Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 29
|
121
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt.
|
på: april 08, 2016, 07:56:43 am
|
Hadde tankene fastlåst på å montere rør i stål. Men igjen det er jo lite vits da dette vannet ikke er til kjølig av motor. Radiatoren jeg skal bruke er en mitsubishi med slike mål at den passer perfekt i reservehjulsbrønnen inn mot forstillingen. Har scoop i bunn og vifte bak. Denne lagde jeg for et par år siden. Bilder kommer.
Størrelse på radiatoren er ca 50x60 om jeg ikke husker feil. Med en god vifte på baksiden. Er vel grei størrelse det vel?
Kul løsning. Alternativt lag en vinge med integrert intercooler og da luft/luft? Wally aka Walter med sine hvite 1303 kjører med en slik løsning og 400+hk. Det duger til runde etter runde på Ringen. Det er andre fordeler med en vinge også... men det merker du først når du passerer 200 kmt eller noe deromkring. Johan med den nydelige grå Västeråsovalen (flippfront) kjørte med trykkrør igjennom kupeèn til intercooleren i fronten. Jeg har ingen bilder her og nå men han har vært på SCC osv. Mvh BB Har faktisk tenkt på det også, hadde blitt ille kult =) MEN, tenkte jeg skulle ha et litt diskre "sleeper" tema på denne vogna utvendig og da blir vinge litt spragende hehe. Skal prøve å finne noen bilder av den bilen du snakker om BB, om ikke kommer han kanskje på scc i år?
|
|
|
122
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt.
|
på: april 08, 2016, 07:52:46 am
|
Jeg skal montere vannkjølt IC i løpet av neste uke. Men 1302 har vanskelig plass til radiator fremme. Radiator er ca 30x40. Med slanger som Trond linket til. Da jeg har to sidescoop med kanalvifter, bruker jeg det ene på radiator. Monterer derfor intercooler, radiator, tank og pumpe som en kompakt enhet der hvor de fleste har baksetet. Om du bruker radiator på 50x60 får du sikkert veldig bra kjøling. Størst er best mener jeg :-)
Høres ut som oppsettene blir ca like bare med ulik plassering av komponentene, Skal følge med på tråden din =)
|
|
|
123
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt.
|
på: april 07, 2016, 15:14:26 pm
|
Hadde tankene fastlåst på å montere rør i stål. Men igjen det er jo lite vits da dette vannet ikke er til kjølig av motor. Radiatoren jeg skal bruke er en mitsubishi med slike mål at den passer perfekt i reservehjulsbrønnen inn mot forstillingen. Har scoop i bunn og vifte bak. Denne lagde jeg for et par år siden. Bilder kommer.
Størrelse på radiatoren er ca 50x60 om jeg ikke husker feil. Med en god vifte på baksiden. Er vel grei størrelse det vel?
|
|
|
124
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt.
|
på: april 07, 2016, 14:47:46 pm
|
Har fundert litt på intercooler og kommet fram til at jeg skal ha luft til vann intercooler i motorrommet med radiator plassert i snuta. Hvor stor dim bør vannrørene ha? Noen erfaringer?
|
|
|
126
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt.
|
på: april 07, 2016, 13:50:10 pm
|
Du som holder til ved svenskegrensa, jeg vet at Jussi hadde en 091 til overs etter at jeg avbestilte min.. Liker ideen med turbo. Det ordner du lett Ok. Var det gjort noe med den kassa eller std? Skal få pris på datasprut oppsett i disse dager så blir fort morro med turbo da fortalte om mine planer med effekt osv så han mente på at jeg skulle havne på rundt 500hk. Å det kan jo bli skøy blir fort "rivaler" på scc da hehe
|
|
|
135
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblemotoren på Discovery i kveld 21.30
|
på: desember 23, 2015, 19:07:19 pm
|
var ikke mye å gå glipp av...en kis som kjøper en motor og trimmer den til HELE 66 hk og setter den på en sumpbåt. alt i beste gullgraverne i yukon-stil hvor ting kan gå så inn i helvete galt (satt på spissen)
|
|
|
136
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod bane/drag/bølle prosjekt.
|
på: desember 22, 2015, 07:52:26 am
|
Tusen takk =) Har ikke gjort noe mer siden sist da jeg fikk i oppgave å pusse ned/lakkere/bytteslitedeler på en bunnplate for en kamerat av meg. Morro å gjøre samme jobben to ganger på rad hehe (Ble vel egentlig nesten å bygge ny=))
Driver å sanker litt bremsedeler og forstilling om dagen så er det som står for tur.
