november 10, 2024, 21:37:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 650418 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #90 på: mai 15, 2010, 20:43:43 pm »

kjøp såkalt lastebillakk, du får 3,5 liter med herder og tynner for under en tusing Glad
velger du hvitt så har du iallefall valgt en tilgivende farge som "skjuler" masse skavanker..
Glad
Hvem selger lastebillakk? Og det var den fordelen med hvitt jeg tenkte på ja..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #91 på: mai 15, 2010, 22:29:18 pm »

santec.. multilakk... Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #92 på: mai 16, 2010, 16:49:40 pm »

De kjenner jeg. Pleide å kjøpe maling avrundet til hele paller tidligere. (400 liter) Da kan jeg henvende meg der. Takk.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #93 på: mai 22, 2010, 22:36:23 pm »

har vert stille her nå? fått gjort noe mer kult?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #94 på: mai 27, 2010, 23:13:52 pm »

Liker ikke sånne kabler:

* ledning.jpg (84.75 KB. 800x535 - vist 531 ganger.)


Så da legger jeg på krympestrømme UTEN lim. (Blir stiv hvis du velger lim)

* ledning2.jpg (94.71 KB. 800x535 - vist 521 ganger.)


Formula Vee fikk en sårt tiltrengt ventiljustering før Bug Out. (Kan ikke glemme dama selv om du roter med kjæresten)

* ventiljustering.jpg (126.22 KB. 800x535 - vist 566 ganger.)


Fjærbeina/støtdempertårnene var en merkelig kombinasjon.. øvdre del 1302 og nedre del 1303.. Og for å få det til, snakker vi bytte av armen nede, spindelen, stag og styrekuler... Skulle tro det var en 1303 bunnplate med 1302 karroseri.. Og de var forresten rusta fast, så det gikk en hel arbeidsdag i demontering.

* fjaerbein.jpg (95.95 KB. 800x535 - vist 497 ganger.)


Det manglet flere deler til bakhjulsopphenget, og mange av de som var der var ødelagte. Har fått nye gummi bushings ytre/indre og fancy crome deksel.
Får ikke montert dette før motoren står i, bilen blir for lett bak til å løfte fjørplata opp i riktig vinkel.

* shinybits.jpg (95.75 KB. 800x535 - vist 561 ganger.)


Var hos en klubbkompis og hentet fire glassfiberskjermer, breddet innvendig til ca 180mm.
Han sa jeg hadde med feil bil til å frakte dem med, men det var god plass de 55km hjem.

* stabling.jpg (80.19 KB. 800x535 - vist 568 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #95 på: mai 27, 2010, 23:27:59 pm »

Og så skulle jeg prøve glassfiberskjermene.
De bak var det grei passform på, (Har bestilt komplette smoked elefantføtter) mens de fremme må være til en annen bil. De så ut som en blanding av boble skjerm og baja. rundt 10cm for korte fremme, og fulgte ikke fasongen rundt bilen i det hele tatt. Til og med festehullene for skjermskruer bommet med rundt 10cm. men ingen katastrofe. Det var bakskjermer jeg trengte mest, men siden jeg ikke skulle bruke de gamle glassfiberfremskjermene opprinnelig, har jeg ikke behandelt dem fint. Blir litt ekstra glassfiber og sparkel  Blunker
Sånn så det ut bak før jeg tilpasset dem:

* markup.jpg (113.96 KB. 800x535 - vist 571 ganger.)


Og endelig fikk jeg skjermer, stigbrett og bakskjermer som kan brukes sammen:

* markup2.jpg (123.31 KB. 800x535 - vist 568 ganger.)


Bakplata gjorde bakdelen av bilen utrolig stiv når jeg festet den slik:
(Skal klemme den mellom bakskjermene i tillegg)

* bakplate.jpg (112.67 KB. 800x535 - vist 553 ganger.)

