Lærlingen
Nybegynner
Innlegg: 11
Bosted: Oppland
|
|
« på: januar 08, 2011, 11:35:32 am » |
|
Jeg skal ha nye felger på min boble og er litt i tvil om jeg skal gå for polerte eller krommede felger.
Polerte blir vel ikke så blanke og fine som de krommede? Og så er det vel mer arbeid med å holde de polerte fine?
Jeg vurderer å kjøpe krommede fuchs-felger fra Cip1.com Er det noen som vet noe om kvaliteten på krommen på disse? Er det ordentlig kromm (tykt lag) eller er det vanlig "Brasil kromm" på dem (tynt lag)?
Hva ville du ha valgt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #1 på: januar 08, 2011, 12:24:38 pm » |
|
jeg ville tatt polerte, du skal vel ta vare på de?
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #2 på: januar 08, 2011, 12:36:04 pm » |
|
Kromma aluminium har alderen i mot seg, på sikt vil krommen løsne fra aluminiumen. Hvor mange år det tar, er avhengig av hvor varm aluminiumen blir (aluminiumen oksyderer mer jo varmere det blir). Derfor ville jeg gått for polerte felger. Mer vedlikehold, men kan derfor være penere lengre.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Lærlingen
Nybegynner
Innlegg: 11
Bosted: Oppland
|
|
« Svar #3 på: januar 08, 2011, 15:44:52 pm » |
|
Hva ligger det i mer arbeid? Må de poleres 4-5 ganger i løpet av 1 år eller er det nok med 1-2 ganger?
Men de polerte blir vel ikke like blanke som de krommede?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #4 på: januar 08, 2011, 16:58:14 pm » |
|
Hvor blanke hjulene blir er opp til hvor mye du velger å polere. Polerte selv en scintilla for ikke lenge siden, og den ble skikkelig blank. Hvis jeg hadde giddet å fortsette hadde den blitt like blank som chrom. Dessuten er finishen penere på polert alu enn chrom synes jeg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #5 på: januar 08, 2011, 17:09:30 pm » |
|
ville nok godt for polerte ja. Dersom finishen ikke er perfekt fra fabrikk (noe den antakelig ikke er til de prisene) så er det ikke noe du kan gjøre med en kromma felg men en polert kan du slipe og polere selv. Samme med en eventuell skade senere. En polert felg kan du fikse. Uten å ha egen erfaring, mistenker jeg nok at denne krommen ikke er spesielt god heller, så dersom du skal ha disse hjula noen år ville jeg satset på polert.
Hva med å kontakte de norske leverandørene? Jøran og Unnerberg leverer bra felger til absolutt konkurrasnsedyktige priser pluss at de som oftest har poå lager så du kan sjekke finishen før du kjøper
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #6 på: januar 08, 2011, 18:14:02 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: januar 17, 2012, 14:49:49 pm av Jøran Larssen »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lærlingen
Nybegynner
Innlegg: 11
Bosted: Oppland
|
|
« Svar #8 på: januar 14, 2011, 17:17:16 pm » |
|
Takker for gode bidrag og råd!
Det blir polerte felger på meg.
Jeg legger ut et bilde nå jeg har fått de på bilen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #9 på: januar 14, 2011, 20:16:43 pm » |
|
Ikke all aluminium kan bli like blank.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #10 på: januar 14, 2011, 20:34:33 pm » |
|
Skal man være like streng som i cal look grenen, så er vel både krom og polerte felger helt feil på en GL. Men hvem bryr seg om det Jeg har kromma D90 som jeg skal ha på de ene bobla mi. Det er en veldig fin klassiker som, jeg mener, passer godt på mange biler.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #11 på: januar 16, 2012, 10:31:31 am » |
|
Skal man være like streng som i cal look grenen, så er vel både krom og polerte felger helt feil på en GL. Men hvem bryr seg om det Jeg har kromma D90 som jeg skal ha på de ene bobla mi. Det er en veldig fin klassiker som, jeg mener, passer godt på mange biler. dette var sakt lenge siden men det er bare nå jeg kom over på det Så dersom "man skal være like streng som i cal look grensen, så" får jeg ikke kalle bobla for GL stil for jeg skal ha D90 felg? Lurer på hva er grensen da?
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #12 på: januar 16, 2012, 18:03:38 pm » |
|
Skal man være like streng som i cal look grenen, så er vel både krom og polerte felger helt feil på en GL. Men hvem bryr seg om det Jeg har kromma D90 som jeg skal ha på de ene bobla mi. Det er en veldig fin klassiker som, jeg mener, passer godt på mange biler. dette var sakt lenge siden men det er bare nå jeg kom over på det Så dersom "man skal være like streng som i cal look grensen, så" får jeg ikke kalle bobla for GL stil for jeg skal ha D90 felg? Lurer på hva er grensen da? Hvis du leser innlegget en gang til, litt nøye. Så ser du at krom og polert ikke har mye å gjøre på en ekte GL. Men D90 blir aldri feil. Så lenge de er lakkert. Men dette blir flisespikkeri.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #13 på: januar 26, 2012, 10:11:32 am » |
|
Ja, jeg ser at jeg leste det litt for fort... Vennligst ikke ta det personlig! trodde jeg har gått glipp av noen regler i GL miljø/stil
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
|