mai 04, 2024, 10:20:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Blir ikke kvitt oljelekkasje  (Lest 2180 ganger)
vwbass
Juniormedlem
**
Innlegg: 61
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: april 28, 2014, 16:27:00 pm »

Jeg har hatt motoren min ute (ikke splittet blokk) og byttet stempelringer, alle pakninger og nye push rod tubes med pakninger.

Det renner fortsatt olje. Jeg klarer ikke helt se hvor det kommer fra, men det ser ut til å komme fra rundt der sylinderen
sitter i blokka. Er dette et vanlig slitested? Sylinderne skal sitte riktig da jeg brukte riktig moment på toppene.
Kan det noen svakheter rundt blokka her det kan renne fra?

Noen tips på hva jeg bør gjøre?
Er det noen steder jeg kan kjøpe ferdig overhalt blokk (1600 type 1 ASmotor)?
 
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #1 på: april 28, 2014, 17:41:49 pm »

Er det på venstre side kan det også være oljekjøleren din Blunker
der er det 2 pakkninger /o-ringer som tetter i bunn.
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
vwbass
Juniormedlem
**
Innlegg: 61
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: april 28, 2014, 22:00:14 pm »

Takk for forslag, men det er på høyre side.
Oljekjølern har fått nye pakninger.
Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #3 på: april 28, 2014, 22:02:42 pm »

Da har du vel ikke fått det helt tett imellomblokk og topp da mht støtstangrøra..  Glad kan være en mulighet.
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
vwbass
Juniormedlem
**
Innlegg: 61
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: april 28, 2014, 22:11:30 pm »

Da har du vel ikke fått det helt tett imellomblokk og topp da mht støtstangrøra..  Glad kan være en mulighet.

Det kan være en mulighet. Er det vanlig at det blir litt slakk her? Momentet er riktig.
« Siste redigering: april 28, 2014, 22:15:08 pm av vwbass » Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #5 på: april 29, 2014, 05:23:14 am »

Viktig å strekke rørene til riktig lengde før montasje.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 29, 2014, 12:49:56 pm »

Brukte du noen form for tettemasse mellom sylinder og blokk? Det er som regel nødvendig. Ikke store ujavnheten i blokka som skal til for at det kommer olje ut imellom blokk og sylinder.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
vwbass
Juniormedlem
**
Innlegg: 61
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: april 29, 2014, 18:37:51 pm »

Brukte du noen form for tettemasse mellom sylinder og blokk? Det er som regel nødvendig. Ikke store ujavnheten i blokka som skal til for at det kommer olje ut imellom blokk og sylinder.

Ja, men kanskje jeg ikke brukte nok?
Litt redd for å få det inn i motoren.
Jeg la et lag med tettegugge på først, deretter la jeg på pakningen. Burde jeg kanskje lagt tettegugge på begge sider av pakningen?
Loggført
erl
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: april 29, 2014, 19:16:47 pm »

Har jo erfart flere ganger på ( ulike motorer) att selv med nye pakkninger att det svetter litt. Men en god langkjøring så motor blir god og varm løser problemet !
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!