VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: Pål på januar 17, 2009, 22:32:52 pm



Tittel: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Påljanuar 17, 2009, 22:32:52 pm
Kjøpte en 59' T1 for noen måneder siden og i går fikk jeg endelig hentet den og kjørt den inn på jobben.

Bilen er produsert i november 1958 i følge chassisnummer

Bilen har stått i en relativt tørr garasje siden 1996. Før dette var det faren til hun jeg kjøpte den av som hadde påbegynt restaureringen. Han har demontert alt inni, plukka ut bakruta og begge dørene. Han også gjort noen reperasjoner på motorluka. Som har gått opp i sveisen ved festet til fjæra. Hvor lenge han har holdt på med bilen vites ikke sikkert. Men hun antok den har stått siden slutten av 80-tallet. Motoren skal ha blitt byttet på slutten av 70-tallet med en ny longblock og ikke kjørt særlig mye etter dette.

Jeg fikk så smått begynt litt i dag. Fylte opp bilen med verktøy, et fulladet 6V batteri, batterilader og stoppet og kjøpte med meg en skvett bensin på vei bort på jobb.

Vel fremme monterte jeg batteriet og sjekket om alt av elektrisk fungerte. Alle lys, med unntak av skiltlys (ledningen er røket) virket. Men vinduspusseren vil ikke gå. Så multimeter og feilsøking stå på agendaen neste gang jeg skal mekke litt.

Jeg fylte på skvetten med bensin og tenkte jeg fikk se om vidunderet startet. Noe jeg selvfølgelig ikke hadde store forhåpninger om etter alle disse stillestående åra. Jeg hadde ikke startgass tilgjengelig så en sprayboks med bremserens fikk duge. Choken helt ut, en skvett med dram i forgasseren og kinning på starteren. Med hos og hark og et røykhelvete uten like så våknet den omsider til liv. Den stoppet igjen så fort dramen var slukt, så den fikk en til. Startet på nytt og løp bak med bremserensboksen og ga den en liten støyt i ny og ne. Vips så gikk den for egen maskin. Brukte litt tid på å dra bensin fra tanken og bak til pumpa.

Ol' 59 måtte selvfølgelig testes. Så en plastbakk donert av Posten fikk duge som førersete. Opp med porten og inn med reversen. Endelig, ut i det fri for egen maskin. Et stolt øyeblikk for Ol' 59 og dens innehaver. Jeg tok noen runder rundt inne på området rundt jobben (inngjerdet). Snø var det jo, så en aldri så liten sladd måtte jeg ha :)

Vel inne på lageret igjen så begynte jeg med å skifte baklampene. Ble ferdig på ene siden og alt virket.

Ikke et smykke, men har bra potensiale :)
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59001.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59002.jpg)

Dashen er utstyrt med über kul tankmåler fra Dräger og rattlås med start. Jeg tror rattlåsen er plukket fra en nyere bil?
Antagelig satt inn når ratt og blinklyshendel ble byttet tidlig på 70-tallet.

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59003.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59006.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59004.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59005.jpg)


Under panseret og bak dashbordet ser alt veldig helt og pent ut
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59017.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59018.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59020.jpg)


Riktige (og like) glass på begge frontlampene
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59023.jpg)


Snart tilbake til snowflake baklys
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59032.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59033.jpg)


Bilen er levert ny med USA fangere. Men det ene hullet har fått seg en trøkk. Må frem med hammer og mothold
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59024.jpg)


Spisen
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59025.jpg)


Ryggelysbryter på giroverføringen
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59026.jpg)


Bilen er kjøpt ny hos Jespersen & Thon i Tønsberg. Akkurat som min 61' T1
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSC00020_small-1.jpg)


Lurer på om frontplata kan ha vært byttet. Kanskje en av dere kan bekrefte det ved å se på bilde?
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59021.jpg)

Eneste alvorlige rusten jeg har funnet så langt
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59012.jpg)

Ellers ser det greit ut mtp rust i kanaler, innerskjermer, fangerbraketter osv
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59010.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59011.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59013.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59014.jpg)






Så noen spørsmål til oraklene her inne:
- Det taktrekket som lå inni bilen er av typen hvit plast med huller. Det skal vel være stoff taktrekk i denne??

- Hva er dette hullet til? Det sitter et mutterstykke i hullet. Og det er kun på høyre siden. På venstre siden er det to andre hull som er til å komme til gummiproppene til listverksklipsa. Syns det var rart disse klipshullene og hullet med gjenger ikke er på begge sider. Noen som har svaret??

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59028.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/Prosjekt_59029.jpg)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Tistlojanuar 17, 2009, 22:38:17 pm
For ein herlig bil!!! Blir ei kul rotte av denne!!!


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Thoresenjanuar 17, 2009, 22:41:40 pm
Gleder meg til å følge denne videre 8)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Kjell Roarjanuar 17, 2009, 23:03:28 pm
For å ta noen spørsmål:

Vinduspusser som ikke går, sjekk irr på sikringen.
Taktrekket skal være tøy, antagelig den lyse til grønn bil? 63 mod. fikk plastikk i taket.
Hullet på høyre side er vel til sikkerhetsbelte bak, er bilen rettet opp en gang, og byttet den ene siden? 62 modellen var først med fester til sikkerhetsseler.
På bildene ser det jo ut som det er forskjellig lakk i bakseksjonen kontra ellers (dash).
Rattet er til en 60 modell, er det det den er? 60 modellen startet på rammenr 2528668, mens rattet baki er til en 59 eller tidligere.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 17, 2009, 23:11:02 pm
For å ta noen spørsmål:

Vinduspusser som ikke går, sjekk irr på sikringen.
Taktrekket skal være tøy, antagelig den lyse til blå bil?
Hullet på høyre side er vel til sikkerhetsbelte bak, er bilen rettet opp en gang, og byttet den ene siden?
På bildene ser det jo ut som det er forskjellig lakk i bakseksjonen kontra ellers (dash).

Sjekket sikringene. Men får sjekke med prøvelampe på mandag

Mente det skulle være lys beige stoff i taket på denne ja.

Det gjengede hullet har diameter på 14-16mm tipper jeg. Det er veldig stort til å være sikkerhetssele. Og det er ikke fester for det noe annet sted i bilen.

Når du sier det så ser jeg det. Har ikke tenkt på det. Men ser ut som blå metalik bak og på kanalene og grønn på dashbordet og utvendig. Kan tenkes at bilen skal være blå og har blitt lakkert om grønn. For jeg har ikke funnet noen tegn på at det har vært skiftet karosserisider på den. Om ikke den som gjorde det var ekstremt dyktig og kun skjøtet butt-i-butt og i orginalskjøter. Mulig den skulle vært L226 Silver Grey og ikke Diamond Gray. Om fargekodelappen finnes, hvor sitter den i bilen?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: 1959 Ragtopjanuar 18, 2009, 17:11:38 pm
Bilen er levert ny med USA fangere. Men det ene hullet har fått seg en trøkk. Må frem med hammer og mothold

Pål

Bilen ble bulket en gang i tiden. Det kan du finne ut hvis du leser alle papirene du fikk med av selger. Det står om bulkingen i den kjøre boka som fulgte med. Hvis du sjekker motor nr så stemmer det mad at motoren er orginal ( det var i allefall det jeg fant ut da jeg så på bilen). Bilen blir helt sikkert bra den. Stå på videre !

Mvh Alf


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: 1959 Ragtopjanuar 18, 2009, 17:14:17 pm
Hvis jeg ikke husker helt feil så er bilen din produsert på slutten av 1958 så da er det en 1959mod

Mvh Alf


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 18, 2009, 18:18:59 pm

Bilen ble bulket en gang i tiden. Det kan du finne ut hvis du leser alle papirene du fikk med av selger. Det står om bulkingen i den kjøre boka som fulgte med. Hvis du sjekker motor nr så stemmer det mad at motoren er orginal ( det var i allefall det jeg fant ut da jeg så på bilen). Bilen blir helt sikkert bra den. Stå på videre !

