mai 04, 2024, 20:51:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 67 Split Pickup + 67 Split Panel  (Lest 40016 ganger)
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« på: januar 21, 2009, 23:13:40 pm »

Da var endelig bilen på plass Glad
En 67mod Sika førstegangs reg. 3/10-66, kjøpt hos H.Ljosland bilforr. i 1966 for 19300 kr.

Selv handlet jeg bilen hos John Skyrud, en hyggelig og kunnskaps rik mann i Bodø Glad
Dette er en type bil jeg har sett lenge etter, men selv om jeg har hold på med biler i en haug med år og bygget mye VW/Audi så er dette med luft kjølt "nytt" for meg og nivået mitt er lavt, så her meldes det om fare for en hel med dumme spørsmål og søken etter gode råd 

Planene er mange:
bilen skal bli kosmetisk 100% strøken (det er heldigvis svært lite rust å skue) innebærer nok også fargebytte med to delt farge.
Hjul: Ang felger usikker, mest lysten på max bredding av orginal hjul
Understell: er droppa 3,5" men det er for lite for meg
Safari windows++
+++++

Først noe bilder fra John:





Så ett par fra etter jeg kom hjem





« Siste redigering: februar 23, 2009, 23:04:44 pm av Mdesign » Loggført
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #1 på: januar 21, 2009, 23:17:36 pm »

GRATULERER med megaflott sika Sjokkert ser ut til å være i L 512 Velvet Green, samme som min 65' doka.... Blunker Ska'kke bytte bort den fargen vel.... Gråter
« Siste redigering: januar 21, 2009, 23:19:37 pm av T2 » Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #2 på: januar 21, 2009, 23:26:19 pm »

GRATULERER med megaflott sika Sjokkert ser ut til å være i L 512 Velvet Green, samme som min 65' doka.... Blunker Ska'kke bytte bort den fargen vel.... Gråter

Takker Blunker
Farge kode er jeg usikker på, men ser ut til å ha vært en vanlig farge på disse.
Bytte farge, kan ikke love at jeg ikke gjør det Blunker
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: januar 21, 2009, 23:27:25 pm »

Steike flott plokkopp!!! Digger dei to siste bildene!!! Generasjon 1 og 5 Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: januar 21, 2009, 23:27:56 pm »

 ;DGratulerer med en flott bil, det er en av mine gamle! Den har tydeligvis vært rundt i det ganske land etterhvert. Jeg solgte den til Østlandet et sted for mange år siden og har ikke sett den siden. Kanonkjekt å se den igjen!
Du har fått deg ein kjempebil, den er i bra stand mht rust (var iallefall d da jeg solgte den). Bler spennande å følge med på prosjektet ditt, hadde vore kjekt med flere bilder.
Lykke te videre! Blunker
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: januar 21, 2009, 23:28:46 pm »

Kjempetøff bil, jeg ville beholdt fargen og gått for mer senk og andre eller bredere hjul. Men bilen er ikke min..    Blunker
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #6 på: januar 21, 2009, 23:32:03 pm »

Steike flott plokkopp!!! Digger dei to siste bildene!!! Generasjon 1 og 5 Kult

Ja skal få tatt skikkelige bilder av dem sammen Glad
T5 er forøvrigt arbeids bilen min Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: januar 21, 2009, 23:35:12 pm »

Ta nokon store 1024x768 Bilder av dei to saman då!!! Skal ha det på skrivebordet Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #8 på: januar 21, 2009, 23:35:52 pm »

Ja det må man si! Den er av de penere 5-ere jeg har sett! Kul i hvit
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #9 på: januar 21, 2009, 23:36:04 pm »

;DGratulerer med en flott bil, det er en av mine gamle! Den har tydeligvis vært rundt i det ganske land etterhvert. Jeg solgte den til Østlandet et sted for mange år siden og har ikke sett den siden. Kanonkjekt å se den igjen!
Du har fått deg ein kjempebil, den er i bra stand mht rust (var iallefall d da jeg solgte den). Bler spennande å følge med på prosjektet ditt, hadde vore kjekt med flere bilder.
Lykke te videre! Blunker

Thanks Glad
Aha, spennende da har vel du litt info om historien på denne?

