mai 04, 2024, 20:03:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26
181  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche Pedrini felger Selges! på: juni 04, 2013, 14:53:35 pm
Kontakter deg neste uke for å se på felgene hvis du fremdeles har de.
182  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche Pedrini felger Selges! på: juni 04, 2013, 07:36:29 am
Finnes det navkopper? Er de hele og fine, uten kast?
Driver med forberedelser for å kjøre til Mantorp til helgen.
Kunne eventuelt komme til Moss for å se på de neste uke.
183  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche Pedrini felger Selges! på: juni 04, 2013, 06:26:13 am
Jeg har en 72 914 som kunne trenge disse. Fremdeles til salgs?
184  Forum / Problemløseren / Sv: ARG! Gjengene til tennplugg er F..... up! på: mai 31, 2013, 16:53:37 pm
Time sert er vel samme som Biltema sitt pluggrep.
Holder en knapp på helicoil.
185  Forum / Problemløseren / Sv: Alternativt speedometer til 1303 ? på: mai 18, 2013, 16:34:31 pm
1302 - 1300S - 1200 ......
186  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innkjøring stock kam på: mai 15, 2013, 19:14:06 pm
Innkjøringspasta må brukes. 20 minutter over 1500 -2000 omdreininger= innkjørt. Må ikke gå på tomgang første 20 min.
187  Forum / Problemløseren / Sv: åpningen på viftehus? på: mai 15, 2013, 19:10:44 pm
Anbefaler ikke å fjerne termostaten. Den styrer kjølelufta ut mot toppene. Gir rask oppvarming av motoren som gir mere kraft og mindre slitasje, og riktig topplokktemp. Sørger for problemfri gange og lang levetid. Hvorfor skal dette fjernes? (Termostat og spjell)
188  Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål ang. oljekjøler, bensinpumpe og diverse, 1915 T1 motor. på: april 11, 2013, 20:36:24 pm
Sett tilbake den originale oljekjøleren og sett på en ekstra ekstern kjøler med termostat.
Original bensinpumpe, eller hvilken som helst elektrisk pumpe med lavt trykk er ok. Er vel litt så som så med kvaliteten på Biltema - pumpene?
Vakumstussene blindes.
189  Forum / Problemløseren / Sv: Diode delenummer 1N4005 på: april 11, 2013, 20:30:27 pm
Hvis turteller hopper og spretter må du sjekke stiften og tilkoblinger på coil!
190  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling & kjøleblikk for 1914 motor på: april 11, 2013, 12:42:43 pm
Original kjølekapsling for nyere 1600 kjøler nok best. (Store kjølevifta og den store oljekjøleren)
Allle blikk må være på plass, full flow oljefilter, og termostatventil for ekstern oljekjøler. (En ekstra olkjekjøler er nok lurt)

Chrome kjøleblikk reflekterer varmen og gjør motoren varmere. Matt svart lakk kjøler best.
191  Forum / Problemløseren / Sv: stift på: april 05, 2013, 19:39:22 pm
Den passer sikkert fint. Mye høyere spenning=sterkere gnist.
192  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøre uten kjøleblikk? på: mars 25, 2013, 09:12:16 am
Tønsberg - Oslo uten kjøleblikk og kjølevifte = havari.
193  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Egenvekt 1954 Oval på: mars 10, 2013, 07:40:36 am
I Norge er det nok 730 som er riktig vekt. (Komplett bil)
194  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hovedbremsesylinder 2 krets på: februar 23, 2013, 08:56:12 am
Hovedpumpe fra boble kan også brukes!
195  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Blå Bosch Laderegulator 12 Volt på: februar 22, 2013, 11:55:21 am
På vekselstrøm er det to muligheter: gammel VW og andre har + -regulert, nyere VW har - -regulert.
Regulator og generator må ha samme system. Den ene børsten er enten koblet direkte til D+ eller D-, den andre blir regulert.

Disse går ikke om hverandre.
