mai 10, 2024, 22:33:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjøp av 60-talls boble  (Lest 1067 ganger)
Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« på: februar 27, 2009, 15:56:20 pm »

Er på jakt etter ei boble, og har sett å ringt på mye rart... Har kommet over en fra 66, ei 1300 som er i god stand og lite rust.  Jeg er ingen sveiser, så derfor skyr jeg bobler som krever mye karroseriarbeid, men jeg har kontakter via jobb som kan hjelpe meg, dog mot betaling, men for en ikke avskrekkelig sum:)  Jeg har god erfaring med motorer, luftavkjølte som vannavkjølte og jeg liker å skru. 

Spørsmålet er egentlig om noen kan komme med tips til hva jeg bør se etter, og kanskje komme med for og imot denne modellen, og kanskje komme med anbefalinger for en annen type?  Jeg har ikke eid boble før, men har litt peiling, både på typeforskjeller og slikt, men ikke noe særlig erfaring (kjøreerfaring)

Jeg tenker å bruke den ganske ofte, men kanskje også sette den bort om et års tid for å sette den i skikkelig stand.
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #1 på: februar 27, 2009, 15:59:34 pm »

Er den i god stand og lite rust så er det jo bare løp å kjøp Glad
Loggført

Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« Svar #2 på: februar 27, 2009, 16:13:36 pm »

hadde et par fra 73 til 75, men de var så j... rustne:)
hvordan er det med deler til ei fra 66 kontra en fra 75 kanskje???

jeg tenker da mest på motordeler men også noe karroseri (kanaler skjermer)  Jeg trenger det ikke nå, men jeg tenker fremover:)
Loggført
Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« Svar #3 på: februar 27, 2009, 16:41:20 pm »

også lurte jeg på om det er sikkerhetsseler i det hele tatt i en slik bil?  Det er vel ikke trepunktsseler iallefall:)
Loggført
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: februar 27, 2009, 16:50:40 pm »

også lurte jeg på om det er sikkerhetsseler i det hele tatt i en slik bil?  Det er vel ikke trepunktsseler iallefall:)
Det er ikke trepunktsseler i en 66. Jeg løste det ved å lage egne fester nederst i b-stolpen.

Deler er ikke noe problem. Du må vel helt tilbake til 50-tallsbobler før deler kan bli et problem. Det er hvert fall min erfaring  Glad Unneberg og HotShop har det aller meste. Hvis ikke de har det man ser etter, finner man det helt sikkert her på forumet.

Ellers ville jeg sett på denne tråden, så man får en grei oversikt over de vanligste rustfellene på bobler.
Loggført

(o\ ! /o)

Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« Svar #5 på: februar 27, 2009, 17:17:43 pm »

Kan du skrive noe mere om hvordan du løste det med beltet?  Er det ikke noen form for belter i det hele tatt?
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #6 på: februar 27, 2009, 17:26:40 pm »

Kan du skrive noe mere om hvordan du løste det med beltet?  Er det ikke noen form for belter i det hele tatt?

I en 66 er det fester for et topunktsbelte på skrå over brystet. Ved å bore et hull i gulvet og bruke en stor skive under, kan man montere trepunktsbelter. En ganske enkel jobb
Loggført
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: februar 27, 2009, 17:30:01 pm »

Jeg fulgte denne guiden her:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,5747.0.html
Loggført

(o\ ! /o)

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!