VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Christer Folke Westlund på januar 06, 2013, 21:26:19 pm



Tittel: To forgassere....med choke
Skrevet av: Christer Folke Westlundjanuar 06, 2013, 21:26:19 pm
God kveld.

Er i ferd med å bygge nye motor til 1302'n.
1641
1.25-løftere
Bugpack 4061 kam

Kunne veldig gjerne tenke meg to forgassere på denne
motoren, men i og med at dette er en helårsbil, vil det
være påkrevd med choke.

Ser for meg to enkle forgassere med choke, men er ikke
kar om til å finne noe...

Kan noen peke meg i riktig retning ville jeg vært takknemlig.

Christer
Kongsvinger


Tittel: Sv: To forgassere....med choke
Skrevet av: Unneberg Biljanuar 06, 2013, 21:53:27 pm
http://www.unneberg-bil.no/product/9875 (http://www.unneberg-bil.no/product/9875)

1-2 ukers lev. tid avhengig av hvilken dag det bestilles


Tittel: Sv: To forgassere....med choke
Skrevet av: BP 73januar 06, 2013, 22:53:47 pm
du kan bruke orginalforgassere og innsug til type 3. har noe sånt liggende men mangler stag.


Tittel: Sv: To forgassere....med choke
Skrevet av: Dallandjanuar 07, 2013, 16:51:23 pm
Å kjøre doble forgassere uten choke året rundt har aldri bytt på noe problem.
Bare litt jokking på gassen før oppstart og passe litt på de første 30 sekundene så går det helt supert.
Kan også kompensere litt med å justere fetere blanding på blandeskruen på vinterstid.
Dette har nå funka fint for meg ned til 10 blå.


Tittel: Sv: To forgassere....med choke
Skrevet av: Christer Folke Westlundjanuar 07, 2013, 21:24:02 pm
Takker for svar.


Tittel: Sv: To forgassere....med choke
Skrevet av: Jærvajanuar 07, 2013, 22:34:15 pm
Søsteren min hadde en 1303 med en 1600 som var lett trimmet da med type 3 gassere og kjørte med den året rundt med null problemer. I tillegg til disse forgasserene hadde den høyere komp (litt over 9) lett porta topper og trimkam av den mildere sorten. Tipper det var rundt 65-70 hk i den. Den gikk utrolig billig også. Med veldig pen kjøring gikk den opp gudbrandsdalen og ned igjen til Gjøvik med et forburk på under 0,6l pr mil!!  Har aldri kjørt en boble med så lavt forbruk noen gang.
Disse type 3 -forgasserne har en lei tendens til å trenge en overhaling bare så det er sagt. Overhalings-sett er å få kjøpt til dem og anbefales å ta på dem hvis det nylig ikke er gjort. Disse forgasserene ligger brukt mellom 300-1000 kr alt etter tilstand og er midt i blinken til en daily-driver som er lett trimmet.
Sjekk spesiellt at "cut-off ventilen " ikke er løs på disse, noe som ikke er uvanlig.

Har prøvd å kjøre en 1915 med dobble 40mm dell´orto på vinteren (som fikk litt feit blanding), og det synes ikke jeg fungerte nevneverdig bra, men funket fint på sommeren.