Mvh Alf

Jeg har ikke fått lest kjøreboka ennå. Håper det står hva som ble skadet i bulkingen. Som det går frem lengre opp i tråden her, så tror jeg ikke det er orginal farge på den lengre. Det er annen farge bak baksetet, kanaler osv enn bilen har utvendig og på dashbordet. Men jeg er veldig usikker. For fargen utvendig ser ut til å stemme bra med fargen som er på baksiden av dashbordet. Kan kanskje tenkes at alle flater som er dekket med teppe, taktrekk m.v kun har fått en oversprøyting fra fabrikken og at fargen da ikke alltid stemmer med den endelige karosserifargen??

Om motornummeret stemmer, så er nok motoren overhalt. Selger sa den var bytte. Men da mente hun sikkert at den var overhalt


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Kjell Roarjanuar 18, 2009, 19:56:40 pm
Kanskje lakkereren brukte det han hadde igjen i sprøyta der det ikke synes, før han lakkerte originalfargen utvendig


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 18, 2009, 20:43:00 pm
Kanskje lakkereren brukte det han hadde igjen i sprøyta der det ikke synes, før han lakkerte originalfargen utvendig

Godt mulig. Det er i så tilfelle gjor tidlig på 70-tallet. Før faren til hun jeg kjøpte den av fikk bilen. Faren fikk bilen av en kompis. Jeg får høre med hun jeg kjøpte bilen av. kanskje hun kjenner historien.

Er det noen som vet hvor fargekoden står i bilen??


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Kjell Roarjanuar 18, 2009, 21:09:23 pm
Har aldri funnet noen lapp med fargekode på 50-tallsbil, utpå 60-tallet sto det foran ved vindusspylertanken, tror jeg. Men mange bobler har fått byttet fronten.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: nobrakesjanuar 18, 2009, 21:43:01 pm
tror jeg har hele sånne dør og sidetrekk, med samme farger som det som ligger inni bilen din..


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: mariusjanuar 18, 2009, 21:58:52 pm
Ser ut som agave grønn


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 18, 2009, 23:43:51 pm
tror jeg har hele sånne dør og sidetrekk, med samme farger som det som ligger inni bilen din..

Sweet. Pris hadde du tenkt deg og hvor kan disse beskues?

edit: ser du er fra opland. Jeg skal til Hamar på tirsdag. Mulig å møtes en plass?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 18, 2009, 23:51:22 pm
Ser ut som agave grønn

Jeg skal sjekke chassisnummer i morra og se hva som er riktig ihht den oversikten over 58-59' modeller som er på thesamba. Det er flere det kan være; L243 Diamond Grey, L14 Migninette og L240 Agave. Det er L14 jeg syns minner mest om fargen på bilen. L243 ser ut som en metalicfarge på bilder jeg har sett. Bilen min har ikke metalic.


Lurer fortsatt på hva det gjenga hullet på bilde er. Om noen kan svare på det??


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Kjell Roarjanuar 19, 2009, 13:45:31 pm
Jeg er ganske sikker på at det er festet til sikkerhetsbeltet bak. Det står en stor plastskrue i det hullet på 64'en til fatter'n. Så dette sidestykket må være byttet med en nyere del. At du synes hullet er stort, er nok riktig. Det var sikkert ikke noe standard for bilbelte den gangen.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 19, 2009, 13:52:47 pm
Knut var innom i dag og han konkluderte med det samme. Siden har vært bytta, men det er gjort så utrolig strøkent at det er nesten umulig å se. Men hullene til listene har blitt borret opp og har grader på baksiden. Så det er nok vært byttet både ytter- og innersiden.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Dag Ljanuar 19, 2009, 14:11:15 pm
Ser veldig lik ut den fargen du har på denne 59'en og det panseret/ baklokket jeg har på lager... :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 19, 2009, 14:20:50 pm
Ser veldig lik ut den fargen du har på denne 59'en og det panseret/ baklokket jeg har på lager... :)

Høres bra ut. Er panseret flatt der VW emblemet sitter?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: gammernjanuar 19, 2009, 16:47:01 pm
såvitt jeg husker når jeg var å så på den ,fulgte det med feil dører vel?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: nobrakesjanuar 19, 2009, 18:44:34 pm
tror jeg har hele sånne dør og sidetrekk, med samme farger som det som ligger inni bilen din..

Sweet. Pris hadde du tenkt deg og hvor kan disse beskues?

edit: ser du er fra opland. Jeg skal til Hamar på tirsdag. Mulig å møtes en plass?
ring meg du, holder til rett utafor gjøvik tlf 95181988


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 19, 2009, 18:55:47 pm
såvitt jeg husker når jeg var å så på den ,fulgte det med feil dører vel?

Ja, det følger med feil dører. Men i dag har jeg vært hos Unneberg å henta to bra dører som stemmer. De så bra ut mtp rust. Men skal gå over de skikkelig når jeg kommer på jobb i morra.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Tistlojanuar 19, 2009, 18:56:35 pm
Fin jobb du har 8)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 19, 2009, 19:31:10 pm
Dagens økt:

- Fått kjøpt ny vakumslange til tankmåleren
- Kjøpt motorolje. Filter kjøpes hos Unneberg i morgen
- Kjøpt en sprayboks med L11. Men denne ser for grønn ut. L243 som flere her trodde det var er en metalikfarge og bilen er helt klart lakkert i en tett farge
- Feilsøkt og ordna vinduspussermotoren. Mangla hovesstrømsledningen fra sikringsboksen :)
- Begynte å montere venstre baklykt. Men den kobberbøylen som er jordingen til pæreholderen er borte. Så jeg får ta med en ny bøyle hjemmefra i morgen
- Sjekka ryggelyset og bryteren under baksetet. Funnet i orden.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 19, 2009, 19:31:37 pm
Fin jobb du har 8)

Ja noen friheter må man ha som selvstendig næringsdrivende ;)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: HenningAjanuar 19, 2009, 19:47:21 pm
Begynner å bli dreven i bytte av baklykter nå Pål :D :D


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 19, 2009, 19:48:58 pm
Begynner å bli dreven i bytte av baklykter nå Pål :D :D

Ja, alle er jo "modernisert" :)


61' har fått hvile litt nå mens jeg får denne i teknisk stand. Ble litt bitt av basillen når ny bil kom i hus ;)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: nobrakesjanuar 19, 2009, 20:57:24 pm
var nedi lageret istad.. har faktisk to fine dører med riktig farge å jeg... ;) fra en 59-eller nære det


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: nobrakesjanuar 19, 2009, 22:00:44 pm
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,9298.0.html
 har komplett motorlokk, dører og sidetrekk foran og bak i rett farge til bilen din,, se i den vedlagte linken her, har muligens noen slitte seter som passer og


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 20, 2009, 20:00:36 pm
I dag har jeg funnet ut hvilken farge bilen har. Den er L14 Mignonette :) Utover dette har jeg ikke fått gjort så mye fornuftig. Men noe ble det...

Fikk også vært på Würth og kjøpt en kraftig stålbørste til å sette på vinkelkutteren. Tanken er å pusse over gulvet inni bilen med denne og smøre på ett strøk owatrol som rusthindrende primer i bunn. Så ett strøk med grunning og to strøk med sort bengalack. Hva syns folket om det?

