mai 08, 2024, 21:02:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Volksfest 2013, et samarbeidsprosjekt?  (Lest 2616 ganger)
Skippern
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:



Vis profil
« på: februar 12, 2013, 22:42:07 pm »

Heisann

Volkswagen Audi Club Norwegen(VACN) blir 20 år den 18.08.2013. Dette skal vi feire med en rekke jubileumsaktiviteter. Vi har også en classic car gruppe der det ikke har skjedd all verden de siste årene. Dette vil vi nå gjøre noe med og leker med tanken om å virkelig ta sats i år og få til Volksfest 2013. Men her trenger vi hjelp! Har vært i kontakt med noen i miljøet, men ikke hørt all verden tilbake.

Jeg er ansvarlig for classic car gruppa i styret i VACN. Jeg har dessverre ikke vært på noen Volksfest før, men har lest, sett bilder og filmer fra tidligere arrangementer og syns det så veldig morsomt og sosialt ut. Også cruisingen så bra ut. Nå tenker du kanskje at denne store stygge vannkjøltklubben vil prøve å kuppe volksfest navnet, men det stemmer ikke. Vi syns bare at det er synd at denne tradisjonen sluttet. Hvorfor vet jeg ikke helt, men jeg hørte rykter om for mye organisering og for få folk som ville arrangere? Vi har god erfaring i å arrangere treff av forskjellige størrelser og midler til å gjennomføre det.

Er VWNorge med, får vi til dette?

Hilsen Bjørnar Støen, nestleder VACN
Loggført
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 17, 2013, 06:25:20 am »

Volksfest hadde jeg ikke hørt om, og da måtte jeg søke. Fant noen treff her på forumet med bilder fra de glade 80. åra. Er det lenge siden det har blitt arrangert sist?

Hilsen uvitende

Så det var mange forskjellige som hadde Volksfest 2012 på nettet. Blant annet en Chevrolet klubb. Lol
Loggført

Tuomo
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oulu, Finland


Vis profil

« Svar #2 på: februar 17, 2013, 08:12:33 am »

Antar att man henviser til Volksfest arrangert av Oslo VW Club (OVWC) som ikke lenger eksisterer. Kan gi noen historiske opplysninger da jeg var aktiv medlem (sogar jobbet to år i styret som ökonomiansvarlig).
I sluttfasen OVWC hadde rundt 300 medlemmer, men bare en liten gruppe som holdt klubben og aktivitetene gående. Når denne gruppen orket ikke lenger, fant man ikke andre medlemmer til å ta over... og det ble gjort flere seriöse forsök. En sak var også att medlemsblad krev for stor andel av OVWC's ressurser.
Når det gjelder Volkfest, så var det absolutt blandt det beste som OVWC fikk til. Så vidt som jeg vet, man arrangerer ikke politieskorterte gjennomköringer av sentrum av en storby ifm noe annet VW treff i hele verden - dette var unikt!
Hvis du vil få til noe Volkfest liknende, så må du nesten finne nye folk enn den gamle gruppen. En som jobbet flere år som ökonomiansvarlig og som var OVWC's nest siste leder, bor nå i Stockholm, og jeg bor i Helsinki. Og tror att de fleste av de andre har fått nok av å bidra som styremedlemmer eller funksjonärer...
Ellers skulle jeg si att etter mine erfaringer er det en krevende övelse å ha både vannkjölt og luftkjölt VW aktiviteter i en og samme klubb. Vet ikke eksempler på noen klubb der har man fått dette fungere virkelig fint.

Med vennlig hilsen    Tuomo
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: februar 17, 2013, 09:04:10 am »

Børge. Haz. Robert. Paal. Toumo. Tore. Jarle. +++++ dere gjorde en knall jobb, det er bare og sette en dato så kommer det nok folk
Loggført
Tuomo
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oulu, Finland


Vis profil

« Svar #4 på: februar 17, 2013, 11:51:49 am »

Det kan komme folk, eller det ikke kan komme... SCC finner jo sted helgen för. Att det dykket opp så gigantisk mye bedre treff enn Volksfest, var nok en bidragende detalj i OVWC's undergang.

Lang leve SCC!
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: februar 17, 2013, 21:47:03 pm »

Det kan komme folk, eller det ikke kan komme... SCC finner jo sted helgen för. Att det dykket opp så gigantisk mye bedre treff enn Volksfest, var nok en bidragende detalj i OVWC's undergang.

