mai 09, 2024, 01:05:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skal vi erstatte klubbene i norge med en ny VW Norge club  (Lest 5582 ganger)
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #30 på: februar 03, 2010, 15:33:54 pm »

Sats på Veteran VW Klubben med over 900 medlemmer.
Klubben er stadig i forandring, men selvfølgelig "luften er for alle" dvs. luftavkjølte VW. Her er det entusiaster i alle aldre, og jeg har observert både senking og alu.felger uten at jeg har tatt skade av det. Det er mange med fantastiske kunnskaper når det gjelder reparasjoner og deler. Vi har vel mere felles enn motsetninger???
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #31 på: februar 03, 2010, 20:38:22 pm »

Medlemskap i nasjonal (Veteran VW Klubben) og lokal klubb (TVWK) har for meg vært svært viktig,
Støtter den nasjonale klubben for at vi nettopp skal kunne få en nasjonal klubb, en som kanskje kan veie litt mer en den gjør idag, og gi medlemmene enda flere fordeler utover god forsikring og utmerket medlemsblad.


TVWK for at jeg er rimelig fersk i VW gamet, regelmessige klubbmøter, arig gjeng, Trøndertreff og mye anna artig!

Det at vi har forskjellige fraksjoner og ekstemister i VW-miljøet er vel ikke til å unngå,
men i bunn og grunn så handler det å få dette gamle tyske blekket på vegen.
Om det er med slicks og en rakett i rompa, eller lettere asmatisk orginal, så synes jeg at man skal være storsinnet nok til å se potensialet i de andre farksjonenes leire/biler.

Hvis man skal være med i en klubb bare for fordelene så kan man like godt melde seg inn i Audi/VW klubben og dille med bobla si til de blir dradd med over til "the dark side" og kankje kjøper seg en sliten Audi A4 eller noe slikt.

Jeg synes at de som er seriøse med sin LUFTKJØLTE hobby skal melde seg inn i den Nasjonale Veteran VW Klubben (http://www.vvwklubb.no/) og ta aktivt del der hvis man ønsker å utvide hva klubben fokuserer på, den lokale for å lære/lære av de andre i nærmiljøet, men vet aldri hvem man kan hjelpe /trenger help av.

Og hvis man er skikkelig galen, bli med i de nasjonale/internasjonale spesial klubbene.

Pengene søler man bort likevel....

.LP


Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #32 på: februar 05, 2010, 17:57:14 pm »

Dersom denne tråden blir lest av noen av styremedlemmene i vvwklubben så hadde det sikkert vært greit å høre fra den kanten hva klubben med nærmere 1000 medlemmer (korriger meg hvis jeg tar feil). Lokal aktivitet er en styrke og en nødvendighet for en landsdekkende klubb. Hva mener egentlig vvwklubben om ombyggde bile f. eks.?
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #33 på: februar 05, 2010, 19:29:52 pm »

Hvis vi alle skal melde oss inn i en regional klubb må det tillates ombygde biler. Tross alt en del som driver med slikt.
Loggført

1961 T1 - Custom
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #34 på: februar 05, 2010, 20:09:16 pm »

Jeg undres på hvem som tror de bestemmer om klubber skal bli regionale/nedlegges og hvilken kultur det skal være i de forskjellige veteranbil klubbene. Hvor er mandatet? Det blir vel å blande seg inn i andres saker tror jeg.

Klubber er selvstendige foreninger hvor styre formål og vedtekter er valgt på et demokratisk lovlig vis av medlemmene i organisasjonen. Formål og vedtekter er vanligvis lett tilgjengelig for de som gidder å spørre om det.

Jeg står i flere klubber og er et fornøyd vanlig medlem i Veteran VW Klubben hvor de tilitsvalgte på fritid gjør en god jobb for medlemmene synes jeg.
Medlemskap er valgt på grunn av miljø og formål. Har jeg noe på hjertet så er det bare å møte opp i felles skapet, bidra med noe positivt og spille på lag.

Det var litt snikk snakk fra denne kanten.


* Sven Ole.jpg (27.17 KB, 500x170 - vist 103 ganger.)
« Siste redigering: februar 05, 2010, 20:29:12 pm av svenole » Loggført
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #35 på: februar 05, 2010, 21:50:58 pm »

Jeg er enig med svenole i at samarbeide eller i ytterste konsekvens sammenslåing er forhold som kun den enkelte klubb kan ta stilling til. Samtidig er det vel i denne typen organisasjon som i andre slik at kjøttvekta teller. Hvis vi på en eller annen måte kan stå sammen så ville det nok være bra for den hobbyen som vi bruker mange penger på.
« Siste redigering: februar 06, 2010, 15:33:10 pm av hovdingen » Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Tommy og tiger
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: nes i akershus


Nesligan


Vis profil
« Svar #36 på: februar 05, 2010, 22:00:59 pm »

jeg har meldt meg inn i veteran vw klubb i dag Gliser
Loggført

1964 "boble" tiger
tlf95821473
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #37 på: februar 05, 2010, 22:37:41 pm »

Dersom denne tråden blir lest av noen av styremedlemmene i vvwklubben så hadde det sikkert vært greit å høre fra den kanten hva klubben med nærmere 1000 medlemmer (korriger meg hvis jeg tar feil). Lokal aktivitet er en styrke og en nødvendighet for en landsdekkende klubb. Hva mener egentlig vvwklubben om ombyggde bile f. eks.?

VVwklubben, det er oss som er medlemmer. Så hva klubben mener, bestemmes av deg og meg. Flere av de i styre og stell har, eller har hatt modifiserte biler. Egentlig en gjeng med vanlige entusiaster, selv om mange etterhvert finner ut at det som er originalt, slett ikke er så dumt, bestandig. Er ikke styremedlem (men var vara for 12-15 år siden, og hadde medlemsregisteret).
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!