mai 05, 2024, 20:58:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5
61  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 62 boble selges 17000,- på: september 25, 2009, 22:58:40 pm
PM!
62  Forum / Ombygd / Sv: RPB på: mai 28, 2009, 21:30:07 pm
Her er min JABRAM GT1500.Ble EU-godkjent på tirsdag!!! Gliser

Konge! Tøff bil Glad
63  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: RPB Piraya Kit-Car på: mai 15, 2009, 18:12:16 pm
På girkassa er det vel best å bruka svinghjulet og merka det som må slipast vekk. når svinghjulet går inni, så er jo alt vel. men om du har det montert på motoren, så kan det jo verta litt bale, vist du skal ha motoren inn og ut, for å sjekka passformen heile tida.. men om det er orginalt svinghjul er det jo heller ikkje noko problem å skaffa eit Blunker

Det er montert på motoren ja, og jeg har ikke et løst ett. Men det skulle jo alltids gått å låne seg. Men det er relativt lett å ta motor inn å ut siden det er god plass baki der. Ikke noe bakplate som på bobla og mye bedre plass rundt. Kanskje jeg kan sette inn motoren å stramme til motorboltene (litt). Så kan jeg dra den rund et par runder så setter det sikkert merker tenker jeg. Men må nok ut og inn x antall ganger da ja. Og det kan jo bli litt bale  Osteaktig
64  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: RPB Piraya Kit-Car på: mai 14, 2009, 22:19:26 pm
du burde få på dynamo før du setter inn motoren,eller kan det bli trøbbel Øyerulling

Den ligger klar. Mangler å montere fordeler og det elektriske også.
65  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: RPB Piraya Kit-Car på: mai 14, 2009, 21:09:41 pm
for meg så ser det ut til at du må finne andre enden av den ledningen ....

Så denne er permanent fast på instrumentet mener du?
Skal kjøpe nye instrumenter, og da må jeg sikkert legge opp ny ledning til oljetempen uansett, så jeg kan kanskje trekke ut hele ledningen..
66  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: RPB Piraya Kit-Car på: mai 14, 2009, 20:58:50 pm
Som vanlig går det tregt med meg.
Egentlig poster jeg en update for å stille et spørsmål.
Hvordan får jeg av denne??
Det er giverledningen til oljetemperaturen.

http://farm3.static.flickr.com/2463/3531127917_4954332eac.jpg


Ellers har jeg lakka gulvet (eller malt med pensel) Tok det lille som var av rust og grunna med epoxygrunning.
Har hatt på et strøk Arcanol, og det kommer et strøk Benga oppå. Skal ikke være noe showfinish her. Skal ha gulvteppe uansett Glad
http://farm4.static.flickr.com/3396/3531126977_d1c1b03ef7.jpg


"Nye" bremser bak og senkespindler skal monteres
http://farm3.static.flickr.com/2314/3531942508_8a0df3c8e2.jpg


Nymotoren har støva litt ned. Det er en 1835 med doble dellorto 40.
http://farm4.static.flickr.com/3651/3531944160_3ca0413cbc.jpg


For å få inn motoren må jeg frese litt i girkassa. Men det har jeg aldri gjort før. Hvor skal det freses??
http://farm3.static.flickr.com/2079/3531128055_c41d68425f.jpg



67  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2 på: april 29, 2009, 20:46:43 pm
Rått! Men får du til å kjøre med det? Ser ut som senterkoppen på bakhjulet kan slå opp i skjermen, men det er kanskje ikke noe fjæring igjen...det er kanskje ikke noe problem! hehe Blunker
68  Forum / Cal-look / Sv: Norges fineste Cal Looker! (?) på: april 29, 2009, 20:42:11 pm
Snasen bil! Men er den ikke litt for lav bak da? Jeg liker det personlig slik, men skal ikke cal-lookerne ha ræva litt i været?? Glad
69  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: RPB Piraya Kit-Car på: mars 19, 2009, 12:30:19 pm
Denne må være fetteren til Lightning Mc Queen (i Dinoco farger)  Gliser Tøff bil..

Haha! Det har jeg ikke tenkt på før Glad Enda jeg så filmen forrige helg.
Kanskje jeg skal beholde blåfargen å ha på Dinoco klistremerker.
70  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: RPB Piraya Kit-Car på: mars 19, 2009, 10:26:07 am
Opel Manta ja, Den første typen med doble runde?
Jo, det er vel så å si samme lyktene som Opel GT hadde. Jeg tror de kan bli litt for store for bilen.

