mai 04, 2024, 08:18:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Pluss på coil gikk til minus... ;/ trenger elektrisk hjelp...  (Lest 1104 ganger)
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« på: april 27, 2014, 17:53:54 pm »

ja, dreit meg skikkelig ut da jeg plasserte coil ved motorbytte på bussen. den ene splusskontakten på coil kom borti viftehus. for å sidet sånn, kabelen inn på coil var rimelig smeltet.. og det har gjort at det har blitt litt mer trøbbel.

Har lagt opp ny ledning fra tenningslås til coil. så den er grei. motor starter, og det så bra ut.. men når jeg nå tester blinklys, så faller bensinmåleren til null..  Hæ og blinklys virker ikke..

mistenkte at kabler var smeltet sammen inni strømpen fra brannvegg og et stykke frem, der lednignene ligger skjult i ramma. så har klippet de, og loddet inn nye lednigner bakover.. Men alikevel er det samme problem.

Kan det vere at tenningslåsen er brent? evt blinklysrelè brent og skaper videre problem?


Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: april 27, 2014, 19:27:43 pm »

Sjekk det enkleste først. Kan være at det tilfeldigvis har blitt dårlig kontakt på sikring, viss måler og blink bruker samme sikring. Eller ledning fra tenningslås til sikringsboks er blitt litt svidd?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: april 27, 2014, 19:53:28 pm »

Jeg har gjort det samme (ledning til choke lå mot gods), tenningslåsen ble skadet.
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #3 på: april 27, 2014, 21:53:51 pm »

Jeg har gjort det samme (ledning til choke lå mot gods), tenningslåsen ble skadet.
riktig..
merket du andre "symptomer" pga defekt tenningslås?
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #4 på: april 29, 2014, 05:21:06 am »

Det jeg merket det på var at motoren bare tente når jeg slapp nøkkelen tilbake. Hvis jeg ikke vred nøkkelen helt over når jeg startet fungerte det normalt. Trikset var å vri forsiktig til starteren slo inn. Ellers fungerte alt. Mitt ledningsnett ble nok reddet av at det var den tynne ledningen til choken som lå mot gods. Tilførselsledningen til coil har større tverrsnitt. Merket ingen andre problemer.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!