakk i den,, stålet/strengane har løysna frå resten på eitpar plassar. Vist du fjerner det lause er den vel brukbar menmen..

Ellers er det ikkje ant å sei enn; Stå på!! Veldig morro å sjå att nokon kan laga noko tøft, gromt og spesielt ut av ein bil med elefantføtter.. og alt dette for ein neve dollar og nokon meierirøyrer! Glad


* P1015379.jpg (129.99 KB, 733x550 - vist 258 ganger.)

* P1015381.jpg (106.43 KB, 733x550 - vist 256 ganger.)

* P1015385.jpg (100.2 KB, 733x550 - vist 272 ganger.)

* P1015386.jpg (117.87 KB, 733x550 - vist 247 ganger.)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #170 på: oktober 30, 2009, 21:17:28 pm »

Det er ikke vanskelig å lage noe tøft ut av en bil med elefantføtter Blunker

(1303'en har mye potensial) Gliser
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #171 på: november 03, 2009, 00:53:21 am »

takk for tilbotet Tistloose, men har nu ordnet en stage II med lamell. billig!
ellers går jeg for borre malen
en bøssen T3 coach felg blir borre mal.

CRC på kappeskiva så kapper de alu som smør.


* IMG_0110.jpg (148.19 KB, 640x480 - vist 310 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #172 på: november 03, 2009, 22:21:09 pm »

ved 5x112 på en trommel som har 4x130 fra blir det litt konflikt med høla på 2 hull.
tester på en kassert trommel først for å se på hvordan dette går
montert benzinpumpa til sprutet og lat opp ledning
denne skal egentelig styres vià sprutet , men kopler den bare via tenning
utløpet fra tanken er kun for 6mm slange og inntaket på pumpa 12mm
så i stedet for å bygge om uttaket på tanken så har jeg laget en liten "retur/catchtank"
kjører da returen  tilbake fra motor  inn igjen i denne "retur/catchtanken" som sammen med suppe fra tanken skal gi nok flow til pumpa.
lagt opp 8mm rør for Tur
benytter orignalt 6mm som re-Tur.


* DSC08251.JPG (172.7 KB, 640x480 - vist 295 ganger.)

* DSC08255.JPG (175.85 KB, 640x480 - vist 303 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #173 på: november 03, 2009, 23:36:30 pm »

er den lille der stor nok som catch tank?

jeg bruker bare et t-stykke, men har fått tips om å bruke en sånn catch tank, men så for meg at den burde vært større...

Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #174 på: november 03, 2009, 23:49:39 pm »

vel det er jo ikke en sånn kjørefort i svinger eller rettfrem fort catch tank i de ordenes rette forstand
men bare en liten "buffer tank" tenkte jeg i stedet for bare ett t-stykke
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #175 på: november 04, 2009, 00:11:06 am »

ja, nei, de jeg har snakket med snakker om vanlig gatemotorer, for å sørge for at pumpa ikke går tørr. Kanskje det er så enkelt som den lille der, ja Glad

takk for inspirasjonen

keep up the good work
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #176 på: november 04, 2009, 07:48:25 am »

Hvis du skal kjøre retur inn på catch tanken, så kan det bli et problem med luft i systemet, fordi luften ikke har noe sted å gjøre av seg.Pumpen vil da trykke luftboblene rundt i systemet. Har prøvd dette for noen år siden. Kan løses ved å legge et rør mellom catch og hoved tank, men er ikke noe optimal løsning. Bedre løsning er en større catch tank og retur i hovedtank.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #177 på: november 04, 2009, 10:01:19 am »

jasså du  Tvilende
jeg tror att lufta vil sige opp av seg selv siden koplingene er på toppen av den lille tanken
og slangen fra denne går rett oppover i benzintanken


* benzinopplegg.jpg (43.42 KB, 1218x688 - vist 276 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #178 på: november 04, 2009, 10:37:51 am »

Jeg ville nå hatt det filteret før pumpa hvis tanken er i omtrent samme stand som resten av bilen  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #179 på: november 04, 2009, 10:43:46 am »

det filteret er plassert etter pumpa originalt på nesten alt av innsprut system.
høytrykks filter
MEN ja, ett grov filter før pumpa er faktisk greit å ha (sitter ett filter på  uttaket fra tanken)
.men de må være ganske grove da pumpa er kresen på flow inn. (12mm slange)
ser man på donorbilen (transporter T3) er det ingen filter før pumpa.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!