billit1
Medlem
|
|
« Svar #900 på: august 19, 2012, 17:29:33 pm » |
|
Hvordan har ting fungert med bilen så langt da? Sitter i Tromsø, men skulle gjerne ha vært på tribunen og opplevd det live.
Kim
|
|
|
Loggført
|
VW 1300S -74 Automat Volvo 740 -89 Suzuki GSF 600n Er det godt nok for VW, så er det godt nok for meg..
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
- 1303 -
|
|
« Svar #901 på: august 19, 2012, 18:37:59 pm » |
|
Putte virket veldig frisk og fin i dag! Artig å se den på stripa
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #902 på: august 19, 2012, 19:02:40 pm » |
|
Bilen har fungert helt utmerket til det syvende draget. Da røk antagelig en eller flere løftere. Men jeg er kjempefornøyd med SCC! Har hatt en knallbra helg!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #903 på: august 20, 2012, 09:48:08 am » |
|
Det er viktig å herpe noen deler så de ikke blir gamle. Putte hadde godt sig nedover stripa
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #904 på: august 20, 2012, 10:04:45 am » |
|
Det er viktig å herpe noen deler så de ikke blir gamle. Putte hadde godt sig nedover stripa Gikk ikke verst til å veie 1001 kg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #905 på: august 20, 2012, 10:11:45 am » |
|
Bilen har fungert helt utmerket til det syvende draget. Da røk antagelig en eller flere løftere. Men jeg er kjempefornøyd med SCC! Har hatt en knallbra helg!!
Hvorfor tror du at løftere er gått?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #906 på: august 20, 2012, 10:15:08 am » |
|
Usikker... Nå har jeg kjørt motoren skikkelig hardt før og under SCC. Hatt flere episoder med ventilflyt og skifting av gir på 8.000 rpm (fikk først montert turteller i bilen for en uke siden). Kanskje dette har vært med på å knekke løfteren. Nå skal det sies at vi ikke er sikre på om det er løfteren som er knekt før motoren er splittet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
|
|
« Svar #907 på: august 20, 2012, 10:26:02 am » |
|
Synd å høre at det har kommet ulyder, men stor gratulasjon til utrolig bra kjøring! Var dypt imponert over hvor gode starter du fikk og hvor bra bilen skjøt fart og var stabil. Neste år SKAL eg stille ved siden av deg, og eg gleder meg uansett som en unge til å kjøre om kapp på revebanen.
Spent på å se bilder var splittingen når den tid kommer, håper selvfølgelig det bare er småting.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #908 på: august 20, 2012, 10:32:26 am » |
|
Synd å høre at det har kommet ulyder, men stor gratulasjon til utrolig bra kjøring! Var dypt imponert over hvor gode starter du fikk og hvor bra bilen skjøt fart og var stabil. Neste år SKAL eg stille ved siden av deg, og eg gleder meg uansett som en unge til å kjøre om kapp på revebanen.
Spent på å se bilder var splittingen når den tid kommer, håper selvfølgelig det bare er småting.
Takker og bukker Dalland. Er veldig fornøyd med bilen, foruten at jeg måtte bli tauet hjem i går. Det ble en sen kveld.. "Takk til Lowlifte og hans LT for hyggelig berging. Bedre service skal man lete lenge etter" Jeg må jo også få lov til å skryte litt av deg Dalland. Først og fremst for at du er en skikkelig hyggelig person i levende livet, og for at du er så sporty å stiller på SCC, kjører en stripe etter all "mobbingen" her på forumet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #909 på: august 20, 2012, 13:09:02 pm » |
|
Mitt aller første drag på SCC:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #910 på: august 20, 2012, 15:34:38 pm » |
|
|
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
|
|
« Svar #911 på: august 20, 2012, 20:20:25 pm » |
|
Jeg synes dere skal møtes til duell på Herbie Memorial 1. og 2. juni 2013. Det gjelder også alle dere andre som er glade i race, og har biler som også kan kjøre svinger. Utfordringen er herved gitt, Dalland, og husk dette er Puttes hjemmebane. En seier her hadde vel smakt ekstra godt. Og Putte skal vel regjere i egen bakgård, eller hva, Putte?
