mai 05, 2024, 03:30:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
121  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Første boble, 71mod automatic. på: januar 07, 2010, 19:01:53 pm
Pent prosjekt dette!

Hvit boble er ganske kult!



Om du skal ha den 100% orginal så må du ha annet ratt og motorluke. 1971 modellen hadde enten luke uten ventilasjon eller med 2 x riller.(cab og 1302). Denne luken (og rattet) kom i bl.a 1302 fra 1972.. Blunker
122  Forum / German/Euro-look / Sv: Porsche felger på 73mod. boble på: januar 07, 2010, 15:55:46 pm
Kanskje litt info fra min 1302 kan hjelpe(bakstilling er iallefall lik)

Bak:

8*17 ET52 med 7mm spacer og 215/40-17. Måtte trimme litt på støtdemperstopperen og snu ene bolten i fjærplaten(dette ser du med en gang) ellers, ingen problemer med tilpassing.

Foran: 7*17 ET55 med 5mm spacer og 205/40-17. Jeg måtte bytte ut org fjærbeina til coilovere, men hvordan dette fungerer med andre forstillinger vet jeg ikke. Måtte også brette inn skjermkanten litt for å kunne senke så mye som jeg ville.

Hvilke porsche felger har du planer om?
123  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bjørn's 1303S Rally look på: januar 02, 2010, 21:34:54 pm
Jeg kan vel ikke si hva som er best, men motorlakken til biltema er jeg veldig fornøyd med, både til motordeler og andre ting. Den koster 59.90 per boks.. Finnes i rødt, matt sort og blank sort mener jeg..
124  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bjørn's 1303S Rally look på: januar 02, 2010, 21:19:29 pm
Om du skal ha klarlakk så bør vel denne også være varmebestandig.. Tette sortfarger skal vel uansett ikke ha klarlakk.


Skal du lakke med 2k lakk eller sprayboks? Jeg vil isåfall anbefale motorlakken til biltema.
125  Bruktbørsen / Deler selges / ! på: januar 02, 2010, 16:27:24 pm
kan ikke bare gjøre det lett da for oss, og si en pris du hadde tenkt deg for motoren?


Enig, burde jo ikke være så vanskelig. Vet vel hva han selv har betalt også..

5000kr er jo selvsagt bare tull, men 45000 syntes jeg er i øvre enden av skalaen.. (uten at jeg er noen ekspert)



edit: såg nå at 45000kr var inkl bil/prosjekt... Glad

Uansett, en slik motor skulle jeg gjerne hatt!
126  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Er orginaleksos noe tess?Hindrer den effekt selv fra en org mo på: desember 31, 2009, 17:06:54 pm
Veldig økonomiske anlegg kan ofta vera dårlegare enn orginalen!

Og det er vel ikkje så mykje ulyder i motoren din vel? Er jo isåfall berre å gå bak og høyra etter det, så merker du nok ulyder!


hehe...ja har mest lyst på csp sitt! Men tror det må vente litt!...

Er ingen ulyder, men er redd for at om det oppstår noe uventet så vil jeg ikke høre det pga eksosen? Sikkert bare meg som overtenker litt Rekker tunge
127  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Er orginaleksos noe tess?Hindrer den effekt selv fra en org mo på: desember 31, 2009, 16:51:24 pm
Hm...kunne jo kanskje bestilt et økonomi-effektanlegg..


Det jeg mente med lyden var egentlig ment mot det orginale. For org eksosen uten eksoshalene lager ganske mye lyd, vil tro at et effektanlegg vil lage mindre lyd... Jeg liker litt lyd! Osteaktig Men syntes det er litt dumt om eksosen skal overdøve evt ulyder fra motoren. Rekker tunge (ikke det at jeg vil ha slike uansett)
128  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Overhaling av SOLEX 34 PICT-forgassere (billedtråd) på: desember 31, 2009, 16:47:58 pm
Wow! Glad

Imponerende resultat! Gøy lesing! Føler at min egen forgasseroverhaling ble satt litt i skyggen nå.. Øyerulling
129  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dekk-dim på: desember 31, 2009, 15:33:39 pm
135-15? Gliser


Dekkonline.com skaffer iallefall dette Blunker
130  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Cal-euro-rat-biltema-looker... på: desember 30, 2009, 23:51:45 pm
Fant litt penger til overs, så da måtte det plasseres en liten ordre hos cip1.com (siden jeg nettopp har betalt alt utestående i toll/tull til Ups)


