mai 11, 2024, 15:02:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye HK tror DU det blir presset ut av denne?? ved ca 1 bar ++ladetrykk
40-60hk   Dette er bare idioti...waste of time - 1 (0.6%)
60-80hk   Noe mer får man ikke ut av 5000.- - 6 (3.6%)
80-100hk Oppimot en dobling er MAX for hva man kan presse ut av dette - 24 (14.2%)
100-120hk Dobbling av originaleffekten + 20% HK for overgang til  E-85 - 69 (40.8%)
120-140hk Turbo ruler!! - 41 (24.3%)
140+++   Cheeeezus!!! - 28 (16.6%)
Stemmer totalt: 167

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt  (Lest 108869 ganger)
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #240 på: november 10, 2009, 22:58:30 pm »

Klapp klapp!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #241 på: november 10, 2009, 23:01:54 pm »

takk Glad

ut på prøvetur i morgen.
litt trixing med benzinmengden. den tempsensoren styrer faktisk ganske mye av benzinmengden.
prøde litt med kald sensor og ett par motstander som tilsvarer varm motor , så kommer til å sette inn ett potmeter for å kunne justere litt på benzinmengden
den får i allefall nok benzin nå

men håpet synker for den motoren...det begynner å gå opp for meg hvorfor den motoren blei bytta.
hun som jeg byttet den for sa den sprutet olje.. så den er vel long gone .. mye ånding...
MEN vi kjører litt å ser  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #242 på: november 10, 2009, 23:20:44 pm »

Gratulerar!!! Høyrdes ivertfall ut som ein dobling av effekten! Du får filma når du skal kjøyra då!! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #243 på: november 11, 2009, 06:52:02 am »

 Gliser Jaahooo, grattis, høyrde turboen godt...
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #244 på: november 11, 2009, 09:19:21 am »

Gratulerar!!! Høyrdes ivertfall ut som ein dobling av effekten!


Eg syns det høyrdes ut som mykji meir enn dobling  Sjokkert
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #245 på: november 11, 2009, 10:26:46 am »

Veldig bra Jørn!! Gratulerer  Kult

Har en 1600 short blokk som er bra. Sylindre trenger honing og nye stempelringer (har kjøpt inn). Orginaltopper på gang fra Finn-Erik som har gått lite. Så hvis det er av interesse kan vi sikkert deale litt Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #246 på: november 11, 2009, 19:26:54 pm »

Thumbs up ja! Tøft! Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #247 på: november 11, 2009, 19:42:27 pm »

 Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #248 på: november 11, 2009, 22:33:00 pm »

her trengs det "ny" donor motor.
rimelig sluttkjørt.
virker ike som den går på alle 4 gitt .............:
etter 1km testtur, gikk det med ca 1,5liter olje...og jeg trudde jeg var midt i innspillinga av "the Perfect storm IV" eller "Twister MCXVII"
for makan til røyksky har jeg ikke vært borti bak en motor  Gliser
turboen spinner opp tidlig nok i allefall .kanskje litt for tidlig for ønsket toppeffekt.


ett bilde av ett aktiv ånderør


* DSC08351.JPG (237.85 KB, 600x800 - vist 404 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #249 på: november 11, 2009, 22:46:10 pm »

har en svak følelse av litt for høyt trykk i blokka..
hjalp sikkert ikke med 0.5bar ladetrykk heller  Gliser


* DSC08354.JPG (170.48 KB, 480x640 - vist 457 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #250 på: november 11, 2009, 22:52:51 pm »

har en svak følelse av litt for høyt trykk i blokka..
hjalp sikkert ikke med 0.5bar ladetrykk heller  Gliser
Ikkje gje opp...finn feilen å stå på.
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #251 på: november 11, 2009, 22:55:21 pm »

Hehehehehe.. Veddar på han har funne feilen - på lag før han starta motoren..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #252 på: november 11, 2009, 23:00:24 pm »

hehehe...effektiv ånding Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #253 på: november 11, 2009, 23:04:35 pm »

Hva med å bore gass porter i stemplene... kanskje får du trykket til å jobbe for deg?
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #254 på: november 11, 2009, 23:09:19 pm »

så da synger jeg Jan Eggum
 "så'e det på'an igjen"

 
får vel rive ut til helga å få status.
for shortblokka virker veldig bra uten endeslakk
på med 1621/1622 sats..og HÅPER toppene er hele.att det ikke mangler en ventil eller noe.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #255 på: november 11, 2009, 23:15:49 pm »

Detter er kjekt å følge med på.