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #912 på: august 20, 2012, 20:23:29 pm » |
|
Jeg synes dere skal møtes til duell på Herbie Memorial 1. og 2. juni 2013. Det gjelder også alle dere andre som er glade i race, og har biler som også kan kjøre svinger. Utfordringen er herved gitt, Dalland, og husk dette er Puttes hjemmebane. En seier her hadde vel smakt ekstra godt. Og Putte skal vel regjere i egen bakgård, eller hva, Putte? Jeg er klar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #913 på: august 20, 2012, 20:34:46 pm » |
|
Gratulerer med kjempetid og takk for hyggelig prat! ... Bommet med 30 tusendeler på tiden din
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Skaug
|
|
« Svar #914 på: august 20, 2012, 21:52:37 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: august 20, 2012, 21:54:18 pm av NOStalgia »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #915 på: august 24, 2012, 17:40:37 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Riisern
Supermedlem
Rockabilly rumble
|
|
« Svar #916 på: august 25, 2012, 19:18:36 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Owner of "Lorang`s Garage" - all brand autoshop - Parts n`repair Tlf: 466 81 660
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #917 på: august 25, 2012, 19:40:32 pm » |
|
Bare 1475 hk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #918 på: august 25, 2012, 22:50:46 pm » |
|
Hvordan fikk du bilen hjem fra SCC?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
|
|
« Svar #919 på: august 25, 2012, 22:52:10 pm » |
|
Lowlifeekspressen..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #920 på: august 26, 2012, 06:35:08 am » |
|
Lowlifeekspressen.. Lowlife stilte opp med bilbergeren.
01.jpg (89.09 KB. 900x675 - vist 340 ganger.)
|
|
« Siste redigering: august 26, 2012, 06:37:44 am av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #921 på: august 26, 2012, 06:42:33 am » |
|
Fikk en hyggelig beskjed av en gammel kollega av meg. Han er i USA å har kjøpt med UDO Becker løftere til Putte Så da er spm. Vil disse løfterene være bolt on med mine JPM støtstenger (tenker på lengde) og JPM kam?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #922 på: august 26, 2012, 09:10:50 am » |
|
Fikk en hyggelig beskjed av en gammel kollega av meg. Han er i USA å har kjøpt med UDO Becker løftere til Putte Så da er spm. Vil disse løfterene være bolt on med mine JPM støtstenger (tenker på lengde) og JPM kam? Man bolter ikke på støtstenger og JPM har forstått det og leverer alle sine kammer MED løftere. Konklusjon: selg UDO løfterne og kjøp JPM kam/løftere.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #923 på: august 26, 2012, 09:15:36 am » |
|
Fikk en hyggelig beskjed av en gammel kollega av meg. Han er i USA å har kjøpt med UDO Becker løftere til Putte Så da er spm. Vil disse løfterene være bolt on med mine JPM støtstenger (tenker på lengde) og JPM kam? Man bolter ikke på støtstenger og JPM har forstått det og leverer alle sine kammer MED løftere. Konklusjon: selg UDO løfterne og kjøp JPM kam/løftere. Hei Kalle. Å takk for sist! Hyggelig å hilse på deg og bilen din på SCC. Jeg har JPM00206 cam og JPM løftere. Problemet er at en JPM løfter mest sannsynlig har knekt (har ikke åpnet motoren enda. Men sannsynligheten er stor for at det er nettopp en løfter så har ryktet med. Fikk også flere som kjenner knekt løfter lyden til å høre etter) Skjedde på mitt siste drag på SCC. Tror jeg fikk 7 drag. Så jeg er i grunn fornøyd med sesongen ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #924 på: august 26, 2012, 09:19:57 am » |
|
Hei Kalle. Å takk for sist! Hyggelig å hilse på deg og bilen din på SCC.
