mai 02, 2024, 21:20:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Diverse spm før montering av karrosseri på bunnpanne  (Lest 6345 ganger)
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« på: februar 11, 2009, 18:24:28 pm »

---UBESVARTE SPM MERKES RØDE MENS BESVARTE SPM MERKES GRØNNE.

Hurra! Jeg er så godt som klar for å montere karrosseriet mitt på bunnpanna mi. Men før jeg gjør dette har jeg noen spm som jeg håper dere kan hjelpe meg med.
Jeg har montern nye varmepotter på motoren og disse skiller seg litt fra de gamle pottene jeg er vant til. På de nye jeg har skaffet er det en annen åpne/lukke festemekanisme. Jeg har kikket og prøvd meg litt fram i dag men er fortsatt usikker på noen ting.

Varmepotter:
INFO:
 - Jeg har monter på den ene varmepotta på venstre side av motoren. Der har jeg tredd på justeringsarmen og festet den med en låseskive. I nedre del har jeg festet en festemekanisme for wireholderen. Denne festemekanismen sitter fast ved hjelp av en bolt som går fra utsiden og inn. I enden av bolten sitter en låseskive. I enden av festemekanismen sitter en liten sylinder, wiren er tredd igjennom sylinderen og en skrue er brukt for å feste wiren. På toppen varmepotten stikker det opp en arm med et hull i. I hullet har jeg festet enen enden av fjæra. Den andre enden har jeg festet i en liten glippe litt lenger ned på varmepotten.

SPM:
  - Hvor festes fjæra?
  - Hva er den kromma "korken" til? Hvor skal den?
  - Hvor skal den siste skruen?
  - Låseskiven som sitter på bolten som holder fast festet for wiren virker som om den lett kan sprette av. Kanskje en fordel å bruke en skrue og mutter i stedet?

Eksosanlegg:
INFO:
  - Jeg kjøpte dette av en her på forumet. Av hva jeg kan se ut i fra katalogen jeg har fått fra Unneberg er Leistritz det annlegget med best kvalitet og 5 års garanti. I fjor hadde jeg litt trøbbel med eksosen på bruksbobla mi og da brukte jeg dette i en uke fram til jeg fikk et annet til bruksbobla. Etter at jeg tok av anlegget igjen så jeg at det hadde flasset av masse lakk fra anlegget. Nå er det bart metall flere steder. Dette sørger vel ikke akkurat for at anlegget holder lengst mulig. Er det bare "for show" at de har lakket den grå da kanskje, og at lakken ikke tåler varme....

SPM:
- Hva bør gjøres med anlegget før montering slik at det varer lengst mulig?
      Pusses og lakkes. Lakken som er på anlegget fra før er "just for show".
  - Jeg har sett at biltema har lakk som tåler 600 grader. Sandblåse og spraye med den? (andre lakktyper som heller bør brukes?)
      Ovnslakk, Quick sin varmebestandige lakk eller Biltema sin varmebestandige lakk. Dette skal sjekkes ut nærmere før jeg forhåpentligvis finner den rette

Lista mellom karrosseri og bunnplate:
INFO:
  - Jeg har løsnet de gamle naglene og har tenkt å bruke dem på nytt for å feste lista. Jeg har også kjøpt inn marinesilikon på Biltema som jeg regner med kan være med på å tette litt ekstra. Jeg har også planer om å legge lista i varmt vann før jeg legger den på bunnplata slik at den er mer tøyelig og håndterlig.

SPM:
  - Hvilken side skal opp og ned?
      Monteres slik som på bildet, med de to slangene opp
  - Hvordan løser jeg de fire hjørnene uten at lista krøller seg og gjør at det blir mellomrom mellom karrosseri og bunnplate?
      Lista kuttes i fire biter slik og legges kant i kant i hjørnene.
  - Hvor bør jeg begynne og slutte med lista?
      Jeg går ut i fra at full lengde foran og bak er det beste siden det er disse sidene som får hardest medfart under kjøring. Dvs endene på listene som går på høyre og venstre side ligger kant i kant med siden til framlista og baklista:
                                        ---
                                        | |
                                        ---

  - Bør jeg kutte små hull der hvor skruene som fester bunnplate til karrosseri skal? Evnt smøre dem inn med silikon/kobberpasta slik at de ikke skrur seg fast i gummilista...
      Jeg satser på å skjære et kryss i lista der skruen skal igjennom. Skruen smøres inn med kobberpasta før den skrus inn. Dette funker forhåpentligvis bra.