Har også titta litt på de filleryene av noen teppebiter som fulgte med bilen og utifra det jeg kan se, så er det "tan" garge på det. Sjekket også prisen på komplett teppesett og gummimattesett fra WW......holy crap. Rundt 8000 lapper kommer det på før jeg har pakka på døra her. Noen som har pent brukt å selge kanskje?



Dagens økt:
- Montert ny pakning på bakruta, tredd i kromlista og gjort klar for å klemme inn ruta i morgen
- Bytta vakumslange på tankmåleren og den fungerer helt ypperlig
- Reparert ledningen til skiltlyset


Remedier er kjøpt inn
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1295.jpg)

Bakruta, klar for montering
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1290.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1291.jpg)

Ny vakumslange på plass og måleren virker helt topp
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1294.jpg)



Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 21, 2009, 21:20:05 pm
Fått gjort litt i dag også.

Denne bilen slutter ikke å overraske.
Startet den opp i dag igjen. Utrolig lettstartet. Lot den stå å gå i noen minutter og da, til min store forbauselse, kjente jeg varm herlig luft ut av spjelene i kanalene og oppe ved ruta. Justeringsknotten virker helt fint og varmeapparatet virker perfekt. Bilen sto å gikk til shocken var helt av og den går da helt fint på tomgang. Oljetrykkslampa begynner å gløde litt på tomgang. Men det er vel helt normal?

Kom ikke så langt i dag, men fikk begynte å pusse gulvet med stålbørsten på vinkelkutteren. Det går overraskende lett og fort å fjerne den gamle malingen. I morgen er det tur til Hamar, så da får jeg ikke gjort noe. Men fredag er det nok en ny økt. Da med 3 nylada batterier til vinkelkutteren og to ladere stående kontinuerlig. For batteriene holder ikke så lenge, til tross for at det LI-ION batterier.

Puss puss, så får du en.....
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1296.jpg)

Bilen har nok vært nedi en gang, så her må jeg frem med treknott og hammer. Seteskinnene ser rette og fine ut.
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1297.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1298.jpg)

Satt på listene igjen i dag
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1299.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1300.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1301.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1302.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1303.jpg)

Støvsugde teppet bak. Det ble veldig mye bedre, men trenger en rens for å få vekk sjoldene. Om de går vekk
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1304.jpg)


I morgen går, som sagt turen til Hamar. Og en tur innom Gjøvik for å hente dører og motorlokk ;)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Kjell Roarjanuar 21, 2009, 21:45:15 pm
Minner meg om bobla mi', så sånn ut før jeg lakkerte'n. Bildet er tatt før jeg tok den fra hverandre for lakkering, da hadde jeg kjørt en sommer med den som den var.

Edit: måtte legge inn et bilde av den fra forrige uke, var ute å kjørte i det flotte været, før snøen kom.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 21, 2009, 21:47:02 pm
Det er tanken min også. Kjøre med den en stund før den evt skal pusses opp skikkelig. Jeg tror uansett aldri det blir noen off-pan restaurering på denne. Siden den er så rustfri og fin som den er.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Tistlojanuar 21, 2009, 23:23:34 pm
På øverste bilde her..... kva er dei to boltene i golvet til!?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Hulkenjanuar 21, 2009, 23:32:43 pm
Festefor teppe????   ???


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 21, 2009, 23:44:56 pm
Stemmer, sånne er det på begge sider foran og bak. De er for å "kneppe fast" gummimattene. Akkurat som i moderne biler :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Hulkenjanuar 21, 2009, 23:50:36 pm
VW var tidlig ute!


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 22, 2009, 21:31:17 pm
Vært en tur på Gjøvik og gjort en hyggelig handel med nobreaks i dag. Kom hjem med to dører og motorlokk. I nesten riktig grønnfarge. Det kan se ut som dørene og lokket er L11 og bilen min er L14. Men det er nært nok for at rotta skal bli fornøyd :)

Bilder kommer i morgen


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Hulkenjanuar 22, 2009, 21:36:06 pm
Jepp, Arnstein er en hyggelig kar!


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 23, 2009, 14:55:44 pm
Jaggu fikk jeg ikke gjort litt i dag også....:)


Satt på dørene og grovjustert disse. Må nok bruke litt trekloss og kiler for å få de helt tilpasset åpningene.


Slipa ned gammel grunning, grunna på nytt og lakkert falsen og rundt bakruta.
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1311.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1310.jpg)


Slipte ned rundt regningsviserne og fikk kuttet ut plata som var sveiset i på førersiden. Må sveise og slipe litt på det. Da det ble noen huller og hakk.
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1307.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1308.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1309.jpg)

På passasjersiden så er det ikke hull til retningsviser. Naturlig nok, siden vi har funnet ut at karosserisiden har vært byttet en gang. Løsningen blir museører frem til bilen skal få soltak
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1305.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1306.jpg)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Thoresenjanuar 23, 2009, 15:38:51 pm
Hei, blir bra dette da, men et litet tips hadde dekt til vinduene viss du skal bruke di videre, ;) er ikke lett å få fine igjen når du har spruta di ned  ;D


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 23, 2009, 15:56:36 pm
Hei, blir bra dette da, men et litet tips hadde dekt til vinduene viss du skal bruke di videre, ;) er ikke lett å få fine igjen når du har spruta di ned  ;D


Hvis det var lakkstøv du tenker på, så er ikke det veldig farlig. For de er så møkkete at det er bare å vaske av. Når det skal sveises så dekkes de selvfølgelig til.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Thoresenjanuar 23, 2009, 16:28:29 pm
Hei, blir bra dette da, men et litet tips hadde dekt til vinduene viss du skal bruke di videre, ;) er ikke lett å få fine igjen når du har spruta di ned  ;D


Hvis det var lakkstøv du tenker på, så er ikke det veldig farlig. For de er så møkkete at det er bare å vaske av. Når det skal sveises så dekkes de selvfølgelig til.

Nei var slipe sprut fra vinkel sliperen jeg var redd for ;)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 23, 2009, 16:59:28 pm
Da hadde jeg teipet opp ruten i god omkrets, så det gikk bra:)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: nobrakesjanuar 24, 2009, 00:52:16 am
har stolpe med hull til retningspil her jeg da..  :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 24, 2009, 01:29:49 am
har stolpe med hull til retningspil her jeg da..  :)

Har et sett stolper og nytt tak med soltak og piler :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 26, 2009, 19:45:05 pm
I dag fikk jeg slipt ferdig gulvet på passasjersiden og gitt gulvet på begge sider et strøk med owatrol. I morgen blir det et strøk arcanol, iblandet litt owatrol.

Jeg gadd ikke fjerne de orginale asfaltplatene, da det så relativt rustfritt og pent ut i kantene på de. Samme med gummimatta foran. Den er limet fast og satt så godt at jeg ga opp å få den av hel. fikk vippet opp kanten ned mot gulvet og dyttet litt owatrol under der. Så får vi håpe det holder.

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1314.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1315.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1312.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1316.jpg)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Roy Grellandjanuar 26, 2009, 19:56:52 pm
hvorfor finner alle andre en jeg så rustfrie biler....

Stå på dette blir lækkert


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 26, 2009, 20:03:45 pm
Blir ikke så flink til å sveis av slike prosjekter som dette da ;)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Frank Gjanuar 26, 2009, 20:12:12 pm
Hei! Dette ser jo veldig bra ut!!! Et lite tips.... En gammel teknikk mot skjolder i seter/tepper er sprit og blåsespiss. Teknisk sprit altså. Dette har fungert fint på mine biler. MEN FÅR IKKE UNDERSTREKA NOK!!!!!!!!!!!!, at jeg tar IKKE ansvar for om noen mislykkes med dette. Lønner seg nok å prøve på et sted som ikke synes først. Men som sagt funka som fjell på mine biler.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 26, 2009, 20:54:11 pm
Jeg fikk henta setene i dag og plukket av de gamle varetrekkene. Passasjersetet er veldig fint, førersetet ser ut som en dass og en søm er gått opp på baksetebunnen.

