Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #30 på: juni 20, 2011, 23:53:00 pm » |
|
Bra høy durasjon for en ellers std. motor ja!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #31 på: juni 21, 2011, 00:05:59 am » |
|
så du ville heller brukt orginal kam en den ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #32 på: juni 21, 2011, 08:33:56 am » |
|
hvis du tar opp komp, kjører doble ventilfjærer og andre støtstenger kan den bli veldig bra tror jeg. men passer ikke for org oppsett. jeg har et sett JPM brukte doble ventilfjærer du kan få kjøpt sammen med kammen. 600 for alt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2435
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #33 på: juni 21, 2011, 08:58:17 am » |
|
Hei Har selv brukt 2241 cb veldig fornøyd med den, dro godt i fra bunnen. Er jo ikke store forskjellen på disse. Hadde denne i en 1641ccm m/enkel org 34pict litt dyset om, siden i en 1776ccm m/2x40mm. Mvh Svein
|
|
« Siste redigering: juni 21, 2011, 09:01:46 am av Svein. »
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #34 på: juni 21, 2011, 19:33:31 pm » |
|
vurdere å bruke den sammen med t-3 gassere og 1600 sylindre og fjerer. men t-3 gasserne må vente en liten stund. vil det fungere med orginal gasser og annen dyse. hvilken, eller burde jeg bare bruke alt orginalt.
og hva skal jeg gjøre med lagrene til veiva ? dytte forskiktig ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #35 på: juni 21, 2011, 20:32:40 pm » |
|
Lagra skal du kunna dytte på plass med relativt lite makt. ved (prøve)montering so merkar du fort om veiva går rundt eller ei
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #36 på: juni 22, 2011, 23:33:14 pm » |
|
lagrene gikk på plass uten problem men under prøvemontering gikk ikke veiva rundt ?? viste deg at veiva var bøyd men rikard hadde en annen som jeg skal prøve i morgen. de drevene som sitter foran på veiva fikk jeg beskjed om å varme opp til 200 grader før jeg trer dem på. fungert veldig bra med stekeovn i 15 minn
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #37 på: juni 23, 2011, 21:28:45 pm » |
|
prøvde å prøvemontere veiva i dag etter at den ble byttet. den gikk utrolig tungt og hakkete når alt var stramma til bøyd? er det vanelig at den er bøyd av slitasje ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #38 på: juni 23, 2011, 21:50:48 pm » |
|
hvis den har skjært på et lager og blitt varm så bøyer den seg. mål og se om den er bøyd. eller bare finn en annen veiv. brukte veiver er billige. veiver kan også rettes. koster ikke all verden hos reierstad motor
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #39 på: juni 23, 2011, 21:53:55 pm » |
|
var mye slark i den gamle blokka som den veiven satt i. spesijelt i det lageret foran svinghjulet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #40 på: juni 23, 2011, 22:36:32 pm » |
|
som sagt: mål veiva di
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #41 på: juni 23, 2011, 23:02:16 pm » |
|
skal det når toppene er ferdig. kan jeg komme og hente lagrene og kamen+ sylinderne i morgen ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #42 på: juni 25, 2011, 23:36:18 pm » |
|
skal sette sammen blokka i morgen. hvilken kam skal jeg sette inn 2242 cb eller orginal. ?? 1600 sylindere og singelport topper blir det uansett, men med t-3 gassere ??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #43 på: juni 26, 2011, 02:22:52 am » |
|
veiva du henta hos meg nå var brukenes?
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #44 på: juni 26, 2011, 22:28:25 pm » |
|
ja den fungerte mye bedere da var blokka limt og boltet sammen med alt orginalt. får ikke tatt bilder da lillebror har kameraet. men skal drevet som driver fordeleren laines opp med drevet på veiva eller skal det bare settes sammen ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
|
« Svar #46 på: juni 26, 2011, 22:44:59 pm » |
|
F"€#£"€ da får jeg hate litt i morgen og se om jeg får ordnet det shimsene???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #47 på: juni 26, 2011, 23:24:53 pm » |
|
du har vel en haynes manual eller noe? Det ligger to shims nede i blokka som fordelerakselen "hviler" på. Det er mulig å montere dette etterpå. Men UTROLIG mye enklere å ikke miste et av disse shimsene ned i blokka hvis du gjør det før du skrur den sammen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|