Girolje:
INFO:
  - Kassa jeg har er tom for olje nå. Jeg har faktisk aldri fylt olje på ei girkasse før. Jeg aner ikke om det er noe spesiell girolje jeg må se etter for en gammel boblegirkasse (1500) men vet at jeg har noe standard biltema olje stående i garasjen.... Vet at det er mye forskjellige varianter på motorolje (10/40, 15/40, mineral, osv osv) og det er vel forskjellige varianter på girolje og antar jeg.

SPM:
  - Hvor mye olje går det på girkassa? 
      ca 3 liter
  - Hvilken olje bør brukes?
      75W–90 - semisyntetisk
  - Er det bare å skru opp hullet på siden og helle på eller bør jeg åpne et sted under for å sjekke om det er noe rusk på kassa?
      2 store umbrako skruer under som kan åpnes for oljetømming og fjerning av rusk og rask. Det er magnet i skruen slik at jeg lett får fjernet alle metallpartikler som ikke skal være i girkassa

Luftfiler:
INFO:
  - I enden (høyre side når det sitter på motor) sitter det et spjell som reguleres ved hjelp av et vinkelrør med et lodd festet i enden. På baksiden sitter det en fjær som regulrer et annet spjell.

SPM:
  - Hvordan fungerer dette når det ikke er festet noen wire til disse mekanismene? Mangler det noe?
  - Hvor mye olje bør puttes på luftfilteret? (Regner med at det er samme hvilken type olje jeg bruker til dette...?)
      Det er et merke inni oljefilteret som merker av mengden. Dette merket finnes ikke i mitt filter men har hørt at mengden er ca 1 cm dypt lag med vanlig motorolje


Forklarende bilder finner du under. Bildene er tatt med en dårlig mobil så kvaliteten er ikke akkurat å hoppe i taket for...


*  (177.71 KB, 640x480 - vist 151 ganger.)

*  (75.25 KB, 640x480 - vist 172 ganger.)

* Monteringssett.jpg (82.72 KB, 640x480 - vist 174 ganger.)

* Eksosanlegg-flass.jpg (94.68 KB, 640x480 - vist 154 ganger.)

* Eksosanlegg-merking.jpg (45.17 KB, 640x480 - vist 156 ganger.)

* List-bunnpanne1.jpg (88.74 KB, 640x480 - vist 169 ganger.)

* List-bunnpanne.jpg (85.34 KB, 640x480 - vist 186 ganger.)

* Silikon.jpg (83.55 KB, 640x480 - vist 155 ganger.)
« Siste redigering: februar 12, 2009, 21:30:12 pm av VeteranBobla » Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 11, 2009, 19:41:09 pm »

flere bilder og spm


*  (89.59 KB, 640x480 - vist 164 ganger.)

* Luftfilter-lodd.opp.jpg (89.53 KB, 640x480 - vist 166 ganger.)

* Luftfilter-lodd.vanlig.jpg (89.79 KB, 640x480 - vist 188 ganger.)

* Firkantgummi.jpg (92.94 KB, 640x480 - vist 156 ganger.)

* Dynamo.jpg (101.58 KB, 640x480 - vist 174 ganger.)
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: februar 11, 2009, 19:52:57 pm »

ikke bruk silikon,er syre i den som tærer på stål,, bruk heller sikaflex
Loggført

VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 11, 2009, 19:55:40 pm »

ikke bruk silikon,er syre i den som tærer på stål,, bruk heller sikaflex

Notert. Var ikke klar over dette da jeg kjøpte silikonen men godt jeg fikk greie på det før bruk da. Takk.
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #4 på: februar 11, 2009, 20:32:30 pm »

