mai 16, 2024, 10:37:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 29 30 [31] 32
901  Forum / Rat-look / Sv: Post din Rat-Looker! på: desember 12, 2007, 08:34:19 am
Flott bil gitt. T3 er noe jeg får mere og mere sansen for.
ja meg å, den der var fet men litt høy for min smak Glad

Takk til dere begge, den er senket litt foran siden forrige bilde...
902  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Fastback vs notchback vs squareback på: desember 11, 2007, 14:35:25 pm
Hva er det minst av i Norge i dag? Notch, fast, eller square?

Jeg ville sagt Notch, men når jeg tenker meg om er jeg sannelig ikke sikker! Varianten er nok den mest vanlige, det er jeg nokså sikker på...
903  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Fastback vs notchback vs squareback på: desember 11, 2007, 14:34:12 pm
Det er vel som Jørn skriver, at det ikke ble laget så mange. Når det gjelder USA (som er nokså dominerende ift trender for ombygging og popularitet...) ble f eks aldri Notchen offisielt importert dit!

Sjeldenhet kombinert med "litt" rustproblemer må vel kanskje ta skylden  Hæ Øyerulling

Jeg må forresten henge meg på og si meg helt enig i at den er skikkelig god å kjøre, jeg ble overrasket over kjøreegenskapene på min (og ble samtidig påmint min fars kommentarer om at "Varianten var jo så mye mer bil enn Bobla", slik han opplevde det da han gjorde overgangen en gang tidlig på 70-tallet...
904  Forum / Rat-look / Sv: Post din Rat-Looker! på: desember 11, 2007, 14:10:46 pm
Her er min 1968 Variant...
905  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Et kort spørsmål om type 3 til de kunnskapsrike! på: desember 10, 2007, 09:35:59 am
Går dette skillet paralellet med skillet på Bobla, montro? 68-modellen har forskjellige lagre foran den også, skillet går i april 1968, tror jeg det var.
April -68 stemmer nok ganske bra ift min tidl post ang ch nr, ja...
906  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: desember 10, 2007, 08:24:45 am
Har du montert vinterdekk? Det var vel ikke så mye som manglet bilen din?

Prøver du å insinuere noe om manglende framdrift og lite initiativ mht biljobbing, eller  Blunker

Vinterdekkene på Big-felgene "dine" står på den etter forrige kjøretur, fra Trondheim til nåværende lagringsplass i Selbu (for en 7-8 år tilbake, kanskje?)
907  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 72 mod variant på: desember 08, 2007, 12:37:25 pm
Vi følger spent med på hver ny type 3 prosjekttråd...
908  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: desember 07, 2007, 08:55:33 am
Jeg tror den stylinga hadde passet betraktelig bedre på en cab, da hadde det jo nesten sett ut som en litt kort Porsche 911 (eller 930, kanskje?). Men det var dette med å finne en cab i bra stand da... ...Anders Gliser -Tenk så mye oppmerksomhet du haddde fått i det norske VW-miljøet, dersom du hadde smelt til med en Porsche-looker av cabben  Sjokkert
909  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: desember 06, 2007, 23:37:53 pm
Bra dokumentert prosjekttråd du har kjørt i gang her, og kult prosjekt...

Har du hatt kontakt noe med Biltilsynet ang ombyggingen (dersom det har stått noe om det i en post innimellom her, må jeg bare baklage  Blunker at jeg har oversett det...)? Spennende å vite hva de sier, og hvilke krav de vil stille til dokumentasjon og slikt.

Stå på videre!
910  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Et kort spørsmål om type 3 til de kunnskapsrike! på: desember 06, 2007, 21:18:29 pm
Blir ikke det litt trangt, med 27 mm simmerring på 29 mm spindeltapp, eller misforsto jeg noe nå?
911  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: desember 06, 2007, 20:18:49 pm
...det var jo også en 1303, som ble skrevet om i adresseavisa.. som hadde den mest sinnsyke porsche stylinga som finnes.... helt ny rumpe, ny front, med alt for høyt tak.. og en meget merkelig visuell knekk på hele bilen, da rompa og fronten skulle vært litt høyere oppe...
Alien
Dersom dette var en rød sak, tror jeg jeg gikk på bilskolen sammen med byggeren. Men det var det å huske navnet hans, da...
912  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Et kort spørsmål om type 3 til de kunnskapsrike! på: desember 06, 2007, 20:14:28 pm
Ja, simmerringene og lagrene følges ad...