VWC-111-707-193   VWC-111-707-193 - BUMPER BRACKET GROMMET MID-SIZE - SUPER BEETLE FRONT 71-73 / GHIA REAR 72-73 - SOLD IN PAIRS OF 2
1   US $5.50   US $5.50
VWC-111-707-197-B   VWC-111-707-197-B - BUMPER BRACKET SEAL FRONT OR REAR - BEETLE 68-73 - SOLD EACH
4   US $0.95   US $3.80
C16-151-069-LR   C16-151-069-LR - GERMAN ALUMINUM REAR GRAVEL GUARDS PR - BEETLE 46-79
1   US $29.95   US $29.95
VWC-111-903-137-BG   VWC-111-903-137-BG - GENERATOR BELT 10 X 905MM - BEETLE 67-73 / GHIA 67-73 / BUS 67-71
2   US $7.95   US $15.90
T34-M1021-701   T34-M1021-701 - 46-79 BEETLE CARPETED FLOOR MATS 4PC SET - BLACK
1   US $59.95   US $59.95



Ikke så spennende kanskje, men er litt småtteri som trengs:)


Ellers er motoren forsåvidt klar til montering igjen, men må bestemme meg for hvilken eksos jeg skal ha, samt om jeg skal ha støydempingsplater eller ikke. Planen er å jobbe litt mer med motoren til neste år, så jeg har lurt på å ha nesten samme eksos som ifjor, altså helt orginal, men med uorginale eksoshaler. Problemet er bare at jeg er redd det for at det blir litt vel mye lyd med kun løse universalhaler på org potten.. Kan jo være greit å høre hva som skjer baki motoren? Dermed har jeg også tenkt på orginale haler i rustfritt stål. Men disse ser jo litt puslete ut da...OG vil de gi lavere effekt(selv på org motor) eller trenger eksosen den motstanden som er i de orginalt? Ifjor kjørte jeg med slike kappet i to og med uorginale haler utenpå.. Øyerulling


Noen ideer?


Det første jeg skal gjøre nå til uken er iallefall å få inn igjen motoren og justere inn tenning og forgasser Glad


Ellers fikk jeg en såkalt superfil til jul! Denne tror jeg kommer bra med til sveisearbeid Glad
131  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: -73 Fastback selges på: desember 29, 2009, 22:33:59 pm
You've got mail Blunker
132  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ny 009 fordeler selges (kopi fra vdub2you.com) på: desember 29, 2009, 13:00:12 pm
Pm Blunker
133  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back in beige... på: desember 28, 2009, 00:51:03 am
Likar CNC-fresen din.  Gliser Er den stødig?

Den litt dyrere modellen har laserstyring, blir ikke mer stødig enn det Gliser
134  Forum / Problemløseren / Sv: detaljering av fuchs på: desember 28, 2009, 00:40:18 am
Jeg ble fortalt at krom-deler var best å grunne med plastprimer. Jeg har selv god erfaring med 1k plastprimer på fangere, lykteringer og diverse.

Jeg har pleid å matte ned med ca P1000.


Om man skal bruke lakk på sprayboks så kan jeg anbefale biltemas motorlakk. Denne er bittelitt tykkere (tror jeg) enn vanlig matt/halvblank sort, blir iallefall veldig bra resultat.. Blunker
135  Forum / Problemløseren / Sv: Ventiljustering på: desember 27, 2009, 14:58:07 pm
Kald Blunker

Takk:)

Når det gjelder justeringen så føler man det ganske greit hvor "lett" bladsøkeren beveger seg.. Glad
136  Forum / Problemløseren / Sv: Langtur med boble på: desember 27, 2009, 13:59:18 pm
Er iallefall irriterende å stå et sted med et problem som kunne vært fikset om man hadde hatt verktøyet..

Jeg hadde nok tatt med div verktøy(biltema selger masse kjekke vesker), viftereim, tennplugger, stift og motorolje. Muligens noen lyspærer og sikringer.

Skal du ha garasjejekken og bukker med så kan du jo kanskje ha med ny clutch også.. Gliser Eller kanskje en hel motor?
137  Forum / Problemløseren / Sv: Ventiljustering på: desember 27, 2009, 13:54:47 pm
Skal man justere til 0.15 på kald motor eller varm?