Prøver meg jeg Vidar.Eksos:disse bør pusses og lakkes før bruk,er levert med en elendig "lagring/frakt"lakk.
                            Marinesilikonen du kjøpte er sikaflex(hvis du tok den jeg tror)
                            Gir olje:kom innom,har olje og har bytta på mange biler.
                            Luftfilter:bruk vanelig motorolje,er et rødt merke det skal fylles opp til.Cato
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 11, 2009, 20:54:35 pm »

Prøver meg jeg Vidar.Eksos:disse bør pusses og lakkes før bruk,er levert med en elendig "lagring/frakt"lakk.
                            Marinesilikonen du kjøpte er sikaflex(hvis du tok den jeg tror)
                            Gir olje:kom innom,har olje og har bytta på mange biler.
                            Luftfilter:bruk vanelig motorolje,er et rødt merke det skal fylles opp til.Cato
Takk for svar Cato.

Da skal eksosen pusses og lakkes. Noen erfaring med den 600graders lakken hos dere?
Tok den du fant fram jeg. Denne:
http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=83142
Girolje: jeg har noe i garasjen som jeg har kjøpt hos dere tidligere. Skal sjekke ut hva dette er jeg, og ringer deg når jeg vet.
Finnes inget rødt merke inni huset. Hvor langt opp på innerveggen sitter det? hvor mange cm...?
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: februar 11, 2009, 23:19:15 pm »

Den gummipakningen rundt bunnplata skal monterast med "slangen" opp og i endene må du kutte den og få rette kanter vist du skjønner! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 11, 2009, 23:43:10 pm »

Den gummipakningen rundt bunnplata skal monterast med "slangen" opp og i endene må du kutte den og få rette kanter vist du skjønner! Glad

OK. Da vil det si at den skal deles i 4 deler og monteres slik som den fremstår på bildet, med de to slangene opp.
Takk for informasjonen
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: februar 12, 2009, 09:46:15 am »

Husk å feste varmerørene på karosseriet... de får du ikke på plass etterpå. Prøvd....
Loggført
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #9 på: februar 12, 2009, 10:06:05 am »

Legg de uorginale varmepottene på hylla og monter de orginale i perfekt stand du har liggende, så slipper du noen tilpassingsproblemer Blunker

Ang det festet du har på varmepottene og låseskiven, så kan du ta det av og feste "armen" på varmepottene i midten av vaieren som skal åpne for varmen. Så setter du det sammen igjen og det skal i teorien holde Glad

Som JTWE skriver, kan bli litt problemer å få på plass varmerørene etterpå. Selv fant jeg ut etter å ha bannet og pest med den ene siden at det var litt forskjellig lengde og det hadde gått veldig mye lettere hadde jeg tatt hensyn til det før jeg begynte  Sjokkert
Loggført

---
Mvh Rabben
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #10 på: februar 12, 2009, 11:39:25 am »

Husk å feste varmerørene på karosseriet... de får du ikke på plass etterpå. Prøvd....

Det skal jeg absolutt huske å gjøre ja!
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #11 på: februar 12, 2009, 11:41:48 am »

Legg de uorginale varmepottene på hylla og monter de orginale i perfekt stand du har liggende, så slipper du noen tilpassingsproblemer Blunker

Ang det festet du har på varmepottene og låseskiven, så kan du ta det av og feste "armen" på varmepottene i midten av vaieren som skal åpne for varmen. Så setter du det sammen igjen og det skal i teorien holde Glad

Som JTWE skriver, kan bli litt problemer å få på plass varmerørene etterpå. Selv fant jeg ut etter å ha bannet og pest med den ene siden at det var litt forskjellig lengde og det hadde gått veldig mye lettere hadde jeg tatt hensyn til det før jeg begynte  Sjokkert


Pottene som er på hylla forblir nok der fra til de eventuelt blir montert på den svarte tenker jeg. De nyinnkjøpte er for dyre til å legges på hylla.
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #12 på: februar 12, 2009, 17:50:16 pm »

Lista mellom karrosseri og bunnplate:

  - Bør jeg kutte små hull der hvor skruene som fester bunnplate til karrosseri skal? Evnt smøre dem inn med silikon/kobberpasta slik at de ikke skrur seg fast i gummilista...