Planen var å leie en tepperenser med møbelmunnstykke. Har rensa bilseter med det og svært godt resultat før. Men spørs om ikke førersetet kan bli en vel stor utfordring for bare såpe og vann? Tenkte å bløte setene i såpevann i noen timer før jeg prøver å rense de. Forhåpentligvis har såpa da løst opp møkka.

Noen som kan anbefale et middel jeg kan sette inn stoffet i setene med etter rens, så det ikke setter seg flekker i det og hindrer at det går i oppløsning nå etter mange stillestående år i garasjen??

Legger ut bilder av setene i morgen


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Frank Gjanuar 26, 2009, 21:00:44 pm
Legg de i kun lunka vann da! Helst begge, så slipper du ev fargeforskjell.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 26, 2009, 21:04:39 pm
Legg de i kun lunka vann da! Helst begge, så slipper du ev fargeforskjell.

Jeg har ikke tenkt å ta av trekkene for å rense de.  Det blir for mye jobb. Hvorfor ikke dynke de i såpevann? Tror ikke den såpa som er til møbelrens er så sterk. Men vann gjør kanskje susen bare for å løse opp møkka før rens?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Frank Gjanuar 26, 2009, 21:10:45 pm
Litt vanskelig å gi deg tips på det. For aner ikke hvor tynnslitte der er osv. Men på en jeg hadde for kort tid siden dynka jeg dem i grønsåpe, og steama forsiktig med lunka vann. Ble som nye de da.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 26, 2009, 21:14:17 pm
Litt vanskelig å gi deg tips på det. For aner ikke hvor tynnslitte der er osv. Men på en jeg hadde for kort tid siden dynka jeg dem i grønsåpe, og steama forsiktig med lunka vann. Ble som nye de da.


Takker for tips. Skal prøve meg litt frem jeg :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Stein.Hjanuar 26, 2009, 22:13:11 pm
Hei cartech har et rensemiddel som er flott til å rense med ,har brukt det på lyst taktrekk som var helt brunt etter vannlekkasje.Spray på jobb litt med en børste rens med vann og la det tørke ;)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 27, 2009, 00:26:33 am
Hei cartech har et rensemiddel som er flott til å rense med ,har brukt det på lyst taktrekk som var helt brunt etter vannlekkasje.Spray på jobb litt med en børste rens med vann og la det tørke ;)

Får ta turen innom bilpleien som ligger vegg i vegg på jobben og høre om han har noen tips og om jeg evt kan kjøpe noen remedier av han :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 27, 2009, 20:54:33 pm
Dagens økt:

I dag har jeg jaggu fått gjort litt igjen. Fikk satt inn bakruta, montert siste baklykta, montert nye rød Koni bak,  vært hos Unneberg å hentet rattstamme, grunna gulvet. Også jekket jeg opp bilen og fikk begynt på bakbremsene. Alt ser bra ut, men må ha nye pakninger og simringer. Blir handlet inn hos Unneberg i morgen.

Fått på ett strøk med arcanol grunning i dag.
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1321.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1322.jpg)

Var en del oljesøl inni tromlene. Men her er de nyvasket og fine
Tromlene er orginale og svært lite slitt for alderen. Bånda har vært limt på nye belegg på. Det ser sånn ut på limsølet
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1318.jpg)

En god omgang bremserens og zalo gjorde susen

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1317.jpg)

Fare for at det blir en runde i morgen også.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Tistlojanuar 27, 2009, 23:46:21 pm
Effektivitet to the next level 8)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 28, 2009, 00:10:01 am
Effektivitet to the next level 8)

Passer greit å stå på jobben og kunne pusle litt innimellom på dagene. Og skulle jeg mangle noe underveis, ligger Unneberg 500 meter borti gata :D


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Mdesignjanuar 28, 2009, 01:02:30 am
Hehe ganske genialt :)
Lykke til vider med rotta, ser lovende ut :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Frank Gjanuar 28, 2009, 22:02:01 pm
Dette blir bra! Dama mi blir bestandig morsk når jeg gjør ren deler i vasken........;) Fikk du gjort noe med setene?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påljanuar 29, 2009, 10:13:52 am
Dette blir bra! Dama mi blir bestandig morsk når jeg gjør ren deler i vasken........;) Fikk du gjort noe med setene?

Kona har ikke så mye hu skulle sagt når jeg står på jobben. Men hadde nok blitt rabalder om jeg dro oljete deler med inn i huset ja ;)

Nei, ikke fått gjort noe med setene ennå. Skal prøve å få dratt innom bilpleien i dag og høre om han har noe bra rensemiddel jeg kan bruke.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: HenningAfebruar 04, 2009, 14:06:08 pm
Jaggu fikk jeg ikke gjort litt i dag også....:)


Satt på dørene og grovjustert disse. Må nok bruke litt trekloss og kiler for å få de helt tilpasset åpningene.


Slipa ned gammel grunning, grunna på nytt og lakkert falsen og rundt bakruta.
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1311.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1310.jpg)


Slipte ned rundt regningsviserne og fikk kuttet ut plata som var sveiset i på førersiden. Må sveise og slipe litt på det. Da det ble noen huller og hakk.
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1307.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1308.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1309.jpg)

På passasjersiden så er det ikke hull til retningsviser. Naturlig nok, siden vi har funnet ut at karosserisiden har vært byttet en gang. Løsningen blir museører frem til bilen skal få soltak
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1305.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSCF1306.jpg)

Museører her Pål
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12012.0.html


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 04, 2009, 14:52:23 pm
Kjøpte et strøkent sett av Gammern og de er nå montert. Bilder kommer nok snart.


Litt av en pris på de du linket til. Spes for et sett som ikke er i nærheten av å være strøkent:)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Mr. Empiboyfebruar 04, 2009, 21:31:54 pm
Hva er planen for stuket på denne nydelige vogn?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 04, 2009, 21:33:56 pm
Hva er planen for stuket på denne nydelige vogn?

Fristende å senke den foran. Men tror den forblir OG høyde hele veien. Men har lyst på noen finere hjul.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: gammernfebruar 04, 2009, 21:40:08 pm
Kjøpte et strøkent sett av Gammern og de er nå montert. Bilder kommer nok snart.


Litt av en pris på de du linket til. Spes for et sett som ikke er i nærheten av å være strøkent:)
[/quote de var montert med spissen oppover på ovalen,hvis du skjønner,,men det er vel samme hvilken vei de er montert?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 04, 2009, 21:47:26 pm
Kjøpte et strøkent sett av Gammern og de er nå montert. Bilder kommer nok snart.


Litt av en pris på de du linket til. Spes for et sett som ikke er i nærheten av å være strøkent:)
[/quote de var montert med spissen oppover på ovalen,hvis du skjønner,,men det er vel samme hvilken vei de er montert?

Jeg har montert de andre veien. Men skal prøve begge veier.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 10, 2009, 22:47:57 pm
Hva er planen for stuket på denne nydelige vogn?

Fristende å senke den foran. Men tror den forblir OG høyde hele veien. Men har lyst på noen finere hjul.


Bilen står for øyeblikket hos Unneberg for en liten gjennomgang av forgasser og tenning. Mistet helt motet når råtta stoppa halvveis hjem på jomfruturen. Antagelig akspumpa som er deffekt. Går på tomgang, men tåler ikke gassing. Håper KFS & Co får sett på den denne uka. Så jeg kan fortsette å skru litt.

