geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« på: januar 29, 2010, 14:58:17 pm » |
|
Her er litt data på motoren: -2liter t4 blokk. -borring 105mm -JE stempler -DPR veiv med 78mm slag med motvekter -5,6 CB H-beam råder -kjell aaen kam typeR -kjell aaen løftere med stor fot -tørrsump pumpe fra Thorsten Pieper -topper med 48-40 titan ventiler - dellorto 48mm -hjemmelaget grenrør
|
|
« Siste redigering: januar 29, 2010, 18:48:33 pm av geir F »
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #1 på: januar 29, 2010, 15:13:08 pm » |
|
Blokken er tatt opp for 105mm borring, styringer med kraftigere bolter til rammelagerene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
|
« Svar #2 på: januar 29, 2010, 15:16:42 pm » |
|
NYDELI Flott flere satser T-4, de hylsene og forsterka boltene er det også noe Hr Aaen har skaffet deg??
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #3 på: januar 29, 2010, 15:18:22 pm » |
|
Veiven er fra DPR, den har 78mm slag med motvekter og rådetappene er 55mm type1.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #4 på: januar 29, 2010, 15:25:01 pm » |
|
NYDELI Flott flere satser T-4, de hylsene og forsterka boltene er det også noe Hr Aaen har skaffet deg?? Det er det ikke, boltene er 12mm 12,9 bolter som er 100mm lange. Hylsene har jeg laget selv
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #5 på: januar 29, 2010, 15:28:40 pm » |
|
Rådene er 5,6 CB H-beam type1 råder.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #6 på: januar 29, 2010, 15:32:50 pm » |
|
Her ser dere forskjell på en org. løfter og en løfter fra Kjell AAen. Se på det breie smøre sporet.
|
|
« Siste redigering: januar 29, 2010, 17:51:35 pm av geir F »
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #7 på: januar 29, 2010, 17:48:38 pm » |
|
For og bruke disse løfterene må en frese litt i blokken
|
|
« Siste redigering: februar 01, 2010, 12:21:50 pm av geir F »
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #8 på: januar 29, 2010, 17:55:22 pm » |
|
Kammen kommer fra Kjell AAen. Den er på 305 grader.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #9 på: januar 29, 2010, 18:42:23 pm » |
|
Svinghjulet er org.2liter t4 som er lettet 1,2kg. Det er montert med fem styretapper og Bas bolter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #10 på: januar 29, 2010, 20:10:15 pm » |
|
Artig prosjekt! Brummer sikkert helt greit når den er ferdig Blir spennende å følge med videre.
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
|
« Svar #11 på: januar 29, 2010, 21:13:46 pm » |
|
Helt vilt! Gleder meg til å følge med videre på detta
|
|
« Siste redigering: januar 29, 2010, 21:15:39 pm av 1303s2387 »
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Keirn
Medlem
Innlegg: 120
Bosted: Malmø
Magister Mundi Sum
|
|
« Svar #12 på: januar 29, 2010, 21:38:15 pm » |
|
Sweet
|
|
|
Loggført
|
Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #13 på: januar 30, 2010, 20:33:23 pm » |
|
Har tidliger brukt tørrsump pumpen fra CB, den har bare 21mm drev på trykksiden og gir derfor litt lite oljetrykk på tomgang. Kjøpte derfor en ny oljepumpe fra Thorsten Pieper, den ser utrolig bra ut
|
|
« Siste redigering: januar 30, 2010, 20:35:45 pm av geir F »
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #14 på: januar 30, 2010, 20:36:17 pm » |
|
Etter å ha sett prosjektene på agderklubb-nettsidene så er dette dømt til bli vellykket;) Begge tomler i været, Geir!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #15 på: januar 30, 2010, 20:53:54 pm » |
|
Etter å ha sett prosjektene på agderklubb-nettsidene så er dette dømt til bli vellykket;) Begge tomler i været, Geir!
Ja for håpe det går bedre i år enn i fjor, da det ble to motorhaveri
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #16 på: januar 30, 2010, 22:30:25 pm » |
|
Starter med et sett med 2liter topper med firkant eksos.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #17 på: januar 30, 2010, 22:39:02 pm » |
|
Her har Kapstad montert nye seter for større ventiler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #18 på: januar 30, 2010, 22:55:46 pm » |
|
Her ser dere før og etter porting av eksoskanalene
IMG_0218 (Small).JPG (48.3 KB. 640x480 - vist 1148 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #19 på: januar 30, 2010, 23:04:38 pm » |
|
På innsugs har jeg sveiset masse for og få større porter. Flyttet pluggene slik som på 914 toppene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #20 på: januar 30, 2010, 23:12:56 pm » |
|
Forbrenningskammeret har jeg sveist på motsat side av pluggen.
IMG_0013 (Small).JPG (60.97 KB. 640x480 - vist 1095 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #21 på: januar 30, 2010, 23:19:57 pm » |
|
motor porr!!
spm anng sveis i brukte/gamle topper: kjører du de i f.eks ovn for å brenne ut olje/skitt etc?? evt rengjøringsmetode før sveis??
mere bilder info!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
|
« Svar #22 på: januar 31, 2010, 02:01:37 am » |
|
Er dette en race motor eller gate?
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #23 på: januar 31, 2010, 02:38:15 am » |
|
Ser gromt ut, gjør du alt arbeidet med sveising av toppene selv ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EBB
Seniormedlem
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
|
« Svar #24 på: januar 31, 2010, 18:30:51 pm » |
|
@geir F Kjekt å se på prosjektet ditt Geir. Håper du har ultra lette titan ventiler og lavt fjærtrykk med valget ditt av setemateriale. Hvorfor gikk du ikke for skikkelige harde Serdi kvalitets seter når du gjør så mye arbeide ut av dette ? Setevinkler og cuts får jo holdbarhet omtrent som en Youghurt med slike som du har nå.....og du mister jo konturene som dine setevalg får raskere enn du kan si plupp. digg den oljepumpen din der Ellers håper jeg å teffe deg runtomkring på baner el lign med stadig flere T4 entusiaster
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #25 på: februar 01, 2010, 10:38:31 am » |
|
motor porr!!
spm anng sveis i brukte/gamle topper: kjører du de i f.eks ovn for å brenne ut olje/skitt etc?? evt rengjøringsmetode før sveis??
mere bilder info!
Toppene ble sandblåst og varmet i stekeovnen. (150 grader)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #26 på: februar 01, 2010, 10:40:45 am » |
|
Er dette en race motor eller gate?
Det er en gate motor
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #27 på: februar 01, 2010, 10:43:35 am » |
|
Ser gromt ut, gjør du alt arbeidet med sveising av toppene selv ?
Sveising og porting av toppene har jeg gjort selv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #28 på: februar 01, 2010, 10:47:07 am » |
|
bra jobba. hvor lenge har du de i ovnen sånn ca?? driver å leiker litt med alusveis sjøl og prøver å lære litt da ikke alt blir vellykket.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #29 på: februar 01, 2010, 10:54:09 am » |
|
De sto ca en time i ovnen før jeg begynte og sveise. Passet på at de ikke ble alt for varme, sveist litt av gangen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|