Lista skal vel naglast fast i bunnplata. Etterpå skjerer du ut av hola i bunnplata med ein kniv

Girolje:

  - Er det bare å skru opp hullet på siden og helle på eller bør jeg åpne et sted under for å sjekke om det er noe rusk på kassa?

Under kassa er det 2 tappeskruer! Dei krever ein stor type umprakopipe... det er ein magnet i skruene og den vasker du rein for metallpartikler, så setter du inn att og fyller på olja

Luftfiler:
 
- Hvor mye olje bør puttes på luftfilteret? (Regner med at det er samme hvilken type olje jeg bruker til dette...?)


Det er eit merke på utsida av filteret som skal vise kor mykje vanleg motorolje du skal helle på.. står sikkert "ölstand"
[/quote]
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #13 på: februar 12, 2009, 20:42:55 pm »

Lista mellom karrosseri og bunnplate:

  - Bør jeg kutte små hull der hvor skruene som fester bunnplate til karrosseri skal? Evnt smøre dem inn med silikon/kobberpasta slik at de ikke skrur seg fast i gummilista...


Lista skal vel naglast fast i bunnplata. Etterpå skjerer du ut av hola i bunnplata med ein kniv

Girolje:

  - Er det bare å skru opp hullet på siden og helle på eller bør jeg åpne et sted under for å sjekke om det er noe rusk på kassa?

Under kassa er det 2 tappeskruer! Dei krever ein stor type umprakopipe... det er ein magnet i skruene og den vasker du rein for metallpartikler, så setter du inn att og fyller på olja

Luftfiler:
 
- Hvor mye olje bør puttes på luftfilteret? (Regner med at det er samme hvilken type olje jeg bruker til dette...?)


Det er eit merke på utsida av filteret som skal vise kor mykje vanleg motorolje du skal helle på.. står sikkert "ölstand"
[/quote]

Takk for utfyllende svar. Ang hull i bunnplata og hull i lista så har jeg hørt at skruene egentlig skal skrus rett igjennom gummilista og opp i karrosseriet. Det er visst derfor det er spisse skruer. på den måten tetter lista mest mulig. Men jeg har også hørt at gummilista fort kan sette seg fast på skruen og bli med opp i hullet i karrosseriet. Da får du ikke skrudd skruen helt inn. Noen som har erfaringer med dette?
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #14 på: februar 12, 2009, 20:52:31 pm »

Når du seier det, så virker det fornuftigt!

Men sidan den lista orginalt er spikra fast med små spesielle spikrar, så var/er vel det nok til å holde lista på plass mens du skrur opp skrua!? Men den gummien har jo fort for å vri seg fast i skrua osv...

Men vist du kutter eit kryss i gummien så går det vel bra!?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #15 på: februar 12, 2009, 21:11:27 pm »

Når du seier det, så virker det fornuftigt!

Men sidan den lista orginalt er spikra fast med små spesielle spikrar, så var/er vel det nok til å holde lista på plass mens du skrur opp skrua!? Men den gummien har jo fort for å vri seg fast i skrua osv...

Men vist du kutter eit kryss i gummien så går det vel bra!?

Det er det jeg vurdere å gjøre ja. Et kryss i lista og kobberpasta på skruen bør vel gjøre susen.
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: februar 12, 2009, 21:12:18 pm »

Eksosanlegg og varmepotter kan lakkes med ovnslakk. Kjøper min på en butikk som selger peiser og ovner. Har også fått råd (fra en god kilde) om at Quick lakk sin varmebestandige lakk er bra.
Loggført
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #17 på: februar 12, 2009, 21:23:56 pm »

Eksosanlegg og varmepotter kan lakkes med ovnslakk. Kjøper min på en butikk som selger peiser og ovner. Har også fått råd (fra en god kilde) om at Quick lakk sin varmebestandige lakk er bra.

Da skal jeg ta en titt på dette. Varmepottene mine ser ut til å ha en tykkere lakk enn det eksosen hadde. Jeg regna da i grunn med at dette er varmebestandig lakk... det står ikke noe navn på dem så det er umulig å få sjekket det opp. Men kanskje noen her har erfaring med nyproduserte varmepotter. Kommer de med varmebestandig lakk eller ikke?
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #18 på: februar 12, 2009, 22:45:02 pm »

Noen som har noen svar på luftfiltermekanismen og de forskjellige delene på varmepottene da?
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #19 på: februar 12, 2009, 22:57:48 pm »

Kanskje dette bildet vil svara på noko!


