mai 16, 2024, 23:49:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32
871  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: T2 1972 --> Dobbeltkabin, evt singelkabin ønskes kjøpt på: januar 02, 2008, 14:21:08 pm
Det har du selvfølgelig helt rett i, Jøran. Det var ikke helt bra, nei  Flau Blunker! Jeg får bare forsøke å være mer presis i det nye året...
872  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Din type-3/ type-4 på: januar 01, 2008, 23:25:50 pm
Min...
873  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: God jul! på: desember 29, 2007, 22:08:34 pm
...med masse vind i hekken!

Eeeeh, litt usikker på hvor du vil nå, Bjørnar  Gliser

Er det noe med kosthold og spisevaner det dreier seg om? Skal vi gå for snauere bekledning? Annet?

God romjul og godt nyttår fra meg også...
874  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Kobling av bremselysbryter på: desember 29, 2007, 21:53:03 pm
Ta en titt på koplingsskjema, som du kan finne f eks her:

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt3.php
875  Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat. på: desember 21, 2007, 13:02:32 pm
Dersom en har tilgang til strømuttak er jo en liten Defa kupévarmer fint, så starter en ihvertfall turen med isfrie ruter og varm bil.

Noen her som har erfaring med motorvarmer til luftkjølt (oljevarmer for å montere istedet for det originiale lokket i bunnpannen)?
876  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Magirius sylindre! GO GO, eller NO NO på: desember 20, 2007, 14:36:44 pm
Mye kulere med original-look kjøleblikk og 2 utslitte org Solex 32-34 PDSIT gassere, en skikkelig astmatisk dreiemomentmaskin  Osteaktig

Det er ikke riktig at det blir en dreiemomentsmaskin, du bare begrenser det slik at maksimalt dreiemoment blir produsert ved lavere turtall.
Tjaaaa, det skulle vel komme an på litt andre ting enn de to enkle og små gasserne også det... Jeg skrev det nå mest på tull, jeg da  Rekker tunge Osteaktig
877  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Hvem har Norges elste Type 3 Notchback?Variant? Fastback? på: desember 20, 2007, 10:33:02 am
...Har et nr til som jeg ikke vet hvor det hører til hen : Typ 36 5152314...
Pitt
Dette er vel en -65 Variant, tror jeg.
878  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Magirius sylindre! GO GO, eller NO NO på: desember 20, 2007, 00:12:35 am
Syncronaut: Vi blir nok enige om ett eller annet... kan jo være greit å ha ett sett liggende også, når det første skjærer..
Du vet det Bjørnar, det er alltid greit å ha noe liggende  Gliser Øyerulling
879  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Magirius sylindre! GO GO, eller NO NO på: desember 19, 2007, 15:09:18 pm
Hører jeg 3051 ccm med turbo?
4.185 stempel på Scat 86 mm veiv.....

Mye kulere med original-look kjøleblikk og 2 utslitte org Solex 32-34 PDSIT gassere, en skikkelig astmatisk dreiemomentmaskin  Osteaktig
880  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Magirius sylindre! GO GO, eller NO NO på: desember 19, 2007, 12:35:02 pm
Jeg regner med det blir to motorer ut av disse 8 sylindrene; skal du ha begge selv eller blir det muligheter for en støvete og grønn Bay-panel også...?
881  Forum / Snikk-snakk / Sv: tullebilder på: desember 19, 2007, 11:51:31 am
Hva mener du, kisen har jo forskriftsmessig lagt en stein bak bakhjulet, og har dessuten ikke bare én men to støtter (altså backup, i tilfelle den ene skulle svikte) for å holde den lille pickisen oppe. Nei, det der tror jeg arbeidstilsynet hadde godkjent, nesten uten anmerkninger...  Øyerulling
882  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekaniske bremser på 1959 modell? på: desember 19, 2007, 11:48:02 am
SplitMan
-:linkpins for eternity:-

Linkpins høres ut som noe gammeldagse venstrevridde radikalergreier, spør du meg...
883  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekaniske bremser på 1959 modell? på: desember 18, 2007, 17:34:18 pm
Kabelbremser på Balljoint forstilling, i ETT ÅR?... please!!  Blunker


