VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Erlend / bug66 på juni 29, 2017, 10:10:05 am



Tittel: Utvendig strømbryter - trenger tips
Skrevet av: Erlend / bug66juni 29, 2017, 10:10:05 am
Har et lite issue jeg ikke finner helt ut av..

Har montert utvendig strømbryter som er koblet slik at det kutter jord.

Bilen er helt død når bryter er av, men fortsetter å gå om bryteren vippes når motoren går.

Hvordan kan motoren gå når både ECU og fuelpumpe er koblet til chassiet og chassiet mister jord?



Takk for tips!


Tittel: Sv: Utvendig strømbryter - trenger tips
Skrevet av: BERGERjuni 29, 2017, 10:20:15 am
Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?


Tittel: Sv: Utvendig strømbryter - trenger tips
Skrevet av: BERGERjuni 29, 2017, 10:24:30 am
Bruk 6-pol bryter riktig så er problemet løst :)

(http://img.photobucket.com/albums/v207/staleg/koblingavhovedbryter.jpg)

http://www.stianmotorsport.no/produkter/bilsport/til-bilen/elektrisk-anlegg/hovedstrom-tilbehor/hovedstroms-bryter-fiafia-masterswitch/




Tittel: Sv: Utvendig strømbryter - trenger tips
Skrevet av: Erlend / bug66juni 29, 2017, 11:40:50 am
Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?

Ladingen går jo bare til + på batteriet og ut i ledningsnettet? Skjønner ikke helt hva den har med jord å gjøre?



Tittel: Sv: Utvendig strømbryter - trenger tips
Skrevet av: BERGERjuni 29, 2017, 11:54:26 am
Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?

Ladingen går jo bare til + på batteriet og ut i ledningsnettet? Skjønner ikke helt hva den har med jord å gjøre?



Hvis du bare bryter jord til batteriet med hovedstrømsbryteren din, vil jo dynamoen fortsatt holde spenning på anlegget dersom motoren går. Jord til dynamoen får du jo ikke brutt, den er jo rett i chassiet.


Tittel: Sv: Utvendig strømbryter - trenger tips
Skrevet av: Erlend / bug66juni 29, 2017, 12:07:58 pm
Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?

Ladingen går jo bare til + på batteriet og ut i ledningsnettet? Skjønner ikke helt hva den har med jord å gjøre?



Hvis du bare bryter jord til batteriet med hovedstrømsbryteren din, vil jo dynamoen fortsatt holde spenning på anlegget dersom motoren går. Jord til dynamoen får du jo ikke brutt, den er jo rett i chassiet.

Godt poeng :)

Får legge opp dobbel ledning bakover da, å bryte +..


Tittel: Sv: Utvendig strømbryter - trenger tips
Skrevet av: BERGERjuni 29, 2017, 12:16:53 pm
Er vel ladinga som holder den i gang da? Bryter du den også med bryteren din?

Ladingen går jo bare til + på batteriet og ut i ledningsnettet? Skjønner ikke helt hva den har med jord å gjøre?



Hvis du bare bryter jord til batteriet med hovedstrømsbryteren din, vil jo dynamoen fortsatt holde spenning på anlegget dersom motoren går. Jord til dynamoen får du jo ikke brutt, den er jo rett i chassiet.

Godt poeng :)

Får legge opp dobbel ledning bakover da, å bryte +..

Det beste du kan gjøre er å kjøpe en slik 6-polet bryter, koblet riktig bryter du både hovedtilførsel fra batteriet og spenning til ECU/bensinpumpe (brytes separat i bryteren slik at lading ikke har noen innvirkning). Monter den inne i  bilen slik at du når den fra førerplass. Strekk så vaier fra denne til plassering utenpå karrosseriet (c-stolpe feks). Da har du sikret alt, og du unngår også å ha +ledningen i kræsj sone, noe som potensielt kan starte en brann.