BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #390 på: mars 29, 2012, 11:37:41 am » |
|
Er det ikke deilig når man kan ha garasjeporten åpen når man mekker Eneste "ulempe" med det er alle naboer som er ute og går tur med bikkja, som skal inn og sjekke hvordan det går Bikkjene gjør vel ikke noe galt? Verre med idiotene i andre enden av båndet.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #391 på: mars 30, 2012, 19:53:15 pm » |
|
Har laget en avstemning vedr. ant. hk i den nye Puttemotoren. Hva tror vwfolket?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #392 på: mars 30, 2012, 20:27:10 pm » |
|
Har laget en avstemning vedr. ant. hk i den nye Puttemotoren. Hva tror vwfolket?
Blir du fornøyd med avstemmingen så dropper du bare å bremsan og oppgir hva vi mener... Klar for oppstart nå?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #393 på: mars 30, 2012, 20:32:44 pm » |
|
Har laget en avstemning vedr. ant. hk i den nye Puttemotoren. Hva tror vwfolket?
Blir du fornøyd med avstemmingen så dropper du bare å bremsan og oppgir hva vi mener... Klar for oppstart nå? Håper å få skrudd endel i påske. Håper på oppstart om 2-3 uker. BTW: Motoren skal bremses minst én gang!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #394 på: mars 30, 2012, 21:30:58 pm » |
|
Som et lite tips kan jeg informere om at den gamle Putte motoren bremset 120 hk hos Anders Ringstad. Da med "snille" topper, W120 kam, 48 IDF og csp super Comp eksos.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #395 på: mars 30, 2012, 21:37:12 pm » |
|
motor Hk i benk ? drivhjulshester på rulle eller Dynapack? Teoretisk HK på rulle eller Dynapack ?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #396 på: mars 30, 2012, 21:39:12 pm » |
|
motor Hk i benk ? drivhjulshester på rulle eller Dynapack? Teoretisk HK på rulle eller Dynapack ? Dynapack hk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #397 på: mars 31, 2012, 08:28:45 am » |
|
Stemmer for akkurat det bremserne er godkendt til Men ser veldig frem til at se, høre og ikke mindst sammenligne med Espen sin oval ud af rundkørsel med sorte striber på asfalten
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #398 på: mars 31, 2012, 09:23:36 am » |
|
Stemmer for akkurat det bremserne er godkendt til Men ser veldig frem til at se, høre og ikke mindst sammenligne med Espen sin oval ud af rundkørsel med sorte striber på asfalten Espen sin oval har jeg stor respekt for. Spesielt etter at han fikk en dansk rakett som motor
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #399 på: mars 31, 2012, 11:56:15 am » |
|
Dynapack hk.
Dynapack hjulhester eller Teoretiske motorhk? etter det jeg har hørt har han fast tap på 12% i driverk lagt inn. noe jeg tipper er i høyeste laget
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #400 på: mars 31, 2012, 12:15:05 pm » |
|
Stemmer for akkurat det bremserne er godkendt til Men ser veldig frem til at se, høre og ikke mindst sammenligne med Espen sin oval ud af rundkørsel med sorte striber på asfalten Ny og større motor etter den gang. Dette blir knall eivind.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #401 på: april 01, 2012, 10:00:49 am » |
|
Dynapack hk.
Dynapack hjulhester eller Teoretiske motorhk? etter det jeg har hørt har han fast tap på 12% i driverk lagt inn. noe jeg tipper er i høyeste laget Teoretiske motorhk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #402 på: april 01, 2012, 22:42:34 pm » |
|
Viktig å være optimistisk. jeg stemmer for Ca 214.3hk...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RuneA
|
|
« Svar #403 på: april 02, 2012, 22:17:28 pm » |
|
Dette må jo være en behagelig gest til Putte, så han kan stå i sentrum og skinne? http://www.putteiparken.se/
|
|
|
Loggført
|
1987 Westfalia 1980 Westfalia 1972 Westfalia
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #404 på: april 02, 2012, 23:02:53 pm » |
|
Er ikke alle luftkjølte som har sin egen festival
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #405 på: april 04, 2012, 09:14:01 am » |
|
Hentet på mandag nykappet JPM støtstenger hos Jee. Disse skal monteres på Putte i dag. Håper vi kommer ett steg nærmere oppstart. Nærmer seg 1. Mai med stormskritt nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
A.Hole
Seniormedlem
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #406 på: april 04, 2012, 21:30:43 pm » |
|
Må bare klappe deg litt på skulderern. Foregangsmann for alle rettroende i dagens VW sammenheng absolutt! (Les: Drit i å kjipe folkens...) Men for å utdype min entusiasme litt mer: Som kompisene i Calif sier: " Pay to play , or drive something Gay!" Litt å lære av det.... Flink gutt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #407 på: april 04, 2012, 22:22:30 pm » |
|
Har nettopp kommet hjem fra en Super Duper økt i Bug Rent garasjen! Nyklipte JPM støtstenger ble montert med nytt Scat Pro Comp 1.4 vippere. Satt de til 0,10 klaring, men etter tips å råd fra Kalle "BeetleBug" skal disse nå settes opp med 0 mm klaring men mulig å turne dem rundt med fingrene. Oljekjøler, dynamotot, ny VDO oljetempføler og Kjøleblekk ble montert på, mens Berger monterte svinghjul. Helt på tampen før alarmen gikk på fikk vi montert inn motoren. Det er 4 mnd og 22 dager siden Putte hadde motor sist. Håper at vi får oppstart på motoren og får kjørt inn kammen på fredag. Det ser ut til at denne påsken blir historisk bra
|
|
« Siste redigering: april 05, 2012, 08:49:43 am av BERGER »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #408 på: april 04, 2012, 22:27:49 pm » |
|
Må bare klappe deg litt på skulderern. Foregangsmann for alle rettroende i dagens VW sammenheng absolutt! (Les: Drit i å kjipe folkens...) Men for å utdype min entusiasme litt mer: Som kompisene i Calif sier: " Pay to play , or drive something Gay!" Litt å lære av det.... Flink gutt!