196  Forum / Problemløseren / Sv: Oljetrykk problem på: januar 28, 2013, 21:26:16 pm
T1 uten dypere sump og skvalpeplate mister trykk ved rask svingkjøring. Ikke bra for råde og rammelager.
197  Forum / Problemløseren / Sv: Ujevn tomgang=innlekkasje? på: januar 28, 2013, 21:23:34 pm
Sjekk at all forvarming er på plass og fungerer.
198  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse på: januar 22, 2013, 07:02:00 am
Når dette blir slitt kan du få til å dra i to gafler samtidig. Da kiler gaflene seg fast. Nesekon må av for å dunke gaflene på plass igjen.
199  Forum / Problemløseren / Sv: Lufting av hovedpumpe 1302 på: januar 19, 2013, 21:59:35 pm
Kork med ventil og sykkelpumpe funker bra
200  Forum / Problemløseren / Sv: 1958 Vw 1200 lade problemer. Bare å bytte dynamo? på: januar 15, 2013, 23:17:08 pm
Hvordan mistet den remanensen?
Den lader jo litt, så sjekk børster og hvis de er ok, sjekk "vippa".
201  Forum / Problemløseren / Sv: 1958 Vw 1200 lade problemer. Bare å bytte dynamo? på: januar 15, 2013, 17:33:00 pm
Sjekk børstene. Den underste pleier å være mest slitt.
202  Forum / Problemløseren / Sv: Glødeplugg i en bn2 på: januar 12, 2013, 18:19:34 pm
Synes å huske at glødepluggen har en formotstand. Kan brenne opp direkte på 12 volt.
203  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilken motorolje? på: januar 09, 2013, 11:52:38 am
Hvis det ikke er snakk om "småkjøring", da er det tettere interval på skiftene. Er jo også bare 2,5 liter i sumpen.
På den andre siden så går jo disse motorene bare det er et eller annet der.
204  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilken motorolje? på: januar 09, 2013, 08:46:18 am
Det er lurt å kjøre ett kort skiftintervall når du bytter oljetype. Ikke alle oljer renser like godt slik at hvis du bytter til en bedre olje kan du risikere at slam fra mange år løsner med en gang.
205  Forum / Problemløseren / Sv: Visning av Bay med ettermarkedsforgassere på: januar 09, 2013, 08:43:39 am
Vil bare nevne at du mister moment på lave turtall, bensinforbruk går opp, tomgangsegenskapene blir dårligere, spesielt i forbindelse med kaldstart.
Bare nevner det. Innsprøytning er overlegent bedre på alle områder.  Glad
Kjører selv gammel Porsche med D-jetronic og gammel Caravelle med L-jetronic.
206  Forum / Problemløseren / Sv: Visning av Bay med ettermarkedsforgassere på: januar 05, 2013, 13:15:12 pm
Behold injection hvis det virker. Skikkelig downgrading med forgasser.
207  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Vw basert tilhenger selges på: januar 03, 2013, 13:40:56 pm
Da anser jeg denne som solgt til Hans.
208  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: IRS girkasse, snu diff? på: januar 02, 2013, 06:12:34 am
Jeg bygde for noen år siden om en 1300S kasse til IRS. Tok sidelokk og diff fra en 1302 IRS -kasse og flyttet over til 1300S-kassa. Skiftet over kronhjulet på diffen. (Forskjellig utveksling, og pinjong/kronhjul er tilpasset hverandre) Passet på at skimsene og lokkene kom på samme side som de var på. Kunne ikke høre noen ulyd når jeg kjørte. Fungerte fint. Antar at du kan snu diff på din kasse, pass på å flytte skims og kronhjul.
209  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Vw basert tilhenger selges på: desember 31, 2012, 18:06:32 pm
Den kan stå der den står til våren kommer.
210  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Vw basert tilhenger selges på: desember 30, 2012, 18:53:43 pm
Da vet jeg hvor mye den er verdt.
Selges til høyeste bud 2. januar 2013
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!