Det er bestemt. Bilen får smalere forstilling og en veldig liten justering nedover mot asfalten. Bak blir nok orginal høyde :)

Ser ut som det blir nye hjul på den også


More to come.....;)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: K.Hfebruar 10, 2009, 23:27:06 pm
må finne den i snøen først og så få noen til å måke den frem :P


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 10, 2009, 23:51:10 pm
må finne den i snøen først og så få noen til å måke den frem :P


akkurat....da vet du hva du har å gjøre i morra. Tommy stiller helt sikkert villig opp og hjelper deg :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Tommy.Hfebruar 11, 2009, 08:38:54 am
må finne den i snøen først og så få noen til å måke den frem :P


akkurat....da vet du hva du har å gjøre i morra. Tommy stiller helt sikkert villig opp og hjelper deg :)

Uff alt for kaldt ute til og grave etter en bil ;)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Martinfebruar 11, 2009, 19:11:08 pm
på med occ lua nå T å begynn å "digging"


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Tommy.Hfebruar 11, 2009, 21:17:17 pm
Vi fikk gravd den ut i dag. Den må bruke mye bensin så tung den var og skyve på :). Mangler 6v gjør den og :D


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 11, 2009, 21:39:31 pm
Vi fikk gravd den ut i dag. Den må bruke mye bensin så tung den var og skyve på :). Mangler 6v gjør den og :D

Den rulla helt fint når vi satte den der. Batteriet har nok ikke tålt kulda etter mye bruk av starter i meterne før den rulla (med hjelp) inn på tunet. Den ble stående ute til over helga sa KFS. Håper ikke det kommer mer snø på den stakkars bilen nå :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: K.Hfebruar 12, 2009, 18:47:10 pm
Fikk jo liv i greia. Og etter å ha justert stiftene og laget til en ny membran til akspumpa sladda den fint rundt låven.
 8)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 12, 2009, 19:58:22 pm
Fikk jo liv i greia. Og etter å ha justert stiftene og laget til en ny membran til akspumpa sladda den fint rundt låven.
 8)

Vær nå snill med go'bilen min :)

Virket som den gikk fint så lenge den var kald. Men når jeg fikk kjørt den skikkelig varm begynte den å fuske


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: K.Hfebruar 12, 2009, 20:02:59 pm
Tok bare noen runder rundt låven så jeg får vel ta den er tur ut på landeveien i morgen, når den har fått ny olje


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 12, 2009, 20:03:38 pm
Tok bare noen runder rundt låven så jeg får vel ta den er tur ut på landeveien i morgen, når den har fått ny olje

Ikke glem å skifte olje på girkassa også :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 28, 2009, 19:41:42 pm
Er det noen som vet om en oktober 58' skal ha solskjermer i akrylplast eller den polstra typen?? Det fulgte med speil med polstra på fører- og passasjersiden. Men jeg misstenker at det ikke er riktig. I det miste ikke riktig at den har solskjerm på passasjersiden?

Noen som kan hjelpe her?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: 1959 Ragtopfebruar 28, 2009, 20:06:24 pm
Er det noen som vet om en oktober 58' skal ha solskjermer i akrylplast eller den polstra typen?? Det fulgte med speil med polstra på fører- og passasjersiden. Men jeg misstenker at det ikke er riktig. I det miste ikke riktig at den har solskjerm på passasjersiden?

Noen som kan hjelpe her?

Hei Pål

Jeg er ingen ekspert , men jeg kan med 99% sikkerhet si at du skal ha sort akrylplast. På min 59 ragtop har jeg solskjerm på begge sider , men det er jo ikke den samme bilen. Jeg vet at på ovaler er det kun solskjerm på fører siden.

Mvh Alf


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 28, 2009, 20:22:57 pm
Er det noen som vet om en oktober 58' skal ha solskjermer i akrylplast eller den polstra typen?? Det fulgte med speil med polstra på fører- og passasjersiden. Men jeg misstenker at det ikke er riktig. I det miste ikke riktig at den har solskjerm på passasjersiden?

Noen som kan hjelpe her?

Hei Pål

Jeg er ingen ekspert , men jeg kan med 99% sikkerhet si at du skal ha sort akrylplast. På min 59 ragtop har jeg solskjerm på begge sider , men det er jo ikke den samme bilen. Jeg vet at på ovaler er det kun solskjerm på fører siden.

Mvh Alf

Bilene våre er rimelig like vil jeg tro. Når er din produsert?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 28, 2009, 20:24:33 pm
Bilen er forøvrig tilbake etter en rask service hos unneberg. Nå står den på jobben og lader opp til en tur på BT for visning og nye skilter.

Skal prøve å få gjort dette til uka.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 28, 2009, 20:49:09 pm
Har også kjøpt nye felger til bilen. Valget falt på SA Sprintstar.

Og nå går jeg å lurer på å bredde bakfelgene til 6". Men har litt kvaler siden felgene er orginale og i meget bra stand.


(http://i710.photobucket.com/albums/ww101/cave_man_dan/Rims/sadec08025.jpg)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 28, 2009, 22:39:25 pm
60- modellen fikk polstrede solskjermer, fra august 1959.  :)
Og jeg mener 58 modellen fikk doble solskjermer, det hadde ihvertfall bruttern's.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: 1959 Ragtopfebruar 28, 2009, 22:47:03 pm
Er det noen som vet om en oktober 58' skal ha solskjermer i akrylplast eller den polstra typen?? Det fulgte med speil med polstra på fører- og passasjersiden. Men jeg misstenker at det ikke er riktig. I det miste ikke riktig at den har solskjerm på passasjersiden?

Noen som kan hjelpe her?

Hei Pål

Jeg er ingen ekspert , men jeg kan med 99% sikkerhet si at du skal ha sort akrylplast. På min 59 ragtop har jeg solskjerm på begge sider , men det er jo ikke den samme bilen. Jeg vet at på ovaler er det kun solskjerm på fører siden.

Mvh Alf

Bilene våre er rimelig like vil jeg tro. Når er din produsert?

Min er produsert april 1959.

Mvh Alf


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålfebruar 28, 2009, 23:48:30 pm
Er det noen som vet om en oktober 58' skal ha solskjermer i akrylplast eller den polstra typen?? Det fulgte med speil med polstra på fører- og passasjersiden. Men jeg misstenker at det ikke er riktig. I det miste ikke riktig at den har solskjerm på passasjersiden?

Noen som kan hjelpe her?

Hei Pål

Jeg er ingen ekspert , men jeg kan med 99% sikkerhet si at du skal ha sort akrylplast. På min 59 ragtop har jeg solskjerm på begge sider , men det er jo ikke den samme bilen. Jeg vet at på ovaler er det kun solskjerm på fører siden.

Mvh Alf

Bilene våre er rimelig like vil jeg tro. Når er din produsert?

Min er produsert april 1959.

Mvh Alf

Når min er eldre enn din, så skal nok hvertfall min ha akrylsolskjerm :) takker!!


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Mr. Empiboyapril 13, 2009, 15:45:12 pm
Er det helt stille i denne tråden? Synes det er moro å følge utviklingen her..... Blir det senking eller osv osv......


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålapril 13, 2009, 21:36:46 pm
Siden det er så mange år siden den har vært registrert, så må den vises hos BT. Og det blir ingen senking før jeg har fått skiltene på den. Da blir det en 2" smala puma, standard bremser og Rostyle hjula. Skal bredde bakfelgene til 6", og sandblåse og lakkere alle 4 først. Dealer på ett hjul til, så jeg har til reservehjulet.