* 31.jpg (40.31 KB, 440x568 - vist 159 ganger.)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #20 på: februar 12, 2009, 23:21:32 pm »

Kanskje dette bildet vil svara på noko!

Takk for bilde. I Hayens boka mi er det kun bilde av den ordningen som bruker festefjæra som er øverst i dette bildet (nr 9)
men hmmm...
det virker som om nr 10 er fjæra jeg snakker om, men det står ikke her hvor den skal festes
det virker også som nr 3 er den kromma korken jeg snakker om og det ser ut som om denne skal klemmes på tappen som jeg trer braketten (nr 4) inn på. Men saken er jo at denne tappen er MYE tynner enn den kromma hetta. Om den klemmes rundt her så kommer den bare til å dette av med en gang tenker jeg.

Ellers så ser varmepotta mi litt annerledes ut. Min har nemlig et ekstra jern som sitter opp på venstre side av huset. Denne beveger seg også i takt med spjellet som åpner og lukker seg. (se bildet ovenfor av der jeg har festet fjæren.)
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #21 på: februar 12, 2009, 23:35:00 pm »

Jeg tror reprovarmepotter er laga for å passe både buss og Boble - derav festeordning for å åpne og lukke spjeldet på begge sider av potta. På Bobla skal jernet som åpner og lukker spjeldet, være montert på den siden av varmepotta som vender inn mot girkassa.
Loggført
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #22 på: februar 12, 2009, 23:43:25 pm »

Jeg tror reprovarmepotter er laga for å passe både buss og Boble - derav festeordning for å åpne og lukke spjeldet på begge sider av potta. På Bobla skal jernet som åpner og lukker spjeldet, være montert på den siden av varmepotta som vender inn mot girkassa.

OK. Dette virker jo ganske logisk. Penger spart for produsenten det siden han slipper unna med å lage en type som passer flere varianter. Vet noe om de kommer med varmebestandig lakk da?
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #23 på: mai 26, 2009, 17:46:45 pm »

Tillater meg å benytte denne tråden til mitt spm. da det er relatert til bunnplatemontering.

Er det noen her som har målene på gummilista til bunnplata?

Dette er en standard "Brilleprofil" som har flere mål:

Total bredde?
Diameter utv. og innv. på ringene?
Avstand mellom ringene?
Loggført
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #24 på: mai 26, 2009, 19:41:39 pm »

Jeg antar at en av disse kan benyttes, men hvilken vil være mest tilnærmet den som dere benytter.


* profil.jpg (26.17 KB, 404x195 - vist 137 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #25 på: mai 26, 2009, 19:49:34 pm »

Sånn er måla på den reprogummilista som eg har liggande. om dette er 100% likt OG veit eg ikkje (men sikkert ikkje)


*  (20.54 KB, 399x205 - vist 138 ganger.)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #26 på: mai 26, 2009, 20:01:55 pm »

Ang. varmepottene: Jeg vet ikke hvem som har laget varmepottene dine, men det meste jeg har kjøpt av eksosdeler har kommet med det jeg vil kalle "lagringslakk", dvs. lakk som er blank og fin og ikke ruster, så lenge det er lagret tørt innendørs. Varm de med en blåselampe så ser du raskt om lakken flasser av.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #27 på: mai 26, 2009, 20:12:14 pm »

Takk Tistlo.
Husker du hva du betalte for'n, Meterpris ??
« Siste redigering: mai 26, 2009, 20:16:36 pm av OP » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #28 på: mai 26, 2009, 20:57:18 pm »

Takk Tistlo.
Husker du hva du betalte for'n, Meterpris ??

250kr http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=3137

Er ein rull, som må kuttast i rette lengder. men nok til heile bilen.

Alternativet er denne: http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=3136 som er orginal, og er kutta i sine korekte lengder + att dette er orginalt VW

og så denne i skum, om du har gaammal bil: http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=3135

 Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!