Turbospoiler viste seg å være en for stor utfordring for meg å lage hengsler til.
Lurte lenge på hvordan løse dette, da jeg er usikker på om det faktisk blir downforce eller om det bare er til pynt. Tok ikke sjansen på at luka skulle blåse av, og har laget noen gode fester i 316L:

* baklukefeste.jpg (84.84 KB. 800x535 - vist 593 ganger.)


* baklukefeste1.jpg (87.43 KB. 800x535 - vist 544 ganger.)


* baklukefeste2.jpg (110.62 KB. 800x535 - vist 551 ganger.)

« Siste redigering: mai 27, 2010, 23:39:19 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #96 på: mai 27, 2010, 23:38:18 pm »

Kjøpte en 1302 donormotor/bil med ekstra motor. En AS blokk og en AD. begge 1600DP.
Alle ledninger var stokket om, så jeg fikk lært meg det grunnleggende i tenning, rekkefølge, solex, kaldstartventil, elektisk spjeld, stifter og åpning, coil.
Det første jeg gjorde var å sjekke oljen, sveive den rundt for hånd, veldig lite endeslark forresten. Lagde oljetrykkslampe.
Etter mye triksing i to dager, fikk jeg fyr på den i dag. Hadde problemer med å få den til å skikkelig på tomgang, men fikk tak i en liten slange til å sette mellom gasser og vakumklokke, da gikk den på tomgang og. Skal sette på gradert reimhjul jeg har liggende, for jeg kan ikke stille gradene på tenningslampa mi.
Så nå blir det oljeskift og prøvemontering av turbosettet som kommer til å skje parallelt med karrosseriet.

* motortest.jpg (147.53 KB. 800x535 - vist 570 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #97 på: mai 27, 2010, 23:44:25 pm »

har vert stille her nå? fått gjort noe mer kult?
Stakk innom en fyr som holdt på med to 60talls volvo som han bygger om til pickup, denne uka.
Der sto den gamle turboroadsteren din. Så han hadde tatt ut motoren nå, vet ikke hvorfor.
Så forresten bra ut i lakken, lakket du denne sjøl?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Koldal
Juniormedlem
**
Innlegg: 72
Bosted: Egersund


T-1 Splitt og Donald Bobla


Vis profil
« Svar #98 på: mai 28, 2010, 10:48:39 am »

Hei Jan Olav

Jeg har stående en 64mod delebil om du skulle være inntrisert i dørene, vis du vil ha litt bredere kant som de snakker om på tråden her:)

MVH Ruben Osteaktig
« Siste redigering: mai 28, 2010, 11:23:57 am av Koldal » Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #99 på: mai 28, 2010, 11:13:28 am »

har vert stille her nå? fått gjort noe mer kult?
Stakk innom en fyr som holdt på med to 60talls volvo som han bygger om til pickup, denne uka.
Der sto den gamle turboroadsteren din. Så han hadde tatt ut motoren nå, vet ikke hvorfor.
Så forresten bra ut i lakken, lakket du denne sjøl?

ja laket den selv hjemme i garasjen  Kult
motoren står i den gammle buggy min. så han karen kjøpte den uten turbo motor av meg. bare med en halv veis 1600.
den motor sopm sto i den går som en kule enda og lader 1 bar.  Rekker tunge
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #100 på: mai 28, 2010, 14:52:00 pm »

Hei Jan Olav

Jeg har stående en 64mod delebil om du skulle være inntrisert i dørene, vis du vil ha litt bredere kant som de snakker om på tråden her:)

MVH Ruben Osteaktig
Hei Ruben. Du skulle tatt med deg den "switteren" din og blitt med meg til Bergen i morgen tidlig! Jeg ringer deg i dag.
Og linjene på kitet passer greit nok, elles takk. Dørene er jo spesielle og med nedkapping og forsterkning.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #101 på: mai 28, 2010, 14:54:30 pm »

har vert stille her nå? fått gjort noe mer kult?
Stakk innom en fyr som holdt på med to 60talls volvo som han bygger om til pickup, denne uka.
Der sto den gamle turboroadsteren din. Så han hadde tatt ut motoren nå, vet ikke hvorfor.
Så forresten bra ut i lakken, lakket du denne sjøl?

