mai 11, 2024, 21:55:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye HK tror DU det blir presset ut av denne?? ved ca 1 bar ++ladetrykk
40-60hk   Dette er bare idioti...waste of time - 1 (0.6%)
60-80hk   Noe mer får man ikke ut av 5000.- - 6 (3.6%)
80-100hk Oppimot en dobling er MAX for hva man kan presse ut av dette - 24 (14.2%)
100-120hk Dobbling av originaleffekten + 20% HK for overgang til  E-85 - 69 (40.8%)
120-140hk Turbo ruler!! - 41 (24.3%)
140+++   Cheeeezus!!! - 28 (16.6%)
Stemmer totalt: 167

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt  (Lest 108901 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #180 på: november 04, 2009, 10:55:44 am »

pumpa er ikke sååå kresen , som  dysene på snavs og lort
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #181 på: november 04, 2009, 10:59:21 am »

Med plasttanker (er det det på T3?)  trenger man neppe filter før pumpa, men med ståltank ville jeg uansett renset ut tanken for rust, møkk og skit. Enkel ting å gjøre og kan fjerne en masse problemer.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #182 på: november 04, 2009, 11:40:18 am »

jasså du  Tvilende
jeg tror att lufta vil sige opp av seg selv siden koplingene er på toppen av den lille tanken
og slangen fra denne går rett oppover i benzintanken

hmmm stussa litt på antallet dyer på den tegningen Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #183 på: november 04, 2009, 12:33:19 pm »

vanlig 2WD har ståltank
syncro 4WD har plast tank
boblå har ståltank

6 dyser men ikke 6'er  Blunker

4 + tilllegsdyser
« Siste redigering: november 04, 2009, 12:44:06 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #184 på: november 04, 2009, 22:42:53 pm »

i kveld :
koplet opp og testet benzinsystemet , dog ikke med regulator og retur inn i "catch/returtank" men det flow'et som bare F!#%.
4 liter på sammen antal minutter , sånn ca. (og det uten hjelp av returen, så dette antar jeg i boks)



* DSC08263.JPG (161.5 KB, 640x480 - vist 298 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #185 på: november 04, 2009, 22:45:49 pm »

mer i kveld:
mekket til feste av dyser. Stikkord er :
gjengestang
skjøter for gjengestang
skiver
RTV silicon
bor+gjenging



* DSC08262.JPG (162.28 KB, 480x640 - vist 368 ganger.)

* DSC08260.JPG (181.65 KB, 480x640 - vist 378 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #186 på: november 04, 2009, 22:48:42 pm »

og enda litt til i kveld.
begynt på plassering av ledningsnettet til sprutet.
monterte hjærnen i bagasjerommet( hjernen til sprutet altså)
kommer tilbake med renskeprosedyre og koblingskjema av  sprutet.


* DSC08257.JPG (180.31 KB, 640x480 - vist 450 ganger.)

* DSC08259.JPG (137.35 KB, 640x480 - vist 347 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #187 på: november 05, 2009, 22:09:07 pm »

He he.. Du er faen ikke sann... Osteaktig Osteaktig
Loggført

Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #188 på: november 05, 2009, 22:13:55 pm »

hehehe...Jeg gleder meg enormt til det kommer film fra oppstarten! Er bare så herlig å lese om disse løsningene Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #189 på: november 05, 2009, 22:34:27 pm »

Nydelig arbeid mister, dette har jeg trua på!  Osteaktig
Blir spennende å se hvor lenge den holder.. eller rettere sagt hvor langt tid det tar før ladetrykksfinger'n din blir overivrig Blunker Video er et must!
Loggført
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #190 på: november 05, 2009, 22:43:33 pm »

 Gliser

Her snakker vi Ukraine style !

Flytter seg ikke før +4bar de dysene der .

Heia onkel Jønn . 

 



Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #191 på: november 05, 2009, 22:55:23 pm »

 Gliser ja det er dette som er gøy... (Også)!!

og det  begynner å nærme seg .
fikk steamet bort den værste møkka fra den andre motoren som jeg skal bruke i kveld.
ikke endeslakk..så det lover relativt godt.
begynner i morgen å flytte over de tilpassede delene Rekker tunge
så venter jeg bare på trykkplate + lamell så kan den smokkes inn.
skal bytte simring på svinghjulet da.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #192 på: november 05, 2009, 23:02:09 pm »

Hvis du skal kjøre retur inn på catch tanken, så kan det bli et problem med luft i systemet, fordi luften ikke har noe sted å gjøre av seg.Pumpen vil da trykke luftboblene rundt i systemet. Har prøvd dette for noen år siden. Kan løses ved å legge et rør mellom catch og hoved tank, men er ikke noe optimal løsning. Bedre løsning er en større catch tank og retur i hovedtank.


jeg minnes og erindre att noen type 4 innsprut kjører denne løsningen originalt....?? uten den tanken da.
men bare ett T-stykke for retur  ved pumpa....
Hæ
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #193 på: november 06, 2009, 09:13:48 am »

Nei nå tar det av her!!!

skal bytte simring på svinghjulet da.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #194 på: november 06, 2009, 09:15:37 am »

Nei nå tar det av her!!!

skal bytte simring på svinghjulet da.

Spørs om dette er helt i tråd med cheap-o a Jørn :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #195 på: november 06, 2009, 09:46:50 am »

Nei nå tar det av her!!!

skal bytte simring på svinghjulet da.

