Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
|
121
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Første boble, 71mod automatic.
|
på: januar 07, 2010, 19:01:53 pm
|
Pent prosjekt dette! Hvit boble er ganske kult! Om du skal ha den 100% orginal så må du ha annet ratt og motorluke. 1971 modellen hadde enten luke uten ventilasjon eller med 2 x riller.(cab og 1302). Denne luken (og rattet) kom i bl.a 1302 fra 1972..
|
|
|
122
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Porsche felger på 73mod. boble
|
på: januar 07, 2010, 15:55:46 pm
|
Kanskje litt info fra min 1302 kan hjelpe(bakstilling er iallefall lik)
Bak:
8*17 ET52 med 7mm spacer og 215/40-17. Måtte trimme litt på støtdemperstopperen og snu ene bolten i fjærplaten(dette ser du med en gang) ellers, ingen problemer med tilpassing.
Foran: 7*17 ET55 med 5mm spacer og 205/40-17. Jeg måtte bytte ut org fjærbeina til coilovere, men hvordan dette fungerer med andre forstillinger vet jeg ikke. Måtte også brette inn skjermkanten litt for å kunne senke så mye som jeg ville.
Hvilke porsche felger har du planer om?
|
|
|
123
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bjørn's 1303S Rally look
|
på: januar 02, 2010, 21:34:54 pm
|
Jeg kan vel ikke si hva som er best, men motorlakken til biltema er jeg veldig fornøyd med, både til motordeler og andre ting. Den koster 59.90 per boks.. Finnes i rødt, matt sort og blank sort mener jeg..
|
|
|
124
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bjørn's 1303S Rally look
|
på: januar 02, 2010, 21:19:29 pm
|
Om du skal ha klarlakk så bør vel denne også være varmebestandig.. Tette sortfarger skal vel uansett ikke ha klarlakk.
Skal du lakke med 2k lakk eller sprayboks? Jeg vil isåfall anbefale motorlakken til biltema.
|
|
|
125
|
Bruktbørsen / Deler selges / !
|
på: januar 02, 2010, 16:27:24 pm
|
kan ikke bare gjøre det lett da for oss, og si en pris du hadde tenkt deg for motoren?
Enig, burde jo ikke være så vanskelig. Vet vel hva han selv har betalt også.. 5000kr er jo selvsagt bare tull, men 45000 syntes jeg er i øvre enden av skalaen.. (uten at jeg er noen ekspert) edit: såg nå at 45000kr var inkl bil/prosjekt... Uansett, en slik motor skulle jeg gjerne hatt!
|
|
|
126
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Er orginaleksos noe tess?Hindrer den effekt selv fra en org mo
|
på: desember 31, 2009, 17:06:54 pm
|
Veldig økonomiske anlegg kan ofta vera dårlegare enn orginalen!
Og det er vel ikkje så mykje ulyder i motoren din vel? Er jo isåfall berre å gå bak og høyra etter det, så merker du nok ulyder!
hehe...ja har mest lyst på csp sitt! Men tror det må vente litt!... Er ingen ulyder, men er redd for at om det oppstår noe uventet så vil jeg ikke høre det pga eksosen? Sikkert bare meg som overtenker litt
|
|
|
130
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Cal-euro-rat-biltema-looker...
|
på: desember 30, 2009, 23:51:45 pm
|
Fant litt penger til overs, så da måtte det plasseres en liten ordre hos cip1.com (siden jeg nettopp har betalt alt utestående i toll/tull til Ups) VWC-111-707-193 VWC-111-707-193 - BUMPER BRACKET GROMMET MID-SIZE - SUPER BEETLE FRONT 71-73 / GHIA REAR 72-73 - SOLD IN PAIRS OF 21 US $5.50 US $5.50 VWC-111-707-197-B VWC-111-707-197-B - BUMPER BRACKET SEAL FRONT OR REAR - BEETLE 68-73 - SOLD EACH4 US $0.95 US $3.80 C16-151-069-LR C16-151-069- LR - GERMAN ALUMINUM REAR GRAVEL GUARDS PR - BEETLE 46-791 US $29.95 US $29.95 VWC-111-903-137-BG VWC-111-903-137-BG - GENERATOR BELT 10 X 905MM - BEETLE 67-73 / GHIA 67-73 / BUS 67-71 2 US $7.95 US $15.90 T34-M1021-701 T34-M1021-701 - 46-79 BEETLE CARPETED FLOOR MATS 4PC SET - BLACK1 US $59.95 US $59.95 Ikke så spennende kanskje, men er litt småtteri som trengs:) Ellers er motoren forsåvidt klar til montering igjen, men må bestemme meg for hvilken eksos jeg skal ha, samt om jeg skal ha støydempingsplater eller ikke. Planen er å jobbe litt mer med motoren til neste år, så jeg har lurt på å ha nesten samme eksos som ifjor, altså helt orginal, men med uorginale eksoshaler. Problemet er bare at jeg er redd det for at det blir litt vel mye lyd med kun løse universalhaler på org potten.. Kan jo være greit å høre hva som skjer baki motoren? Dermed har jeg også tenkt på orginale haler i rustfritt stål. Men disse ser jo litt puslete ut da...OG vil de gi lavere effekt(selv på org motor) eller trenger eksosen den motstanden som er i de orginalt? Ifjor kjørte jeg med slike kappet i to og med uorginale haler utenpå.. Noen ideer? Det første jeg skal gjøre nå til uken er iallefall å få inn igjen motoren og justere inn tenning og forgasser Ellers fikk jeg en såkalt superfil til jul! Denne tror jeg kommer bra med til sveisearbeid
|
|
|
134
|
Forum / Problemløseren / Sv: detaljering av fuchs
|
på: desember 28, 2009, 00:40:18 am
|
Jeg ble fortalt at krom-deler var best å grunne med plastprimer. Jeg har selv god erfaring med 1k plastprimer på fangere, lykteringer og diverse. Jeg har pleid å matte ned med ca P1000. Om man skal bruke lakk på sprayboks så kan jeg anbefale biltemas motorlakk. Denne er bittelitt tykkere (tror jeg) enn vanlig matt/halvblank sort, blir iallefall veldig bra resultat..
