VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: HenningA på mai 23, 2008, 13:26:06 pm



Tittel: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: HenningAmai 23, 2008, 13:26:06 pm
Vet det kanskje høres sykt ut, men har noen her bygget typ1 med motorsykkelmotor? Vet det er laget en vannvittig mini med Hayabusamotor i (se link). Fyttegrisen som det flytter seg :-)   http://home.no.net/ahagst/filmsnutteravbusa.htm


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: anders.mai 23, 2008, 13:42:14 pm
det har jeg tenkt på, ducati  ;)


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Espen/VW54mai 23, 2008, 14:23:53 pm
Grise festlig den minien i allefall. Ser det er en boble på den ene bane filmen også.


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggymai 23, 2008, 14:36:44 pm
.


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Bj?rnmai 23, 2008, 14:48:05 pm
Utrolig rått  ;D

Gikk fælt denna minien  :D


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Pålmai 24, 2008, 00:23:10 am
Det begynner å bli noen av disse i Norge nå. Det går også flere med 4WD fra Subaru Justy og motor fra Swift GTI. Ikke akkurat samme kaliber som Hayabusa, men dog :)


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Kjetil Limamai 24, 2008, 06:38:41 am
Fikk jammen meg lyst på mini nå.....


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Tistlomai 25, 2008, 00:17:59 am
Nokon som veit prisen på ein hayabusa motor???
Detta hedde virkelig vert noko å prøvd ut i ei bobla ;D ;D


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Atmobilmai 25, 2008, 12:39:52 pm
Nå er det tydeligvis noen som tenker motsatt av hverandre for det er bare et par dager siden at jeg snakka med en i samma garasjekompleks som meg som syntes det hadde vært kult å satt boblemotor i motorsykkelen sin :)


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Tistlomai 25, 2008, 14:10:56 pm
Hmm, eg går ut i frå att han har ein stor sykkel, for ein haybusa kontra ein boblemotor er mykje forskjell i størrelse..

Men kem sa att da ikkje går an?? 8)


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: pan57mai 25, 2008, 20:08:13 pm
det gjikk en vw motorsykkel som et prosjekt bygg i wheels magasine for noen år siden (ca10?) de brukte t1 motor og gir, senere var det en luring som brukte t1motor og saab v4 girkasse i en annen sykkel. den ble kortere og så ganske bra ut. jeg har selv planer om å bygge en mc med nsu 1000ccm bil motor og saab gir, noen som har en slik motor for salg? eller bytte i vw deler?
 ;)


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: EspenXmai 25, 2008, 22:20:52 pm
Nå er det tydeligvis noen som tenker motsatt av hverandre for det er bare et par dager siden at jeg snakka med en i samma garasjekompleks som meg som syntes det hadde vært kult å satt boblemotor i motorsykkelen sin :)

På Bug Camp vant en trike med boblemotor prisen for beste bil :) Sinnsykt bygge, sikkert noen som kan legge ut bilder.


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Atmobilmai 26, 2008, 05:05:33 am
Hmm, eg går ut i frå att han har ein stor sykkel, for ein haybusa kontra ein boblemotor er mykje forskjell i størrelse..

Men kem sa att da ikkje går an?? 8)

Det er snakk om en eller annen svær russisk sykkel. Han var ut å prøvemålte og fant ut at det kunne gå an :)
Det var visst bare 25 hk i denne sykkelen orginalt så det ville være en enkel trimming mente han, omtrent samme vekta var det visst også.


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Jon Tmai 26, 2008, 10:27:45 am
I how to hotrod your volkswagwn boken er detbilder av mc'er med t1 motor.


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggymai 26, 2008, 10:56:35 am
.


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: 1303SSmai 26, 2008, 18:48:27 pm
det gjikk en vw motorsykkel som et prosjekt bygg i wheels magasine for noen år siden (ca10?) de brukte t1 motor og gir, senere var det en luring som brukte t1motor og saab v4 girkasse i en annen sykkel. den ble kortere og så ganske bra ut. jeg har selv planer om å bygge en mc med nsu 1000ccm bil motor og saab gir, noen som har en slik motor for salg? eller bytte i vw deler?
 ;)
kjøp en munck mammut i tyskland visst du får fatt i en den har nsu1200TT motor men vilken girkasse som er brukt er usikkert 8)


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: HenningAmai 26, 2008, 19:35:56 pm
Det begynner å bli noen av disse i Norge nå. Det går også flere med 4WD fra Subaru Justy og motor fra Swift GTI. Ikke akkurat samme kaliber som Hayabusa, men dog :)

Tenker på mini pickupen til Henrik Otterstad du:-)  Artig sak det ja. kan lese mer om den og en annen Turbovan i vestfold her http://home.no.net/schoone/

men for å holde tråden. Hadde vært spennende å prøve dette i ei boble ja...


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Lasse `65mai 27, 2008, 08:30:57 am
Dette var sprøtt...
Snakka med svogeren min og han spurte om jeg ikke skulle prøve motorsykkelmotor i bobla. "Hva pokker mener du nå?", tenkte jeg, " det går vel ikke!".

Men......det er gjør det visst! :D

Hadde vært tøfft ja. Men hvordan feste dette til kassen? Er det rett på? Adapter?


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Kjetil Limamai 27, 2008, 10:31:52 am
Litt av poenget er vel å beholde hayabusa kassen med sekvensiell giring (derfor ingen revers). Får lage stiv bakaksel med tannkrans alla go kart.... holder sikkert 100 meter minst....

Men sånn for å være litt alvorlig, er det noen som har sett bilder av noe slikt i ei boble ?