Fokuset ligger nå på 61'en, og vil nok ligge der frem til den har vært på EU og fått skilter.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Mr. Empiboyapril 15, 2009, 15:50:25 pm
Når ble din 59 avskiltet?
Min 58 ble avskiltet i 1978 og denne måtte ikke vises når jeg hentet skiltene i 2007. Men så er det vel også litt sånn at hvis bilen din har blitt avskiltet pga en mangel så må den vises nå for å få skilter.
Jeg er for tiden i Durban og jeg har akkurat kjøpt 5 stk 15" Rostyle felger her. Skal snart sende de til norge noe som sikkert kommer til å koste 4-5 ganger så mye som det å kjøpe selve hjula ;D Så da blir det 2  rotte bobler med slike felger sør for oslo! Mine felger skal hentes idag hos et fraktfirma i durban city da jeg har kjøpt disse via et nettsted "alla finn" og selger bodde langt unna der vi bor. Så skal de strippes for dekk og videresendes hjem til norge.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålapril 15, 2009, 18:18:20 pm
Tror min ble avskiltet i 1988, og etter som jeg har skjønt, så var det pga mangler.


Finner du senterkopper, så ta med 5 stk til meg også :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Mr. Empiboyapril 15, 2009, 21:12:26 pm
Jeg har funnet kopper men alle disse ser jæv.....ig....e ut. Hvis du surfer litt på thesamba finner du billige repro utgaver å få kjøpt og disse ser faktisk veldig bra ut. Jeg kommer til å gå for en slik løsning. Målet er å ha disse felgene ferdig bredda, lakkert og detaljert på bilen til neste sesong. Er derimot litt usikker på om jeg fortsatt skal gå for rødsider når jeg bytter felger??


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålapril 15, 2009, 22:46:58 pm
det er vel bare å prøve med og uten dekksider. Så ser du fort det.

Jeg holder på å deale på ett 5. hjul + kopper til alle 5 nå. Så det blir nok reservehjul også på meg.

Har lyst på krom og deltaljering i sort. Men hører flere si at det funker dårlig med krom på gamle stålfelger.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Mr. Empiboyapril 16, 2009, 21:31:31 pm
På thesamba har jeg sett en bildeserie av noen som krommet og detaljerte noen "vanlige" sprintstar felger. Her ble bane og senter krommet separat og sveisett og detaljert/lakkert på baksiden etterpå. Da tror jeg ikke det bør være noe problem. Selv kommer jeg til å gå for lakk da dette passer best inn i smaken min. Men jøss....krom er lekkert det også.....
(http://i250.photobucket.com/albums/gg267/boble58/250309170.jpg)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålapril 16, 2009, 21:52:53 pm
er det 4,5" eller 5,5" du har kjøpt? Tror de finnes i begge


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Mr. Empiboyapril 16, 2009, 22:07:11 pm
Alle mine er foreløpig 4,5". Kunne tenkt meg å smalne inn til 4" foran (ta av en halv tomme på baksiden, for økt svingradius) å bredde til 5,5" eller 6" bak. Skal tenke litt på dette imorgen. Hvis jeg ikke finner noen billigere måter å ta disse hjem på lar jeg banene ligge igjen å tar senterene i koferten. Er ingen ekspert på billig frakt til norge akkuratt å foreløpig er rimeligste alternativ for å få alle fem felgene til norge 5900,-. I koferten min går alle fem senterene gratis! Skal sove litt på dette. Vinkelsliper av god kvalitet kan jeg få for 600,- her, eller leie en for en dag for 34,50!
Ang. bredden så tror jeg 15" utgaven bare finnes orginalt i 4,5". Men jeg vet om et annet sett her i durban til salgs, og dette var orginale 5,5x14". Likt design og 205-5 sirkel bare litt krympet.
Men hvem vil ha 14" på en entusiastbil som en kjent vw freak utalte tidligere i vinter??


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålapril 16, 2009, 22:16:45 pm
Jeg vet Volvo 7-serie baner passer. Snakket med en svenske som hadde brukt det. Og for baner til forhjula, så kan du sikkert bruke std boble. Kapp de og ta de i kofferten du, for 5900 er alt for dyrt. Da kunne du kjøpt vanlig sprint star her hjemme i steden :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Mr. Empiboyapril 17, 2009, 09:26:31 am
Volvo baner passer perfekt på vanlige boblesenter. Har også liggede noen strøkne gammle 4" boblebaner så det blir nok kapping her i dag. Får sende kona og mini på stranda mens jeg leker mekanisk verksted i bakgården på hotellet ;)
Vet du om nyere 4 bolta boblefelger er 4,5" brede?? Tror nemelig disse banene også passer på disse felgene. Mener å huske at det magiske målet innvendig på banen er 335mm.........


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Kjell Roarapril 17, 2009, 11:20:27 am
Ja, 4 bolta felger skal være 4,5" breie originalt. :)
Ihvertfall fra 1970 og nyere. ( Editert).


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: nkapril 17, 2009, 22:45:14 pm
De første 4bolta var 4"   4,5" kom på 70 tallet.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålmai 20, 2009, 22:41:33 pm
Da skjer det jaggu litt her igjen. Bilen skal nå få innsveiset ragtop, og da følger en naturlig "restaurering".

Planen er å sandblåse innerskjermer, gummilistfestene på panser og motorlokk, bunn av dører, takrenner og andre steder det er påkrevd. Så blir det epoxygrunning og hellakkering. Nytt teppe, taktrekk og det som er av dårlig gummi blir byttet.

Altså, en enkel oppussing.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: HaraldLmai 23, 2009, 22:14:37 pm
Ragtop og restaurering ja, høres ikke helt feil ut 8) Det må bli en lekker doning, og du har jo ikke rent få originale accessories liggende å vente heller. Har du fått noe fart på 61-modellen da? Begynner å bli en stund siden jeg var innom og tittet på den. Håper ikke spørsmålet blir tatt ille opp ;D


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålmai 23, 2009, 22:39:05 pm
Ragtop og restaurering ja, høres ikke helt feil ut 8) Det må bli en lekker doning, og du har jo ikke rent få originale accessories liggende å vente heller. Har du fått noe fart på 61-modellen da? Begynner å bli en stund siden jeg var innom og tittet på den. Håper ikke spørsmålet blir tatt ille opp ;D

61'en fikk jeg skiltene på, så ble den solgt til en herremann her på forumet. Så den blir sikkert å se på treff i år.


Det får holde med to bobler. Begge trenger mye jobb.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålmai 29, 2009, 20:42:42 pm
Da er bil og nytt donortak levert hos VW Veterandeler for sveising. Så da blir det nytt soltak og innsveising av retningsviser hull på høyrere siden. Siden dette var fjernet en gang karosserisiden var bytta. Så blir det nok en enkel og rask restaurering.

Fortsettelse følger :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålaugust 30, 2009, 09:56:13 am
Endel poster her har forsvunnet pga kræsj i backupen til vwnorge, men livet går videre :)


Har nå kjøpt inn alt som trengs for å konvertere til 5/130 på denne bilen. Nye dropspindler for skive, nye skiver og tromler, nye calipere med klosser, nye slanger, ny hovedpumpe, ny 2" smal puma med ny fjærplate. Håper også Holmen skal bestille bilstein snart, for da skal jeg ha med to classic dempere til foran. Hvis ikke blir det røde koni som jeg har bak. To orginale bremsevæskereservoar skal brukes for krets 1 og 2. Sikkert ikke helt etter boka, men syns det er penere enn disse nye i plast.

Siden bilen min ble avskiltet i 1988, eller noe der omkring, så må bilen på BT og godkjennes. Tanken er derfor å montere de nye bremsene og senke den, og samtidig få dette inn i vognkortet. Det kan derimot by på problemer å få felgene inn i vognkortet. For planene er å kjøre med Porsche 7x16 foran og 8x16bak. Dekk foran blir 175/65-16 eller 175/60-16. Begge disse alternativene er innenfor +-5% og er det smaleste 16" dekket jeg har funnet, uten å gå ned for mye i profil mtp rulleomkrets. Problemet er vel å få godkjent den med annen dimensjon bak enn foran.
Bak ønsker jeg å ha så brede som mulig, uten at det subber i skjermene. Så 205, 215 eller 225 blir det. I en profil som står i stil til orginal rulleomkrets.