ja laket den selv hjemme i garasjen  Kult
motoren står i den gammle buggy min. så han karen kjøpte den uten turbo motor av meg. bare med en halv veis 1600.
den motor sopm sto i den går som en kule enda og lader 1 bar.  Rekker tunge
Det er utrolig kjekt å se at andre ka lakkre i garasjen, og bygge turbomotor, samt at begge deler virker uten å være hverken proff lakkerer eller motorbygger. Kan du klare det, kan du ta deg et fast tak i ræva på at jeg og kan  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #102 på: mai 28, 2010, 14:59:38 pm »

Får ikke montert dette før motoren står i, bilen blir for lett bak til å løfte fjørplata opp i riktig vinkel.
[ Vedlegg ]

Trikset er en kjetting fra jekk chassis og opp i bilen. Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #103 på: mai 28, 2010, 15:07:45 pm »

har vert stille her nå? fått gjort noe mer kult?
Stakk innom en fyr som holdt på med to 60talls volvo som han bygger om til pickup, denne uka.
Der sto den gamle turboroadsteren din. Så han hadde tatt ut motoren nå, vet ikke hvorfor.
Så forresten bra ut i lakken, lakket du denne sjøl?

ja laket den selv hjemme i garasjen  Kult
motoren står i den gammle buggy min. så han karen kjøpte den uten turbo motor av meg. bare med en halv veis 1600.
den motor sopm sto i den går som en kule enda og lader 1 bar.  Rekker tunge
Det er utrolig kjekt å se at andre ka lakkre i garasjen, og bygge turbomotor, samt at begge deler virker uten å være hverken proff lakkerer eller motorbygger. Kan du klare det, kan du ta deg et fast tak i ræva på at jeg og kan  Gliser

stemmer det er lang fra proff....
men jobber som bilmekaniker daglig og gjør mykje av det samme der.  så må vel si meg fag kyndig i hverfall. mitt motto er når det gjelder hobby bilene mine.. mest hk for minst penger:)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #104 på: mai 28, 2010, 15:18:12 pm »

aahh.. der trødde jeg i salaten. Visste ikke du var mekaniker. Jeg har mesterbrev som snekker, og har høyere utdannelse i ledelse.
Så jeg er best til å peke.  Tvilende Men moro å få til ting allikevel.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #105 på: mai 31, 2010, 11:53:23 am »

Får ikke montert dette før motoren står i, bilen blir for lett bak til å løfte fjørplata opp i riktig vinkel.
[ Vedlegg ]

Trikset er en kjetting fra jekk chassis og opp i bilen. Glad
Den var grei. Jeg sveiser et par ubolter på jekken. Takk.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #106 på: juni 02, 2010, 00:06:30 am »

I dag har jeg skiftet (nytt) begge hjullagersett fremme, skiver, kalippere, alle rør og slanger samt T-stykkene, hovedbremsesylinder, alle klips.
Kjøpte "bøye-bremserør-tang" på Biltema, ble veldig kreativt da alle rør var litt lange  Gliser (Noen ekstra knekker for å korte inn lengden.)
Deilig å ha alt nytt av bremser. Skal male huset de neste tre dagene, og ta bremsene bak og torsjonsfjæring i helgen.
Har tenkt på farge og maling.. Jeg har jo nesten ny kalesje som er blå, etter at bilen er lakkert hvit, skal jeg vurdere å legge to Viper striper i folie over hele bilen, i samme blåfarge som kalesjen.
Og jeg kjøpte 7x15 revolutionfelger i dag, med nye 195 dekk. De har svart senter og alu dyp kant. Tror det passer til hvit og svart turboroadster.
Rakk også å ta av eksosen på motoren og planlegge litt rundt turbosettet. Tidligere i dag var jeg hos den lokale huggern for hente wbx tenning jeg hadde funnet, men nå var den borte. Har sendt PM til Skrotnissen, så får vi se.
Jimmy i klubben vår kom med et godt forslag for å trekke ned tenninga. wbx har vist to innganger på klokka, så han foreslo å sette trykk på motsatt side i stedet for vakum på normal side.. Virker fornuftig så langt. Noen som har tenkt på det?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #107 på: juni 02, 2010, 00:29:43 am »


