mai 09, 2024, 23:55:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Salg av ID. Hvordan funker det?  (Lest 3792 ganger)
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« på: desember 01, 2010, 22:08:13 pm »

Da skal jeg og Empiboy på skogtur for å hente en 58/59 model. Bilen er DÅRLIG men komplett. Den har stått ute i minst 20 år. Denne blir delebil til ovalen og skal bla. donere front og bakpart samt alt annet av hele deler som kan brukes. Vi tenkte å selge de resterende deler som vi ikke trenger når den er ribbet. Feks. dører, skjermer osv. Det vi lurer litt på er hvordan man gjør ved salg av kun ID. Kapper vi ut nummeret på bunnplata og tar av skiltet på karoseriet og skriver en salgsmelding på disse to platene? Er det så enkelt eller er det vanlig ved salg av ID å selge hele bunnplata?

Og av ren nysjerighet... Hvis mitt første alternativ er riktig. Kapper man ut id på en bil og sveiser inn de nye? Og er dette lov? Høres ikke helt lovlig ut egentlig....
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 01, 2010, 22:13:52 pm »

ID følger vel understell, og ikke id-platen..

blir man tatt for noe sånt så er det ikke så lett å bortforklare nei
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 01, 2010, 22:41:03 pm »

ID følger plata i tunellen under baksetet. Er ikke værre enn det... Skal man ha nummeret i en annen bunn hadde jeg banket det inn i den nye.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 01, 2010, 22:45:29 pm »

ID følger plata i tunellen under baksetet. Er ikke værre enn det... Skal man ha nummeret i en annen bunn hadde jeg banket det inn i den nye.

neinei.. da kunne du satt på en 59plate på en 74mod da?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speedy67
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ålesund


Vis profil

« Svar #4 på: desember 01, 2010, 22:52:10 pm »

Men har no muligens en fin 61 bunn for hånd,uten papirer;-)
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: desember 01, 2010, 22:54:49 pm »

Det er selvfølgelig helt ulovlig å bytte ID på en bil. Det gjøres både med VW og andre merker, men det er fortsatt ikke lovlig.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 01, 2010, 22:55:44 pm »

man kan jo gjøre akkurat hva man vil.. blir man tatt risikerer du smekk på pungen
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #7 på: desember 01, 2010, 23:06:25 pm »

Men ved å søke BT er vel muligheten større? Eller
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 01, 2010, 23:10:34 pm »

tviler
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: desember 01, 2010, 23:17:37 pm »

Veit om biler som har fått godkjent skifte av bunnplata pga rust. les ta ei brukbar bunnplata frå ein eller an bil. kassera den orginale og montera, deretter banka inn igjen koden i nerheiten av den andre. Men det vert kanskje ikkje da samma iogmed att understellsnr fortsatt følger bilen til ei viss grad?.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #10 på: desember 01, 2010, 23:21:16 pm »

Betyr dette at det teoretisk ikke er lov å montere 57 ovalkaroseriet på 58 bunnplata vi har?
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #11 på: desember 01, 2010, 23:22:26 pm »

det er lov
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #12 på: desember 01, 2010, 23:25:51 pm »

Rare greier dette.
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: desember 01, 2010, 23:27:53 pm »

Karosseribytte må godkjennes hos BT, jeg antar det samme kan søkes godkjent for "bunnplatebytte"?
Du bør kanskje revurdere signaturen din litt.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #14 på: desember 01, 2010, 23:29:03 pm »

Fikk ett svar på dette spørsmålet av Elverum trafikkstasjon. Sveising ved bytte av nr er ikke tillatt. Bytter man hele bunnplaten, så har man bare gjort en skrujobb, og dermed er dette lov. Fikk også beskjed om at visning ikke var nødvendig, så lenge man ikke måtte gjøre sveisejobber for å få tingene til å passe sammen. Id blekket i reservehjulsbrønn følger bunnplata, og ikke karosseriet.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #15 på: desember 01, 2010, 23:38:48 pm »

Karosseribytte må godkjennes hos BT, jeg antar det samme kan søkes godkjent for "bunnplatebytte"?
Du bør kanskje revurdere signaturen din litt.


Revurdere? Fordi?
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #16 på: desember 01, 2010, 23:52:44 pm »

Karosseribytte må godkjennes hos BT, jeg antar det samme kan søkes godkjent for "bunnplatebytte"?
Du bør kanskje revurdere signaturen din litt.


Revurdere? Fordi?

Se pm.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #17 på: desember 02, 2010, 00:04:40 am »

For å ha alt på det rene så skal det nevnes at vårt prosjekt allerede er forhåndsgodkjent som "lapeteppe".
Bunnen er fra en 58 model registrert i norge i oktober 57. Taket med torpedo og dashbord er i følge selger fra en 57 oval. Resten blir bygget opp av nye deler eller donorblekk fra 58/59 delebilen.

Dette med ID salg er kun noe vi lurer på i forbindelse med å bli kvitt resten av delebilen. Det kan se ut til at vi gjør lurt i å selge hele bunnen med papirer for å holde oss på riktig side av loven. Så blir det opp til kjøper hva som blir videre utfall.
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #18 på: desember 02, 2010, 06:44:31 am »

Du takler uansett en dom for dokumentfalsk fint, du som har så mange identiteter.
Loggført
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #19 på: desember 02, 2010, 09:21:02 am »

Her er hvertfal hva kjøretøyforskriften sier om ombygging, og dermed bla. understellsnummer (seksjon 5):
http://www.handboka.no/Vgs/Forskrifter/Vegtra/Fovb/veg16g.htm

M.
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #20 på: desember 02, 2010, 09:43:52 am »

Du takler uansett en dom for dokumentfalsk fint, du som har så mange identiteter.


Ting du ikke vet noe om burde du kansje vurdere å ikke komentere?
« Siste redigering: desember 02, 2010, 18:24:26 pm av kona hans » Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #21 på: desember 02, 2010, 09:45:47 am »

Her er hvertfal hva kjøretøyforskriften sier om ombygging, og dermed bla. understellsnummer (seksjon 5):
http://www.handboka.no/Vgs/Forskrifter/Vegtra/Fovb/veg16g.htm

M.


Takk. Da har vi den info som trengs Glad
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #22 på: desember 02, 2010, 10:18:02 am »

Svigersen, som er gammel boblemekker, kan fortelle at de på begynnelsen av 70- tallet byttet bunn på biler som var kollisjonsskadet. Da bestilte de ny bunn fra tyskland. Den tok de med til BT, viste det og banka inn chassienr. fra den skadede bilen. Uproblematisk.
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!