Takk for hyggelige ord Thomas!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #409 på: april 04, 2012, 23:14:42 pm » |
|
Rådet fra Kalle høres ikke bra ut ... forklaring !!! Å kjøre inn kammen med doble fjærer er ei heller bra !! (om det var meningen ) .. Forklaring kommer vel plutselig ...
Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #410 på: april 04, 2012, 23:19:18 pm » |
|
Vi kjører inn med enkle fjører Eric Selv om det er mangemeninger om det også...
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #411 på: april 04, 2012, 23:30:42 pm » |
|
Bare en kommentar fra min side .. enkle fjærer gir mening .Innjøring av kam er en herdeprossess , "ie. dobble Oteva 75 ). 0 i ventilkl . gir ingen mening i denne motoren slik jeg ser det .. ting setter seg (kjapt ) ..nye seter ,ventiler mm. Hadde gått på 0.10 ...(er det noen bakdel ). Når denne er gjennom innkjøring ser jeg at bortimot 0 er ok ... Blir kjekt å se hvordan dette går . Mvh
|
|
« Siste redigering: april 05, 2012, 08:47:22 am av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #412 på: april 05, 2012, 02:30:11 am » |
|
Husk merking på innsug. Riktig innsug på rett plass. Blir spennende.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #413 på: april 05, 2012, 08:46:48 am » |
|
Husk merking på innsug. Riktig innsug på rett plass. Blir spennende.
Pakning eller ikke?
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #414 på: april 05, 2012, 18:16:59 pm » |
|
Guggelure som tåler bensin. Tykke papirpakninger har en tendens med å miste tykkelse etterhvert. Og det kan fort bli lekkasjer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #415 på: april 05, 2012, 21:07:11 pm » |
|
Guggelure som tåler bensin. Tykke papirpakninger har en tendens med å miste tykkelse etterhvert. Og det kan fort bli lekkasjer.
X2 Locktite 515 feks, mye brukt mellom blokkhalvdelene. En stor fordel med den, lett å fjerne.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #417 på: april 06, 2012, 09:26:52 am » |
|
Tror SCANTECH 4000 T http://goo.gl/2ickK vil fungere like bra som Loctite 515 http://goo.gl/6giinLoctite 515Loctite 515 til maskinbearbeidede, stive metallflenser - middels herdehastighet Tekniske data Farge: Mørk fiolett Driftstemperaturområde: -55 °C - +150 °C Styrke: Middels Herdemetode: Anaerob Pakningsstørrelser: 50ml, 300ml SCANTECH 4000 TFlens og gjengetettning, Scantech 4000 T er et løsemiddelfritt, anaerobt (herder ved mangel på oksygen) tettemiddel som gir en hurtig og sikker tetting som erstatter lin (hamp), gjengetape og konvensjonelle pakninger. Scantech 4000 T er tixotrop (renner ikke) og kan påføres på vertikale flater. Scantech 4000 T anvendes med fordel på gjenger, rør, plugger og flenser. Scantech 4000 T er etter herding demonterbar, og er bestandig mot drivstoff, olje, kjølemidler og løsemidler. Bruksanvisning Rengjør flatene som skal tettes for smuss og fett. Påfør FLENS OG GJENGETETTING, Scantech 4000 T, monter sammenkoblingen eller fiksér detaljene. Etter ca. 5 minutter har Scantech 4000 T herdet og utrustningen kan tas i bruk. Egenskaper Farge Orange Viskositet 37000 mPas Spaltefyll 0,50 mm Temperaturområde -50°C til 150°C Trykkfasthet 350 bar Max gjengedimensjon M 80, 2” Herdetid 5-15 minutter Blir spennende med oppstart i dag!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #418 på: april 06, 2012, 11:19:26 am » |
|
LYKKE TIL!! Husk video!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #419 på: april 06, 2012, 12:05:18 pm » |
|
Kamera ligger til lading
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|