Ang grunner til endringen - det kan jo være en ren styrkemessig årsak til endringen, eller rett og slett standardstørrelser på lager...
913  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Et kort spørsmål om type 3 til de kunnskapsrike! på: desember 06, 2007, 13:50:42 pm
Jeg kan ikke svare deg på hva som er årsaken til skillet (og det er ikke mellom skiver og tromler), men skillet går nokså sent i modellåret 1968 (27 mm tom ch nr 318  189 212, og 29 mm fom 318  189 213), av såvidt jeg vet, totalt 244 427 produserte. Min -68 Variant ligger nokså nært opptil byttet med ch nr 187 525...

Interessant å vite hva som er grunnen, dersom du finner det ut.
914  Forum / Snikk-snakk / Sv: Haynes eller Bentley, hva er best? på: desember 05, 2007, 15:01:18 pm
Bentleys manualer er "originale", dvs Volkswagen of America går god for dem... De har selvfølgelig også sine svakheter og feil, men det er nokså langt mellom dem sammenliknet med de fleste andre.

Haynes er vel vanligvis den beste av de dårlige, dersom det går an å si det slik...

Til din type 3 bør du ha begge Bentley-manualene, etter min mening. Slik ser de ut:

http://www.amazon.com/Volkswagen-Fastback-Squareback-Official-Service/dp/083760057X/ref=pd_bbs_1?ie=UTF8&s=books&qid=1196863114&sr=8-1

http://www.amazon.com/Volkswagen-Type-Workshop-Manual-1961-1967/dp/083761192X/ref=pd_bbs_sr_2?ie=UTF8&s=books&qid=1196863114&sr=8-2
915  Forum / Problemløseren / Sv: Når vet eg at det på tide med nye gassere? på: desember 05, 2007, 08:29:31 am
Jeg skal ikke skryte på meg all verdens av erfaring omkring disse gasserne, ihvertfall ikke når det kommer til justering. Har du satt dem opp på riktig måte mht grunnjustering? Hvordan er slarken i spjeldakslene (falskluft)?

Dersom du ikke kjenner til disse fra før, kan det være god lesning... Lykke til!

Den litt enklere, amerikanske utgaven:

http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/t3dualcarbtuning/looklisten20_twincarburetors_type3.pdf

Den tyske og grundige:

http://www.typ3.info/pdfsallgemein/Vergaserarbeit.pdf
http://www.typ3.info/pdfsallgemein/Vergasereinst.pdf
http://www.typ3.info/pdfsallgemein/Vergasergestaenge.pdf
http://www.typ3.info/pdfsallgemein/Vergaserinstand.pdf
916  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: TVWK's biler på: desember 03, 2007, 18:33:00 pm
Und meine köståmm rät-lüük Variant...
917  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 1303 på: desember 01, 2007, 21:12:53 pm
Hei Morten,

dette ser jo bra ut. Er det Kerscher-bremser du har på bakakselen? Skal det være klart til sommeren, eller? Lykke til videre...
918  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 "Race Car" på: november 30, 2007, 15:43:30 pm
Den var sannelig pen! Jeg liker de første årgangene med "stort" bakvindu...

Men jeg skjønte ikke helt det her:

Det som skal gjøres er:
...
- Speedometeret står fast på 100, så den må ut ettersom jeg ikke finner
noe feil på vaieren ned til hjulet.
...

Er det ikke tøft med speedometernåla sånn ut til siden, da? Som en kollega av meg fikk råd om fra det lokale Citroën-verkstedet da de ikke ville anbefale ham å bestille verkstedtime for å rep belysning på speedometeret (kansje "noen" timer for å få skiftet de pærene på det franske vidunderet...); kjør som alle andre, så går det bra...  Øyerulling
919  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sand Scorcher Find på: november 30, 2007, 15:36:58 pm
Jeg må bare presisere at jeg har null interesse av fjernstyrt bil, men jeg har haugevis med gammalt sand scorcher skrammel hjemme. Men å ha en strøken en på hylla, det kan jo være litt gøy.

Så det du sier her er at du er mannen å kontakte for å få komplettert det Sand Scorcher-vraket jeg har stående på hylla på kontoret mitt, altså?
920  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sand Scorcher Find på: november 30, 2007, 14:35:46 pm
Grattis, fulgte det med noe mer, eller?
921  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: november 29, 2007, 20:24:54 pm
Ja det var tider det, Tiller bygget en av de bedre motorene han har bygget, men nå er det visst heller dårlig....
1915 med dobble 40mm dellorto. Gikk bra. Nytt prosjekt nå: 1974 1303 S, har akkurat vært til lakkering, rød selvsagt,
nærmere bestemt Marsrot 90. Bredda +4 forran og +8 bak, 7x15 og 9x15 ATS. Ikke noe krom i hele tatt. Håper det blir bra....
Har sett ett bilde......og da var det gjort.
Bor forresten i Sandnessjøen, flytta "hjem" og jobber som elektriker.
 
