mai 11, 2024, 06:23:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: kobling av vacuum klokke på denne motoren...  (Lest 1447 ganger)
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« på: oktober 04, 2013, 21:09:23 pm »

om dere ser på linken så er ikke vacuum klokka koblet til. elektronisk tenning, dellorto 40 gassere. to utak på klokka og inntak på gasser er blokert med gummipropp. motor fjusker på tomgang, spesielt når motor er kald. skal jeg koble til slange? evt forran eller bak på klokka?
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 05, 2013, 19:19:17 pm »

Ring førstn  Gliser
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 05, 2013, 19:46:40 pm »

Forgasserne har ikke choke og ekstra pådrag. Selvsagt blir det fusking og smelling inntil topper og sylindre blir varme. Lav tomgangshastighet også.
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 05, 2013, 19:57:12 pm »

Forgasserne har ikke choke og ekstra pådrag.
og med det menes det?...  Hæ
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 05, 2013, 20:01:05 pm »

Det er ikke fordeleren som er synderen, men forgasserne. Har selv en 1914 cc med doble 45 Dellorto. Går ikke bra de første minuttene.
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 05, 2013, 20:24:05 pm »

mistenkte vel ikke fordeleren i utgangspunktet, men bare lurte på om den skulle ha vakuum eller ikke.. men det må vel la seg gjøre å justere gassere ordentlig til å gå bra selv om motor er kald. planen er å plukke de ned ila vinteren.. men vil feilsøke litt før jeg gjør for mye..
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 05, 2013, 20:40:59 pm »

Du trenger ca 30 grader fortenning fra 2500 omdreininger og opp. Ca 7,5 ved tomgang.
Når det gjelder forgasseren: du må justere den ved varm motor. Choke og pådrag kompenserer for dårligere forstøving når motoren er kald. (Bensinen kondenserer når den møter kalde motordeler, derfor trenger motoren mere bensin når den er kald)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!