Men ingen ting er sikkert ennå.
Her er en Kellison med noen helt standard (bilrekvisita??) baklys.
Synes ikke de var helt borti natta da, selv om de kanskje er litt for "moderne"

Nå fikk jeg en ide til eksosanlegg også?
Er det ikke sånn buggy-eksos på den røde her?
Hvordan er det med tanke på effekt og lydnivå? (Vil ikke ha type Harley støy)
71  Forum / Ombygd / Sv: Hel rå Boble m/ V8 Bi-Turbo på: mars 19, 2009, 09:32:06 am
Hvordan i huleste heiteste har de klart å fått skilt på det der?
Snuser på ombygging til midtmontert alfa-romeo V6'r i min kit-car.
En gang i framtia...
72  Forum / Problemløseren / Sv: Skifte av nedre bærekule fremme på: mars 19, 2009, 09:21:26 am
Pass på at verkstedet presser dem ned riktig vei. Man skulle ikke tro det, men det har faktisk skjedd at kula har blitt satt 90 grader feil.
Og pass på at gummien ikke blir klemt hull på. Men med ei presse og noen avstandshylser bør det gå bra.
Anbefaler som andre her at du bytter alle når du først er i gang Glad
73  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: RPB Piraya Kit-Car på: mars 19, 2009, 09:15:45 am
Det er flere som er interressert i de instrumentene, så der får vi se hvordan det blir. Skal ha det i bakhodet Glad
74  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: RPB Piraya på: mars 18, 2009, 11:15:31 am
Synes det er på tide å begynne å skrive litt her igjen.

Prosjektet stoppet opp pga. finanskrise og diverse andre gjøremål som krevde mer tid enn planlagt.

Knipset noen bilder for å dokumentere bilen slik den er nå.

http://www.flickr.com/photos/33534037@N04/3361441704/


http://www.flickr.com/photos/33534037@N04/3360622957/


Det blir nye skivebremser og andre hjul. Den skal senkes. Dropspindler foran og litt mer bak.
Bilen skal lakkeres. Mest sannsynlig blir det svart (altså fargen).

Lakkeringa blir en storjobb. Bilen har nemlig noe som heter osmose eller "plastpest" som båtfolket kaller det.
Bilen er full av små bobler i lakken som må slipes ned til glassfiberen. Skal så beskyttes av noe antipest grunning beregnet på båter.
Det blir båtlakk som toppstrøk. Så nå er det goodbye til den originale blå lakken med flakes. Den er tøff, men ikke til å redde.

http://www.flickr.com/photos/33534037@N04/3361444392/"


Respatex dasjbordet skal trekkes med sort vinyl og instrumentene skal byttes til 12V instrumenter. Skal også integreres cd-spiller i midtkonsollen.

Skal korte inn giroverføringen fordi girspaken er flyttet bak noen cm i forhold til vanlig boble. Men det er noen linkstag mellom girstanga og den originale girspaken. Og det er utrolig unøyaktig og slarkete system. Her vil jeg flytte hele greia litt bak slik at jeg kan benytte vanlig girstang.

Alt i alt...har nok å henge fingra i utover våren.
75  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Lamborgini Countach Kit Car 1957Mod. Selges på: mars 13, 2009, 11:22:21 am
Dette må jo være tidenes sjanse for en kitcar entusiast! Hadde jeg ikke hatt en kit-bil fra før så...
Her er jo en tråd som viser hvor bra en slik lambo kit-car kan bli: http://vwnettet.dk/topic/129990
76  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 79 Pickup "firmabilen" på: mars 13, 2009, 11:10:37 am
Dette er pørn  Gliser
Fin farge!
77  Forum / Problemløseren / Sv: Kersher 160hk bremsekit, noen her som har det godkjent innskrevet i vognkort? på: mars 06, 2009, 11:01:45 am
Er det noe nytt i denne saken da?
Jeg tenkte å kjøpe samme bremsene selv, men blir jo litt usikker nå.
Utrolig rart at de overprøver TÜV's papirer på denne måten.
Hva med alle senkesett med godkjenningspapirer? Disse blir jo godkjent tvert. Hvorfor denne forskjellsbehandlinga?

