Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 29 30 [31] 32
|
901
|
Forum / Rat-look / Sv: Post din Rat-Looker!
|
på: desember 12, 2007, 08:34:19 am
|
Flott bil gitt. T3 er noe jeg får mere og mere sansen for.
ja meg å, den der var fet men litt høy for min smak Takk til dere begge, den er senket litt foran siden forrige bilde...
|
|
|
902
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Fastback vs notchback vs squareback
|
på: desember 11, 2007, 14:35:25 pm
|
Hva er det minst av i Norge i dag? Notch, fast, eller square?
Jeg ville sagt Notch, men når jeg tenker meg om er jeg sannelig ikke sikker! Varianten er nok den mest vanlige, det er jeg nokså sikker på...
|
|
|
903
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Fastback vs notchback vs squareback
|
på: desember 11, 2007, 14:34:12 pm
|
Det er vel som Jørn skriver, at det ikke ble laget så mange. Når det gjelder USA (som er nokså dominerende ift trender for ombygging og popularitet...) ble f eks aldri Notchen offisielt importert dit! Sjeldenhet kombinert med "litt" rustproblemer må vel kanskje ta skylden Jeg må forresten henge meg på og si meg helt enig i at den er skikkelig god å kjøre, jeg ble overrasket over kjøreegenskapene på min (og ble samtidig påmint min fars kommentarer om at "Varianten var jo så mye mer bil enn Bobla", slik han opplevde det da han gjorde overgangen en gang tidlig på 70-tallet...
|
|
|
906
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94
|
på: desember 10, 2007, 08:24:45 am
|
Har du montert vinterdekk? Det var vel ikke så mye som manglet bilen din?
Prøver du å insinuere noe om manglende framdrift og lite initiativ mht biljobbing, eller Vinterdekkene på Big-felgene "dine" står på den etter forrige kjøretur, fra Trondheim til nåværende lagringsplass i Selbu (for en 7-8 år tilbake, kanskje?)
|
|
|
908
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94
|
på: desember 07, 2007, 08:55:33 am
|
Jeg tror den stylinga hadde passet betraktelig bedre på en cab, da hadde det jo nesten sett ut som en litt kort Porsche 911 (eller 930, kanskje?). Men det var dette med å finne en cab i bra stand da... ...Anders -Tenk så mye oppmerksomhet du haddde fått i det norske VW-miljøet, dersom du hadde smelt til med en Porsche-looker av cabben
|
|
|
909
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: desember 06, 2007, 23:37:53 pm
|
Bra dokumentert prosjekttråd du har kjørt i gang her, og kult prosjekt... Har du hatt kontakt noe med Biltilsynet ang ombyggingen (dersom det har stått noe om det i en post innimellom her, må jeg bare baklage at jeg har oversett det...)? Spennende å vite hva de sier, og hvilke krav de vil stille til dokumentasjon og slikt. Stå på videre!
|
|
|
911
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94
|
på: desember 06, 2007, 20:18:49 pm
|
...det var jo også en 1303, som ble skrevet om i adresseavisa.. som hadde den mest sinnsyke porsche stylinga som finnes.... helt ny rumpe, ny front, med alt for høyt tak.. og en meget merkelig visuell knekk på hele bilen, da rompa og fronten skulle vært litt høyere oppe... Alien
Dersom dette var en rød sak, tror jeg jeg gikk på bilskolen sammen med byggeren. Men det var det å huske navnet hans, da...
|
|
|
913
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Et kort spørsmål om type 3 til de kunnskapsrike!
|
på: desember 06, 2007, 13:50:42 pm
|
Jeg kan ikke svare deg på hva som er årsaken til skillet (og det er ikke mellom skiver og tromler), men skillet går nokså sent i modellåret 1968 (27 mm tom ch nr 318 189 212, og 29 mm fom 318 189 213), av såvidt jeg vet, totalt 244 427 produserte. Min -68 Variant ligger nokså nært opptil byttet med ch nr 187 525...
Interessant å vite hva som er grunnen, dersom du finner det ut.
|
|
|
917
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 1303
|
på: desember 01, 2007, 21:12:53 pm
|
Hei Morten,
dette ser jo bra ut. Er det Kerscher-bremser du har på bakakselen? Skal det være klart til sommeren, eller? Lykke til videre...
|
|
|
918
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 "Race Car"
|
på: november 30, 2007, 15:43:30 pm
|
Den var sannelig pen! Jeg liker de første årgangene med "stort" bakvindu... Men jeg skjønte ikke helt det her: Det som skal gjøres er: ... - Speedometeret står fast på 100, så den må ut ettersom jeg ikke finner noe feil på vaieren ned til hjulet. ...
Er det ikke tøft med speedometernåla sånn ut til siden, da? Som en kollega av meg fikk råd om fra det lokale Citroën-verkstedet da de ikke ville anbefale ham å bestille verkstedtime for å rep belysning på speedometeret (kansje "noen" timer for å få skiftet de pærene på det franske vidunderet...); kjør som alle andre, så går det bra...
|
|
|
919
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sand Scorcher Find
|
på: november 30, 2007, 15:36:58 pm
|
Jeg må bare presisere at jeg har null interesse av fjernstyrt bil, men jeg har haugevis med gammalt sand scorcher skrammel hjemme. Men å ha en strøken en på hylla, det kan jo være litt gøy.
