mai 15, 2024, 04:42:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ventiljustering  (Lest 1286 ganger)
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« på: juni 19, 2010, 19:13:25 pm »

Dette her med ventiljustering...

Gikk over med føleblad, og åpningen på de fire varierte fra 0,10 - 0,25 mm.
Har var det rom for å justere litt, men det var her det virkelig stoppa... Låsemutter satt jo sinnsykt fast, og etter at knokene ble banka opp og blodige fikk jeg løsnet noen.
Hjalp ikke så mye, da selve skruene ikke var å justere inn eller ut...

Er det normalt at dette sitter sinnsykt hardt fast ??
Loggført
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #1 på: juni 19, 2010, 20:14:29 pm »

Med Voldtatte og overtrekte ventiljusterings skruer og muttere så er dette helt normalt , skift dem å skru til normalt så er dette problemet løst.
Loggført
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #2 på: juni 20, 2010, 09:26:22 am »

Med disse faste skruer og muttere er det ikke rart forrige eier har justert noe.

Men det skal være sagt at bilen har funka fint, stertet og godt som den skulle, men det er kanskje ikke så graverende disse feila ?, eller vil jeg merke forandring etter en justering til 0,15 mm ?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6116
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 20, 2010, 09:33:26 am »

Du burde merke forskjell ja. Husk 100 % kald motor.Hvilken motor har du? Noen gamle 1200 og 1500 motorer må ha større klaring enn 0.15
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: juni 20, 2010, 09:43:10 am »

Du burde merke forskjell ja. Husk 100 % kald motor.Hvilken motor har du? Noen gamle 1200 og 1500 motorer må ha større klaring enn 0.15

Og noen 1200'er mindre...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6116
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 20, 2010, 10:09:10 am »

0.10 mm var vel mest vanlig inntil VW etterhvert anbefalte 0.15 (mener jeg å huske)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #6 på: juni 20, 2010, 10:26:00 am »

Dette er en 1600 AD blokk.

Har lest at det var som sagt 0,10 klareig, men justert opp til 0,15.

Rart med dette her, først begynner å graver...  fant jeg også ut at toppen ikke var strammet med 25Nmmpå disse her 8 mm boltene... Øyerulling

Vet snart ikke kor langt eg tør undersøke... 
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!