Jeg har JPM00206 cam og JPM løftere. Problemet er at en JPM løfter mest sannsynlig har knekt (har ikke åpnet motoren enda. Men sannsynligheten er stor for at det er nettopp en løfter så har ryktet med. Fikk også flere som kjenner knekt løfter lyden til å høre etter) Skjedde på mitt siste drag på SCC. Tror jeg fikk 7 drag. Så jeg er i grunn fornøyd med sesongen ;-)
Selv takk! Da blir det spennende å se hva du finner når du åpner motoren. Hvordan så oljen ut når du tømte den? Mye biter? Er det en ødelagt løfter så er du den første jeg har hørt om som har opplevd dette med JPM sine produkter. Har du også hans fjører og satt motoren opp med anbefalt fjørtrykk? Hvis ja, så er det kanskje en ide å ta en telefon til han. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #925 på: august 26, 2012, 09:26:09 am » |
|
Jeg har JPM00206 cam og JPM løftere. Problemet er at en JPM løfter mest sannsynlig har knekt (har ikke åpnet motoren enda. Men sannsynligheten er stor for at det er nettopp en løfter så har ryktet med. Fikk også flere som kjenner knekt løfter lyden til å høre etter) Skjedde på mitt siste drag på SCC. Tror jeg fikk 7 drag. Så jeg er i grunn fornøyd med sesongen ;-)
Selv takk! Da blir det spennende å se hva du finner når du åpner motoren. Hvordan så oljen ut når du tømte den? Mye biter? Er det en ødelagt løfter så er du den første jeg har hørt om som har opplevd dette med JPM sine produkter. Har du også hans fjører og satt motoren opp med anbefalt fjørtrykk? Hvis ja, så er det kanskje en ide å ta en telefon til han. -BB- Har ikke hatt tid eller anledning til sjekke oljen eller åpne motoren etter SCC. Håper å komme i gang til uka. Mener at JS snakket noe om at "Herbie" Morten Tønnessen også hadde "knekt" en jpm løfter på SCC.. Er ikke sikker dog.. Jeg kjører også med JPM sine Oteva75 fjærer, titan retainer, JPM 7075 billet dual taper push rod og Scat 1.4 pro comp vippere. Vedr. fjørtrykk så er disse kun boltet on på toppene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
|
|
« Svar #926 på: august 26, 2012, 10:22:14 am » |
|
Selv takk! Da blir det spennende å se hva du finner når du åpner motoren. Hvordan så oljen ut når du tømte den? Mye biter? Er det en ødelagt løfter så er du den første jeg har hørt om som har opplevd dette med JPM sine produkter. Har du også hans fjører og satt motoren opp med anbefalt fjørtrykk? Hvis ja, så er det kanskje en ide å ta en telefon til han. -BB- Har ikke hatt tid eller anledning til sjekke oljen eller åpne motoren etter SCC. Håper å komme i gang til uka. Mener at JS snakket noe om at "Herbie" Morten Tønnessen også hadde "knekt" en jpm løfter på SCC.. Er ikke sikker dog.. Jeg kjører også med JPM sine Oteva75 fjærer, titan retainer, JPM 7075 billet dual taper push rod og Scat 1.4 pro comp vippere. Vedr. fjørtrykk så er disse kun boltet on på toppene. Det var nok ikke meg... Både jeg og Finn-Erik har hatt løfterhavari, men det var mens vi enda turte å bruke Scat Lube-a-lobe. Jeg anbefaler: 1) Litt mindre synsing på internet. 2) Riv motoren og finn ut hva som gikk galt. 3) Ring evt JPM. Lykke til, blir spennende å se hva som sviktet!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #927 på: august 26, 2012, 10:24:17 am » |
|
Selv takk! Da blir det spennende å se hva du finner når du åpner motoren. Hvordan så oljen ut når du tømte den? Mye biter? Er det en ødelagt løfter så er du den første jeg har hørt om som har opplevd dette med JPM sine produkter. Har du også hans fjører og satt motoren opp med anbefalt fjørtrykk? Hvis ja, så er det kanskje en ide å ta en telefon til han. -BB- Har ikke hatt tid eller anledning til sjekke oljen eller åpne motoren etter SCC. Håper å komme i gang til uka. Mener at JS snakket noe om at "Herbie" Morten Tønnessen også hadde "knekt" en jpm løfter på SCC.. Er ikke sikker dog.. Jeg kjører også med JPM sine Oteva75 fjærer, titan retainer, JPM 7075 billet dual taper push rod og Scat 1.4 pro comp vippere. Vedr. fjørtrykk så er disse kun boltet on på toppene. Det var nok ikke meg... Både jeg og Finn-Erik har hatt løfterhavari, men det var mens vi enda turte å bruke Scat Lube-a-lobe. Jeg anbefaler: 1) Litt mindre synsing på internet. 2) Riv motoren og finn ut hva som gikk galt. 3) Ring evt JPM. Lykke til, blir spennende å se hva som sviktet! Da beklager jeg JS. 1) Helt klart. 2) Helt klart 3) Skal ringe han etter at jeg åpnet blokka.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
|
|
« Svar #928 på: august 27, 2012, 19:43:25 pm » |
|
I morgen skal jeg rive ut motoren av Putte for å finne ut hva som gikk galt under siste draget på SCC. Er spent på å se om det er en knekt løfter, stempel som har truffet en ventil.... Men i mens sitter jeg å fundere på Puttemotor Versjon 3. Må klare å temme flere hester i vinter. Å det hadde vært morro med rundt 220-240 NA hk. Så hvordan skal man klarer dette? Må veien gå via JPM sin MS230, eller er det andre alternativer som er mer spennende? Det som er viktig for meg er at motoren er gatevennelig, og at jeg kan bruke varmepotter. (Det siste er ikke et must..)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #929 på: august 27, 2012, 19:52:45 pm » |
|
Kompressor Det er ikke bare dritkult, det er helt sjef! Bare å senke kompen bittelitt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|