mai 02, 2024, 12:23:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tips til billige veivslipere på: august 27, 2011, 19:25:45 pm
Jeg vil også anbefalt Reierstad som er 65 år og har lang og mye erfaring med luftkjølt VW. Han kan være litt "fåmælt" på telefon, men la ikke dette være det avgjørende. Du kommer til å bli positivt overrasket dersom du setter bort arbeid til ham.
2  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 54 Oval selges på: august 13, 2011, 20:37:20 pm
Gratulerer med salget. Da flytter bilen til et forhåpentligvis godt hjem nord for Jessheim.
3  Forum / Problemløseren / Adskille sylindere og topp på: oktober 05, 2010, 19:59:04 pm
I forbindelse med at jeg pusser opp en motor har jeg tatt av sylindere og topper. Jeg har tidligere aldri hatt problemer med å skille topp og sylindere, men det har jeg nå. Har lagt dette i diesel, men etter 14 dager virker det som det fortsatt sitter like godt. Jeg har ikke turt å slå ordenlig til med slegge, men forsøkt "litt". Har også forsøkt en tvinge ved å presse sylinderne mot hverandre.
Dette må det jo være flere som har hatt problemer med, forslag?
4  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hovedsiden til Vwnorge (Til Moderator) på: september 28, 2010, 11:01:21 am
Takk til RuneK og Rikard som på en fortreffelig måte har bidratt til at flere enn meg omsider har fått overført noen penger til driften av forumet! Kanskje burde vi noen og enhver stille oss spørsmålet "er det meg eller alle andre som tar feil" når en ser reaksjonene disse spørsmålene har ført med seg....

Jeg velger derfor å tro at mistenkeliggjøringen av de som driver forumet er ren ironi.
5  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: karmann på: september 27, 2010, 20:31:40 pm
Du har vel sett igjennom det som ligger under "biler selges", men denne behøver du ikke å gjøre noe med. Så vidt jeg vet er den ikke parkert for vinteren og premier og omtale i blader underbygger vel også at dette er en "strøken bil".

Evnt bytte av dekk/felg, motor eller fjerning av skivebremsene rundt om er jo bare en formiddagsjobb dersom du ønsker en fullt ut originalbil. Lykke til!


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26723.0.html
6  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Brannpumpemotor kjøpes! på: september 27, 2010, 20:00:06 pm
sjekk annonse: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24241864
Kanskje er det timeteller på pumpen som kan gi indikasjon på driftstid.
7  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Seter, 1952-1958 på: september 26, 2010, 09:29:51 am
Ønsker å kjøpe originale seter til boble 1956, både fram og baksete (gjerne også dørtrekk). Det er ikke så farlig i hvilken stand stolene befinner seg i da de må trekkes om.
8  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Strøken 1960 karmann ghia til salgs på: august 16, 2010, 21:44:38 pm
Skal du til Gardermoen både lørdag og søndag?
9  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Strøken 1960 karmann ghia til salgs på: august 10, 2010, 20:45:47 pm
Kommer du til STCC slik at vi får sett bilen?
10  Forum / Snikk-snakk / Sv: Morgennøtt for de våkne!! på: februar 10, 2008, 08:49:18 am
Far og sønn er vel ikke det i forhold til hverandre
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva man kan få inn i vognkortet. på: januar 18, 2008, 21:46:04 pm
Jeg ble til stadighet stoppet BTS med min Cal-looker på 90-tallet. Til slutt ble jeg så lei dette at jeg så meg nødt for å få blant annet Puma-forstillinga godkjent. Det BTS krevde (Lillestrøm) var at det var merkeverkstedet som skulle godkjenne de tekniske endringene. Når dette var gjort, og jeg hadde med meg denne dokumentasjonen til BTS, tok de en enkel kontroll for å se at dette stemte. Jeg måtte inn til merkeverstedet flere ganger før bilen ble godkjent senket. Det sto fire voksne menn og "husket" på bilen samtidig med at en person kontrollerte at hjul ikke subbet i karosseri og at støtputer ikke slo ned i. Bilen har aldri vært så høy, før eller siden, som da den ble godkjent som "senket". Dette spilte ingen rolle for meg da det ble protokollert i vognkortet at bilen var godkjent senket med Puma. Det ble ikke krevd at låsing måtte sveises fast. Det var heller ikke et krav om at det skulle stå i vognkortet hvor mye den var senket - bare at den var godkjent senket.

Jeg fikk også godkjent skivebremser foran (1959 mod med originale tromler). Jeg sveiset på et rammehode fra en bil med originale skivebremser. På merkeverstedet var det ikke spørsmål om hvordan dette var gjort. Når det satt originale bremseskiver foran fikk jeg godkjent 1600 ccm med tillegg av noen HK ekstra.
12  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?... på: desember 31, 2007, 17:23:41 pm
Denne mintgrønne ble bygget av Øyvind Støre Olsen fra Frogner i Sørum. Bilen var en av de første rene show-bilene som ofte ble kjørt til treff på henger, for så å bli kjørt av egen maskin den siste kilometeren. Øyvind driver i dag SOS Biloppretting på Kløfta og har maaange flotte biler på samvittigheten. Har etterhvert mange veldig spesielle og sjeldne biler på samvittigheten, særlig MB. Jeg tror bilen ble byttet bort i ca 1989 - 1990. Jeg har ikke sett den siden...
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!