mai 02, 2024, 03:22:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: To forgassere....med choke  (Lest 975 ganger)
Christer Folke Westlund
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« på: januar 06, 2013, 21:26:19 pm »

God kveld.

Er i ferd med å bygge nye motor til 1302'n.
1641
1.25-løftere
Bugpack 4061 kam

Kunne veldig gjerne tenke meg to forgassere på denne
motoren, men i og med at dette er en helårsbil, vil det
være påkrevd med choke.

Ser for meg to enkle forgassere med choke, men er ikke
kar om til å finne noe...

Kan noen peke meg i riktig retning ville jeg vært takknemlig.

Christer
Kongsvinger
Loggført

Christer Folke Westlund
Führer - Rattling Pistons - RP13
Kongsvinger
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #1 på: januar 06, 2013, 21:53:27 pm »

http://www.unneberg-bil.no/product/9875

1-2 ukers lev. tid avhengig av hvilken dag det bestilles
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #2 på: januar 06, 2013, 22:53:47 pm »

du kan bruke orginalforgassere og innsug til type 3. har noe sånt liggende men mangler stag.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: januar 07, 2013, 16:51:23 pm »

Å kjøre doble forgassere uten choke året rundt har aldri bytt på noe problem.
Bare litt jokking på gassen før oppstart og passe litt på de første 30 sekundene så går det helt supert.
Kan også kompensere litt med å justere fetere blanding på blandeskruen på vinterstid.
Dette har nå funka fint for meg ned til 10 blå.
Loggført

Christer Folke Westlund
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #4 på: januar 07, 2013, 21:24:02 pm »

Takker for svar.
Loggført

Christer Folke Westlund
Führer - Rattling Pistons - RP13
Kongsvinger
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 07, 2013, 22:34:15 pm »

Søsteren min hadde en 1303 med en 1600 som var lett trimmet da med type 3 gassere og kjørte med den året rundt med null problemer. I tillegg til disse forgasserene hadde den høyere komp (litt over 9) lett porta topper og trimkam av den mildere sorten. Tipper det var rundt 65-70 hk i den. Den gikk utrolig billig også. Med veldig pen kjøring gikk den opp gudbrandsdalen og ned igjen til Gjøvik med et forburk på under 0,6l pr mil!!  Har aldri kjørt en boble med så lavt forbruk noen gang.
Disse type 3 -forgasserne har en lei tendens til å trenge en overhaling bare så det er sagt. Overhalings-sett er å få kjøpt til dem og anbefales å ta på dem hvis det nylig ikke er gjort. Disse forgasserene ligger brukt mellom 300-1000 kr alt etter tilstand og er midt i blinken til en daily-driver som er lett trimmet.
Sjekk spesiellt at "cut-off ventilen " ikke er løs på disse, noe som ikke er uvanlig.

Har prøvd å kjøre en 1915 med dobble 40mm dell´orto på vinteren (som fikk litt feit blanding), og det synes ikke jeg fungerte nevneverdig bra, men funket fint på sommeren.
« Siste redigering: januar 07, 2013, 22:49:05 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!