Stjeler tråden litt, da jeg har gjort dette selv nylig. men har hatt litt problemer tidligere med for liten klaring..
138  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Klistremerker selges.. på: desember 24, 2009, 13:21:08 pm
Flott Gliser
139  Forum / Snikk-snakk / Sv: 71 model 1302 tilbake til orginal? på: desember 24, 2009, 11:51:37 am
Jeg syntes bare at klaringen mellom fjærbein og dekk er litt liten, selv med 4*15 165/80-15 som jeg hadde...

Ellers er det ganske god klaring til skjermkanten. Jeg har 7*17 ET50 og 205/40-17 under org skjermer foran..




Det jeg egentlig skulle fram til var vel hvilke planer du har for bilen, jeg hadde nok bygget den om til orginale skjermer da jeg syntes det er finest Glad
140  Forum / Snikk-snakk / Sv: 71 model 1302 tilbake til orginal? på: desember 23, 2009, 23:01:12 pm
Hvilke felgplaner har du da?

Med org skjermer så er det fort litt vanskelig å få noen kule felger uten å f.eks kjøpe coilovere pga at det er liten plass inn mot fjærbeinet..
141  Forum / Snikk-snakk / Sv: Svart boble med stinger?! på: desember 23, 2009, 21:17:48 pm
Noen som får stinger til jul?

Jeg er sjalu!


(ps, regner med det er den sorte 61´en hos deg? den hadde kledd en slik, gjerne litt patinert) Blunker
142  Forum / Drag-race / Sv: Årets Norske Debutant SCC 2010!! på: desember 22, 2009, 18:42:53 pm
Dette høres gøyt ut Gliser


Såg Scc videoen igår...artig at det var noen org biler også! Jeg har definitivt lyst å prøve Glad
143  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kajknoz - Boble 1959 prosjekt på: desember 18, 2009, 11:00:15 am
Jøran Larsen/vdub2you.com tror jeg skaffer slike skjermer fra CSP... Ligger ikke på nettsiden hans, men send en mail Blunker

Se på prosjekttråden til Rulator har på forumet... Troooor han har slike skjermer som du er ute etter Blunker
144  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Blandingsforhold citronsyre på: desember 17, 2009, 14:57:00 pm
Sitronsyre blir jo flittig brukt til å løse opp heroin, så da kan det vel umulig være helseskadelig Blunker




eller....ehm... Gliser
145  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Blandingsforhold citronsyre på: desember 17, 2009, 12:59:07 pm
Gimsøy sin pose er 25g iallefall.. Jeg brukte ca 1l vann, 1pose sitronsyre og "en desj salo"... Glad


146  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gule koni. Er de virkelig SÅ stive selv når de er justert på det mykeste? på: desember 17, 2009, 10:12:09 am
Jeg har coilovere med slike dempere i.. Har bare såvidt prøvd dem, men jeg er nok enig med deg! Virker veldig stive selv på det mykeste. Har heller ikke prøvd noen andre innstillinger ennå. Kombinasjonen med at boblen er så lett foran er jeg litt skeptisk til foreløpig..


Har prøvd Bilstein B8 dempere på en bmw jeg hadde, disse var også veldig stiv, men likte kjøreegenskapene med de. Vil påstå at koni demperne er like stive på mykeste innstilling iallefall.


Men...blir litt vanskelig å formulere seg, stiv stivere stivest. Hva er hva og hvem syntes hva.. Øyerulling
147  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Overmalbar spraygrunning???? på: desember 16, 2009, 16:15:18 pm
Hmm...de vil kanskje ikke ha lakkstøv over alt... I verste fall må det jo sandblåses av igjen.. Øyerulling
148  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte av simring bak svinghjul og på girkasse. hvordan? på: desember 12, 2009, 01:34:40 am
Nei, skal bare være rengjort litt slik at den tetter skikkelig.
149  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt på: desember 12, 2009, 01:31:29 am
aah, jeg er visst ikke helt oppdatert på fotosyntesen.. Øyerulling
150  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt på: desember 12, 2009, 01:25:24 am
Om du klarer å spalte hydrogen og oksygen med denne kjerren så tror jeg nobelprisen er innen rekkevidde og klima"krisen" løst Gliser
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!