Bilen er slik jeg ser det i meget god stand, svært lite rust, eneste "grove" er vel ett lite hull i plata i kassen under platten.
Ps den blir ikke solgt med det første Blunker
Loggført
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #10 på: januar 21, 2009, 23:39:57 pm »

Kjempetøff bil, jeg ville beholdt fargen og gått for mer senk og andre eller bredere hjul. Men bilen er ikke min..    Blunker

Takk til deg også, jeg er svært fornøyd og ler med meg selv når jeg er ute og kjører med den Glad
Fargen er jeg som sagt usikker på, derfor beholdes den iallefall over sommeren så jeg får bestemt meg.

Senk skal det bli masse av, har Audi cab på luft så tenker litt i de baner.

Ang felger har jeg lyst på max bredde på orginal hjul ja, er det noen som sitter på info om hva som går på disse i bredde?

Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: januar 21, 2009, 23:43:13 pm »

Grattis Morten. Fet kjærre du har kjøpt deg!! Du får holde oss oppdatert under prosjektet


Caddy'n ble byttet ut med über bös T5 ja Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #12 på: januar 21, 2009, 23:44:40 pm »

har desverre ikke så alt for mye erfaring med pick up, mn prøv "JHU" her på forumet. Eller kikk på tråden til "Sambabus",der finner d en del linker
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
NHH
Supermedlem
*****
Innlegg: 653
Bosted: Eina / Toten


BBB-Bikkjer Boble & Brennvin!


Vis profil
« Svar #13 på: januar 22, 2009, 00:17:13 am »

;DGratulerer med en flott bil, det er en av mine gamle! Den har tydeligvis vært rundt i det ganske land etterhvert. Jeg solgte den til Østlandet et sted for mange år siden og har ikke sett den siden. Kanonkjekt å se den igjen!
Du har fått deg ein kjempebil, den er i bra stand mht rust (var iallefall d da jeg solgte den). Bler spennande å følge med på prosjektet ditt, hadde vore kjekt med flere bilder.
Lykke te videre! Blunker

Denne har selvsagt vært innom Toten! ;-) Sender et par bilder av gutta (JK + NHH) på dansketur med pickisen og lillebror på slep. Subbet hele veien fra Toten til Køben... Var så jævels kjekt å få ned billengden på ferja med å ha plan... faktisk så ble den stående bakpå på turen hjem. Fotografen var utafor bilen på bildene, så når 120 kilo mer mann i cabinen var den mer rett i ganglaget. Utrolig morsom tur. Såkalt lavbudsjett... ;-) Lykke til med bilen. Mener faktisk det er 1300s kassa fra JHU´s gyldne stjerne i denne, samt nytt westfalia hengerfeste ble montert. PM og JAB var med på senking... inne «på moen» på Hønefoss en kjapp lørdag i april. Det var tider det gutta!? Tror jaggu vi er blitt litt eldre med åra.. ;-)


* P1010061.JPG (189.26 KB, 1280x960 - vist 606 ganger.)
Loggført


AIRBORN-VW
53 skyvetaksoval
53 britaxoval
65 splittbuss
71 ingenThing
NHH
Supermedlem
*****
Innlegg: 653
Bosted: Eina / Toten


BBB-Bikkjer Boble & Brennvin!


Vis profil
« Svar #14 på: januar 22, 2009, 00:18:17 am »

et til


* P1010062.JPG (194.41 KB, 1280x960 - vist 590 ganger.)
Loggført


AIRBORN-VW
53 skyvetaksoval
53 britaxoval
65 splittbuss
71 ingenThing
NHH
Supermedlem
*****
Innlegg: 653
Bosted: Eina / Toten


BBB-Bikkjer Boble & Brennvin!