Jimmy i klubben vår kom med et godt forslag for å trekke ned tenninga. wbx har vist to innganger på klokka, så han foreslo å sette trykk på motsatt side i stedet for vakum på normal side.. Virker fornuftig så langt. Noen som har tenkt på det?

du bruker bare den vanlige siden på klokka (den som går til vakumuttaket på spjeldhus) og lar den andre stå åpen i "fri luft"
da vil den dra ned tenning under ladetrykk OG dra opp tenning på cruise/lav belastning
den drar ned tanningen ganske mye ca 10-12 grader og trenger ikke mye ladetrykk for att den drar ned.
evt lage en begrensnig på utslaget eller kjøre mer fortennnig på grunnjusteringen
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #108 på: juni 03, 2010, 07:43:06 am »

Da kan jeg bruke vakumuttaket på original innsugningsmanifold til å styre wastegate, for der blir det trykk nå, og ta vakum til fordeler mellom forgasser og turbo? Hva gjør jeg med popoff ventilen?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #109 på: juni 03, 2010, 07:56:22 am »

Under påskudd av at veggen trengte èn dag ekstra med tørkevær før vi maler, fikk jeg noen timer på verkstedet.
Lagde cheapo block off av 6mm S690 QL plate.
Brukte 45,000mm mellom hullene, men pinneboltene sto med avstand 44,650 så jeg måtte frese ene hullet ovalt.

* blockoff.jpg (103.23 KB. 800x600 - vist 541 ganger.)


Her har jeg kost meg med Biltemas bremserørbøyetang  Gliser

* bremseror1.jpg (91.49 KB. 800x600 - vist 536 ganger.)


Litt skarp vinkel på bremseslangen, får sette på en lengre om jeg skulle få hjulløft senere.. (Fjærene står maks ute)

* bremseror2.jpg (75.78 KB. 800x600 - vist 549 ganger.)


Slik gjorde jeg med de avknekte eksosboltene:

* rustbolt1.jpg (85.22 KB. 800x600 - vist 527 ganger.)


* rustbolt2.jpg (101.58 KB. 800x600 - vist 517 ganger.)


* rustbolt3.jpg (97.22 KB. 800x600 - vist 491 ganger.)


* rustbolt4.jpg (114.04 KB. 800x600 - vist 478 ganger.)


* rustbolt5.jpg (118.45 KB. 800x600 - vist 486 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #110 på: juni 03, 2010, 08:06:24 am »

Og lagde ny pinnebolter av 10.9 kvalitet. Måtte gjenge opp alle hullene.

* rustbolt6.jpg (94.77 KB. 800x600 - vist 487 ganger.)


Og sånn ser turbosettet ut:

* turbo1.jpg (73.55 KB. 800x600 - vist 566 ganger.)


Vel stor turbo for 1584cc..

* turbo2.jpg (114.59 KB. 800x600 - vist 625 ganger.)


Wastegate ser også voksen ut..

* turbo3.jpg (97.69 KB. 800x600 - vist 569 ganger.)



Må bytte oljepåfyllingsrør, da dette kommer i veien for downpipen. Har bestilt med lufting.

* turbo4.jpg (138.52 KB. 800x600 - vist 564 ganger.)


Denne blien ble om mulig enda mer skremmende...