Så det du sier her er at du er mannen å kontakte for å få komplettert det Sand Scorcher-vraket jeg har stående på hylla på kontoret mitt, altså?
|
|
|
921
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94
|
på: november 29, 2007, 20:24:54 pm
|
Ja det var tider det, Tiller bygget en av de bedre motorene han har bygget, men nå er det visst heller dårlig.... 1915 med dobble 40mm dellorto. Gikk bra. Nytt prosjekt nå: 1974 1303 S, har akkurat vært til lakkering, rød selvsagt, nærmere bestemt Marsrot 90. Bredda +4 forran og +8 bak, 7x15 og 9x15 ATS. Ikke noe krom i hele tatt. Håper det blir bra.... Har sett ett bilde......og da var det gjort. Bor forresten i Sandnessjøen, flytta "hjem" og jobber som elektriker. Hallo Morten, høres ut som du har et litt liknende prosjekt på gang igjen som før Håper det står bra til! Jeg har blitt litt mer aktiv på VW-fronten jeg også, nå... Og bobla mi har jeg fortsatt (fortsatt stillestående...)! Guttorm
|
|
|
924
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Julebord
|
på: november 28, 2007, 15:23:49 pm
|
Jeg har tradisjonelt mottatt invitasjon til dette julebordet, men aldri deltatt... I år har jeg tenkt å snu på det, dvs dersom det blir julebord og datoen ikke faller sammen med noe viktigere
|
|
|
925
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg
|
på: november 28, 2007, 10:07:49 am
|
Trodde kanskje det het "over the top" fordi det gikk over flensen bak og beskyttet og skjulte demperen... Men det er kanskje fordi anlegget er så sinnsykt bra. Joda, det stemmer jo det! Lyddemperen ligger over flensen, og det er nok derfor det heter "over the top". Det er forresten produsert av Tril-Mil, mulig det går an å kjøpe billigere fra annet sted enn ISPWest
|
|
|
926
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Eksosanlegg
|
på: november 28, 2007, 07:26:23 am
|
Både eksosanlegget Zefiro har funnet på ISPWests hjemmesider og det på Jutjuub-videoen som svennis har linket til, er ISPWests "Over the top"... Hvorfor ISPWest har prestert å plassere anlegget under "Type 1" og "Off-Road" på hjemmesiden sin er jo et mysterium, men men... Her er en link til ISPWest-annonsen på The Samba for det samme eksosanlegget: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=119528
|
|
|
927
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -79 doka, på godt å vondt!!
|
på: november 27, 2007, 07:52:31 am
|
Feit bil! Sikle sikle... Det var sannelig et "fint" sted du fant deg for å reparere oljelekkasje - bunnen av Klettbakken er liksom ikke det roligste stedet på jord...
|
|
|
928
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: biltilsynet
|
på: november 24, 2007, 11:55:51 am
|
Disse er jo typegodkjent med lysene slik, så det burde vel egentlig ikke være noe problem? Var det en paragrafrytter som hadde en litt dårlig dag, kanskje? Hva står det på kontrollseddelen din under det punktet, nå da?
|
|
|
929
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Vw 1600 forgasser versa 1600E
|
på: november 22, 2007, 07:50:06 am
|
Returledning for bensinen til tanken og annen fordeler må du ha i tillegg til det som nevnes av de andre. Dessuten sitter vel bensinpumpen i tanken selv på disse gamle innsprøytningsmotorene, eller hva?
Deletilgangen er vel nokså grei (ihvertfall i de landene hvor innsprøytning ble levert som std, som f eks USA...), men spjellhus og slike deler er kanskje vanskelig å finne i god stand? Dersom du vurderer å bruke en moderne programmerbar sprut stiller det seg selvfølgelig annerledes, og da finner du vel en del her og på tuju, dersom du leter.
|
|
|
930
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Lakk koder etc
|
på: november 22, 2007, 07:42:45 am
|
men hvis bilen er produsert i uke 9 i 73 ..da er den rimelig NY i forhold til reg dato som er 19.mars 1973 .. Det kan jeg være enig med deg i, men det er det den tag'en på bilen din forteller... Ved årsskiftet hadde de kommet til ch nr 313 2058 437, så det høres nokså fornuftig ut. hvis du går inn på prosjekt forumet ser du bilder av bilen ..jeg har funnet en lakk jeg tror det er ..safari beige .men ikke sikker. men som en sier over her skal selve fargen stå med skrift i frontbelgen ..men jeg har ikke klart å lokalisert noe slikt. kun fargekode(r).
På eldre modeller var det alltid et lite klistremerke med fargenavn og -kode, men jeg vet ikke om de kuttet ut dette på senere modeller som ble utstyrt med slike tag'er?
|
|
|
|