mai 03, 2024, 21:38:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Smalning av forstilling  (Lest 1822 ganger)
Beetlemaniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Mysen



Vis profil
« på: mai 13, 2010, 09:01:34 am »

Noen her ute fra østfold om kunne tenke seg jobben å smalne en forstilling for meg med 2" Hæ dt siter innsveisede senkere på den fra før av og det er Link Pin forstilling til en 59 mod. bør vel helst gjøres av en person som har litt erfaring og som kan dette godt......
Loggført

1954 Oval (Solgt)
1957 Oval (Solgt)
1959 T1 1600
1962 T1 1200
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 13, 2010, 12:42:08 pm »

jee tar på seg slikt og mags
Loggført
Beetlemaniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Mysen



Vis profil
« Svar #2 på: mai 13, 2010, 21:12:32 pm »

Noen nærmere Mysen?HæHæHæHæHæ
Loggført

1954 Oval (Solgt)
1957 Oval (Solgt)
1959 T1 1600
1962 T1 1200
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 13, 2010, 21:32:31 pm »

Neppe...Bruk en av de 2 nevnte.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Beetlemaniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Mysen



Vis profil
« Svar #4 på: mai 13, 2010, 23:50:15 pm »

neeeeeeyyyyy............ skal enn ha noe gjort får en gjøre deg sjæl, blir billigere hvertfall....... Blunker
Loggført

1954 Oval (Solgt)
1957 Oval (Solgt)
1959 T1 1600
1962 T1 1200
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: mai 14, 2010, 20:27:21 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,23483.0.html
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #6 på: mai 14, 2010, 20:35:59 pm »

Takk , men nei takk Martin Blunker
Ingen som vil betale for håndtverket mitt så jeg beholder denne (på bilen) Blunker
Etter motorraset igår har jeg gått mye rundt bilen å sparket i grusen........ Bobla fremstår nå med det deilige resto stuket som man ser på amerikanske og engelske biler, bare med MYE dårligere finish. Etter at jeg fikk moderert ned bilen litt med eurofangere, SA-felger og mindre pragende dekor synes jeg plutselig dette oppsettet jeg har ser nesten helt perfekt ut (i mine øyne). Eneste jeg funderer litt på er å bredde fremhjula. Kansje til 5,5"??
Ergo, forstillinga er ikke lengere til salgs Glad
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #7 på: mai 14, 2010, 20:38:18 pm »

PS: De to som nevnes over her kan sikkert sakene sine godt, men det å korte inn en linkpin forstilling er tross alt så enkelt at hvis du kan sveise selv, eller kjenner en som kan, så gjør man grovjobben selv. Alle kan da bruke en vinkelsliper? Og hodet bruker man til daglig Gliser
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Beetlemaniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Mysen



Vis profil
« Svar #8 på: mai 14, 2010, 23:50:10 pm »

Blir nok å gjøre det selv ja,sveisekunnskapene er ikke så altfor dårlige  Øyerulling
Loggført

1954 Oval (Solgt)
1957 Oval (Solgt)
1959 T1 1600
1962 T1 1200
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 15, 2010, 07:57:45 am »

PS: De to som nevnes over her kan sikkert sakene sine godt, men det å korte inn en linkpin forstilling er tross alt så enkelt at hvis du kan sveise selv, eller kjenner en som kan, så gjør man grovjobben selv. Alle kan da bruke en vinkelsliper? Og hodet bruker man til daglig Gliser

Ja, dette er så enkelt at selv mor klarer det med strikkepinner og slikkepott  Øyerulling (alt er enkelt når man kan det, og har mye verktøy tilgjengelig)

Men uansett tar det tid. Og det er tiden som koster...

Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #10 på: mai 15, 2010, 09:47:37 am »

Godt sakt:) Er jo bare litt kutt her og en sveis der.

PS: De to som nevnes over her kan sikkert sakene sine godt, men det å korte inn en linkpin forstilling er tross alt så enkelt at hvis du kan sveise selv, eller kjenner en som kan, så gjør man grovjobben selv. Alle kan da bruke en vinkelsliper? Og hodet bruker man til daglig Gliser

Ja, dette er så enkelt at selv mor klarer det med strikkepinner og slikkepott  Øyerulling (alt er enkelt når man kan det, og har mye verktøy tilgjengelig)

Men uansett tar det tid. Og det er tiden som koster...


Loggført

Mvh

Marius
Beetlemaniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Mysen



Vis profil
« Svar #11 på: mai 16, 2010, 01:11:38 am »

he he.... ja godt sagt, men det er jo også mange måter å gjøre dette på.... kapper man utenfor innfestningen til rammehodet så blir jo konstruksjonen litt skummel å kjøre med.... Noen som har erfaring med dette??? konstruksjonen blir kanskje ikke så ille om man legger inn et tynt rør gods man kan sveise i eller?HæHæHæ Den riktige måten å gjøre det på er vel å ta vekk senkerne og smalne fra midten og så sette inn senkere på nytt og flytte rammehode innfestningene på forstillingen tilsvarende det man har smalnet.......
« Siste redigering: mai 16, 2010, 08:08:31 am av Beetlemaniac » Loggført

1954 Oval (Solgt)
1957 Oval (Solgt)
1959 T1 1600
1962 T1 1200
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #12 på: mai 16, 2010, 08:42:35 am »

he he.... ja godt sagt, men det er jo også mange måter å gjøre dette på.... kapper man utenfor innfestningen til rammehodet så blir jo konstruksjonen litt skummel å kjøre med.... Noen som har erfaring med dette??? konstruksjonen blir kanskje ikke så ille om man legger inn et tynt rør gods man kan sveise i eller?HæHæHæ Den riktige måten å gjøre det på er vel å ta vekk senkerne og smalne fra midten og så sette inn senkere på nytt og flytte rammehode innfestningene på forstillingen tilsvarende det man har smalnet.......


Jeg synes det er enkleste måten. Mindre sveising og færre muligheter for at tin "slår seg" og blir skevt. Men det strikkes på mange måter har jeg hørt...... Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!