mai 09, 2024, 13:18:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Import fra Brazil  (Lest 6702 ganger)
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« på: november 25, 2007, 12:44:44 pm »

Det er endelig noe i emning fra Brazil. 2 stk Puma og en Brazilia er muligens snart på vei over atlanteren. Noen som har noen tips om hvor man går fram for å få disse godkjent. Er jo iallefall 1 registrert Puma her på berget, samt at i rundt i EU går det endel Braziliaer. Noen som har noe erfaring før vi går til biltilsynet med forespørsel?. Vil jo gjerne ha alt i orden før man henter hjem noe slikt. Vi ser også på muligheten til å hente flere biler, hvis det er interesse for disse bilene her på berget
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #1 på: november 25, 2007, 12:50:35 pm »

bilder for de som ikke kjenner disse biliene


* manypu.jpg (26.8 KB, 640x200 - vist 324 ganger.)

* brasilia_branca2.jpg (29.12 KB, 544x285 - vist 334 ganger.)

* brasilia_branca2.jpg (29.12 KB, 544x285 - vist 328 ganger.)

* Volkswagen_Brasilia.jpg (63.47 KB, 240x361 - vist 336 ganger.)
Loggført
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 25, 2007, 14:47:06 pm »

Moro at noen av disse havner i Norge og da!
Hvis man ikke får skilt på den kan man jo gjøre sånn Gliser
Loggført

Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #3 på: november 25, 2007, 19:46:18 pm »

Kult at noen tenker å innføre disse. Om jeg ikke hadde vert så sykt svær hadde jeg nok fått deg til å lete opp en SP2 til meg. Har jo ikke sjangs å få plass inni. Rekker tunge
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: november 25, 2007, 20:28:16 pm »

Jeg kjenner en i California som har to SP2, hvorav den ene er til salgs.
Gi beskjed så får du kontakt info.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #5 på: januar 28, 2008, 13:08:21 pm »

Hvordan gikk det, Lid?
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #6 på: januar 28, 2008, 13:45:41 pm »

Håper LID ikke fant en sambadansende Brazilian og vi snakker eksport plutselig.....
Loggført

SCREWDRIVER #1
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6113
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 28, 2008, 13:57:05 pm »

En liten rapport med bilder kan jo bli bra...Mye fint der nede sies det!

Brazila ligner jo på Type 3 så det kan jo tenkes at godkjenningen ikke blir så vanskelig...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #8 på: januar 28, 2008, 14:58:24 pm »

Hvordan gikk det, Lid?

Vet ikke helt enda, men håper det skjer noe snart.
Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #9 på: januar 28, 2008, 15:51:16 pm »

Kan nok hende at det er enklere å hente en Brazilia fra Portugal siden de er medlemmer av EU.
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #10 på: januar 29, 2008, 09:11:33 am »

Både Brasilia, SP2 og "Brasse-type-3" er kule biler, synes jeg...

Har du vært i kontakt med Møller ang typegodkjenning? Eller f eks Vegvesenet/Motorvognregisteret ift hva som er godkjent på norske veier fra før? Lykke til, og hold oss oppdatert...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #11 på: januar 29, 2008, 14:37:34 pm »

Pass på at bilene går på bensin da. Glad
Loggført

Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #12 på: januar 29, 2008, 15:16:26 pm »

Møller kan nok dessverre ikke hjelpe til da Brazilia ikke er typegodkjent og importert til Europa. Unntaket er Portugal hvor det finnes noen få.
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #13 på: januar 29, 2008, 17:09:20 pm »

Tja, rart om den ikke er typegodkjent i Europa, det dukker jo stadig opp noen hist og her... Og siden den ble offisielt(?) solgt i Portugal, burde det være mulig å finne noe?
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #14 på: januar 29, 2008, 18:18:21 pm »

Møller kan nok dessverre ikke hjelpe til da Brazilia ikke er typegodkjent og importert til Europa. Unntaket er Portugal hvor det finnes noen få.

Vet ikke om Møller kan hjelpe, men det går da endel av disse i andre Eu land, så jeg vil ikke tro registrering er noe stort problem
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #15 på: januar 29, 2008, 21:40:04 pm »

http://www.geocities.com/vw_brasilia/
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #16 på: januar 29, 2008, 21:46:50 pm »

Hva med å ta hjem en Ghia TC??

Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #17 på: januar 29, 2008, 22:02:15 pm »

Hadde ikke gjort no om det ble flere Puma'er.
Denne er ganske ensom her i Norge.......


* CIMG1841.jpg (112.76 KB, 1200x900 - vist 339 ganger.)
« Siste redigering: januar 29, 2008, 22:11:49 pm av Karmann » Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #18 på: januar 29, 2008, 22:08:34 pm »

hehe

Og da skjønte vi det massive delesalget ditt Morten

Gratulerer
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #19 på: januar 29, 2008, 22:12:39 pm »

hehe

Og da skjønte vi det massive delesalget ditt Morten

Gratulerer


Takk for det :-)

Det meste har en forklaring, også delesalg ;-)
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #20 på: januar 29, 2008, 22:13:05 pm »

Puma burde ikke være noe problem. Vel og merke så lenge den er fabrikkbygget. De var også å få som halvfabrikat/kitcar. Regner med at de fleste av de som er i Brazil er fabrikkbiler.
Disse er bygget på vanlig VW bunnplate (riktignok kort og bred) og burde være greie å få inn.
Som du sier er det allerede en i Norge. Den ble importert fra Sveits for ca 10 år siden. Er registrert som "VW 1600". Det har også vært en til her i landet som desverre brant opp.
Pumaen er i mine øyne den eneste glassfiberbilen på VW understell som har skikkelig gromme linjer.

Edit: Der kom jaggu den nye eieren med bilde av Puma'n samtidig som jeg skrev.. Gratulerer nok en gang Morten, kongebil!
« Siste redigering: januar 29, 2008, 22:14:53 pm av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #21 på: januar 29, 2008, 23:08:52 pm »


Edit: Der kom jaggu den nye eieren med bilde av Puma'n samtidig som jeg skrev.. Gratulerer nok en gang Morten, kongebil!


Takk :-)

Den ble kul på Børners forresten.
Loggført
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #22 på: januar 30, 2008, 00:23:51 am »

Jeg bare må . . litt fra fotoalbummet .

Tøft LID at du kjører på med litt skikkelig import , Bra valg .



* Inspectado Puma ..jpg (25.91 KB, 500x368 - vist 244 ganger.)
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #23 på: januar 30, 2008, 00:25:56 am »

-- 


* Mmmm - .jpg (148.24 KB, 1073x513 - vist 239 ganger.)
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #24 på: januar 30, 2008, 00:31:38 am »

...


* Puma - The All season car .jpg (26.83 KB, 338x450 - vist 234 ganger.)
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #25 på: september 21, 2008, 15:58:33 pm »

Sparker igang en gammel tråd jeg.. Jeg har akkurat fått med meg at de fortsatt lager type 2 i brasil. Mk2.
Hadde jo vært så kult å skaffa en slik.. Noen som vet om det i det heletatt er mulig?
Loggført
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #26 på: september 21, 2008, 16:58:21 pm »

Må innrømme jeg ble litt spent på hva som skjedde videre med Brasilia-historien... Kom det en slik til gNore?
Glad COOL kjerre!!!!!!!!!!!!
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!