mai 22, 2024, 08:11:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 34 PICT3 Dyser?  (Lest 754 ganger)
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« på: oktober 08, 2012, 14:21:14 pm »

Er det forskjellige dyser i denne gasseren i forhold til om den har stått i boble eller buss?
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 08, 2012, 14:42:16 pm »

Spørsmålet er vel heller hvilken gasser i hvilken boble/buss? Dyse-størrelsen endret seg en del, f eks hoveddyse fra 125 - 127.5 - 130. Tror det var andre hensyn enn biltypen motoren satt i som var avgjørende (Type 1,2,3 eller 4). Hadde vel mest å gjøre med avgasskrav/temperatur og optimalisering av dette å gjøre.

http://www.vw-resource.com/jets.html#main

Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 08, 2012, 14:59:11 pm »

Det er en bekjent som styrer litt med en 1303 og når de studerte Haynes så leste de der et eller annet og konkluderte med at gasseren han hadde kanskje var beregnet på buss... Hæ
« Siste redigering: oktober 08, 2012, 15:02:16 pm av perpioneer » Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 08, 2012, 16:49:03 pm »

Blir litt for generelt med "buss eller ikke buss 1600", tror jeg.

VW gikk opp og ned i dysestørrelse fra år til år. Ville heller sett på motorkode/årsmodell og sammenliknet dysingen din med Bentley, Haynes eller andre som har tabeller for dette.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!