Vis profil
« Svar #15 på: januar 22, 2009, 00:19:27 am »

og et fra torvet


* P1010021.JPG (194.76 KB, 1280x960 - vist 435 ganger.)
Loggført


AIRBORN-VW
53 skyvetaksoval
53 britaxoval
65 splittbuss
71 ingenThing
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #16 på: januar 22, 2009, 00:20:25 am »

Kassa som jeg handla inn til ABM-bilen kanskje?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #17 på: januar 22, 2009, 00:23:32 am »

Grattis Morten. Fet kjærre du har kjøpt deg!! Du får holde oss oppdatert under prosjektet


Caddy'n ble byttet ut med über bös T5 ja Osteaktig

Takk Pål, ja digger den hehe
Her skal bli plenty med updates Glad

T5 ja, det er arbeidsbilen Glad ligger en hurtig tråd om den her:http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=16495
Loggført
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #18 på: januar 22, 2009, 00:28:34 am »

;DGratulerer med en flott bil, det er en av mine gamle! Den har tydeligvis vært rundt i det ganske land etterhvert. Jeg solgte den til Østlandet et sted for mange år siden og har ikke sett den siden. Kanonkjekt å se den igjen!
Du har fått deg ein kjempebil, den er i bra stand mht rust (var iallefall d da jeg solgte den). Bler spennande å følge med på prosjektet ditt, hadde vore kjekt med flere bilder.
Lykke te videre! Blunker

Denne har selvsagt vært innom Toten! ;-) Sender et par bilder av gutta (JK + NHH) på dansketur med pickisen og lillebror på slep. Subbet hele veien fra Toten til Køben... Var så jævels kjekt å få ned billengden på ferja med å ha plan... faktisk så ble den stående bakpå på turen hjem. Fotografen var utafor bilen på bildene, så når 120 kilo mer mann i cabinen var den mer rett i ganglaget. Utrolig morsom tur. Såkalt lavbudsjett... ;-) Lykke til med bilen. Mener faktisk det er 1300s kassa fra JHU´s gyldne stjerne i denne, samt nytt westfalia hengerfeste ble montert. PM og JAB var med på senking... inne «på moen» på Hønefoss en kjapp lørdag i april. Det var tider det gutta!? Tror jaggu vi er blitt litt eldre med åra.. ;-)

Hehe morsom historie Glad
Sleng gjerne ut mer e info og historier om denne, hørte rykter om 1300s girkasse ja, er det ikke byttet motor også? noen som vet?
Loggført
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #19 på: januar 22, 2009, 08:03:42 am »

To utrolig tøffe biler du har! Sikaen så jo ut til å være i GOD stand Glad Og jeg tror T5en må være en av de peneste nye Transporterne jeg har sett, felgene satt forøvrig som et SKUDD. Etterlyser høyoppløselig bilde av de to sammen jeg også - nytt desktopbilde ja! Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
JK
Supermedlem
*****
Innlegg: 804
Bosted: Vestre Toten



Vis profil WWW
« Svar #20 på: januar 22, 2009, 09:45:04 am »

Gamle bilen min dette jo  Glad   (bilen har vært innom Fommer`n på forumet her også)

Og ja Arild, det var det du hadde til ABM bilen som sitter på denne pickupen...
Loggført

46 84 69 59
Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #21 på: januar 22, 2009, 13:14:48 pm »

Jeg kjøpte bilen av Sonic (Erich Basset) på forumet. Han hadde hentet den fra Skjåk kommune en plass og han sandblåste, grunnet understell osv. I tillegg fikset han motoren som stod i da (original 1500, tror jeg). Jeg hadde vel bilen i ca tre år og den ble flittig brukt da jeg kjøpte hus og dette skulle pusses opp. Kan tro det var mange rare blikk da jeg kjørte inn på trevaren og lesset opp planet med gips og tre!Kan jo laste ett tonn på den gamle arbeidshesten.
Jeg byttet den videre med "Fommer`n" på forumet i en `62 modell type 1.
Etter dette har jeg nesten ikke sett bilen, men har tenkt på den sykt ofte. Den var veldig bra rustmessig(et av de bedre objektene jeg har hatt). Jeg vet den ble senket etter kort tid på Østlandet og byttet kasse til 1300s.
Den har uansett blitt skamrå etter at den ble senket og med go`hjul. Lykke te videre, ta godt vare på den!!
Loggført
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #22 på: januar 22, 2009, 13:40:16 pm »