|
|
|
139
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: kjøp for så å selge?
|
på: oktober 06, 2015, 19:03:33 pm
|
Når tråden er begynt å bli såpass utvatna, våger eg meg utpå, som potensiell 'forrige eigar' Eg har ein 30-tallar som er 97% komplett, som eg ser at eg gjerne aldri rekk over. Denne har no barnebarnet til ein tidlegare eigar svært lyst på, sjølvsagt. Eg unner han bilen, OM han fullfører. Problemet er at eg ikkje vil at denne flotte bilen, med norsk historie like tilbake til produksjonen, skal plutselig ende opp som ein skamsenka ratrod, med drivlinje frå Corvette. Har snakka med BT om det er mulig å hindre at slikt skjer. Det er det i prinsippet ikkje. Men i det øyeblikket eg framstiller den for registrering, kan eg få den klassifisert som 'Bevaringsverdig køyretøy'. Då vil det for all framtid vera umulig å gjera noko som helst med den som ikkje er tilbakeføring til slik den var. Den nye eigaren kan jo selje den vidare til ein kompis som ikkje deler mi meining. Eg drit i om han tener 30.000,- på det. Det er framtida til bilen eg vil sikra. Dette er eit reelt dilemma for ein tidlegare eigar som meg. Har jo hatt denne bilen i 30 år........
Kom gjerne med gode forslag. Eg er ikkje tenkt å dra den til BT for registrering, nei.
Hvis du er så redd for at den bilen skal bli uorginal eller "feil" skrudd på synes jeg du skal beholde den selv. Det hadde jeg gjort. Men du må jo avgjøre hva som er mest viktig for deg, dine interesser eller deres...Det er jo din avgjørelse, din bil, du er sjef
|
|
|
140
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Subaru motor i boble
|
på: oktober 06, 2015, 18:57:57 pm
|
sett på mighty carmods nå? =)
Du trenger adapter for å feste motor på gearkasse, ny clutch lamell pressplate og svinghjul. Du trenger radiator og rør/slanger til dette. Pluss alt dilldall som å få ledningsnett og kjøling til å passe. du må¨nok kappe endel i hekken for å få plass til motoren samt lage avtagbar bakplate for å få motor ut og inn. Hvis du ska bruke org gearkasse må denne forsterkes for å få maks utbytte av en såpass sterk motor som en subaru boxer.
Det er vel det mest basiske mener jeg =) Kjør på!
gaffærn
|
|
|
142
|
Forum / Problemløseren / Sv: Deling av motorblokk...
|
på: oktober 02, 2015, 07:26:53 am
|
Det som er problemet er at delene vil ramle ned rett ved kamdrevet... Kamdrevet tåler ikke allverdens og kammen tåler enda mindre.. Hadde jeg skrudd på denne motoren for en annen ville jeg ha splittet den opp. Ingen tvil.
|
|
|
145
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: kjøp for så å selge?
|
på: september 25, 2015, 11:37:32 am
|
Solgt er solgt i mine øyer. Hvis man har solgt en ting og er fornøyd med prisen får vel det Være bra. Noen ganger får man en god deal noen ganger ikke. Om en kjøper noe av meg og selger det dyrere etterpå så er det helt ok. Da er det jeg som har dårlig kunskap om det jeg har solgt. Ikke vanskelig å finne ut verdien av saker og ting nå om dagen... kjøper er ny eier og jeg har ikke noe med hva han/hun velger å Gjøre med det som har blitt kjøpt.
|
|
|
147
|
Bruktbørsen / Deler selges / puma og empi 5spoke selges
|
på: september 23, 2015, 12:43:54 pm
|
Komplett puma til linkpin med gode bremser. God stand selges 3500kr Fire stk Empi 5spoke selges 3000kr pene ikke kantkjørt dekk bør byttes.
Ingen budrunde skal du ha må du hente omgående ellers legger jeg de på lagring. Ligger på facebook også.
[attachment=2] [attachment=1]
|
|
|
150
|
Forum / Problemløseren / type 1 svinghjul!
|
på: september 20, 2015, 15:44:29 pm
|
Kan jeg sette et 200mm 12v svinghjul på en 1300 motor som skal inn i en 70ish mod 1302? Blir det noe knot med starter eller gearkassehus?
Mvh gaffel
|
|
|
|