mai 02, 2024, 08:51:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: bygge brukbar turbo motor  (Lest 6137 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: juni 25, 2010, 17:57:33 pm »

Det er liksom det jeg mener...
Da er det ikke så galt med 5000  for ny turbo, wastegate, slanger, downpipe og flenser. I bra kvalitet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #31 på: juni 29, 2010, 20:45:30 pm »

burde jeg ha en større forgasser en 32 solex som er på nå? hva med en dobbel 40 mm webber eller lingnende. mittmontert ? og hvor skal jeg hente olje fra ?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #32 på: juni 30, 2010, 00:09:00 am »

Jeg satser på standard gasser som står på originalt på 1600. Aner ikke hvor stor eller hva den heter. Må antageligvis dyses opp?
Olja henter du fra oljetrykksbryter, de selger 1/8" fittings på Biltema som passer rett på. (T stykke)
Inn på toppen av turbo, ut i bunnen på turbo og returen kan du legge i toppdeksel, hull for bensinpumpe, oljepåfyllingsrøret, dypsump, eller andre steder oljen kan renne inn.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #33 på: juni 30, 2010, 07:18:02 am »

Her er en tråd dere bør se på om dere ikke har gjort det alle rede
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=3&t=118340

Det er litt for få som pusler med turbo på vwnorge  Øyerulling
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #34 på: juni 30, 2010, 16:35:37 pm »

ja har lest de meste inne på den siden Blunker men takk alikeel.  tror du ikke det plir litt spinkelt med 1 enkelt gasser?
 og kan jeg ikke bruker orginal bensin pumpe ?
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #35 på: juli 06, 2010, 21:30:58 pm »

da er turboen i hus. ser veldig grei ut den, men hvor skal jeg montere den? fant et bra sted men da kommer 1000 kr spørsmålet Rekker tunge

kan jeg vri (viftehuset) aluminums delen, 180 grader rundt ??
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #36 på: juli 06, 2010, 21:33:00 pm »

du kan snurre både turbin og compressor del 360 grader , så lenge midt delen med lagrene har oljen inn på toppen og oljeretur i bunnen
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #37 på: juli 06, 2010, 21:37:19 pm »

takk. er det no forskjel på olje inn og olje ut ?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #38 på: juli 08, 2010, 12:36:23 pm »

Som regel er innløpet beregnet for gjenget banjoskrue, og utløpet er en flens med et hull på hver side.
Viktig at de står mest mulig vertikalt plassert så det ikke renner olje inn i tetningen. (Ref. mail jeg fikk fra Turbokongen i går)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #39 på: juli 08, 2010, 13:06:50 pm »

Og hvis det er intern wastegate, må du ta hensyn til braketten, at den stemmer med ventilen i eksoshuset.
Og at ingen av delene står i veien for olje inn/ut.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #40 på: juli 08, 2010, 21:45:45 pm »

da var turbo kjøpt inn og har begynt på grenrøra. tenker å legge turboen i høyde med coilen, er det noen problemer med det ( coilen skal flyttes ) turboen er en kkk k14 med intern wastegate Rekker tunge så nå er jeg på jakt etter en wbx fordeler, må den moddes no og skal jeg ha med eller uten vakum ?

Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #41 på: juli 09, 2010, 20:43:40 pm »

Enkleste er vakuum -du må trekke ned tenning når du får trykk. Jeg vil prøve å lage justerbart nedtrekk.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!