Stå på.

Hilsen Geir.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #256 på: november 12, 2009, 16:54:08 pm »

HERLIG!!
Fatter nesten ikke at du har fått detta greiene til å gå en gang! Gliser  hehe
Stå på!!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #257 på: november 12, 2009, 18:27:53 pm »

klarte du justere ned bensin mengde med potmeter?  hørtes ut som den fekk rikelig:)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #258 på: november 12, 2009, 21:44:57 pm »

har ikke rukket å handle inn potmeter enda.
først skal jeg ha en motor som er i orden i bunn .
sånn pirk tar vi etterhvert  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #259 på: november 12, 2009, 23:13:45 pm »

Så hva ble fasit på denne i forhold til avstemming?
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #260 på: november 12, 2009, 23:21:27 pm »

hmm har den vært bremset enda...?
har den fått E-85?
har den fått vanninnsprut?

 Øyerulling
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #261 på: november 12, 2009, 23:22:30 pm »

årh.. det går så sakte med deg Jørn!
få gang på tinga nå... vi venter
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #262 på: november 12, 2009, 23:25:32 pm »

hmm har den vært bremset enda...?
har den fått E-85?
har den fått vanninnsprut?

 Øyerulling


detaljer... Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #263 på: november 12, 2009, 23:27:08 pm »

ja ugla fra vestfold burde vite alt om det...
ellers så har jo Tistloose gitt enn forløpig "fasit"

Gratulerar!!! Høyrdes ivertfall ut som ein dobling av effekten! Du får filma når du skal kjøyra då!! Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #264 på: november 12, 2009, 23:27:46 pm »

god knall Glad   høre putringa med turbosus er deilig - ønsker meg slikt jeg og Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #265 på: november 12, 2009, 23:55:31 pm »

ellers så har jo Tistloose gitt enn forløpig "fasit"

Ja for all del.. Øyerulling

Men du har ikkje eit budsjett å publisera då?? Skulle likt å vist kor mykje ein sånn kjekk liten motor kjem på totalt!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #266 på: november 13, 2009, 00:10:05 am »

ja kommer til å laget ett anslagsvis budsjett.
ellers er planen å teste den HVIS det blir noe Dynodag f.eks hos Ringstad motor. Glad
til våren.
den lyver  ikke
Men nå skal varianten min få litt stell...før den skal til Biltilsynet for visning etter ombygging av bremser /motor i desember.
Hvis jeg får ånden over meg i helga river jeg ut motoren.for å finne status
må få den klar snart ..hvis det blir is i Sigdal Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #267 på: november 13, 2009, 00:19:14 am »

Men du har ikkje eit budsjett å publisera då?? Skulle likt å vist kor mykje ein sånn kjekk liten motor kjem på totalt!

Jeg har snoket i søpla til Knasten og funnet en utskrift fra Mastercard. Der står det:

Deler: 5000 kroner
Fantastisk kunnskap, nevenyttighet og arbeidslyst: Priceless

 Glad
Loggført

1969 Militær-buss
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #268 på: november 13, 2009, 00:20:37 am »

ett estimat ; tipper det overstiges noe.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #269 på: november 14, 2009, 22:08:00 pm »

da var den missing stempelring i boks
unber stor takk til  NK for donering!!

ellers er Stage  II clutchen kommet så da er det bare å skru som F¤%#


* DSC08375.JPG (149.18 KB, 640x480 - vist 265 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!