Jeg kommer til å reise opp på biltilsynet og gå inn i en dialog med de før jeg dukker opp med bilen. Mest for å høre hva de syns om hjuloppsettet, men også for å høre hva den korrekte fremgangsmåten ved søknad er. For dette må antagelig søkes om, både bremsebytte, senking og felger??


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: RZR-Andyaugust 30, 2009, 10:32:31 am
Venter i spenning, blir vel litt mer omfattende enn "lett oppussing" dette! ;)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: wooferaugust 30, 2009, 11:48:13 am
gleder meg til å se når dette prosjektet er ferdig:)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålnovember 07, 2009, 23:18:11 pm
Det er en evighet siden noe er blitt gjort. Men i morgen, søndag, så blir det å trå til med demontering. I mellomtiden har jeg samlet masse deler.

Det ser ut som bilen nå skal rulle på 6+8x16" Design 90 Porsche felger. Disse er av en litt spesiell utgave fra USA markedet, så de er i krom. Dekk dim vet jeg ikke helt ennå.

Har bestilt ny Berg spak, da jeg ikke fikk noen respons på annonsen min her på forumet. Det meste av gummi og slitedeler ligger klart i garasjen + Tromler og skiver med 5/130. Samt 2" smala puma, droppspindler, 4x røde Koni. Så nå finnes det ingen unnskyldning lenger :)



Driver å skriver søknad til BT for å prøve å få godkjent noe av dette. Så får vi se hvordan det går. Krysser fingrene!


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'november 08, 2009, 08:42:27 am
Thumbs up! Og kør på.. Jeg har 4 cookie cutters du kan låne hvis de ikke er alt for begejstrede for dine 16" hos Biltilsynet  :)
Det er bare at sige til.. Bliver nok desværre lidt tid til før jeg kommer så langt i mit prosjekt at jeg skal bruge de  :D


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: ovaltnovember 08, 2009, 09:30:11 am
Ja, vi kysser fingrene Pål, Håper BT har noken kloke medarbeidere på jobb...


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålnovember 09, 2009, 02:10:00 am
Fikk jaggu gjort litt i dag, som planlagt.

Fikk demontert det meste i dørene. Men et par skruer på trekantvinduene var runde, så de var det ingen vist å prøve seg på. Det har tydeligvis vært folk i disse dørene før. De kommer fra en bil med ukjent historie, og ble kjøpt inn da det satt for nye dører på bilen.

Løsnet alle boltene som holder karosseriet til bunnplata. Bank i bordet og alt det der, ingen av skruene satt og ingen knakk. Flere av de under bilen kunne jeg løsne med skralle og skru ut med fingrene :)

Fortsetter demonteringen nesten gang jeg får tid til å skru. Og da skal jeg ta med drill og min fancy borkassett. Så skal vi få has på de runda skruene. Gjenge-verktøy må jeg ikke glemme. Alle hull skal freshes opp med gjengetapp før vi lakkerer bilen.

Kompisen min skulle ta med en stripper fra jobben (nei, ikke en sånn stripper) Skummel sak med balatareim full av pigger som "pisker" maling og rust av platene. En sak fra Würth. Sikkert noen her som har prøvd sånn :)

Ja, holdt på å glemme det. Fikk hentet de nye felgene mine i dag også. Som nevnt tidligere, Design 90 i krom. Krommen på to av felgene er veldig bra. Men de to andre har begynt å flasse i kanten. Litt kjipt det, men skal prøve å gi dem en runde med polering før jeg avsier dom. Skulle det være for ille så blir de nok sendt til gundersen galvano for ny krom. Bilde av felgene kommer.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålnovember 10, 2009, 22:54:34 pm
To av felgene har begynte å flasse litt i kromen, men to av de er ganske bra. Kun små nupper. Jeg tviler på at disse er orginale i krom, slik tidligere eier sa. De er nok kromet i USA. Der kromen er bra, så er den veldig slett og blank. Det blir nok til å komme opp disse på nytt, for de kler veldig godt å være krom :)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/DSC00082.jpg)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Mr. Empiboynovember 11, 2009, 06:25:14 am
Det er foresten et firma i sverige som drev ned lakkering av krom på bla bilfelger. Hvis det firmaet fortsatt lever er sikkert det en god del billigere enn å krome disse på nytt. Mener jeg leste om dette i bilsport for ca ørti år siden.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: ovaltnovember 11, 2009, 07:02:30 am
Brødrene Backmans sliperi, der kvalitet står i høysetet...men der er det ventetid, (hadde forespørsel på kromming og ble fortalt at det er ca et år ventetid), spurde da ogso om de kunne anbefale noen andre som jeg hadde finni adresse på, men fikk da "tommelen ned" for disse ::)
Finnes bra firma i Norge også.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålnovember 11, 2009, 08:14:51 am
Har kun hørt negativt om de i sverige. Dessuten blir den kromen gul over tid. Lakkrom falmer akkurat som maling. En kompis fikk kromet noen knapper i bilen sin på denne måten, i sverige, og de måtte han ta meg jevne mellomrom for å holde pene.

Ekte krom er ca 4000 + MVA for et felgsett


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Mr. Empiboynovember 11, 2009, 11:01:57 am
Har kun hørt negativt om de i sverige. Dessuten blir den kromen gul over tid. Lakkrom falmer akkurat som maling. En kompis fikk kromet noen knapper i bilen sin på denne måten, i sverige, og de måtte han ta meg jevne mellomrom for å holde pene.

Ekte krom er ca 4000 + MVA for et felgsett

Hvor i alle dager får du det så billig??? Og hvor mye grunnarbeide gjør du selv da?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Kjell Roarnovember 11, 2009, 12:03:33 pm
Naturlovene sier at krom på aluminium vil slippe etterhvert, pga oksydasjon.
Jo varmere alu'en blir, jo mer oksyderer det og kortere levetid på krommen (vil løsne fra alu'en, fordi luftblærene som skapes i varm alu ikke slipper igjennom krommen ). Har sett dette mange ganger.

Så det er egentlig ikke noen god kombinasjon.  :-\


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: ovaltnovember 11, 2009, 13:16:25 pm
Ja dette stemmer bra det, gamle amerikanere som f.eks femtitalls Cadillac Biarritz,er har ytre hjørne på bakstøtf. i "støpt alu" og når disse blir importert hit til Scandinavia så flasser disse noe jevligt. (disse har jo da ikke "overlevd" i Californiasolen, men har iallefall hørt og sett reparerte slike deler på b.l.a. desse bilene og de har vært Br. B. og fått bekreftet kvalitetsarbeidene av fleire.. (Men nevnte krommingsfirma har gjort spesialarbeider på disse eksemplene).
-Ville kromme opp to USA støtf. og en vanl. pluss 4 stk "bollehjulkapslar" til bobla mi hos et meget bra Norsk firma, og fikk et pisoverslag på 28k. på desse tre boblestøtf. og 4 hj.k (ca 1000 pr stk for hjulkapslene) ::)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Mr. Empiboynovember 11, 2009, 15:07:05 pm
Faren min kromet 1 stk. vanlig pre 67 boble fanger hos et firma i Oslo. Det kostet 5000,- inkl mva! Riktignok er dette inkl masse sliping og finretting, men uansett så dyrt at veien er kort til å kjøpe nye kvalitetsfangere.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: ovaltnovember 11, 2009, 18:09:07 pm
Faren min kromet 1 stk. vanlig pre 67 boble fanger hos et firma i Oslo. Det kostet 5000,- inkl mva! Riktignok er dette inkl masse sliping og finretting, men uansett så dyrt at veien er kort til å kjøpe nye kvalitetsfangere.
Ja heilt enig, dette må være for de som har noken extra sjeldne reservedeler, og som er umulig å få tak i.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Kjell Roarnovember 11, 2009, 19:17:54 pm
Ikke rart enkelte tok en tur til Polen... ;)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålnovember 12, 2009, 01:10:58 am
Har kun hørt negativt om de i sverige. Dessuten blir den kromen gul over tid. Lakkrom falmer akkurat som maling. En kompis fikk kromet noen knapper i bilen sin på denne måten, i sverige, og de måtte han ta meg jevne mellomrom for å holde pene.