Det hadde jo vært noe, one-year-only greier er jo så populært!
884  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nicolai's Harry-Notch på: desember 18, 2007, 17:32:11 pm
De var sannelig nokså Citröensk...
885  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Historien bak "forsterkinger" under gulv på type 3? på: desember 18, 2007, 14:13:51 pm
Disse kom i 1968 og sluttet i 72,når nyere bunn kom.
Ja de har litt med forsteking av bunnen,Sikkerets bilen selv Type 3.
Det er nok litt lurte å montere de.
Magne

Magne KAN!
Det tror jeg på! Men de kom nok i -69 (altså modellår 1969), for min Variant fra april/mai 1968 har ikke disse... Jeg spurte om det samme på det engelske type 3 & 4 forumet, og der kom det opp svar om forsterkninger ift amerikanske sikkerhetskrav fom 1968 (f eks i bakre innerskjermer), og igjen i 1970 når "kassestøtfangerne" kom.

De skal nok på plass på Varianten min de som jeg har liggende, ihvertfall.
886  Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: Spørsmål ang taktrekk spareboble på: desember 18, 2007, 12:17:27 pm
Jeg spurte om deres taktrekk til Käfer Standard var det samme som "Sparkäfer" 1968-70, og la ved bildet som Jøran postet lenger opp i denne tråden...

Hvordan er trekket festet langs sidene på disse? Henger det bare på spilene, eller er det limt også? Beklager min uvitenhet, men mitt sparebobletaktrekk skal monteres i en DeLuxe (eller "vanlig boble", som vi kaller det her)...
887  Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: Spørsmål ang taktrekk spareboble på: desember 18, 2007, 10:00:43 am
Jeg kom til å tenke på et tysk firma som heter Himmelservice (Himmel = taktrekk på tysk...), så jeg sendte en e-post til dem for å høre om deres taktrekk til "Käfer Standard" var likedan som det originale, og fikk "Himmlischen Grüssen" tilbake om at det var det!

De ulike typene vinyl for taktrekk finnes her: http://www.himmelservice.de/himmel.htm

De leverer også teppesett, matter og setetrekk, og alt til nokså fornuftige priser, ser det ut til. Kvaliteten vet jeg ingenting om, men det jeg har lest om dem og arbeidet deres på ulike forum tyder på at det er bra. Taktrekk til spareboble koster 120 Euro, og dersom vi er flere som skal ha, kan vi jo ta en samlebestilling?
888  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Longblock på: desember 18, 2007, 09:47:03 am
Jeg tror ikke noen av disse store firmaene som driver med overhaling av VW-motorer har type 3 longblokk i sortimentet, så det spørs om alternativet ditt blir å få noen til å bygge på bestilling. Jeg har sett en annonse eller to på Samba i det siste, for firma som reklamerer spesielt med type 3 motorer, så du kan jo ta en titt der (her, for link direkte til riktig kategori: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/cat.php?id=69)...

Dersom du forsøker deg på en shortblokk/evt ny blokk istedet, må du ha en "Universal case" som har muligheter for type 3 peilepinne og bakre motorfeste (og var det ikke noe mer, mon tro?).
889  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekaniske bremser på 1959 modell? på: desember 18, 2007, 08:38:10 am
Standard-modellene ble bare solgt på eksport ved spesialbestilling. Det kom noen hvert eneste år via Møller til Norge. Standard-modellene hadde mekaniske bremser helt opp til og med modellår 1966.

