mai 02, 2024, 08:57:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1964 "rallybobla"  (Lest 4979 ganger)
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« på: januar 03, 2015, 22:56:59 pm »

Har hatt den lille grå et par år nå, så det er vel på tide med en liten tråd.


* image.jpg (46.97 KB, 444x440 - vist 168 ganger.)
« Siste redigering: januar 05, 2015, 17:36:50 pm av Danny » Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #1 på: januar 03, 2015, 23:24:14 pm »

I våres trøkte jeg inn hele siden på en A4, så var uten den lille grå resten av sommeren.

* image-1.jpg (99.61 KB. 740x556 - vist 198 ganger.)

« Siste redigering: januar 05, 2015, 17:37:55 pm av Danny » Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #2 på: januar 03, 2015, 23:33:12 pm »

Men ikke så galt allikevel, når oppgjøret fra forsikringa omsider kom Glad

Etter litt kløing i hue fant jeg ut at det var bedre å skaffe nytt karosseri, enn å prøve å fikse det gamle. Hele fronten måtte byttes + en god del rust og gammel dårlig jobb, som poppa 1/4 panel mm

Så rett før jul ble det løftet av og kjørt på skroten.
« Siste redigering: januar 04, 2015, 18:20:42 pm av Danny » Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #3 på: januar 03, 2015, 23:36:55 pm »

Ble litt rolig i romjula, så måtte ut å sjekke bånnpanna. Her var det mye rust i gulvplatene, mens resten var overaskende bra. Så fram med drill og vinkelkutter, og ut med de gamle platene. Fant ut  at det blir mindre arbeid, enn å pusse å lappe de.
« Siste redigering: januar 04, 2015, 18:21:26 pm av Danny » Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #4 på: januar 03, 2015, 23:40:24 pm »


* image.jpg (89.58 KB. 349x466 - vist 222 ganger.)

* image.jpg (78.9 KB. 361x481 - vist 216 ganger.)

Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: januar 04, 2015, 10:06:45 am »

Der var rallybilen jo! Må se om ikke vi finder nogen nye gulve på mandag Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #6 på: januar 04, 2015, 10:27:00 am »

Du er ikke arbeidsledig på en stund Danny! Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #7 på: januar 04, 2015, 10:40:56 am »

Bra jobba Danny, stå på videre... Glad
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #8 på: januar 04, 2015, 11:40:57 am »

Fint Jens-Ole.
Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #9 på: januar 04, 2015, 11:58:36 am »

Thank you Dag, hjelper med et lite snev av ADHD Magne  Blunker
Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #10 på: januar 04, 2015, 13:00:23 pm »

Klar til Softissesongen 2015?
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #11 på: januar 04, 2015, 14:15:01 pm »

O'yea Glad
Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #12 på: januar 04, 2015, 18:19:43 pm »

Foruten rep av gulv er planene videre er å overhalle bremser foran og forstillinga, evt sette på senkespindler. Ut med den gamle kassa og prøve å få tak i en nyere 1300S, 1500 el evt lange rør for å få hjula lengre ut.
Gå over alt av bremserør/slanger og bytte der det trengs. Mulig jeg legger et returrør til bensinen og, vet aldri hva som kommer baki den Blunker Nå står det en 1200 industrimotor med porta topper, el orginal. Den går fint, mere enn nok med de kjøreegenskapene den har nå. Skal prøve å bedre de med gassdempere rund baut.
Om jeg montere senkespindler, noen som vet hvor mye senk (i/y splines) bak jeg må ha for å få vogna level?
Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #13 på: januar 04, 2015, 20:44:28 pm »

Ble en liten økt i kveld. Av med forstillinga, så da er den klar til å steames , pusse overflaterust å lakke den opp. Men har lurt på om jeg skal senke med senkespindler jeg har liggende eller om jeg skal bruke Pumaforstilling. Etter det jeg har forstått får man tilnærmet orginal demping m/spindler, stummere m/senkeforstilling. Har ikke planer om mye senk, så er kanskje hipp som happ?

Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #14 på: januar 04, 2015, 22:20:20 pm »

Se der ja, godt å se du er i gang Blunker
Loggført

Seaside VW Klubb
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #15 på: januar 06, 2015, 22:42:16 pm »

Fikk henta gulvplater hos Danske'n idag. Overaskende bra passform ift målene mine og når jeg sammenligner med de jeg tok ut. Men jekkfestet og den bakre "crossmembere'en" tok jeg av, da den er strøken på bilen. Jekkfestet fordi det er en skikkelig rustfelle, spes på repro platene, da de har en ekstra plate imellom. Dessuten kommer jeg ikke til å bruke de noen gang Glad

Er usikker på om jeg skal bruke seteskinnene som er på el om jeg skal bytte med de gamle... Noen som har erfaring m repro? De virker en tanke mykere enn orginale...

Ang den svarte "grunninga" må alt vekk, el er det godt nok å matte den?


* image.jpg (68.7 KB. 357x476 - vist 207 ganger.)


Loggført
hengib
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #16 på: januar 07, 2015, 09:29:54 am »

Ser bra ut Danny, blir spennende og følge med på prosjektet ditt :-)
Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #17 på: januar 07, 2015, 09:35:35 am »

Godt År mister og takk Glad

Loggført
JK
Supermedlem
*****
Innlegg: 804
Bosted: Vestre Toten



Vis profil WWW
« Svar #18 på: januar 07, 2015, 09:35:43 am »

Ja all den svarte "grunninga" må bort. Hadde akkurat 4 skjermer i ett lakkfjernings kar og du vil ikke tro hvordan de nye skjermene såg ut under "grunninga". Hadde også dører og panser oppi der og de var strøkne under lakken, så den svarte guffa er ikke god.
Loggført

46 84 69 59
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #19 på: januar 07, 2015, 09:38:37 am »

Takk JK, off it goes Glad
Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #20 på: januar 20, 2015, 13:57:39 pm »

Siden jeg holder på å fikse opp bunnplaten, tenkte jeg å bytte foringer i fjærplata og få lakket det opp...

Hvordan er det å ta av fjærplatene nå, med kun bunnplate u/girkasse/motor? Er lite tyngde, så får jo ikke jekket opp platene.
Funker det å bruke en skrutvinge å presse den opp, el bør jeg vente til jeg får tyngde på plata igjen?

danny
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #21 på: januar 20, 2015, 14:41:19 pm »

Du bør nok a vekt på, eller sette en 2x4" i taket, noen kompiser...
Alternativt slipper du den ned to hakk inne, da kan du bare vippe den på plass med et lite skrujern ;-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #22 på: januar 20, 2015, 16:20:11 pm »

Blir nok ikke 2 knepp innvendig, får klare meg med 1 utvendig Glad

Ikke så dum ide med 2x4 opp i taket, takk for tipset.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: januar 21, 2015, 15:34:19 pm »

En liten kjetting fra jekken til støtdempertårnet er en annen måte.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!