Ekte krom er ca 4000 + MVA for et felgsett

Hvor i alle dager får du det så billig??? Og hvor mye grunnarbeide gjør du selv da?


Prisen fikk jeg opplyst hos Gundersen Galvano. Da skulle de leveres ferdig glassblåst.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålnovember 26, 2009, 02:05:51 am
Demonteringen fortsetter

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/010.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/011.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/014.jpg)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Tommy.Hnovember 26, 2009, 19:53:30 pm
Blir bra det her Pål :). Tror jeg tar en tur bort og skjærer ut det jeg trenger av taket ditt :P


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålnovember 27, 2009, 00:21:54 am
Blir bra det her Pål :). Tror jeg tar en tur bort og skjærer ut det jeg trenger av taket ditt :P

Bare å komme, for her står det ingen bil eldre enn 2001  :P


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: ovaltnovember 27, 2009, 16:27:14 pm
Ble det skjært i taket for ragtoppen din, eller ble det kuttet og sveist på stolpene? Ser skikkelig bra ut det som ble gjort der.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Pålnovember 27, 2009, 19:24:53 pm
Ble det skjært i taket for ragtoppen din, eller ble det kuttet og sveist på stolpene? Ser skikkelig bra ut det som ble gjort der.

Det er skjøtet inn i selve takplata, og alle forsterkninger ble også sveiset inn. Jobben Lars Rosenqist har gjort ser utrolig bra ut. Billig og rask er han også :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet
Skrevet av: Påldesember 27, 2010, 00:31:10 am
hmm, over ett år siden sist gitt.

Lite å melde, bortsett fra at søknadsprosessen, for godkjenning av Kerscher bremser, Porsche felger +++, er igang. Forløpig svar er at de er usikre på om 1300S kasse kan brukes uten videre i en 1959! Også må bilen ID-sjekkes, da den ikke lenger er å finne i autosys eller kartotek.

Bilen er gravd frem fra snøen og kommet inn i varmen igjen. I nær fremtid er det litt sveising som står på timeplanene. På karosseriet er det et 5kr hull i ene a-stolpen, mekking av avtagbar bakplate og luker i innerskjermene bak. På bunnplata er det sveising av fester til X-stag bak og mekking av luke i tunellen, så jeg får montert den nye hydrauliske clutch-overføringen.

Håper å få til en ID-sjekk i verkstedet, så jeg slipper å pakke alt sammen og kjøre til BT.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Roy Grellanddesember 27, 2010, 00:45:31 am
bra du er i gang igjen :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'desember 27, 2010, 15:45:26 pm
x2


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Pålseptember 16, 2011, 23:35:35 pm
Det skrider sakte frem og jeg driver og skal begynne på klargjøring av endel karosserideler til lakkerern. Fryktelig usikker på farge. Orginalfargen er "One Year Only" L14 Mignonet green. Har lyst til å beholde denne fargen. Samtidig har jeg lyst på en kul "custom" farge. Kanskje noe ala House of Kolor's Root Beer. Tenke tenke

En farge som kan få mange nyanser. Alt etter bunnfarge og antall strøk
(http://ts4.mm.bing.net/images/thumbnail.aspx?q=1168999452679&id=cb1b0f4186d769dc936e24071a27ebf4&url=http%3a%2f%2fwww.fibranautica.com%2fHouse_Of_Kolor%2fwww.houseofkolor.com%2fhok%2fimages%2fspeedshapes%2fUK07_BC02.jpg) (http://ts3.mm.bing.net/images/thumbnail.aspx?q=1201377513822&id=f9d178563831a2a52746cef77af57a66&url=http%3a%2f%2fwww.houseofkolor.com%2fimages%2fspeedshapes%2fUK07_BC03.jpg)


Prosjektet  har ikke stått stille siden desember 2010, altså. Holder på å pusler litt stadig. Men ting tar tid, når man skal gjøre det bra ;)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Påloktober 19, 2011, 22:38:26 pm
Var litt nedtur i dag når jeg skulle montere ny girkasse og startet.

Den nye starteren er ca 10cm lenger enn den gamle, og da gikk det dritt med tverrstaget mellom dempertårna. Så her må jeg nok konstruere noen nye fester.

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/IMG_0674.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/aug11008_small.jpg)

Også er jeg litt usikker på hvordan det går med fjæringsvei og stagene ned på rammegafflene. Syns det er farlig liten klaring nå som den henger med hjula fritt. Kan ikke se for meg at det går bra med vekt på  hjula. hmm

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/aug11006_small.jpg)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Pålseptember 21, 2012, 19:01:22 pm
Og igjen er det nesten 1 år siden siste oppdatering :)


Selv om det ikke skjer stort i denne tråden så skjer det litt i garasjen.

Sveisa luker i innerskjermer og laget avtagbar bakplate
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/IMG_0887_zpsfc747c75.jpg)

Litt køstomwork på motorlokket
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/IMG_0890_zpsba419a6f.jpg)
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/IMG_0892_zpsb02e82a4.jpg)
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/IMG_0893_zpse36195d1.jpg)


Holder også på med et lite prosjekt under baksetet. La oss se om noen klarer å gjette hva dette er :)
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/IMG_0895_zpsa487daa8.jpg)
(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/IMG_0894_zps8cf2d932.jpg)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Hulkenseptember 21, 2012, 20:08:25 pm
Mørkt og uklart bilde, men gjetter på isofix feste fra nyere VAG (pga den gule delelappen)?


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Pålseptember 21, 2012, 21:17:41 pm
Mørkt og uklart bilde, men gjetter på isofix feste fra nyere VAG (pga den gule delelappen)?

Spot on, my friend :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Hulkenseptember 21, 2012, 21:20:44 pm
Smart, har du hatt dialog med tilsynet om godkjenning? Er jo bedre enn og bruke dårlige festepunkter for sele... Se pm foresten !


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Pålseptember 21, 2012, 21:23:08 pm
Smart, har du hatt dialog med tilsynet om godkjenning? Er jo bedre enn og bruke dårlige festepunkter for sele... Se pm foresten !

Ingen dialog. Disse blir kun for å holde stolene på plass. Selve sikringen av ungene blir med 3-punkt seler.


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Hulkenseptember 21, 2012, 21:24:52 pm
Uansett greit og slippe seter som skrangler rundt (sånn det gjør i bruksbilen vår)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: johanlienseptember 22, 2012, 02:08:57 am
Kul boble dette må jeg følge med på :)


Tittel: Sv: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte
Skrevet av: Pålseptember 24, 2012, 23:05:54 pm
Når man har hurtigkobling på motorlokket passer det dårlig å ha den orginale fjæra på plass. Så derfor har jeg en enkel bøyle i rustfritt som skal holde lokket åpent når man trenger det. Og når den ikke trengs plasseres den på innsiden av lokket

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/IMG_0900.jpg)

(http://i541.photobucket.com/albums/gg393/Hum_Bug/IMG_0901.jpg)