mai 14, 2024, 19:04:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken sylinderstørrelse har blitt montert på ellers original motor?  (Lest 2004 ganger)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« på: september 09, 2009, 17:35:46 pm »

Som skrevet.. Hvilken størrelse sylinderset har noen skruet på en ellers standard motor?

Her kan der både bydes ind med 1200, 1300 og gerne 1600  Blunker


* Radial_Engine_Goggomobile-1-499x376.jpg (52.54 KB, 499x376 - vist 163 ganger.)
« Siste redigering: september 09, 2009, 17:46:12 pm av Jens-Ole » Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #1 på: september 09, 2009, 17:52:08 pm »

Tenker du på øking av sylinder volum eller Kult
Loggført

Tlf 92062314
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: september 09, 2009, 18:04:48 pm »

Det er lige præcis det jeg tenker på ja  Glad
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #3 på: september 09, 2009, 18:46:28 pm »

På 1300 og 1600 kan du sette på 1641 sylindersett, uten noe modifikasjoner av blokk og topper.Men det lønner seg å porte toppene da det er her det er mest hester å hente.
Loggført

Tlf 92062314
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: september 10, 2009, 21:20:05 pm »

Du kan også sette på et 1680 sett såkalt "slip-in", men det ryktes at disse er for tynne i godset og sprekker over tid.
Om dette er gammel overtro eller en vedtatt sannhet vites ikke...
Loggført
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #5 på: september 10, 2009, 21:48:06 pm »

Du kan også sette på et 1680 sett såkalt "slip-in", men det ryktes at disse er for tynne i godset og sprekker over tid.




Håper da ikke det.. Ha,ha  Gliser Gliser Gliser   
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #6 på: september 10, 2009, 22:06:44 pm »

Har bygget flere motorer med 1680 slip-in sats og flere av disse har vært brukt hardt og gått langt.
Jeg mener at hvis kjøling,termostat og tettinger rundt motoren er i orden så holder dette like godt som noe annet.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #7 på: september 10, 2009, 22:07:56 pm »

Du kan også sette på et 1680 sett såkalt "slip-in", men det ryktes at disse er for tynne i godset og sprekker over tid.
Om dette er gammel overtro eller en vedtatt sannhet vites ikke...

Det er gammel overtro. Har kjørt med 1680 i mange år i varianten min.
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
BOBLEMAN
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: KOLBU



Vis profil
« Svar #8 på: september 11, 2009, 08:50:24 am »

har satt inn 1915 foringer i min motor og det funker greit det.
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #9 på: september 11, 2009, 12:03:51 pm »

har satt inn 1915 foringer i min motor og det funker greit det.


Skal der modificeres noe blokken for 94 sats (les 1914)
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #10 på: september 11, 2009, 15:10:52 pm »

Ja da må hele motor plukkes i deler for maskinering av større huller i blokka til sylinderene Kult
+ at toppene også må ha større annleggslate til sylinderene Kult
« Siste redigering: september 11, 2009, 15:12:29 pm av Stein.H » Loggført

Tlf 92062314
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #11 på: september 11, 2009, 19:23:24 pm »

Ja det kunne jo være interessant med den størrelse. Men lidt større job hvis motoren ellers er i ok stand  Glad
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #12 på: september 11, 2009, 20:02:04 pm »

Jeg kan love deg billig blir det ikke!!!!! Gråter
Loggført

Tlf 92062314
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #13 på: september 11, 2009, 21:10:12 pm »

Men på en helt standard motor i fin stand kan det max blive til 1680 uden at maskinere blokken eller?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #14 på: september 11, 2009, 21:35:54 pm »

Men på en helt standard motor i fin stand kan det max blive til 1680 uden at maskinere blokken eller?

Korrekt!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!