mai 16, 2024, 09:31:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: LMK Forsikring?  (Lest 2794 ganger)
JanneT2
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Sørum



Vis profil WWW
« på: oktober 09, 2013, 13:30:05 pm »

Ringde en man till mig idag och frågade om försäkringar osv..
Fick tillbudet på mail och det var från WaterCircles och inte LMK?
Någon som har kännskap till dem?
Loggført


// Janne
T2 Bay -77 Automat med 2 skjuvdörrar
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,46321.0.html
Tlf: 959 32 697
|o```o|
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 09, 2013, 14:06:59 pm »

LMK forsikring er et produkt som Water Circle har. Dvs samme selskap.....
Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 09, 2013, 19:35:58 pm »

Og de er VELDIG pågående på telefon!!!!!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
JanneT2
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Sørum



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 09, 2013, 22:51:55 pm »

Og de er VELDIG pågående på telefon!!!!!

Ja..Jävligt irriterande.

Har inte hört om de förr, är det en bra produkt eller hand off?
Loggført


// Janne
T2 Bay -77 Automat med 2 skjuvdörrar
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,46321.0.html
Tlf: 959 32 697
|o```o|
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 09, 2013, 22:57:19 pm »

Og de er VELDIG pågående på telefon!!!!!

Ja..Jävligt irriterande.

Har inte hört om de förr, är det en bra produkt eller hand off?

Billigere og bedre forsikring skal du lete lenge etter..
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 09, 2013, 22:59:16 pm »

De er vel så vidt meg bekjent veldig glad i helt originale biler. Jeg spurte hvordan det var når min bil var litt ombygd og da ble prisen der jeg har forsikret bilen min i dag ganske lik som det LMK kunne tilby
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 09, 2013, 23:01:39 pm »

Og jeg har nå fri kjørelengde, full kasko, full dekning ved brann eller tyveri og verdien på bilen er satt til 50k. Dette koster ca 850,- pr år.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 09, 2013, 23:08:36 pm »

Og jeg har nå fri kjørelengde, full kasko, full dekning ved brann eller tyveri og verdien på bilen er satt til 50k. Dette koster ca 850,- pr år.

I hvilket forsikringsselskap?
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
JanneT2
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Sørum



Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 10, 2013, 00:38:13 am »

Og de er VELDIG pågående på telefon!!!!!

Ja..Jävligt irriterande.

Har inte hört om de förr, är det en bra produkt eller hand off?

Billigere og bedre forsikring skal du lete lenge etter..

För att jag skulle få en billigare försäkring än vad jag har idag i IF så ville han att jag skulle bli totalkunde.
Loggført


// Janne
T2 Bay -77 Automat med 2 skjuvdörrar
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,46321.0.html
Tlf: 959 32 697
|o```o|
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 10, 2013, 05:22:56 am »

Og jeg har nå fri kjørelengde, full kasko, full dekning ved brann eller tyveri og verdien på bilen er satt til 50k. Dette koster ca 850,- pr år.

I hvilket forsikringsselskap?


Hadde en slik avtale først i Vesta. Så flyttet vi hus, bil og hele suppa over til sparebank 1. De hadde ikke lyst til å forsikre bobla, men etter å forhandlet litt endte vi opp med en identisk avtale der.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 10, 2013, 06:34:53 am »

LMK har vært pågående på tlf i det siste ja!
Når jeg sa jeg hadde 10 veteranbiler forsikret i IF gjennom AMCAR innrømmet han at deres priser klarte de ikke å slå.
Betaler vel rundt 150kr i året på de bilene som bare har ansvar, ca 500 for de med full kasko (taksert, ikke listepris).
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 10, 2013, 08:24:45 am »

LMK forsikring er et produkt som Water Circle har. Dvs samme selskap.....

LMK forsikring er noe LMK har! Og de bruker for tiden Watercircles som selskap (tidligere har de brukt IF, Tennant). Og Bablefish har rett i at LMK ikke "er så glad i" ombygging. Noe som er teit, for det er jo ikke vanskeligere å takstere det enn en original. Hvis du har en takstmann som har greie på det han driver med.

Alle LMK-klubber har sine folk som foretar en tilstandsrapport (ned til siste bolt) og vurderer i hvilken forfatning dodningen er. Skulle det skje noe med bilen, som gjør at den ikke blir reparert, blir rapporten og alle bildene brukt til å sette erstatningsprisen.
Grunnen til at det er billig er at det nesten aldri skjer noe med veteranbiler, og det vet selskapene (etter at LMK har fortalt dem det). Hadde en Healey med fullkasko og stipulert til ca 250k, og den betalte jeg under 500 i året for (riktignok solgt i 2003). Tidligere var det begrenset kjørelengde, og kun til events o.l.. Men det ble fjernet i 90-åra en gang. Det hadde jeg på LandRoveren i IF frem til jeg bytta (som jeg selvsagt ikke overholdt for det)  Gliser

