mai 05, 2024, 00:26:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Type 2 / Sv: Hvilken årsmodell? på: august 21, 2012, 21:16:53 pm
Og gjett om mobilen min gikk tom for strøm rett før jeg fann bilen... Mener at det var en ganske liten type baklys, sikkert uten skruer ja, tror ikke det var innfatning rundt dem. capsen og dashbordet fikk jeg dessverre ikke sett pga fysiske hinder. Skal ta meg en ny tur med fotoapparat med blits.... OG strøm..! Jeg kjenner ikke så godt til denne typen bil, bakluka hadde en sånn hespe for å holdes i åpen posisjon, med 2 hakk, pluss lukket. Hadde senere modeller fjærer?

2  Forum / Type 2 / Sv: Hvilken årsmodell? på: august 21, 2012, 20:38:44 pm
Gammel var den... Så faktisk rustfri (!) ut også, og den har stått tørt lagret leeenge, uten å bli tatt vare på utover det. Derfor har jeg en mistanke om at det er en sånn vil-ikke-selge-person som eier den...
3  Forum / Type 2 / Hvilken årsmodell? på: august 21, 2012, 20:32:27 pm
Fant en Transporter split panel i et skur i dag. Den hadde ikke blinklyshull fremme, den hadde blinkearmer bak fremdøra. Den hadde også bittesmå runde baklys. Var det to typer runde baklys, alt ettersom årsmodell? Denne hadde hvertfall noen ganske små runde baklys og litt lenger ned noen ca like store runde reflekser (sikkert ikke originalt..?)
Noen som kan hjelpe med årsmodell?
4  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Oljeplugg i enden av kamaksel ø.k ! 1600-motor. (Kamplugg) på: januar 26, 2011, 10:04:19 am
Tistlo, selvfølgelig var det kamakselen jeg mente, har rettet opp i det nå... Var litt rask på tastaturet da jeg samtidig satt å prata med en kompis om veiva på bilen hans... Er kanskje noe i det at menn ikke kan gjøre to ting samtidig..?

Altså: Kamplugg ønskes kjøpt!
5  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Oljeplugg i enden av kamaksel ø.k ! 1600-motor. på: januar 25, 2011, 20:52:44 pm
Oljepluggen som befinner seg i enden av kamakselen (bak svinghjulet) ønskes kjøpt. Er til en 1972 1302s, en med 1600-motor. Den jeg har der nå lekker og er av tvilsom kvalitet...
6  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekk på boble... på: januar 24, 2011, 21:18:57 pm
Siden jeg er ny på gammel-VW, hvor får jeg tak i sådan del? Er vel gjerne noe repro-humbug på hotshop, eller..?
7  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekk på boble... på: januar 22, 2011, 21:03:30 pm
Noe feil med brukernavnet her... Som sagt, det er her snakk om en motor som har gått tilsammen 102000 km. Det er en oppborra 1600 (nå 1915), den ble overhalt og oppborra i 1989, og bilen ble tatt ut av bruk 2 år senere. Siden har bilen stått, blitt starta litt av og til. Enden på kam'en begynte etterhvert å lekke. En "full overhaling" er kanskje ikke nødvendig etter bare to års bruk, mener nå jeg. Om noen mener noe annet så kom gjerne med synspunkt.

Tistlo nevner at man kan prøve å sette i samme pluggen igjen, men eierene sa dette var en aftermarketplugg som kanskje ikke var så bra, han hadde prøvd å tette den en gang før, men lekkasjen kom tilbake. Vet ikke om det var en "overfladisk" tetting eller om han åpna motoren, men tror helst det var førstnevnte...
8  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekk på boble... på: januar 22, 2011, 13:18:03 pm
Snakka med eier, det var den i enden av kamakselen ja... Trist Hvor mange timer arbeid snakker vi her? Kan å skru, men ikke vært borti boble før. Hva bør jeg skifte av deler/pakninger baki der når jeg først er i gang?
9  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekk på boble... på: januar 19, 2011, 23:00:28 pm
Gode greier! Men når jeg først er å skrur av motoren og skal skifte simmerring, hvilke pakninger og ringer kan jeg/ bør jeg ta i samme slengen på girkassa/motoren, eventuelt andre ting jeg bør gjøre i samme slengen?
10  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekk på boble... på: januar 19, 2011, 21:12:01 pm
Er vel ikke en time totalarbeid inkludert motorfjerning vel?

Jeg mistenker også at det er den simmerringen, for det er vel ikke noe plugger som kan lekke i det området vel?
11  Forum / Problemløseren / Oljelekk på boble... på: januar 19, 2011, 20:30:56 pm
For mindre enn 20 år siden gravde min bestefar ned en 1962 Transporter varebil i skogen hjemme, og for 12 år siden fikk jeg tilbud om å kjøpe en rustfri 1977 Transporter varebil med vinduer rundt hele, med litt sliten motor (men registrert) for 1500 kr, men avslo... Tidene forandrer seg. Nå har tankene igjen kommet på gammel-VW (selv om jeg langt fra er begeistret over dagens VAG)... Dette er en boble, nærmere bestemt en 1974 modell 1900... Eier sier at det er en oljelekkasje ved svinghjulet i enden ved veivakselen. Ettersom jeg forstod var det ikke en simmerring, men en slags plugg som var gåen/vekke/ødelagt. Kan dette stemme? Er det mye arbeid å bytte denne? OM det er simmerringen (har lest at dette er vanlig lekkasjepunkt), må man ut med motoren? Tidsbruk for en slik operasjon?
Har lett etter svar i andre tråder her, men ikke funnet noe om noen oljeplugg... Hilsen en boble-rookie
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!