Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26
|
187
|
Forum / Problemløseren / Sv: åpningen på viftehus?
|
på: mai 15, 2013, 19:10:44 pm
|
Anbefaler ikke å fjerne termostaten. Den styrer kjølelufta ut mot toppene. Gir rask oppvarming av motoren som gir mere kraft og mindre slitasje, og riktig topplokktemp. Sørger for problemfri gange og lang levetid. Hvorfor skal dette fjernes? (Termostat og spjell)
|
|
|
190
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling & kjøleblikk for 1914 motor
|
på: april 11, 2013, 12:42:43 pm
|
Original kjølekapsling for nyere 1600 kjøler nok best. (Store kjølevifta og den store oljekjøleren) Allle blikk må være på plass, full flow oljefilter, og termostatventil for ekstern oljekjøler. (En ekstra olkjekjøler er nok lurt)
Chrome kjøleblikk reflekterer varmen og gjør motoren varmere. Matt svart lakk kjøler best.
|
|
|
195
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Blå Bosch Laderegulator 12 Volt
|
på: februar 22, 2013, 11:55:21 am
|
På vekselstrøm er det to muligheter: gammel VW og andre har + -regulert, nyere VW har - -regulert. Regulator og generator må ha samme system. Den ene børsten er enten koblet direkte til D+ eller D-, den andre blir regulert.
Disse går ikke om hverandre.
|
|
|
203
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvilken motorolje?
|
på: januar 09, 2013, 11:52:38 am
|
Hvis det ikke er snakk om "småkjøring", da er det tettere interval på skiftene. Er jo også bare 2,5 liter i sumpen. På den andre siden så går jo disse motorene bare det er et eller annet der.
|
|
|
204
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvilken motorolje?
|
på: januar 09, 2013, 08:46:18 am
|
Det er lurt å kjøre ett kort skiftintervall når du bytter oljetype. Ikke alle oljer renser like godt slik at hvis du bytter til en bedre olje kan du risikere at slam fra mange år løsner med en gang.
|
|
|
205
|
Forum / Problemløseren / Sv: Visning av Bay med ettermarkedsforgassere
|
på: januar 09, 2013, 08:43:39 am
|
Vil bare nevne at du mister moment på lave turtall, bensinforbruk går opp, tomgangsegenskapene blir dårligere, spesielt i forbindelse med kaldstart. Bare nevner det. Innsprøytning er overlegent bedre på alle områder. Kjører selv gammel Porsche med D-jetronic og gammel Caravelle med L-jetronic.
|
|
|
208
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: IRS girkasse, snu diff?
|
på: januar 02, 2013, 06:12:34 am
|
Jeg bygde for noen år siden om en 1300S kasse til IRS. Tok sidelokk og diff fra en 1302 IRS -kasse og flyttet over til 1300S-kassa. Skiftet over kronhjulet på diffen. (Forskjellig utveksling, og pinjong/kronhjul er tilpasset hverandre) Passet på at skimsene og lokkene kom på samme side som de var på. Kunne ikke høre noen ulyd når jeg kjørte. Fungerte fint. Antar at du kan snu diff på din kasse, pass på å flytte skims og kronhjul.
|
|
|
|