Sparte 4000 på å skifte pakka mi fra IF til Watercircles. Og jeg ringte dem  Øyerulling Fordi jeg var lei av ågerprisen til IF. Da blei IF veldig ivrig både med mail og telefon. To little, too late! Når de ikke ga seg etter to henvendelser, avtok min høflighet og jeg slutta å svare. Så det er mange opplevelser med forsikringsselskap; bunnlinja er vel hvem som best vilkår til best pris på det du eier.
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 10, 2013, 08:33:50 am »

Jeg har tre veteranbiler med lmk helforsikring dvs. Full kasko med fri kjørelengde og gratis hjemtransport i hele europa, de er forsikret for 150'-350' det koster 395,- til 665,- i året.

Fikk en skade på camperen når jeg rygget inn i låven. Ringte inn å lurte på hvor jeg skulle sende skademelding, fikk beskjed om at det ikke var nødvendig. Kunne bare sende mail med kvittering fra oppretterverksted og mitt kontonr. En time senere sto oppgjør minus egenandel på 3000,- på konto.

Så jeg er ihvertfall veldig fornøyd med LMK/Watercircles.
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 10, 2013, 08:41:24 am »

LMK forsikring er et produkt som Water Circle har. Dvs samme selskap.....

LMK forsikring er noe LMK har! Og de bruker for tiden Watercircles som selskap (tidligere har de brukt IF, Tennant). Og Bablefish har rett i at LMK ikke "er så glad i" ombygging. Noe som er teit, for det er jo ikke vanskeligere å takstere det enn en original. Hvis du har en takstmann som har greie på det han driver med.

Alle LMK-klubber har sine folk som foretar en tilstandsrapport (ned til siste bolt) og vurderer i hvilken forfatning dodningen er. Skulle det skje noe med bilen, som gjør at den ikke blir reparert, blir rapporten og alle bildene brukt til å sette erstatningsprisen.
Grunnen til at det er billig er at det nesten aldri skjer noe med veteranbiler, og det vet selskapene (etter at LMK har fortalt dem det). Hadde en Healey med fullkasko og stipulert til ca 250k, og den betalte jeg under 500 i året for (riktignok solgt i 2003). Tidligere var det begrenset kjørelengde, og kun til events o.l.. Men det ble fjernet i 90-åra en gang. Det hadde jeg på LandRoveren i IF frem til jeg bytta (som jeg selvsagt ikke overholdt for det)  Gliser

Sparte 4000 på å skifte pakka mi fra IF til Watercircles. Og jeg ringte dem  Øyerulling Fordi jeg var lei av ågerprisen til IF. Da blei IF veldig ivrig både med mail og telefon. To little, too late! Når de ikke ga seg etter to henvendelser, avtok min høflighet og jeg slutta å svare. Så det er mange opplevelser med forsikringsselskap; bunnlinja er vel hvem som best vilkår til best pris på det du eier.

Og ironisk nok er det if som er forsikringsgiver i Watercircles.. Riktignok if skadeforsäkring ab..
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #14 på: oktober 10, 2013, 10:08:19 am »

Når vi prater om forsikringer.. Har noen brukt en slik veteranbilforsikring? Dvs. har du hatt innbrudd, brann eller ennå værre fått kjøretøyet stjålet?

Har selv fått taksert to biler og forsikret dem gjennom LMK... billig og enkelt. Men gruer meg til den dagen jeg blir utsatt for ett uhell.
Loggført

jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #15 på: oktober 10, 2013, 10:52:37 am »

Når vi prater om forsikringer.. Har noen brukt en slik veteranbilforsikring? Dvs. har du hatt innbrudd, brann eller ennå værre fått kjøretøyet stjålet?

Har selv fått taksert to biler og forsikret dem gjennom LMK... billig og enkelt. Men gruer meg til den dagen jeg blir utsatt for ett uhell.

Hvis du ser på innlegget mitt litt lenger opp så hadde jeg en skade som ble løst over all forventning bra og raskt. Så det tror jeg ikke man skal bekymre seg over.
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #16 på: oktober 10, 2013, 11:36:53 am »

Når vi prater om forsikringer.. Har noen brukt en slik veteranbilforsikring? Dvs. har du hatt innbrudd, brann eller ennå værre fått kjøretøyet stjålet?

Har selv fått taksert to biler og forsikret dem gjennom LMK... billig og enkelt. Men gruer meg til den dagen jeg blir utsatt for ett uhell.

Hadde batteribrann i bobla på vei hjem fra treff i Tyskland. Jeg hadde samme opplevelse som Jaru. Bare sendte mail med innscannet kvitteringer samt øvrige utgifter. Samme dag penger på konto!! Meget godt fornøyd med LMK forsikringen jeg og!! Glad
Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!