* turbo5.jpg (127.95 KB. 800x600 - vist 613 ganger.)



Og så fikk jeg lagd motordeksel til å legge over på natta.

* motordeksel.jpg (100.53 KB. 800x600 - vist 594 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #111 på: juni 15, 2010, 23:42:43 pm »

Når bilen kom, var den blitt kjørt uten deksel for fjørplata, og boltene var løst montert så bilen var "kjørbar".
Tok opp alt, skiftet alle gummiforinger og fikk tak i nytt deksel(krom). Brukte syrefast unbrako M10x25mm på deksler, og M12x30mm kvalitet 10.9 Unbrako for å feste fjørplata til svingarmen bak. Sjekket de røde Koni støtdemperne, de kjentes bra ut så de får være med en stund til.
Senket bak også, siden jeg har skaffet TUV papirer på dette. Slapp ned ett hakk på de indre, bør matche Karscher 060 fjærene som står på hybrid 1302/03 fjærbeina fremme. (50-70mm)

NB! Da jeg hadde torsjonsstavene ute for kontroll, hadde jeg ingen referanser for å finne riktig hakk. Fant ingenting på forum heller, men jeg leste i Haynes mange ganger før jeg forsto sammenhengen:
Målte vinkelen på karroseriet, det var 6 grader "ned til venstre". Da visste jeg at fjørplata måtte være 14 grader "ned til høyre" for at det skulle bli 20 grader. Etter å ha eksperimentert med inner og yttersplines til dette stemte, dro jeg ut staven fra indre splines og løftet fjørplata ett hakk opp.
Så nå tror jeg at bilen skal være senket rundt 60mm, det finner jeg først ut når jeg har fått på hjul, motor og slipper den ned på bakken...  Øyerulling


* senk1.jpg (105.49 KB, 800x535 - vist 476 ganger.)

* senk2.jpg (80.03 KB, 800x535 - vist 464 ganger.)

* senk3.jpg (85.32 KB, 800x535 - vist 436 ganger.)

* senk4.jpg (90.99 KB, 800x535 - vist 476 ganger.)

* senk5.jpg (96.49 KB, 800x535 - vist 479 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #112 på: juni 15, 2010, 23:51:51 pm »

Turbosettet jeg har, kommer jeg ikke til å bruke på 1600 motoren. (Passer bedre på FV med 1915...)
Har i stedet bestilt splitter nytt sett fra Turbokongen i Stavanger, Garret T25 med intern wastegate, flenser, oljerør og downpipe. Skal kikke på dette nå til helgen, for å bli enige om plassering av brakett for wastegate, innganger og utganger på kompressor, turbin og olje inntak/retur. Han setter også på spesielle oljetetninger så jeg kan bruke det som sugeturbo også om jeg vil.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #113 på: juni 27, 2010, 08:50:40 am »

Skulle bare skifte returfjæra på clutcharmen i går.
Men likte ikke tilstand på kassen.
Var og hentet en kasse kjørt maks 40000 1998 fra en trike med irs. Tok ut den gamle kassen, men så at nesekonen var forskjellig. Skal bytte i dag og montere sammen med nye motorfester.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #114 på: juni 27, 2010, 12:41:03 pm »

Da er vist framgang på turbin'steren din ja!!

turbo i Formulaen hadde vert gromt, solenge solenge vippearmane klarar å halda fylge Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #115 på: juni 27, 2010, 22:29:15 pm »

Da er vist framgang på turbin'steren din ja!!

turbo i Formulaen hadde vert gromt, solenge solenge vippearmane klarar å halda fylge Gliser
he he.. ja, morsomt å lese på tråden din at du hadde problemer med ventilene 17. juni, jeg fikk problemer med mine 18. juni, og begge to reparerer min 19. juni  Gliser