Spørs om dette er helt i tråd med cheap-o a Jørn :-)

Det står forøvrig ingenting om NY simring, bare at den skal byttes, så det kan jo være en pent brukt en Gliser
Artig lesing Jørn!
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #196 på: november 06, 2009, 16:07:57 pm »

Hvis du skal kjøre retur inn på catch tanken, så kan det bli et problem med luft i systemet, fordi luften ikke har noe sted å gjøre av seg.Pumpen vil da trykke luftboblene rundt i systemet. Har prøvd dette for noen år siden. Kan løses ved å legge et rør mellom catch og hoved tank, men er ikke noe optimal løsning. Bedre løsning er en større catch tank og retur i hovedtank.


jeg minnes og erindre att noen type 4 innsprut kjører denne løsningen originalt....?? uten den tanken da.
men bare ett T-stykke for retur  ved pumpa....
Hæ

Jo, forsåvidt, men de har en spesiell pumpe, med 2 uttak, hvorav det ene er luft/overtrykk uttak.

Tipper din løsning kan fungere bra, helt til du kjører aktivt med lite bensin på tanken. da kan pumpa suge i seg luft, som blir med hele systemet rundt, uten noen lett vei å "fordufte". Det blir litt som å drikke å rape samtig, hvis du skjønner hva jeg mener  Blunker
« Siste redigering: november 07, 2009, 09:46:51 am av cato® » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #197 på: november 06, 2009, 23:02:09 pm »

får prøve å ikke være cheap'O på drivstoffmengden da!

Kopling av WBX sprutet:

I den ene enden sitter det
en rund kontakt med mange ledninger
en rød ledning med en rundkabelsko
en sort ledning med sikringsholder


* DSC08289.JPG (126.35 KB, 640x480 - vist 264 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #198 på: november 06, 2009, 23:05:00 pm »

Klippe av den runde stikkere og fjærn ledningen fra koplingen til disse tre koplingene:

Venstre kopling er til kjølvannsnivå
midtre er til vanntemp i instrument
høyre er til oljetrykks brytere


* DSC08267.JPG (124.32 KB, 640x480 - vist 233 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #199 på: november 06, 2009, 23:09:47 pm »

da sitter man (forhåpentligvis) igjen med disse ledningene

*Rød* +12v Tykk (med rund kablesko;klippet bort på bildet)
*Sort* +12v via tenning
*Rød m/sort stripe* denne skal til innslaget
(muligens også en grønn til turteller....kommer tilbake med dette)

mer skal ikke til for å få liv i WBX sprutet.Da alle koplingene internt på motor strengt tatt ikke kan koples feil da det er forskjelige koplinger til alle deler.
« Siste redigering: november 06, 2009, 23:32:09 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #200 på: november 06, 2009, 23:11:20 pm »

i lednispakka er det en klase med brune ledninger og runde kablesko
alle disse er *jording/minus* skru i blokka


* DSC08274.JPG (144.69 KB, 640x480 - vist 195 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #201 på: november 06, 2009, 23:12:55 pm »

så videre i ledningspakka er det
en dobbel grønn stikk (minus coil)
en sort (+12V coil)



* DSC08275.JPG (107.43 KB, 640x480 - vist 214 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #202 på: november 06, 2009, 23:16:06 pm »

så  er det tenningsmodul (sort bred stikker)
og
DLS ( tomgangs reguleringsboks for tenninga)
denne har 2 runde stikker (hunn/hann)
kan koples vekk ved å plugge disse to sammen
denne MÅ koples bort ved justering av tenninge da den kjører tenning opp/ned  rundt tomgangs tallet for å hjelpe til å justere tomgangen


* DSC08276.JPG (157.45 KB, 480x640 - vist 181 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #203 på: november 06, 2009, 23:17:08 pm »

2 stikkere til dyser (venstre side)


* DSC08277.JPG (115.6 KB, 640x480 - vist 176 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #204 på: november 06, 2009, 23:18:56 pm »

3 pins kontakt til Fordeleren
(fra Hall giveren i fordeleren...disse 3 lednigene går til DLS bokse og innom der før den går til tennings modulen)


* DSC08278.JPG (116.08 KB, 640x480 - vist 165 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #205 på: november 06, 2009, 23:20:06 pm »

lenger ut i pakka er det denne kontakten som går til luftmengde måleren


* DSC08279.JPG (118.48 KB, 640x480 - vist 205 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #206 på: november 06, 2009, 23:23:05 pm »

videre er det

til venstre 2 pins kontakt til gasspjeld( microbryter som forteller hjernen og tomgangsstyringa om den er i tomgangsposisjon og fullgass)

2 løse stikkere som er til trykk bryter for biler med servo ( trengs ikke å koples til ; forteller tomgangsstyringa att den skal øke turtallet ved belasning av servo)


* DSC08280.JPG (117.1 KB, 640x480 - vist 165 ganger.)
« Siste redigering: november 06, 2009, 23:32:48 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #207 på: november 06, 2009, 23:24:15 pm »

neste i samme området er kontakt for tomgangsventil

(trengs ikke å koples til for å bruke sprutet uten tomgangsregulering, kan da også fjærne tomgangsrele)

tomgangsventilen står paralelt med gassspjeld og lsipper inn mere/mindre luft for å regulere tomgang


* DSC08281.JPG (96.47 KB, 640x480 - vist 169 ganger.)
« Siste redigering: november 06, 2009, 23:35:29 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #208 på: november 06, 2009, 23:25:00 pm »

stikk for dyeser høyre side.


* DSC08282.JPG (86.06 KB, 640x480 - vist 162 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #209 på: november 06, 2009, 23:26:24 pm »

i enden er det en dobbel relesokkel med rele for tomgangs regulering (styrer tomgangsventilen)
(trengs ikke kobles til hvis man ikke skal ha tomgangsregulering)


* DSC08283.JPG (118.9 KB, 640x480 - vist 177 ganger.)
« Siste redigering: november 06, 2009, 23:34:40 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!