mai 13, 2024, 12:23:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva slags oljekjøling har dere?  (Lest 1689 ganger)
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« på: april 13, 2010, 21:31:15 pm »

På den motoren jeg kjøpte er orginal kjøleren tatt vekk for en adapter som har slanger til en oljekjøler over girkassa og til et oljefilter under skjermen. Har vanlig std.oljepumpe deksel. Noen vært borti denne løsningen? Hører bare om full flow her på forumet....
Er heller ingen åndeboks for olja,men uttak i hver topp og oljeslange på ca en meter som ender ned mot asfalt... ( kanskje best mot bakhjul for en skikkelig burnout Glad   )
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: april 13, 2010, 21:34:40 pm »

På den motoren jeg kjøpte er orginal kjøleren tatt vekk for en adapter som har slanger til en oljekjøler over girkassa og til et oljefilter under skjermen. Har vanlig std.oljepumpe deksel. Noen vært borti denne løsningen? Hører bare om full flow her på forumet....
Er heller ingen åndeboks for olja,men uttak i hver topp og oljeslange på ca en meter som ender ned mot asfalt... ( kanskje best mot bakhjul for en skikkelig burnout Glad   )

Vil nok anta at åndeboksen står igjen i bilen den motoren sto i før... De skal hvertfall ikke henge løst.. da går det mye olje ut :-)
Få deg en åndeboks og koble slangene fra ventildekslene der.

Hva mer vet du om motoren?
De har tydeligvis sett behovet for å erstatte den originale oljekjøleren med en annen...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 13, 2010, 21:49:05 pm »

Er en 1915ccm.Bygd på en yrkesskole.  har kjørt med den i 9 år nå faktisk Glad alt funker men tenkte bare på løsningen.har egentlig ikke hørt om den før.
« Siste redigering: april 13, 2010, 21:54:19 pm av bObLeFrIk » Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: april 14, 2010, 06:04:58 am »

Det var gjerne sånne ting jeg hadde fundert på om jeg hadde hatt bilen i 9 minutter... Har du kjørt med slik lufting i ventildeksler i 9 år uten problem?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 14, 2010, 19:02:31 pm »

Lufte nippel er ikke i dekslel men i topp. øverst på venstre side. taper ikke mye olje i løpet av en sesong. litt etterfylling blir det innimellom, men da får jo motoren litt påfyll med frisk olje Osteaktig
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: april 14, 2010, 19:07:54 pm »

Bilder?
Jeg kjører full flow, eksternt hp1 filter, stor oljekjøler, 1,5l ekstra sump. Går på 6,5l olje.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 14, 2010, 19:18:04 pm »

Org kjøler i doghouse og 3.5 Quart sump Glad 2276 med 10.3 i komp..
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 14, 2010, 19:33:07 pm »

ingen bilder liggende nå, men skal hente bobla til fredag etter dvale. skal knipse et par da
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #8 på: april 17, 2010, 19:30:42 pm »

Jeg har ekstern oljekjøler over girkassa, tatt ut fra der orginal skulle vært. Eksternt filter fra pumpedeksel. Dypsump. (2332) Glad
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #9 på: april 17, 2010, 21:39:49 pm »

Org kjøler i doghouse og 3.5 Quart sump Glad 2276 med 10.3 i komp..

Samme her med 11 i komp. Aldri vært over 95 grader. Da var det 32 ute...
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #10 på: april 17, 2010, 21:59:25 pm »

Motoren John Maher bygger for meg har også org. kjøler i doghouse og 1,5 liter deepsump. 2110 med trolig rundt 9 i komp. Men det blir forhåpentligvis en stroker-motor som ikke vil se veldig høye turtall.
Loggført

1969 Militær-buss
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: april 18, 2010, 07:18:40 am »

Med turbo oppsett, kan det være nok å sette på sump? Da kan jeg legge returen i den.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!