VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: mags på mai 24, 2013, 07:27:53 am



Tittel: Til Tekniske Fagfolk.
Skrevet av: magsmai 24, 2013, 07:27:53 am
På min Type 3 Variant varebil har jeg stålplater
og de bruker å ruste i bunn
lurte på å sandblåse først
så deretter Zinksprøye de ja ikke sprayboks :o
Zink på på tråd-Gass.

Hva sier de som har teknisk bakgrunn pådette da??
må jo være noen spesialister hær
Lars Aksel?
Øystein A?

Trenger sårt hjælp :)

M


Tittel: Sv: Til Tekniske Fagfolk.
Skrevet av: -Marius-mai 24, 2013, 10:38:02 am
Trodde du var spesialisten jeg Magne:)

Mvh Marius


Tittel: Sv: Til Tekniske Fagfolk
Skrevet av: Lynetmai 25, 2013, 00:15:54 am
Sandblås forsiktig først for å fjerne mesteparten av rusten.

Problemet er å få fjernet/nøytralisert rust der platene er overlappet. Bruk dette stoffet www.chemical.no (http://www.chemical.no), galvaniseringspakke 1B. Men dette tar tid og tålmodighet...

Neppe noe dårligere enn sprøytet sink, men mere praktisk og sikkert rimeligere.


Tittel: Sv: Til Tekniske Fagfolk.
Skrevet av: Rocket-Racingmai 25, 2013, 22:53:39 pm
Siden du snakker om å sandblåse regner jeg med at bilen eller ihvertfall området rundt platene skal lakkeres.
Problemet er jo at disse platene er punktet fast der hvor bakre siderute normalt sett er på en Variant. Overlappede plater punktet sammen uten skikkelig behandling er jo å be om trøbbel.. Når det allerede er rustdannelse mellom platene skal det godt gjøre å bli kvitt problemet over tid uten å ta dem ut.
Jeg ville borret ut punktene og limt inn platene med karosserilim eller Tec-7. Da har du en tett skjøt som ikke lar fuktighet ligge å godgjøre seg.