mål kompresjon. dårlig stempelfjærer eller sprekk i et stempel er mest sansynlig.
Bensin i olje kan være at den går altfor fett.
Olje rundt reimhjul betyr at du ikke har tilstrekkelig ånding.
Er dette pga at det bygger seg opp trykk?
Kan også være at en av forgasseren har dårlig nåleventil, feil justert flotør eller annen feil som gjør at den flommer over eller står å drypper/renner bensin. Da får du bensin i olja og for mye olje/bensin i motoren. For høy oljestand fører som regel til at det blåser olje ut alle steder det kan blåse olje, feks reimhjulet. Det er som du er inne på pga trykket innvendig i motoren, og dette vil øke når oljestanden stiger, siden veien for luften å gå blir minsket.
Begynn men å sjekk kompresjon/leak down test slik som nevnt her og forgassere.
En helt annen grunn til at det kan komme olje ved reimhjulet er om reimhjulet er feilmaskinert (hvis det ikke er standard da). Det skal være maskinert et skruspor utvendig på den delen av det som stikker inn i motoren. Sporets oppgave er å skape et visst mottrykk i den åpningen som er der slik at olje ikke blåser ut.