Hrrrrmpf..
Det er irriterende å ha en så flott bil, støvete i garasjen. Særlig når andre prosjekter krever behandling og ikke minst penger for å bli fullført til sesongen.
Bilen som er tilsalgs er en Bordeaux rød 1950 split. Den står pr i dag på fire flate 16", med 25 hesters motor, en liten lagringsskade i bakskjermen, dårlige bremser, men med et fantastisk originalt interiør.
Lakk: Bilen er opprinnelig Bordeaux rød og er det fremdeles inni. Utvendig har første eier fått den lakkert i en tilsvarende farge, men stammer fra en Opel. Bilen ble polert for et par år siden, og fikk en sinnsyk glans. Dette er god gammel fyldig lakk. Den er veldig pen i lakken.
Motor: Det er en 25 hesters motor, men ikke matching numbers. Motoren starter og går. Jeg har kjørt den kun 5 mil de årene jeg har hatt bilen.
Girkasse: Usynkronisert på alle gir og virker i meget bra stand. Det gjelder bare å lære seg triksene for hvordan en slik girkasse skal brukes korrekt.
Interiør: HELT strøkent originalt interiør. Ingen rifter og ikke møkkete. Har alltid hatt varetrekk. Rød/brune gummimatter. Dette interiøret er så fint at jeg blir nervøs av å bruke det. Tenk om det får en rift
Bilen har som nevnt dårlige bremser. Tette slanger og dårlige pumper.
Bilen er i mine øyne fantastisk fin til å være "urestaurert". Den har kun fått et utvendig strøk for en gjeng med år siden. Den er i nærmest rustfri stand. Jeg har funnet et ørlite område som kan behandles. Ellers er alt elektrisk i orden. Pilene er ikke de korrekte med profil.. Støtfangere er fine og de korrekte ellers alt av pynteting er korrekt. Originale skjermer med riktig profil i bakskjemene.
OKRASA motoren som er nevnt i overskriften er kanskje den eneste kjente i Norge. Motoren er demontert etter forferdelig lagring. Den spesielle veiva, toppene, innsugene og forgasserene er i meget bra stand. I første omgang er det blokka og en sylinder som trenger utskiftning. Blokka kan linjeborres men dynamofoten er ødelagt etter at det ble montert 12v dynamo på den. Motoren følger kun denne bilen, selges ikke utenom. Jeg bidra med montering/bygging av motoren når alle deler er innhentet. Alle delene er foreløpig vasket.
På bildet er bilen avbildet med originale Cal-parts felger i 6x15". De er skodd med Good Year diagonaldekk på framhjula og Good Year Bluestreaks "slicks" på bakhjulene. Planen var å lage den første stilen i Cal-look begrepet.
Ingen modifikasjoner er gjort på bilen, alt originalt..
Prisen på herligheten er:
- 1950 split kr 70 000,-
- Okrasa motor kr 40 000,-
- Cal-parts felger med dekk kr 15 000,-
Som sagt selges motoren ikke utenom. Felgene derimot er mulig å få kjøpt.
Samlet pakke vil selvfølgelig ha en form for reduksjon i prisen. Jeg er åpen for bud. Jeg forbeholder også retten til å selge til akkurat den personen jeg vil, såfremt jeg er fornøyd med prisen.
Kontakt meg helst på både
vela@toll.novegard.langseth@gmail.comKan også ringes på telefon 45020560