 Sint
78  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: februar 14, 2009, 15:15:35 pm
Bremsetromler fra skrotnissen i Ålesund  Osteaktig
79  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens VW prosjekter!! på: februar 13, 2009, 09:54:06 am
Tøff bil!  Gliser
80  Forum / Problemløseren / Sv: Montering av Puma på 66 mod T 1 på: februar 08, 2009, 21:54:43 pm
Du kan slipe vekk litt av de to opphøyde knoppene på pumaen. De som klemma til styresnekka låses i.
Jeg måtte gjøre det, for de knoppene var way off i forhold til vinkelen på rattstammen.
Eller slip i selve klemma.
81  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1303 deler/Type 4 og en Type 3 motor på: februar 05, 2009, 10:13:54 am
Hei Even,
De calipperne, hvilken tilstand er de i og passer de på linkpin senkespindler?
Kan i grunn ikke si så mye om tilstanden, annet enn at de ikke har noen synlige lekkasjer eller svetter rundt pakkninger.
Om den passer på linkpin er det sikkert andre som kan svare på her, for jeg forveksler linkpin og balljoint støtt og stadig.

Oki:)
Men nå ser det ut som jeg går for helt nye deler på bremsene likevel.

82  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bremsetromler bak 4/130 på: februar 05, 2009, 10:06:59 am
Ser ut til at det bli handel med Skrotnissen da Glad
T2 og Lars, takk for tilbudene!
83  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1303 deler/Type 4 og en Type 3 motor på: februar 04, 2009, 21:12:57 pm
Hei Even,
De calipperne, hvilken tilstand er de i og passer de på linkpin senkespindler?
84  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bremsetromler bak 4/130 på: februar 04, 2009, 21:01:20 pm
Tror har også bakplate.

Hva tenkte du deg for tromlene og platene da?

mvh Morten
85  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Skivebremser 4/130 på: februar 04, 2009, 10:01:38 am
Hola!

Trenger komplette skivebremser. Original VW style.
Skal monteres på linkpin senkespindel.
Skiver, calippere etc... Bremseskjold er jeg ikke helt sikker på om kan monteres på senkespindel...
Boltsirkelen må være 4/130!

Men det er kanskje kurant (og lurt) å kjøpe alt nytt når man først er i gang?

Finanskrisen satte en stopper for mine planer om Kerscher skiver, så dette er løsningen for en stund.
86  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bremsetromler bak 4/130 på: februar 04, 2009, 09:43:55 am
Hei!

Har en 65 modell bakstilling som jeg skal skifte boltsirkel på.
Trenger kurante tromler med 4/130 sirkel.
Tror også jeg trenger matchende bakplate for å kunne justere bremsene?

Og ja, jeg er klar over at jeg må dreie av litt gods ytterst på trommelen. Glad

Dersom noen har ferdig tilpassede tromler til gammel bakstilling er jo det en hyggelig bonus.
87  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ønsker info om RPB GT "Jabram" bygd av Bjarne Eikeland i Arendal på: desember 09, 2008, 10:49:13 am
"Tja, vet om endel. Har jo eid 4stk selv, bla den som blir etterlyst her. Kitcar register finnes her i landet."


Register ja? På nett eller? har googla som bare det her nå Rekker tunge
88  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ønsker info om RPB GT "Jabram" bygd av Bjarne Eikeland i Arendal på: desember 08, 2008, 15:28:53 pm
Jeg visste forsåvidt, dette Even, men jeg tenkte kanskje kontakt med denne kunne spore noe videre Glad
Det er den jeg kjøpte fra Vänersborg, tipper den er i trønderlag ett eller annet sted

Det stemmer det ja, og undergår for tiden restaurering Glad
Vet desverre ikke av noen andre RPB biler, men det hadde vært moro å fått oversikt over de som finnes i landet, registrerte eller ikke.
89  Forum / Snikk-snakk / Sv: VDO instrumenter på: november 04, 2008, 12:34:08 pm
Suverent! Ser ikke bort ifra at det blir å finne under juletreet til meg selv Glad
Får du tak i de med kromring også?

Regner med det går an å kalibrere speedometeret etter dekkomkrets? Vet ikke hvor giveren skal sitte men.
Er ganske grønn på dette.
90  Forum / Snikk-snakk / Sv: VDO instrumenter på: november 04, 2008, 09:48:46 am
Er ute etter det samme som Nova.  Glad

Det jeg lurer mest på er hvor jeg får tak i et elektronisk speedometer.
Jeg ønsker samme design på alt av instrumenter. Har funnet flere turtellere, oljetrykk etc i samme designserie, men ikke noen speedometer. Han jeg prata med på Torshov hadde ikke så mye peiling heller.
Sider: 1 2 [3] 4 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!