Lurte meg ut i garasjen i 3 timer i dag.. Fikk montert den nye girkassen, måtte skifte alle M8 boltene i drivknutene, (16stk) de hadde fått en overbelastning en gang i tiden, et par med sprekker og et par skjeve..fikk tak i 10.9 kvalitet, da de ikke får mindre belastning av meg  Øyerulling ...
Overhalte skiftegaffel, nye glideforinger, ny styring, utløserlager og smurte opp clucthwire samt hadde ny grease i drivknuter.
Fikk og lagd fester til oljekjøler, og montert ved siden av girkassen. Suger luft på toppen og blåser ut nede. Prøvde å vinkle så jeg får litt hjelp av fartsvinden til å få luft gjennom, men har montert på vifte som blir termostatstyrt.


* nesekon.jpg (108.68 KB, 800x535 - vist 493 ganger.)

* utloserlager.jpg (80.36 KB, 800x535 - vist 459 ganger.)

* oljekjoler-1.jpg (75.15 KB, 800x535 - vist 451 ganger.)

* oljekjoler-2.jpg (95.2 KB, 800x535 - vist 462 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #116 på: juli 03, 2010, 19:39:17 pm »

Da har "vi jukset litt" lurte meg til å få sveiserne mine til å jobbe litt privat.. Har lagd en halvbur i 44mm 304L kvalitet, sveiset sammen med TIG og full gjennomsmelting. Brukte 12mm plater i bunn, bruker 10mm under gulvet. Alt i rustfritt. Har sjekket at klaring til hjelm er grei, har og sveiset rør til feste av firepunktsbeltet.
Så fant jeg et kassert stativ i søppelkontaineren som jeg kappet ned og lagde motorbukk av. Monterte girkasse med starter, kjøpte batteri, tank og instrumentpanel fra Biltema. Skal kople opp alt senere, nå må jeg bare sette på flest mulig deler på motoren, siden den skal til Turbokongen (Johannes Austbø) i Stavanger på mandag kveld for å få tilpasset turbo, flenser og slanger. Da kan jeg kombinere det med medlemsmøtet i SRVWK.


* bur1.jpg (112.68 KB, 800x535 - vist 447 ganger.)

* bur2.jpg (108.47 KB, 800x535 - vist 484 ganger.)

* bur3.jpg (131.78 KB, 800x535 - vist 465 ganger.)

* motorbukk1.jpg (119.18 KB, 800x535 - vist 455 ganger.)

* motorbukk2.jpg (112.23 KB, 800x535 - vist 453 ganger.)

* motorbukk3.jpg (112.67 KB, 800x535 - vist 474 ganger.)

* motorbukk4.jpg (109.95 KB, 800x535 - vist 460 ganger.)

* motorbukk5.jpg (122.74 KB, 800x535 - vist 553 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #117 på: juli 03, 2010, 20:13:31 pm »

Detta ser bra ut! Kjekt å ha bur, spesielt for deg som ikkje bremsar før svingane Gliser

Var flott verkstaden din og! Jobbar sjøl på mek.verk. og har ogso nylig tigga 960 krokar i nokon røyr. 304kvalitet da og.. Greitt å sveisa på ivertfall
Og den motorbokken din var jo so flott eg nesten må piratkopiera den Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #118 på: juli 04, 2010, 00:45:13 am »

Takker for det. Syntes jeg var god som lagde motorbukken på to timer, måtte tilpasse litt for å få plass til de to nederste mutrene til motoren.
Blir mye kjekkere å skru nå, høyden er tilpasset en fiskestol jeg har  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #119 på: juli 04, 2010, 11:17:53 am »

Takker for det. Syntes jeg var god som lagde motorbukken på to timer, måtte tilpasse litt for å få plass til de to nederste mutrene til motoren.
Blir mye kjekkere å skru nå, høyden er tilpasset en fiskestol jeg har  Blunker

hadde heller gått for denne stolen, så slipper du og reise deg når du trenger å hente ting  Gliser


* sjefstol.jpg (40.51 KB. 322x288 - vist 446 ganger.)

Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!