Hallo Morten,

høres ut som du har et litt liknende prosjekt på gang igjen som før Gliser Håper det står bra til!

Jeg har blitt litt mer aktiv på VW-fronten jeg også, nå... Og bobla mi har jeg fortsatt (fortsatt stillestående...)!

Guttorm
922  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: november 29, 2007, 20:18:50 pm
Fy søren, det var litt av noen striper du dro den kvelden der, altså  Gliser Blunker
923  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt bruksbil squarebastard på: november 28, 2007, 22:15:02 pm
Kul bil! Jeg ville kanskje gjort noe med speilene, hvis jeg var deg...
924  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Julebord på: november 28, 2007, 15:23:49 pm
Jeg har tradisjonelt mottatt invitasjon til dette julebordet, men aldri deltatt... I år har jeg tenkt å snu på det, dvs dersom det blir julebord og datoen ikke faller sammen med noe viktigere  Hæ
925  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg på: november 28, 2007, 10:07:49 am
Trodde kanskje det het "over the top" fordi det gikk over flensen bak og beskyttet og skjulte demperen... Men det er kanskje fordi anlegget er så sinnsykt bra.  Gliser

Joda, det stemmer jo det! Lyddemperen ligger over flensen, og det er nok derfor det heter "over the top". Det er forresten produsert av Tril-Mil, mulig det går an å kjøpe billigere fra annet sted enn ISPWest  Hæ
926  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg på: november 28, 2007, 07:26:23 am
Både eksosanlegget Zefiro har funnet på ISPWests hjemmesider og det på Jutjuub-videoen som svennis har linket til, er ISPWests "Over the top"... Hvorfor ISPWest har prestert å plassere anlegget under "Type 1" og "Off-Road" på hjemmesiden sin er jo et mysterium, men men... Øyerulling

Her er en link til ISPWest-annonsen på The Samba for det samme eksosanlegget:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=119528
927  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -79 doka, på godt å vondt!! på: november 27, 2007, 07:52:31 am
Feit bil! Sikle sikle...  Gliser

Det var sannelig et "fint" sted du fant deg for å reparere oljelekkasje - bunnen av Klettbakken er liksom ikke det roligste stedet på jord...
928  Forum / Type 3 og 4 / Sv: biltilsynet på: november 24, 2007, 11:55:51 am
Disse er jo typegodkjent med lysene slik, så det burde vel egentlig ikke være noe problem? Var det en paragrafrytter som hadde en litt dårlig dag, kanskje? Hva står det på kontrollseddelen din under det punktet, nå da?
929  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Vw 1600 forgasser versa 1600E på: november 22, 2007, 07:50:06 am
Returledning for bensinen til tanken og annen fordeler må du ha i tillegg til det som nevnes av de andre. Dessuten sitter vel bensinpumpen i tanken selv på disse gamle innsprøytningsmotorene, eller hva?

Deletilgangen er vel nokså grei (ihvertfall i de landene hvor innsprøytning ble levert som std, som f eks USA...), men spjellhus og slike deler er kanskje vanskelig å finne i god stand? Dersom du vurderer å bruke en moderne programmerbar sprut stiller det seg selvfølgelig annerledes, og da finner du vel en del her og på tuju, dersom du leter.
930  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Lakk koder etc på: november 22, 2007, 07:42:45 am
men hvis bilen er produsert i uke 9 i 73 ..da er den rimelig NY i forhold til reg dato som er 19.mars 1973 ..

Det kan jeg være enig med deg i, men det er det den tag'en på bilen din forteller... Ved årsskiftet hadde de kommet til ch nr 313 2058 437, så det høres nokså fornuftig ut.

hvis du går inn på prosjekt forumet ser du bilder av bilen ..jeg har funnet en lakk jeg tror det er ..safari beige .men ikke sikker. men som en sier over her skal selve fargen stå med skrift i frontbelgen ..men jeg har ikke klart å lokalisert noe slikt. kun fargekode(r).

På eldre modeller var det alltid et lite klistremerke med fargenavn og -kode, men jeg vet ikke om de kuttet ut dette på senere modeller som ble utstyrt med slike tag'er?
Sider: 1 ... 29 30 [31] 32
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!