|
|
|
135
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ventiljustering
|
på: desember 27, 2009, 14:58:07 pm
|
Kald Takk:) Når det gjelder justeringen så føler man det ganske greit hvor "lett" bladsøkeren beveger seg..
|
|
|
136
|
Forum / Problemløseren / Sv: Langtur med boble
|
på: desember 27, 2009, 13:59:18 pm
|
Er iallefall irriterende å stå et sted med et problem som kunne vært fikset om man hadde hatt verktøyet.. Jeg hadde nok tatt med div verktøy(biltema selger masse kjekke vesker), viftereim, tennplugger, stift og motorolje. Muligens noen lyspærer og sikringer. Skal du ha garasjejekken og bukker med så kan du jo kanskje ha med ny clutch også.. Eller kanskje en hel motor?
|
|
|
137
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ventiljustering
|
på: desember 27, 2009, 13:54:47 pm
|
Skal man justere til 0.15 på kald motor eller varm?
Stjeler tråden litt, da jeg har gjort dette selv nylig. men har hatt litt problemer tidligere med for liten klaring..
|
|
|
139
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 71 model 1302 tilbake til orginal?
|
på: desember 24, 2009, 11:51:37 am
|
Jeg syntes bare at klaringen mellom fjærbein og dekk er litt liten, selv med 4*15 165/80-15 som jeg hadde... Ellers er det ganske god klaring til skjermkanten. Jeg har 7*17 ET50 og 205/40-17 under org skjermer foran.. Det jeg egentlig skulle fram til var vel hvilke planer du har for bilen, jeg hadde nok bygget den om til orginale skjermer da jeg syntes det er finest
|
|
|
140
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 71 model 1302 tilbake til orginal?
|
på: desember 23, 2009, 23:01:12 pm
|
Hvilke felgplaner har du da?
Med org skjermer så er det fort litt vanskelig å få noen kule felger uten å f.eks kjøpe coilovere pga at det er liten plass inn mot fjærbeinet..
|
|
|
141
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Svart boble med stinger?!
|
på: desember 23, 2009, 21:17:48 pm
|
Noen som får stinger til jul? Jeg er sjalu! (ps, regner med det er den sorte 61´en hos deg? den hadde kledd en slik, gjerne litt patinert)
|
|
|
143
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kajknoz - Boble 1959 prosjekt
|
på: desember 18, 2009, 11:00:15 am
|
Jøran Larsen/vdub2you.com tror jeg skaffer slike skjermer fra CSP... Ligger ikke på nettsiden hans, men send en mail Se på prosjekttråden til Rulator har på forumet... Troooor han har slike skjermer som du er ute etter
|
|
|
146
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gule koni. Er de virkelig SÅ stive selv når de er justert på det mykeste?
|
på: desember 17, 2009, 10:12:09 am
|
Jeg har coilovere med slike dempere i.. Har bare såvidt prøvd dem, men jeg er nok enig med deg! Virker veldig stive selv på det mykeste. Har heller ikke prøvd noen andre innstillinger ennå. Kombinasjonen med at boblen er så lett foran er jeg litt skeptisk til foreløpig.. Har prøvd Bilstein B8 dempere på en bmw jeg hadde, disse var også veldig stiv, men likte kjøreegenskapene med de. Vil påstå at koni demperne er like stive på mykeste innstilling iallefall. Men...blir litt vanskelig å formulere seg, stiv stivere stivest. Hva er hva og hvem syntes hva..
|
|
|
|