Lang leve SCC!
Enig
Loggført
Skippern
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: februar 23, 2013, 14:32:26 pm »

Selv om jeg skrev at jubileet finner sted den 18.08, trenger ikke dette treffet finne sted da. Egentlig tvert om. Og dette er ikke ment som noe slags konkurranse til SCC eller noen andre treff, men mer ment som et supplement. Men om treffsommeren er travel nok for folk flest og det ikke er noe håp for dette treffet videre, er det kanskje ikke vits i å legge tid og krefter i det? Personlig syns jeg det så ut som et veldig artig treff og syns vel at det var synd å ikke ha opplevd det.

Ang luft og vannkjølt, jeg har foreløpig ikke sett at det ikke fungerer sammen og har utelukkende positive erfaringer med luftkjølte biler på våre ellers vannkjølt-dominante treff. Det er stor interesse for gamle bobler og busser i VACN også.
Loggført
Tuomo
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oulu, Finland


Vis profil

« Svar #7 på: februar 23, 2013, 16:22:55 pm »

Det er fint att du opplever att luft og vann fungerer bra sammen i VACN. Personlig skulle jeg aldri vare medlem i vanndominert VW klubb. Rett og slett pga att luftaktiviteter er ikke intensive nok i sånne klubber. Men jeg var medlem i luftdominert OVWC, som var for både luft og vann. Og er medlem i Finnish Volkswagen Association - luftdominert klubb for både luft og vann. Og er med selvsagt i Veteran VW Klubben. Men kan godt vare at folk med sånne forholdnger er en döende rase - man lager jo ikke lenger luftkjölte VWer.

Lykke til i videre på alle måter    Tuomo
Loggført
54Boble
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: februar 23, 2013, 22:33:54 pm »

Det var da fært så positivt dette ble tatt imot.. Blir nesten flau.. Lag treff, kommer med bobla jeg!  Blunker Det viktigste er vel at vi har samme interesse, nemlig biler. Forstår ikke denne "krigen" mellom "vann" og "luft" folket...
Loggført
Tuomo
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oulu, Finland


Vis profil

« Svar #9 på: februar 24, 2013, 07:35:35 am »

Til 54Boble; du kan jo gi dine kontaktopplysninger til Björnar Stöen... han leter jo etter hjelp til å arrangere dette treffet.
Men tilbake til kanskje Volksfest's flotteste ide... politieskortert gjennomkjöring av sentrum av en storby. Kanskje denne ideen kan eksporteres til Helsinki! Tror att jeg undersöker litt om det lar seg å gjöre her i Helsinki... Folkevogn kolonn på Karl Johann var en av mine flotteste opplevelser i denne VW hobbyen.

Med vennlig hilsen   Tuomo
Loggført
Skippern
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:



Vis profil
« Svar #10 på: februar 24, 2013, 09:47:28 am »

Det er synd du har opplevd det slik Tuomo. Jeg har rollen som Classic Car kontakt i VACN styret, og da er det min oppgave å besørge at aktivitetene er mange nok og gode nok til at de som driver med classic cars skal synes at medlemskapet er verdt det. Classic cars innebefatter alle biler over 20 år, hvilket vil si luftkjølte VWs og gamle Audier også. Etter hva jeg har sett og lest i den senere tiden, så både cruisingen og campingen veldig gøy ut, så dette tenker jeg er en perfekt aktivitet for classic car gruppa.

Grunnen til at jeg poster her er ikke i største grad for å finne arrangørhjelp, men å finne ut om folk som tidligere har deltatt, arrangert eller brent for Volksfest ville følt at VACN "stjelte" deres tidligere treffnavn for å booste eget treff. Også for å få innspill, ideer og rettlingslinjer for å lage et treff som er helt i tråd med tidligere treff, slik at forhåpentligvis ingen står igjen med en dårlig følelse etter et slikt treff er arrangert. Viser det seg at dette ikke er gjennomførbart, vil man dessverre legge det på is. Vi har mange nok treff i året vi, og kan jo starte et nytt treff med nytt navn, men tanken var jo å kunne gjeninnføre dette treffet som en "gest" til det luftkjølte miljøet i norge/vwnorge. Er ikke det velkomment, er det heller ingen vits i å legge tid, krefter og penger i det  Glad
Loggført
Tuomo
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oulu, Finland


Vis profil

« Svar #11 på: februar 24, 2013, 11:19:41 am »

Om navnet 'Volksfest'... Oslo VW Club ble grundigt lagt ned; var selv med i prosessen. Jeg skjönner ikke hvordant noen kunne beslaglegge navnet, hverken rettslig eller moralsk. Men som du sier, det er en annen sak, hva folk föler. Jeg synes at det skulle bare vare fint om Volksfest skulle leve videre i en eller annen form. Men min mening har ikke så stor betydning, da jeg ikke lenger bor i Norge.

Ingen annen av de tidligere Volksfest arrangerere har deltatt i dette trådet; kanskje det er en beskrivning om en beskjeden interesse for denne saken.

Mvh    Tuomo
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!