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: HenningAmai 27, 2008, 10:58:55 am
Har kun sett bilder og film av golf einser med denne motoren. Men dette forumet er jo fullt av Reodor Felgener så jeg vil nok tro at detta dukker opp etterhvert  ;D ::)


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: caferacerfebruar 10, 2010, 21:37:55 pm
er en gammel tråd detta,men var grusomt nerme på å kjøpe hayabusa motor å bygge inn i boble for et års tid sia,men solgte bilen men har tydeligvis en ny bil nå så får no se...finner rimelige motorer i usa.....vært artig å dratt bobla opp i 10-11000 omr. ;D


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: GeirHfebruar 10, 2010, 22:25:13 pm
Hmmm...hvilke effekter snakker vi egentlig om ved 12-13000 o/min. på disse motorene,,,  200??
Tror jaggu jeg ville hatt en stroker vw motor med samme effekten på halve turtallet. Men kuult med masse turtall, det er det.


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: nordfebruar 10, 2010, 22:41:50 pm
Disse guttene har vell det man trenger får å få både revers og div annet..
http://www.deman-motorsport.com/drivetrain.htm#


Hmmm...hvilke effekter snakker vi egentlig om ved 12-13000 o/min. på disse motorene,,,  200??
Tror jaggu jeg ville hatt en stroker vw motor med samme effekten på halve turtallet. Men kuult med masse turtall, det er det.

300 hk av en turbo hayabusa er vell greit oppnåelig.


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 10, 2010, 22:49:09 pm
Disse guttene har vell det man trenger får å få både revers og div annet..
http://www.deman-motorsport.com/drivetrain.htm#


Hmmm...hvilke effekter snakker vi egentlig om ved 12-13000 o/min. på disse motorene,,,  200??
Tror jaggu jeg ville hatt en stroker vw motor med samme effekten på halve turtallet. Men kuult med masse turtall, det er det.

300 hk av en turbo hayabusa er vell greit oppnåelig.

Busa og ZX12R (som gir ganske likt) har vel 170-175 hk originalt. Det er minimalt med dreimoment på lavt turtall når du skal flytte på en bil, og ellers bør man bygge om til tørrsump, da olja vil skvette alle veier i bunnpanna, og ikke holde seg naturlig i bunn, som i en mc.

Ellers har jo disse gutta litt peil på dette: http://www.shortcar.no/
Kjenner et par av de...

Og apropos Munch Mammut med NSU motor: TTS1300 med injection:
Fra Tännstikktreffet i Jønkjøping, 1991.


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: SplitManfebruar 11, 2010, 00:10:27 am
Artig tråd... Munck sykkelen har tverrstilt NSU firer.. Både Wheels prosjektet og diverse andre i inn og utlandet, setter fireren på langs i sykkelrammen... Det er litt mer riktig.


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: holmsenfebruar 11, 2010, 00:22:00 am
Nå er det tydeligvis noen som tenker motsatt av hverandre for det er bare et par dager siden at jeg snakka med en i samma garasjekompleks som meg som syntes det hadde vært kult å satt boblemotor i motorsykkelen sin :)

På Bug Camp vant en trike med boblemotor prisen for beste bil :) Sinnsykt bygge, sikkert noen som kan legge ut bilder.
(http://i96.photobucket.com/albums/l187/holmsen_2006/bugcamp20118.jpg)


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Ovefebruar 11, 2010, 22:14:59 pm
Når en trike vinner premie for beste bil på et folkevogntreff....kan man vinne med en brannpumpe også??


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 12, 2010, 06:44:10 am
Når en trike vinner premie for beste bil på et folkevogntreff....kan man vinne med en brannpumpe også??
Står det at det er bil i vognkortet?


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 12, 2010, 06:47:58 am
Artig tråd... Munck sykkelen har tverrstilt NSU firer.. Både Wheels prosjektet og diverse andre i inn og utlandet, setter fireren på langs i sykkelrammen... Det er litt mer riktig.

Skal man ha kjededrift, bør motoren stå som i Münch'en, tverrstilt.
Med kardang, bør motoren stå på langs. Dette for¨å få minst mulig effekttap. ;)


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Martinfebruar 12, 2010, 09:08:39 am
Artig tråd... Munck sykkelen har tverrstilt NSU firer.. Både Wheels prosjektet og diverse andre i inn og utlandet, setter fireren på langs i sykkelrammen... Det er litt mer riktig.

Skal man ha kjededrift, bør motoren stå som i Münch'en, tverrstilt.
Med kardang, bør motoren stå på langs. Dette for¨å få minst mulig effekttap. ;)
her kommer spinni`n wheel minnene inn i bildet


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 12, 2010, 12:29:43 pm
Artig tråd... Munck sykkelen har tverrstilt NSU firer.. Både Wheels prosjektet og diverse andre i inn og utlandet, setter fireren på langs i sykkelrammen... Det er litt mer riktig.

Skal man ha kjededrift, bør motoren stå som i Münch'en, tverrstilt.
Med kardang, bør motoren stå på langs. Dette for¨å få minst mulig effekttap. ;)
her kommer spinni`n wheel minnene inn i bildet

Noe må jeg jo huske fra dengang... ;)


Tittel: Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
Skrevet av: StarBugs Geirfebruar 12, 2010, 12:37:25 pm
 ;D

http://www.youtube.com/watch?v=A9N-c-uPCNc (http://www.youtube.com/watch?v=A9N-c-uPCNc)

http://www.youtube.com/watch?v=1SqnVU-dijA (http://www.youtube.com/watch?v=1SqnVU-dijA)