mai 02, 2024, 12:57:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 69 boble  (Lest 1309 ganger)
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« på: april 13, 2013, 20:11:36 pm »

justerte tenning og forgasseren på bobla i dag da den gikk dårlig, det hjalp fint lite det viste seg at den bare sviver på to sylindere. noen som vet hva det kan komme av? et forresten 1300 singelport.
Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #1 på: april 13, 2013, 20:57:25 pm »

du kan jo begynne med å bytte plugger og se om det hjelper. Blunker
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #2 på: april 13, 2013, 21:21:24 pm »

ja må prøve på det, men har en teori om at kansje det er noen ventiler som henger da bilen har stått lenge og bare blitt brukt til småkjøring.
Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: april 14, 2013, 10:25:52 am »

Og småkjøring gir også lett sotede plugger pga ofte/mye choke. Fordelerlokk eller pluggledninger er også mulige feilkilder. Kan bli "jordfeil" slik at gnisten løper til jord før den kommer til pluggen, eller brudd, slik at gnisten ikke kommer noen steder.

Men vil du sjekke ventiler er det bare å vippe av toppdekslene og se om alle ventiler beveger seg når du roterer motoren for hånd. Men hadde noen sittet fast ville du nok merket større ulyder.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #4 på: april 14, 2013, 21:31:55 pm »

jeg byttet plugger og pluggledninger da ble den jo mye bedre men jeg kan fortsatt dra av ledningen på sylinder nr 3 mens motoren sviver uten at de skjer no særligt mye. noen som har no formening om hva dette kan være?
Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
les-pål
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Ørsta


Boble 73´ 1303


Vis profil
« Svar #5 på: april 16, 2013, 09:32:55 am »

er rekkefølgen på pluggene riktig? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg hadde en aha opplevelse med det  Glad
Loggført

Vh.
Pål Aam
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #6 på: april 16, 2013, 10:50:27 am »

tja de står ikke riktig i følge boka men det skal ikke ha noe å si så lenge rekkefølgen er riktig. min erfaring tilsier at hvis de står feil så fusker den no jævlig eller så sviver den ikke i det hele tat.
Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!