Er du sikker å at de mekaniske bremsene hang med helt til 1966? Ifølge VW delekatalog hadde 111 og 112 wirebremser tom modellår 1962 (opp til ch nr 4 630 937)...
890  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Historien bak "forsterkinger" under gulv på type 3? på: desember 17, 2007, 08:39:12 am
Hmmm, dette virker merkelig... Det virker jo som dette ble introdusert omkring 1968/69/70, men at Zefiros -73 ikke har det  Hæ

Kan det ha vært modellavhengig, da tro?
891  Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: Spørsmål ang taktrekk spareboble på: desember 14, 2007, 15:27:26 pm
Takk Jøran,

det var det jeg syntes å huske... Er disse også tilgjengelig gjennom TMI og slike, eller produserer de dem ikke (siden spareboble er et forholdsvis ukjent begrep i USA)? Isåfall, andre kilder til et slikt et? Kanskje noen til og med har et brukt et de skal selge...?
892  Forum / Type 1 1968-1979 / Spørsmål ang taktrekk spareboble på: desember 14, 2007, 14:25:37 pm
Hei,

jeg lurer på hvordan taktrekket i en spareboble (f eks årsmod 1968-1970) skal se ut. Noen som har bilder? Hvor mye av taket "dekker" taktrekket på disse sammenliknet med de "vanlige" boblene, altså DeLuxe-modellene?
893  Forum / 1302/1303 / Sv: Problemer med hjuloppheng foran på: desember 14, 2007, 07:42:05 am
Har dere en sånn Cal-Look-Lucia i Oslo, eller  Hæ Gliser
894  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Historien bak "forsterkinger" under gulv på type 3? på: desember 13, 2007, 21:13:30 pm
OK. Jeg har to hele bunnplatehalvdeler, så jeg regner med det vil gå greit å ta mål for å flytte over forsterkingene (jeg kommer nok bare til å bytte en halvpart av en av bunnplatene som står i bilen...).
895  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Historien bak "forsterkinger" under gulv på type 3? på: desember 13, 2007, 12:10:48 pm
"...the later pans, starting in 68 or 69 got a pair of floor reinforcement beams ("U" channels) that stiffened the floor in case of front impact (crash absorbsion)..."


Takk! Har du en kildehenvisning til meg?

Noen som kan huske å ha sett noe om evt ettermontering av slike? Med tanke på alt av rare ting som kan og kunne ettermonteres på div VW-modeller, burde det jo eksistere noen papirer på ettermontering av disse også.
896  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Historien bak "forsterkinger" under gulv på type 3? på: desember 13, 2007, 12:08:05 pm

Jeg sveiset inn disse på varianten


Jeg kommer til å gjøre det på min, jeg også...
897  Forum / Type 3 og 4 / Historien bak "forsterkinger" under gulv på type 3? på: desember 13, 2007, 09:05:26 am
Hei,

jeg har en 1968 Variant som har fått seg en trøkk eller to i gulvet. Pga dette og rust skaffet jeg meg et par brukte bunnplater for å sveise inn (hele eller deler av platene). Når jeg fikk dem i hus oppdaget jeg kjapt et par forsterkinger på undersiden i form av en langsgående bred u-profil på hver side, som går fra fronten og bak til der seteskinnene starter (se de to nederste bildene i denne posten: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,425.msg4633.html#msg4633, dersom du ikke skjønner hva jeg mener).

Noen som vet når disse kom, og evt annen grunn til dem enn ren forsterking av bunnplaten (som min viser nødvendigheten av...)?
898  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Fastback vs notchback vs squareback på: desember 13, 2007, 08:46:33 am
Hvis det er interesse for en opptelling av type 3, tror jeg det er lurt å ta en egen tråd om det. Selv om man har en type 3 stående, er det ikke sikkert man er innom akkurat denne tråden...

Finnes det en "poll-funksjon" her inne som kan brukes til det, mon tro?
899  Forum / Rat-look / Sv: Post din Rat-Looker! på: desember 13, 2007, 08:42:25 am
Sykt ratt!!
Noen som vet hvaslags bil dette egentlig har stått i??
Var det ikke dette rattet SplitMan mente var fra en 50-talls "Sjevrolort"?
900  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: T2 1972 --> Dobbeltkabin, evt singelkabin ønskes kjøpt på: desember 12, 2007, 08:42:26 am
... Gjerne ombygd til 5 x 112...

Type 2 har 5X112 fom 1970... Lykke til med Dokajakten!
Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!