Grattis! Drittøff pickup

Hev den til org. høyde og behold lakken!
Loggført

1957 Type 2
RSA (nitewlkr)
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Skedsmo


for lite fritid


Vis profil
« Svar #23 på: januar 22, 2009, 13:55:24 pm »

Grattis! Drittøff pickup

Hev den til org. høyde og behold lakken!

Kjenner jeg Morten rett så blir den nok aldri hevet til org høyde...
Blir tøft det her Morten,gleder meg til å se hva du får til med en gammel Sica Gliser
Loggført

-63 1200
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #24 på: januar 22, 2009, 14:56:56 pm »

Kjøpte denne av en gammel fyr på Kongsberg i allefall ...Kul bil , ta vare på den .
Mvh
Erich   
Loggført
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #25 på: januar 22, 2009, 17:10:38 pm »

Kjøpte denne av en gammel fyr på Kongsberg i allefall ...Kul bil , ta vare på den .
Mvh
Erich   

Kansje det var Knut Knarvik?
Ja denne skal bli tatt vare på Glad

Har du bilder fra da du hadde den?


Loggført
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #26 på: januar 22, 2009, 17:15:33 pm »

Jeg kjøpte bilen av Sonic (Erich Basset) på forumet. Han hadde hentet den fra Skjåk kommune en plass og han sandblåste, grunnet understell osv. I tillegg fikset han motoren som stod i da (original 1500, tror jeg). Jeg hadde vel bilen i ca tre år og den ble flittig brukt da jeg kjøpte hus og dette skulle pusses opp. Kan tro det var mange rare blikk da jeg kjørte inn på trevaren og lesset opp planet med gips og tre!Kan jo laste ett tonn på den gamle arbeidshesten.
Jeg byttet den videre med "Fommer`n" på forumet i en `62 modell type 1.
Etter dette har jeg nesten ikke sett bilen, men har tenkt på den sykt ofte. Den var veldig bra rustmessig(et av de bedre objektene jeg har hatt). Jeg vet den ble senket etter kort tid på Østlandet og byttet kasse til 1300s.
Den har uansett blitt skamrå etter at den ble senket og med go`hjul. Lykke te videre, ta godt vare på den!!

Flott å få vite litt histore Glad
Ja har selv aldri møtt så mange smilende fjes før som når man er ute å kruser med denne Glad

Her skal den få ett godt hjem Glad
Loggført
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #27 på: januar 22, 2009, 17:23:23 pm »

Grattis! Drittøff pickup

Hev den til org. høyde og behold lakken!

Takker Glad

Du har med en mann som som må senke alt, inkl trillebåra Blunker

Loggført
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #28 på: januar 22, 2009, 17:30:19 pm »

Grattis! Drittøff pickup

Hev den til org. høyde og behold lakken!

Kjenner jeg Morten rett så blir den nok aldri hevet til org høyde...
Blir tøft det her Morten,gleder meg til å se hva du får til med en gammel Sica Gliser

Da kjenner du meg ganske bra Blunker

Her er helten min Glad




Noen som har mere bilder info om den?



Loggført
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #29 på: januar 22, 2009, 17:33:00 pm »

To utrolig tøffe biler du har! Sikaen så jo ut til å være i GOD stand Glad Og jeg tror T5en må være en av de peneste nye Transporterne jeg har sett, felgene satt forøvrig som et SKUDD. Etterlyser høyoppløselig bilde av de to sammen jeg også - nytt desktopbilde ja! Glad

Takk for det Manics, bilder kommer når temperaturen stiger litt Blunker
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!